Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#4921
Írta 2012. március 25. - 19:10

http://webshop.pedal...lso_FD-M530.jpg
Egy ilyen alivio-t használtam 2010-2011-ben, igazából gond nélkül. ilyet:
http://www.hajtany.h...633/pic2568.jpg
A gondom az, hogy levettem az alivio-t és feltettem a deore, mert az alsó bilincses jobban tetszik, meg hát mégiscsak deore... Tökéletes vált, ezzel nincs probléma, de azt tapasztalom, hogy 32-32-t simán tudok váltani. De ha lent lerakom a 22esre (tehát a láncvonal egyenesebb lesz) akkor beleér a lánc az átdobóba. Illetve 44-15 alá sem tudok váltani, mert ott is már beleér, de még a 44-15nél is cicereg néha.
Havernak se tökéletes, ez a széria, de az övé felsõ bilincses.
Na most mi vagyunk bénák, vagy ez egy vacak széria, és másnak is volt ilyen gondja? Talán túl szûk az átdobó? Haverom most már 9es lánccal használja, de azzal se lett észlelhetõen jobb.
#4922
Írta 2012. március 25. - 18:46

Az imént írtam, h átraktam a fogsort és a láncot egy másik kerékre és a jelenség ugyanaz. :-(ha a nyúlásmérõ 0,75 még nem esik bele, akkor kizárt a lánc, vagy fogsor kopása miatti ugrás (feltéve ha együtt koptak össze)
racsnimechanika is tönkremehetett, az pont ilyen jelenséget produkál, esetleg a télen belekeményedett a zsír, vagy megragadtak a kalapácsok, vagy ilyesmi
Ridley Noah Fast
#4923
Írta 2012. március 25. - 16:50

racsnimechanika is tönkremehetett, az pont ilyen jelenséget produkál, esetleg a télen belekeményedett a zsír, vagy megragadtak a kalapácsok, vagy ilyesmi
#4924
Írta 2012. március 25. - 15:51

Ridley Noah Fast
#4925
Írta 2012. március 25. - 15:37

De ugrik.Biztos ez? Belegondolva, sajat tapasztalat csak a forditottjanal van: kopott fogassoron ugrik az uj lanc, az fix, de nem gondolnam, hogy regi lanc uj fogassor kombonal sima lenne a tema..
A sebesség mindent megold.
#4926
Írta 2012. március 25. - 15:34

Ridley Noah Fast
#4927
Írta 2012. március 25. - 14:03

Új fogsoron nem ugrik a régi lánc.
Biztos ez? Belegondolva, sajat tapasztalat csak a forditottjanal van: kopott fogassoron ugrik az uj lanc, az fix, de nem gondolnam, hogy regi lanc uj fogassor kombonal sima lenne a tema..
#4928
Írta 2012. március 25. - 10:10

#4929
Írta 2012. március 25. - 09:54

#4930
Írta 2012. március 25. - 09:34

...köszi a biztatást! Hát ezért vakarom a fejem. Természetesen nem ütöttem, ahogy azt leírtad. Tavaly még kiállva is tekertem vele, most meg mint írtam egy nagyobb nyomatéknál "cirkuszol". Fekete XTR bovden szett van rajta, de lehet, h ez semmit sem jelent. A pozicionálással szerintem nem lehet baj, mert a váltások "szépek, csörgésmentesek" és amint megtörtént a váltás a megfelelõ lánckerékre került a lánc hátul, csendben, szinte zajtalanul fut a lánc. Az elsõ váltás ua. Ha rosszul pozicionálna akkor azt hallanám? Vagy milyen jelenséggel jár? De tényleg szépen vált 1-tõl 9-ig oda és vissza. Szóval értetlenül és fõleg tehetetlenül állok a dolgok elõtt. Van egy BBB láncnyúlás mérõm ami a 0,75-nél nem esik be a szemek közé de már a felénél jár. Így lövésem sincs, h mi más lehet még. Nagyon gyanakszom még a szabadonfutóra. De nem szeretnék fölöslegesen bevásárolni mindent, majd kiderül, h a fele sem kell hozzá. Van a nejemnek egy 8 sebes trekkingje, Shimi hátsó aggyal, azon gondolkodom, h átteszem a szabadonfutót, persze ha rámegy és kiprószálom, azzal már egy valamit kizárhatok.
Valto beallitassal akkor valoszinuleg nincs gond. Nalam olyan volt, hogy jonak tunt a beallitas, de megsem volt 100%-os, es idonkent, ritkan terhelesnel hajlamos volt ugrani a lanc, de miutan itt allando a problema, nem errol van szo. Az sem valoszinu, hogy magaval a fogassorral van gond, legalabbis, ha minden fokozatban csinalja ezt. Ugy elkepzelheto, hogy csak egy-ket fogaskereket hasznaltal, azokkal egyutt kopott a lanc, es mas, szinte nem kopott fogaskereken mar ugrik. Ez ugyanaz lenne mintha egy uj fogassort raknal fel es azon ugrana a kopott lanc. Ami meg lehet, hogy az agyban levo racsni mechanikaval van valamiproblema, ez kideritheto, ha elviszed egy megbizhato szervizbe agy es racsnigeneralra.
#4931
Írta 2012. március 25. - 09:18

...köszi a biztatást! Hát ezért vakarom a fejem. Természetesen nem ütöttem, ahogy azt leírtad. Tavaly még kiállva is tekertem vele, most meg mint írtam egy nagyobb nyomatéknál "cirkuszol". Fekete XTR bovden szett van rajta, de lehet, h ez semmit sem jelent. A pozicionálással szerintem nem lehet baj, mert a váltások "szépek, csörgésmentesek" és amint megtörtént a váltás a megfelelõ lánckerékre került a lánc hátul, csendben, szinte zajtalanul fut a lánc. Az elsõ váltás ua. Ha rosszul pozicionálna akkor azt hallanám? Vagy milyen jelenséggel jár? De tényleg szépen vált 1-tõl 9-ig oda és vissza. Szóval értetlenül és fõleg tehetetlenül állok a dolgok elõtt. Van egy BBB láncnyúlás mérõm ami a 0,75-nél nem esik be a szemek közé de már a felénél jár. Így lövésem sincs, h mi más lehet még. Nagyon gyanakszom még a szabadonfutóra. De nem szeretnék fölöslegesen bevásárolni mindent, majd kiderül, h a fele sem kell hozzá. Van a nejemnek egy 8 sebes trekkingje, Shimi hátsó aggyal, azon gondolkodom, h átteszem a szabadonfutót, persze ha rámegy és kiprószálom, azzal már egy valamit kizárhatok.Lehet, hogy viszonylag el van kopva a lancod, es a fogsor is, de olyan nincs, hogy osszel meg jo, leteszed telre, es tavasszal "elrosszul". Egyutt kopott a rendszer minden eleme, es ha csak nem massziv sarban es dzsuvaban, karbantartas es olajozas nelkul tekerted vegig azt a 4-5000 km-t (gondolom nem, ha trekkingrol van szo), ilyen modon nem szabadna ugrania a lancnak. Siman lehet, hogy elallitodott a hatso valto (nyult a bowden telen) es rossz helyre pozicional, es ugrik a lanc. Ettol fuggetlenul a lancot es a fogsort lehet mar cserelni (lanctanyert meg felesleges valoszinuleg), bar en csak akkor tennem, ha kizartam, hogy mas dolog okozza a problemat.
Ridley Noah Fast
#4932
Írta 2012. március 25. - 09:14

A láncot folyamatosan levettem kb. 1000km-enként, mostam, szuper olajjal szemenként aprólékosan olajoztam. Soha nem ázott meg, nem vittem szutykos, poros utakra.
Ilyen feltetelek mellett problemamentesen kene mukodnie a rendszernek legalabb 8-10 000 km-en keresztul. Patentszem kornyeken lehet meg gond esetleg.
#4933
Írta 2012. március 25. - 09:05

Azért furcsállom az egész sztorit, mert ez a jelenség egyik pillanatról a másikra következett be. A láncot folyamatosan levettem kb. 1000km-enként, mostam, szuper olajjal szemenként aprólékosan olajoztam. Soha nem ázott meg, nem vittem szutykos, poros utakra. Ha nem kell erõt kifejtenem akkor a hajtás nyugodtan, csendben dolgozik. Váltások egyenletesek, simák. Ha meg odalépek neki erõbõl, jön ez a hirtelen megugrás. Még csodálkoztam is rajta mennyire szépen megy, a másik bicómon egy Sram szett van, hát az olyan durván vált. Na mindegy. A láncot megrendeltem, kipróbálom elõször, de a fogsor is listába került. Nem nagyon értek ezekhez, bár én építettem át a vasat, de nekem nagyon sanszos a szabadonfutó is.
Lehet problema a racsnimechanikaval is.
#4934
Írta 2012. március 25. - 09:03

Sziasztok!
Sokat írtatok a láncnyúlásáról, kopásról. A mai napig nem éreztem és tapasztaltam ennek fizikai valóját. Téli karbantartás utáni elsõ bringázásom lett volna a trekkinggel. Sajnos csak lett volna. Az elsõ komolyabb emelkedõn ahol erõt kellett kifejtenem, vagy indulásnál nagyokat reccsent a lánc, ugrott meg a kutya tudja mi történt még. Elég para volt, mert még ilyet nem tapasztaltam. Fõleg azért fura mert a tavalyi leálláskor ez még nem jelentkezett. A láncot kimostam brigéciolban, újraolajoztam és feltettem. Visszafordulva elvittem a kedvenc szerelõmhöz aki megállapította, h megnyúltam. :-) Pontosabban a lánc (Shimi HG-93). Az a kérdésem, h ez így ilyen hirtelen jelentkezik? Õsszel még jó, tavaszra meg "elrosszul" ? Kb. 4-5000 km van már benne, teljesen érthetõ lenne, csak maga a jelenség furcsa.
Lehet, hogy viszonylag el van kopva a lancod, es a fogsor is, de olyan nincs, hogy osszel meg jo, leteszed telre, es tavasszal "elrosszul". Egyutt kopott a rendszer minden eleme, es ha csak nem massziv sarban es dzsuvaban, karbantartas es olajozas nelkul tekerted vegig azt a 4-5000 km-t (gondolom nem, ha trekkingrol van szo), ilyen modon nem szabadna ugrania a lancnak. Siman lehet, hogy elallitodott a hatso valto (nyult a bowden telen) es rossz helyre pozicional, es ugrik a lanc. Ettol fuggetlenul a lancot es a fogsort lehet mar cserelni (lanctanyert meg felesleges valoszinuleg), bar en csak akkor tennem, ha kizartam, hogy mas dolog okozza a problemat.
#4935
Írta 2012. március 25. - 08:57

A Deore már nem szérián kívüli, szvsz. Több lépcsõben ment az átépítés, a gyári szérián kívüli cuccot elõször Deore, majd LX és most ez a nyûves XT váltotta fel. Csak reménykedni tudok, h a hajtómû nem ment tönkre (F-CM 771-K), nem lesz még egyszer közel 70 ezrem új hajtómûre. :-(azért a lánctányérok állapotát ellenõrizd, mert a 4-5 ezer km alatt szerintem nem kophat el, kivéve, ha mondjuk már 2-3 ezernél totál szét volt nyúlva a lánc
a szérián kívüli acél cuccos az a deore hajtómû? na igen, kicsit nehezebb, ellenben többet bír és a tányér ára töredéke az xt-nek
Azért furcsállom az egész sztorit, mert ez a jelenség egyik pillanatról a másikra következett be. A láncot folyamatosan levettem kb. 1000km-enként, mostam, szuper olajjal szemenként aprólékosan olajoztam. Soha nem ázott meg, nem vittem szutykos, poros utakra. Ha nem kell erõt kifejtenem akkor a hajtás nyugodtan, csendben dolgozik. Váltások egyenletesek, simák. Ha meg odalépek neki erõbõl, jön ez a hirtelen megugrás. Még csodálkoztam is rajta mennyire szépen megy, a másik bicómon egy Sram szett van, hát az olyan durván vált. Na mindegy. A láncot megrendeltem, kipróbálom elõször, de a fogsor is listába került. Nem nagyon értek ezekhez, bár én építettem át a vasat, de nekem nagyon sanszos a szabadonfutó is.
Ridley Noah Fast
#4936
Írta 2012. március 25. - 08:33

....na akkor ennyit az XT-rõl! :-( Kezdem bánni, h a szérián kívüli acél cuccost lecseréltem.
azért a lánctányérok állapotát ellenõrizd, mert a 4-5 ezer km alatt szerintem nem kophat el, kivéve, ha mondjuk már 2-3 ezernél totál szét volt nyúlva a lánc
a szérián kívüli acél cuccos az a deore hajtómû? na igen, kicsit nehezebb, ellenben többet bír és a tányér ára töredéke az xt-nek
#4937
Írta 2012. március 25. - 01:08

Ridley Noah Fast
#4938
Írta 2012. március 25. - 01:02

11-34es fogsornál több tartalékod van a hosszú, meredek emelkedõkön is.Sziasztok!
Áttérek 3x9-es rendszerre és az volna a kérdésem hogy a 44-22 tányérokhoz a 11-32 v. 11-34-es fogaskeréksort válasszam
A fogsorod az kuka. Jó eséllyel a hajtómûvön a lánctányérokat is cserélni kell.Sziasztok!
Sokat írtatok a láncnyúlásáról, kopásról. A mai napig nem éreztem és tapasztaltam ennek fizikai valóját. Téli karbantartás utáni elsõ bringázásom lett volna a trekkinggel. Sajnos csak lett volna. Az elsõ komolyabb emelkedõn ahol erõt kellett kifejtenem, vagy indulásnál nagyokat reccsent a lánc, ugrott meg a kutya tudja mi történt még. Elég para volt, mert még ilyet nem tapasztaltam. Fõleg azért fura mert a tavalyi leálláskor ez még nem jelentkezett. A láncot kimostam brigéciolban, újraolajoztam és feltettem. Visszafordulva elvittem a kedvenc szerelõmhöz aki megállapította, h megnyúltam. :-) Pontosabban a lánc (Shimi HG-93). Az a kérdésem, h ez így ilyen hirtelen jelentkezik? Õsszel még jó, tavaszra meg "elrosszul" ? Kb. 4-5000 km van már benne, teljesen érthetõ lenne, csak maga a jelenség furcsa. Továbbá felmerült még bennem, h esetleg a racsni vagy mi a túró, (amin a fogsor van) ment tönkre. Vajon mennyit bír egy F-HM775 XT hátsó agy? No meg a fogsort is cseréljem ilyenkor, azt, hogy kopott-e honnan tudom megállapítani?? Egy kicsit elszomorodtam, már a láncot megrendeltem, de elég furcsának tartom ezt a hibajelenséget.
3-4 láncot rendelj és 5-600 km-enként vetésforgóban cseréld õket. Így jó eséllyel 10-12ezer km-t is elmehetsz a rendszerrel.
#4939
Írta 2012. március 24. - 22:17

amúgy racsni is tönkre mehet, nálam eddig 3 ment szét, de eddig minden esetben úgy, hogy elég sok km volt bennük és az agy zsírzása után jutott a racsniba is, így az eleve kopott és dzsuvás mechanika már nem tudott rendesen reteszelni
#4940
Írta 2012. március 24. - 21:03

Sokat írtatok a láncnyúlásáról, kopásról. A mai napig nem éreztem és tapasztaltam ennek fizikai valóját. Téli karbantartás utáni elsõ bringázásom lett volna a trekkinggel. Sajnos csak lett volna. Az elsõ komolyabb emelkedõn ahol erõt kellett kifejtenem, vagy indulásnál nagyokat reccsent a lánc, ugrott meg a kutya tudja mi történt még. Elég para volt, mert még ilyet nem tapasztaltam. Fõleg azért fura mert a tavalyi leálláskor ez még nem jelentkezett. A láncot kimostam brigéciolban, újraolajoztam és feltettem. Visszafordulva elvittem a kedvenc szerelõmhöz aki megállapította, h megnyúltam. :-) Pontosabban a lánc (Shimi HG-93). Az a kérdésem, h ez így ilyen hirtelen jelentkezik? Õsszel még jó, tavaszra meg "elrosszul" ? Kb. 4-5000 km van már benne, teljesen érthetõ lenne, csak maga a jelenség furcsa. Továbbá felmerült még bennem, h esetleg a racsni vagy mi a túró, (amin a fogsor van) ment tönkre. Vajon mennyit bír egy F-HM775 XT hátsó agy? No meg a fogsort is cseréljem ilyenkor, azt, hogy kopott-e honnan tudom megállapítani?? Egy kicsit elszomorodtam, már a láncot megrendeltem, de elég furcsának tartom ezt a hibajelenséget.
Ridley Noah Fast