Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#6941
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás
Szerintetek, ha az ember egy trekking hajtómûvet szeretne lecserélni, amit alapjában véve csak városban használ, érdemes mondjuk nem ugyanolyan trekking hajtómûre, hanem MTB-ra cserélni?
A trekking mellett szól a nadrágszárvédõ, a MTB mellett az olcsóbb ár. Bár MTB hajtómûnél is meg lehet oldani, nem?
Deore-ben és SLX-ben gondolkodom, bár még csak ötletek. :)

Szerintetek?

#6942
Echo

Echo

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Elvileg nem lesz rá szükségem, vázcsere lesz most hétvégén, kiderül az majd mennyire hajlamos csavarodni. (Merida AM 800 D) Talán az alapvetõen más kialakítás, vázanyag, meg a hajtáscentrikusabb tervezés miatt jobb lesz. Alapvetõen arra voltam kíváncsi, hogy valami baj van-e a hajtómûvel, ha ennyire hajlik, vagy ha nem vele van a gond, akkor mi lehet a bibi.

#6943
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

Nem, nem így gondoltam, nem vagyok elszállva hálisten ez irányban, épp azért írtam az eszembe jutott ötletet, hogy mi lehet a probléma forrása. Okosabbakat keresek nálam, akik meg tudják mondani, hogy hol a bibi. :) De egyébként nagyon gyanús, hogy jó a gondolat, te is ezt támasztod alá. Voltam bent egy boltban, ott is azt beszéltük, hogy a CrMo kevésbé merev, mint az alu, úgyhogy ez lehet az oka, meg a kisebb átmérõjû csövek.
A "Van ám ötlet" meg arra vonatkozott, hogy nem gondoltam, hogy egybõl ennyi lehetõséget soroltok majd fel.


Van egy felesleges, középcsapágyra szerelhetõ elsõváltóm. (Én is azért vettem anno, mert Cr-Mo vázra építettem bringát, de aztán kiderült, hogy attól még kéne neki valami fülecs is, ami a vázhoz rögzíti.) Ha te ezt meg tudod oldani, elboltolhatjuk pár sörért, aztán onnantól kezdve legfeljebb a középcsapágyházzal együtt hajladozik... (Vagy veszel egy ilyet, ha én túl messze vagyok neked.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#6944
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Hát szvsz azt a hajtómûvet te nem igen fogod hajlongásra bírni.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6945
Echo

Echo

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
70 körül vagyok jelenleg. Megnéztem a csavarokat, rendben vannak.

#6946
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
1.Az hogy nem nyúltál a csavarokhoz nem jelent semmit tessék leellenõrizni!
2. Súlyod mekkora?
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6947
Echo

Echo

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

Úgy érted, hogy ez egy bivalyerõs váz, ami kemény ugrásokat is bír és ne gondolja senki hogy hajlik?

Nem, nem így gondoltam, nem vagyok elszállva hálisten ez irányban, épp azért írtam az eszembe jutott ötletet, hogy mi lehet a probléma forrása. Okosabbakat keresek nálam, akik meg tudják mondani, hogy hol a bibi. :) De egyébként nagyon gyanús, hogy jó a gondolat, te is ezt támasztod alá. Voltam bent egy boltban, ott is azt beszéltük, hogy a CrMo kevésbé merev, mint az alu, úgyhogy ez lehet az oka, meg a kisebb átmérõjû csövek.
A "Van ám ötlet" meg arra vonatkozott, hogy nem gondoltam, hogy egybõl ennyi lehetõséget soroltok majd fel.

#6948
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Csak ha tekerek, ha gurulok okes, viszont ha tolom a bringat akkor negyed fordulatonket fordul a hajtokar is (ugyhogy ez tuti a racsni lesz)
Van otlet arra hogy lehet e ezt szerelni vagy cserelnem kell az egesz agyat?


shimano agyon lehet kazettát cserélni (gondolom máson is), nekem sajnos már 2X kellett tavaly

#6949
MrBal

MrBal

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás

csak akkor kattog amikor tekersz vagy akkor is ha tekeres nelkul gurulsz?


Csak ha tekerek, ha gurulok okes, viszont ha tolom a bringat akkor negyed fordulatonket fordul a hajtokar is (ugyhogy ez tuti a racsni lesz)
Van otlet arra hogy lehet e ezt szerelni vagy cserelnem kell az egesz agyat?

#6950
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Van ám ötlet. :) A váz egy NS traffic.


Úgy érted, hogy ez egy bivalyerõs váz, ami kemény ugrásokat is bír és ne gondolja senki hogy hajlik? Szerintem a középrésze nem feltétlenül merev, márcsak azért sem mert CroMo, és mert ugye ennél nem annyira a hajtáshatékonyság volt a fõ szempont.
Meg nem is arra tervezték, hogy váltót rakjanak rá, gyorsan megnéztem, a láncvilla-nyeregcsõ több mint 70 fokot zár be, Sramokat nem annyira ismerem, nem tudom hogy az x9-est ilyen szöghöz találták-e ki, de a Shimano elsõ váltókat általában max. 69 fokig ajánlják.
Failure is always an option.

#6951
Echo

Echo

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Jobb szeretem jobban nyomni, mint pörgetni, ezért jött ez elõ. A magasság tökéletes igen. Közben olyan ötletem támadt, hogy nem lehet ez azért, mert a váz CrMo, plusz nem erre fejlesztett és kis átmérõjû csövekbõl van, amiknek nincs akkora torziós merevsége, mint a nagy átmérõjû alu vázaknak? Kobike írta is, hogy lehet ez is, bár ez nem igazán gazdaságos váz.

#6952
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Nem kell taposni, mint a fene: azért vannak a váltók.

A váltó magassága (a nyeregvázcsövön) rendben van? Ez is számít.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#6953
Echo

Echo

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Van ám ötlet. :) A váz egy NS traffic. A feljebb állítással arra gondoltam, hogy tekerek kicsit bowden finombeállításán kifelé a karon, hogy ne tudja elérni a lánc. Nem azért ér bele, mert a váltó áll rosszul, hanem mert taposom mint a fene, és valami hajlik, ez látszik jól. A hajtómû alig futott még, nem bántottam a lánctányérok csavarjait. A beállításnak pedig jónak kell lennie, mert ha még többet tekerek ki a karnál, akkor már nem vált rendesen lefelé, plusz ha csak egy kicsit is keresztben van a lánc, már eléri a váltót. Alapvetõen kajak mereven kellene állnia a hajtómûnek, vagy azért van látható hajlás mindenképp?

#6954
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Az is kérdés lehet, hogy át lett-e vajon állítva rendesen a váltó az új hajtókarhoz. A "feljebb állítom a váltót" mit takar, a nyergvázcsövön feljebb húztad, vagy a külsõ állást "feljebb" állítottad?

#6955
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Sziasztok.

Nem igazán tudtam hogy keressek rá, de azért visszaolvastam kicsit és nem találtam választ, remélem még nem volt sokszor. A kérdésem az, hogy mennyire normális az, hogy a nagyon merevnek tartott SLX hajtómû mikor nagytányéron tekerek és nyomom ahogy tudom, hajlamos beleérni az elsõ váltóba (Sram X9, és ha feljebb állítom a váltót, akkor már kisebb áttételeknél nem lesz jó). Ez elég nagy hajlást jelent, és soknak találom ahhoz képest, hogy mindenki agyon dícséri. Korábban egy B+ extreme monoblokkom volt Octane One karokkal, az nem hajlott ennyit (terelõn látszott). Én várok túl sokat a cucctól és ez normális, vagy nem kellene ennyit hajlania?
Üdv.


Nem a váz hajlik? Régen egyszer rácsodálkoztam, hogy hiába merev a hajtás, ha az "Intersport gazdaságos" Genesis váz nem az...
Failure is always an option.

#6956
kotovics

kotovics

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Sziasztok.

Nem igazán tudtam hogy keressek rá, de azért visszaolvastam kicsit és nem találtam választ, remélem még nem volt sokszor. A kérdésem az, hogy mennyire normális az, hogy a nagyon merevnek tartott SLX hajtómû mikor nagytányéron tekerek és nyomom ahogy tudom, hajlamos beleérni az elsõ váltóba (Sram X9, és ha feljebb állítom a váltót, akkor már kisebb áttételeknél nem lesz jó). Ez elég nagy hajlást jelent, és soknak találom ahhoz képest, hogy mindenki agyon dícséri. Korábban egy B+ extreme monoblokkom volt Octane One karokkal, az nem hajlott ennyit (terelõn látszott). Én várok túl sokat a cucctól és ez normális, vagy nem kellene ennyit hajlania?
Üdv.


a hajtómûcsapágy hézagolóit jól raktad be, nem azért ér bele?

#6957
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Lánctányér csavar meg van mind és meg vannak húzva?
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6958
Echo

Echo

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Sziasztok.

Nem igazán tudtam hogy keressek rá, de azért visszaolvastam kicsit és nem találtam választ, remélem még nem volt sokszor. A kérdésem az, hogy mennyire normális az, hogy a nagyon merevnek tartott SLX hajtómû mikor nagytányéron tekerek és nyomom ahogy tudom, hajlamos beleérni az elsõ váltóba (Sram X9, és ha feljebb állítom a váltót, akkor már kisebb áttételeknél nem lesz jó). Ez elég nagy hajlást jelent, és soknak találom ahhoz képest, hogy mindenki agyon dícséri. Korábban egy B+ extreme monoblokkom volt Octane One karokkal, az nem hajlott ennyit (terelõn látszott). Én várok túl sokat a cucctól és ez normális, vagy nem kellene ennyit hajlania?
Üdv.

#6959
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás

de ja szerintem is az lesz ez viszont agymutet lesz akkor :(


csak akkor kattog amikor tekersz vagy akkor is ha tekeres nelkul gurulsz?

#6960
MrBal

MrBal

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Formula double sealed, nemigen talaltam tobb infot errol az agyrol, egy genesis day2 bringan van, es a racsni nem szedheto le kulon (mar megneztem)
de ja szerintem is az lesz ez viszont agymutet lesz akkor :(