Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#6721
Írta 2011. március 29. - 23:02

Megnéztem a carbon hajtómûvet, semmi sincs rajta. Valahol azt találtam, hogy a ZZYZX carbon hajtómûve azonos az FSA Carbon Pro hajtómûvel. Azonban errõl nem találtam semmit. A hajtómûre annyi van ráírva, hogy ZZYX, meg FSA, meg ennyi: USA PAT 5791203. Semmi se adott találatot. Megmértem a másik FSA (amelyik a Team 29-ben van) láncvonalát, 49mm jött ki, hátul 47. Megtaláltam azt is, elvileg jól mondtam, FSA AFTERBURNER TRIPLE MEGAEXO, az FSA szerint 50mm-es láncvonallal.
Tudom, hogy van 36-os fogsor, nekem is az van, de sajnos nem elég. Mûtötték a térdemet, ezért féltem kicsit, még így is nagyobb nyomatékkal tudok csak menni, egy 26-oshoz mérten. Hogy miért kell akkor 29-es? Jó kérdés. Azért, mert a rossz térdem miatt porckorongsérvem van, ami egy normál 26-oson annyira szúr, hogy alig tudok tekerni, a 29-esen a nagyobb kerék miatt nem kell annyira rádõlni felfelé, ezért kevésbé fáj... :-) Szóval kell a 20-as tányér is, de minden hozzáértõ ismerõsöm, aki ilyet használ, az 5 lyukas hajtómûvet ajánlotta. Eddig egy ismerõsömnek volt 4 csavaros, azt ugye faragni kellett... Szóval ezért. Mondjuk ahogy érzem a 110-es jó lesz.
A gondom az, hogy szeretném érteni, hogy mekkora középrész kell így, de abból, amit leírtatok, nem értem. Ha össze tudod foglalni, hogy mi játszik szerepet a láncvonal kialakításában, és miért, annak nagyon örülnék, de így bedobva néhány gondolatot nekem nem világos.
#6722
Írta 2011. március 29. - 22:59

Leírom mit értettem meg az eddigi hozzászólásaidból.
Van egy régi ötágú hajtómûved, amihez 107mm az ideális tengelyhossz. Ezt szeretnéd berakni egy olyan vázba, aminek 73as a középcsapágyháza, de ebben a méretben csak 110es van. Megoldás vegyél egy 110eset. Jó lesz hozzá, mivel mint említették a régi rendszerek (amikor még ötágú hajtómûvek voltak) 47,5-48,5 láncvonalhoz voltak tervezve, ehhez hozzáadva a 1,5mm-t pont a jelenlegi rendszert kapod meg.
Megjegyzések: 68as vázba jó a 73as monoblokk kihézagolva úgy, hogy nem változik a láncvonal. Ezenkívül 73asba csak 73as való.
A csavaros dolgot nem értem, majd csinálj róla képet.
Hm AGA a sorok közt olvasás nem a te sportod... Csak kíváncsi voltam, hogy jó-e a másik, mert esetleg, akkor nem kell 2 hetet várnom a kipróbálással, mivel ennyi idõ alatt jön meg a cucc. Felfogtam gyorsan, hogy nem jó, csak vicceltem, ezt jelezte a smiley, ha esetleg valaki nem értette volna. Igazán nem írtatok le semmit, legalábbis nekem nem derült ki semmi, csak pár olyan dolog, ami számomra nem mond semmit. Ezen a 68/73 témán lovagolsz, ami nekem már fel se merült, de láthatóan nem érted igazán, hogy a láncvonal mitõl függ, vagy legalábbis nem mondtad eddig.
Hozzáértõ? Láttam, hogy a kedves hozzáértõ boltban mit mûveltek a másik srác 40eFt-os XT hajtõmûvével (közben rájöttem, hogy neki XT van). Szépen szétbarkácsolták, mert máshogy nem ment. A boltos, akitõl kérdeztem, hogy milyen kéne, kb megrántotta a vállát, hogy 107 az ideális, de azt már nem lehet beszerezni, nem tudom, hogy jó lesz-e a 110, talán. Ez a nagy megoldás?! Igen, 10 perc, meg utána egy szétforgácsolt hajtómû. Szép...
Mindre rámegy, nem mondtam, hogy nem, csak a csavartól nem fér el a lánc. Majd küldök egy képet, nincs kedvem definiálgatni, abból jobban látni. Amúgy a kistányér és a középsõ közt szorult be a csavarba, ami a kicsit tartja, illetve annak a bakjába, vagy hogy hívják. Tehát nem azért mondom, mert nekem úgy tûnik, hanem azért, mert láttam már ilyet... Még nem mértem le az enyémet, de jobb megoldás az 5 csavaros, aki ilyet 20-assal megy, szerintem ilyet szokott használni.
A sebesség mindent megold.
#6723
Írta 2011. március 29. - 21:43

Hello!
Kellene nekem egy kis technikai segítség. Truvativ Firex 3.3 GXP-s hajtómûvet be lehet rakni 83mm széles középcsapágyházba? Letöltöttem egy használati útmutatót amibe úgy volt rajzolva, hogy igen. Lehetséges ez?
Nem jellemzõ. a FireX CC hajtómû, és ott nem használnak 83mm-es középrészt.
#6724
Írta 2011. március 29. - 20:13

1.9 % a különbség. Egy pedálfordulattal 10 cm a többlet, 90-es pedálfordulattal számolva kevesebb, mint egy km/ó a különbség.
Szerintem ezt írd meg újítási javaslatként a Shimanonak. :-))
#6725
Írta 2011. március 29. - 20:12

#6726
Írta 2011. március 29. - 19:21

Kellene nekem egy kis technikai segítség. Truvativ Firex 3.3 GXP-s hajtómûvet be lehet rakni 83mm széles középcsapágyházba? Letöltöttem egy használati útmutatót amibe úgy volt rajzolva, hogy igen. Lehetséges ez?
#6727
Írta 2011. március 29. - 18:35

Lehet. Fordítva nem.Sziasztok!
9-es hajtómûvet lehet használni 7-es lánccal? Használja valaki így? Nagy barbárság? Mekkora a tányérok vastagsága?
Ne kötözködj légyszíves, nincs kedvem most ilyesmihez....
A hozzáértõ hely nem az amit leírtál. Az máshol van.
Mivel most is mondtad, hogy ezek a dolgok nem mondanak semmit, ezért igencsak javasolt egy olyan hely ahol értenek hozzá. Mivel azt írod budapesti vagy, ezért szerencséd van. Kerületenként átlag hat kerékpárboltot találhatsz. Nem mindenhol dilettánsok dolgoznak.
Ha tényleg hozzávaló lenne a középsõ lánctányér, akkor lefelé a kar csillagának minden száránál lenne pont emiatt egy "lenyúlás" vagy fül, -vagy hogy a halálba magyarázzam- a tengely felé. Itthon pont van egy ilyen.. nem adomAmúgy a kistányér és a középsõ közt szorult be a csavarba,

Várjál most értem meg mi a.. mit akarsz.
29-es gépre kisebb lánctányért akarsz rakni, mert könnyebb megindulni vele.. Ez manapság úgy szokták megoldani, hogy hátul raknak fel nagyobb kiosztási arányú fogsort. Direkt emiatt gyártják. Kevesebb pluszsúly mint amennyivel több a nagy gép többi része..
Ride everywhere.
.
#6728
Írta 2011. március 29. - 18:34

#6729
Írta 2011. március 29. - 18:14

Érdeklõdnék, van-e valakinek tapasztalata elsõ lánctányér 52-rõl 53 fogúra való cseréjével kapcsolatban.
A gond az, hogy vennék egy 105-ös hajtókart, de Magyarországon csak 53-39-es verzióban lehet csak kapni.
Nekem most 52-39 van. Mi ez, ha nem diszkrimináció ?
#6730
Írta 2011. március 29. - 17:35

9-es hajtómûvet lehet használni 7-es lánccal? Használja valaki így? Nagy barbárság? Mekkora a tányérok vastagsága?
#6731
Írta 2011. március 29. - 16:37

Hozzáértõ? Láttam, hogy a kedves hozzáértõ boltban mit mûveltek a másik srác 40eFt-os XT hajtõmûvével (közben rájöttem, hogy neki XT van). Szépen szétbarkácsolták, mert máshogy nem ment. A boltos, akitõl kérdeztem, hogy milyen kéne, kb megrántotta a vállát, hogy 107 az ideális, de azt már nem lehet beszerezni, nem tudom, hogy jó lesz-e a 110, talán. Ez a nagy megoldás?! Igen, 10 perc, meg utána egy szétforgácsolt hajtómû. Szép...
Mindre rámegy, nem mondtam, hogy nem, csak a csavartól nem fér el a lánc. Majd küldök egy képet, nincs kedvem definiálgatni, abból jobban látni. Amúgy a kistányér és a középsõ közt szorult be a csavarba, ami a kicsit tartja, illetve annak a bakjába, vagy hogy hívják. Tehát nem azért mondom, mert nekem úgy tûnik, hanem azért, mert láttam már ilyet... Még nem mértem le az enyémet, de jobb megoldás az 5 csavaros, aki ilyet 20-assal megy, szerintem ilyet szokott használni.
#6732
Írta 2011. március 29. - 16:12

4.) A lácvilla hegesztési helyétõl függõen én a73/107-es monoblokkot venném, ha nagyon közeli a hegesztés a csapágyház széléhez, megfontolnám a 73/110-et, ami 1,5 mm-es láncvonalmódosolást okozna.
Én is azt venném, de nem lehet kapni már. Azt mondtál a shimano kezdi leépíteni a négyszöges rendszert, csak alacsony kategóriánál tartja meg, ahhoz meg nagyobb szokott lenni a tengely, szóval nekem sincs tippem, csak a 1,5 mm-es láncvonal tolás...
#6733
Írta 2011. március 29. - 16:12

Látom, te egy nagyon spórolós ember vagy. Kell a karbon kar, de nem akarsz venni hozzá középrészt. Amikor többen leírtuk, hogy miért nem érdemes használnod 68-as középrészt a 73-as vázadba, akkor sem hittél nekünk "mert úgy kényelmes". Ami idézetet írtál az ebike-ról az igaz, de nem csak ez az egy számít. Fentebb leírtuk.
Legjobban akkor járnál, ha levinnéd egy hozzáértõ boltba, ahol kedves emberek kb. 10 perc alatt meg tudják neked oldani. Vagy spórolsz, és rágányolod a régi középrészt a titánvázadból.....brrr
Edit:
Ezek közül melyikre nem megy rá 20-as tányér?
No meg, definiáld már nekem légyszíves a csavartartó fogalmát

Ride everywhere.
.
#6734
Írta 2011. március 29. - 16:09

Attól függ, milyen átdobód van. A régebbiek, ami nem integrált hajtómûvel volt, 47,5 mm-es láncvonallal voltak jók, az integráltak 50 mm-rel. Ennek megfelelõen kell választani a tengelyhosszt. 73-as csapágyházba ha berakod a 107 mm-es monoblokkot, lehet, hogy a bal oldalon nem ér ki elég tengely, hogy feltedd a hajtómûvet. Szerintem hajtsd bele az új vázadba a régi középrészt és kiderül.
Biztos? Csak azért, mert nekem van intergált hajtómûvem nem integrált átdobóval. Ezért mondom, hogy a láncvonalat a hajtómû adja, vagyis ott 50mm-es a láncvonal, mondjuk akkor a hátsónak is annyinak kéne lennie. A superior team 29-ben integrált FSA van, azt hiszem afterburner. Azért akarom lecserélni, mert nem lehet normálisan rárakni 20-as kistányért. Egyik ismerõsömnek is ugyanez a biciklije volt, szét kellett köszörülni a csavartartókat, mert nem fért el a tõle a lánc. Az 5 csavaros hajtómûveknél nincs ilyen gond, ott kisebb a csavarkör, ezért elvileg simán elfér. Azonban valahogy rá kell rakni a bicajra. De hogyan... :-)
#6735
Írta 2011. március 29. - 16:06

1.) Megnézném elõször is a láncvilla hegesztési helyét a csapágyházon mindkét váznál! Mennyire van beljebb mint a csapágyház széle.
2.) A 68-as csapágyház 107 mm-es tengelyhosszal és felszerelt hajtómûvel egy adott láncvonalat adott, amely 73/107 mm-es blokk esetében ugyan azt adja 2,5 mm-rel kisebb kiálló tengelyvég mellett.
3.) A 68-as behajtása 73-as házba viszont csak a jobb oldalon csökkenti a tengely kilógását, mégpedig 5 mm-rel.
4.) A lácvilla hegesztési helyétõl függõen én a73/107-es monoblokkot venném, ha nagyon közeli a hegesztés a csapágyház széléhez, megfontolnám a 73/110-et, ami 1,5 mm-es láncvonalmódosolást okozna.
Elnézést utólag is ha amatõrként rosszak az elgondolásaim!
_______________
:no:"Csak semmi cicó. Nálam van a slukker!"Woody Allen
#6736
Írta 2011. március 29. - 14:58

73asba ha behajtod a 68as monot akkor az egész cókmók jobbra fog mászni, és totál aszimmetrikus lesz.
Igaz, de nekem úgy kényelmes. :-)
#6737
Írta 2011. március 29. - 14:47

#6738
Írta 2011. március 29. - 14:41

#6739
Írta 2011. március 29. - 14:38

jó lesz a 73/110 is

de még a 113 is jó lenne a lényegh 73as legyen, a 107 azért nem lenne jó , mert a lánckerék beleérne a láncvillába
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#6740
Írta 2011. március 29. - 14:28

"A csapágyház szélességét a váz adja, addig a szükséges tengelyhosszt az adott hajtómû alapján kapjuk. Itt a "láncvonalra" kell figyelnünk, mert ettõl fog a váltórendszer megfelelõen mûködni. Az adott hajtómûhöz optimális tengelyhosszt katalógusokból tudjuk kikeresni, vagy láncvonal számítással akár képlettel is megkaphatjuk."