Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#6701
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Szeretem az ilyen okos fickókat, akik osztják az észt !
Majd lecseréljük a 172,5-es hajtókarodat 175-ösre. Csak 2,5 mm a különbség.
Aztán majd meglátjuk, hogy áll a szád széle. :)


Nyuszika porszívózni szeretne, de nincs porszívója, ezért elindul a rókához, hogy kölcsön kérje a porszívóját.

Megy mendegél és útközben ezen morfondírozik: Nem is biztos, hogy a róka ideadja a porszívóját, végül is miért segítene, nincs rá semmi oka!?

Majd késõbb: Néha a róka is olyan szemét szokott lenni, piszkálódik, kötekszik, lehet, hogy nem is adja ide a porszívóját!

Majd egészen behergeli magát: A róka egy genyó állat, a fene egye meg, úgysem fogja ideadni a porszívóját!

Megérkezik a rókához, becsönget, mire a róka kedves mosollyal kinyitja az ajtót. A nyuszikának ekkorra már lila a feje és minden kérdezés nélkül beszól:
- Tudod mit róka? Bazd meg a porszívódat!

#6702
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
errõl nekem mindig ez jut eszembe:

"-mennyi lesz akkor a váltóállítás?
- 500 forint, csókolom.
-500???? De hisz csak egy csavart huzott meg!
-Igen de melyiket és mennyire???"

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#6703
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ha 3 fokozatban is ilyet csinal az inkabb bovdenfeszesseg baj. A vegallas csavar csak a legnagyobb fogaskerekre van hatassal.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6704
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
uhh ez azért bonyolultabb annál, hogy melyik csavaron mennyit huzz...

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#6705
szabop27

szabop27

    vendég

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás
Sziasztok!

XT hosszúkanalas hátsó váltó, új XT sor, új XT lánc. Középsõ tányéron a koszorú legfelsõ 3 áttételérõl "lefelé akar mászni" a lánc. A lánchossz jól van beállítva. Ha jól gondolom, a hátsó váltó végállásán kéne állítani. Ezt melyik csavarral tudom?

#6706
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Igen, igazad van a te stílusod pont okostojásos.


MIért nincs Like gomb ? :D

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#6707
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Akkor ennek az egész láncvonalasdinak nem sok értelme van. Csak azt nem értem, hogy miért annyira felkapott téma. Minden szakitól azt hallom, hogy ezt nem lehet, meg azt nem lehet, mert elmegy a láncvonal. Persze értem, hogy régen edzett öregek ezt komolyan veszik, fõként akik singlespeed cangán nõttek fel, de miért nem léptek túl ezen a témán azóta?

Annyi értelme van, hogy az elsõ váltók nem tudnak bármilyen láncvonalú hajtómûvet kezelni, mert van egy belsõ és egy külsõ határuk, tehát van olyan láncvonal amikor már nem tudsz váltani. Aztán ha nagyon ferdén áll a lánc akkor könnyebben leesik (kopottabb rendszernél már magától is, újnál egy kis rázkódás hatására).
Ha négyszöges hajtómûvem lenne, simán rövidebb tengelyt használnék hozzá (persze ha létezik rövidebb tengelyû monoblokk, nem úgy mint nálad), hogy jobb legyen a láncvonalam és közelebb legyenek a hajtókarok (Q-faktor).


A sebesség mindent megold.

 


#6708
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
sracok ne szemelyeskedjunk ha kerhetem.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6709
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Szeretem az ilyen okos fickókat, akik osztják az észt !
Majd lecseréljük a 172,5-es hajtókarodat 175-ösre. Csak 2,5 mm a különbség.
Aztán majd meglátjuk, hogy áll a szád széle. :)


Igen, igazad van a te stílusod pont okostojásos.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6710
priusz

priusz

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás

Sajnos már régóta nem egyezik az elsõ és a hátsó láncvonal, kb azóta amióta egyre szélesebb gumikat használnak a montisok, mert emiatt szélesebb váz kell és hogy ne érjen bele a vázba a tányér szélesebb láncvonal is. Igazából nem 47mm a hátsó, egy átlagos hátsó agyon lévõ 9 sebességes fogaskoszorúnak kb. 44mm a láncvonala, de igazából túl nagy gondot nem jelent, annyi hogy hamarabb kell leváltani a nagytányérról.


Akkor ennek az egész láncvonalasdinak nem sok értelme van. Csak azt nem értem, hogy miért annyira felkapott téma. Minden szakitól azt hallom, hogy ezt nem lehet, meg azt nem lehet, mert elmegy a láncvonal. Persze értem, hogy régen edzett öregek ezt komolyan veszik, fõként akik singlespeed cangán nõttek fel, de miért nem léptek túl ezen a témán azóta?

#6711
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

amúgy mi alapján lehet eldönteni, hogy kinek melyik hajtókar-hossz a megfelelõ?

A lábhosszúság, térd alatti és feletti hossz arány, szakág, stílus.


A sebesség mindent megold.

 


#6712
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Ha jól emlékszem ez az én 170-es SLX-emnél volt téma, mert a 175-ös elfogyott.
Semmi jelentõs különbséget nem véltem felfedezni a kettõ között, a szám széle is ugyan úgy áll. Mit kellett volna észrevennem? Mert akkor majd koncentrálok rá, hátha észreveszem. :)

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#6713
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
amúgy mi alapján lehet eldönteni, hogy kinek melyik hajtókar-hossz a megfelelõ?

#6714
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Szeretem az ilyen okos fickókat, akik osztják az észt !
Majd lecseréljük a 172,5-es hajtókarodat 175-ösre. Csak 2,5 mm a különbség.
Aztán majd meglátjuk, hogy áll a szád széle. :)


Ez nagyon nem ugyanaz, gondold végig! ;)


A sebesség mindent megold.

 


#6715
halivudirudi

halivudirudi

    vendég

  • fórumtag
  • 24 hozzászólás

1.9 % a különbség. Egy pedálfordulattal 10 cm a többlet, 90-es pedálfordulattal számolva kevesebb, mint egy km/ó a különbség.


Szeretem az ilyen okos fickókat, akik osztják az észt !
Majd lecseréljük a 172,5-es hajtókarodat 175-ösre. Csak 2,5 mm a különbség.
Aztán majd meglátjuk, hogy áll a szád széle. :)

#6716
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
nekem azért elég nagy gondot okoz, mert az integrált hajtõmû 44-es tányérját 7-es soron csak az alsó 3-on, de inkább csak 2-ön lehet normálisan használni

#6717
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Köszi, megnyugtattál! Nem fért a fejembe, hogy mi miatt mehet el még a láncvonal. Mondjuk azt még mindig nem értem, hogy az új, integrált középrészes rendszerek 50mm-es láncvonallal mennyire ülnek a hátsó láncvonalhoz, hiszen azon elvileg nem változtattak már elég rég, annak 47mm-nek kéne lennie. Pedig ugye az lenne az ideális, ha az elsõ, meg a hátsó láncvonal azonos.


Sajnos már régóta nem egyezik az elsõ és a hátsó láncvonal, kb azóta amióta egyre szélesebb gumikat használnak a montisok, mert emiatt szélesebb váz kell és hogy ne érjen bele a vázba a tányér szélesebb láncvonal is. Igazából nem 47mm a hátsó, egy átlagos hátsó agyon lévõ 9 sebességes fogaskoszorúnak kb. 44mm a láncvonala, de igazából túl nagy gondot nem jelent, annyi hogy hamarabb kell leváltani a nagytányérról.


A sebesség mindent megold.

 


#6718
priusz

priusz

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás

Lehet értem, a csavaros dolgot. Egy 4ágú hajtómûre akartak 20as tányért rakni, de annak beleért abba a bakba, amibe a kistányért rögzítõ csavarok mennek. Ez tényleg csak durva faragással oldható meg vagy nagyon speciális tányér kell hozzá.

Egyébként teljesen jól gondoltad, a láncvonalat a hajtómû és a tengelyhossz határozza meg, semmi más.


Igen, ez volt pontosan. Beleért a bakba, ezért le kellett faragni a bakból. Sajnos az a gond, hogy a 4ágú rendszer kistányérjának csavarja 64mm-es körön van, az 5ágúé 58mm-esen. Ezért nem lehet szerintem olyat gyártani, aminél ne ez lenne, legalábbis az XT hajtómûvel tuti, mivel közelebb vannak a csavarok a fogakhoz. Ezért szokott mindenki 5ágút használni 20-as tányérral. Mivel a 4ágúnál nagyon kevés hely marad anyagnak, ezért ezeket 20-asban csak titánból lehet megcsinálni, ezért 1 tányér annyiba kerül, mint az alu 5-ágúból a 20-as, meg a 29-es. Plusz elvileg még így is kisebb a terhelés rajta, szóval nekem szimpatikusabb...

Köszi, megnyugtattál! Nem fért a fejembe, hogy mi miatt mehet el még a láncvonal. Mondjuk azt még mindig nem értem, hogy az új, integrált középrészes rendszerek 50mm-es láncvonallal mennyire ülnek a hátsó láncvonalhoz, hiszen azon elvileg nem változtattak már elég rég, annak 47mm-nek kéne lennie. Pedig ugye az lenne az ideális, ha az elsõ, meg a hátsó láncvonal azonos.

#6719
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Igen, jól értetted. Köszi! Nekem is ez lett a végkövetkeztetésem. A monoblokkot is értem. A csavarról meg majd megkérem, hogy csináljon képet. Azért azt szeretném itt kiemelni, hogy nem a szervizzel volt ott sem a gond, hanem a lehetõségekkel. Ezt lehetett kihozni belõle, õk meg megcsinálták. 20-as tányért arra a hajtõmûre máshogy nem lehetett volna rárakni.


Lehet értem, a csavaros dolgot. Egy 4ágú hajtómûre akartak 20as tányért rakni, de annak beleért abba a bakba, amibe a kistányért rögzítõ csavarok mennek. Ez tényleg csak durva faragással oldható meg vagy nagyon speciális tányér kell hozzá.

Egyébként teljesen jól gondoltad, a láncvonalat a hajtómû és a tengelyhossz határozza meg, semmi más.


A sebesség mindent megold.

 


#6720
priusz

priusz

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás

Itt vagyok!

Leírom mit értettem meg az eddigi hozzászólásaidból.

Van egy régi ötágú hajtómûved, amihez 107mm az ideális tengelyhossz. Ezt szeretnéd berakni egy olyan vázba, aminek 73as a középcsapágyháza, de ebben a méretben csak 110es van. Megoldás vegyél egy 110eset. Jó lesz hozzá, mivel mint említették a régi rendszerek (amikor még ötágú hajtómûvek voltak) 47,5-48,5 láncvonalhoz voltak tervezve, ehhez hozzáadva a 1,5mm-t pont a jelenlegi rendszert kapod meg.
Megjegyzések: 68as vázba jó a 73as monoblokk kihézagolva úgy, hogy nem változik a láncvonal. Ezenkívül 73asba csak 73as való.

A csavaros dolgot nem értem, majd csinálj róla képet.


Igen, jól értetted. Köszi! Nekem is ez lett a végkövetkeztetésem. A monoblokkot is értem. A csavarról meg majd megkérem, hogy csináljon képet. Azért azt szeretném itt kiemelni, hogy nem a szervizzel volt ott sem a gond, hanem a lehetõségekkel. Ezt lehetett kihozni belõle, õk meg megcsinálták. 20-as tányért arra a hajtõmûre máshogy nem lehetett volna rárakni.