Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#3601
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts
imi,
ha végigolvasod a véleményeket, nagyon rosszakat írnak róla a felhasználók. Szép dolog a superstarsos fiúktól, hogy hagyják ezeket a véleményeket megjelenni. Az már kevésbé szép, hogy ennek ellenére tovább árulják a cuccot.
(Vettem a dx komról pár apróságot. Messze nem teljesítik az ígértet (pl. akksi 2800mAh helyett jó ha van 100 (száz!) mAh. Megírtam az értékelést, egy csúnya szót nem használtam, de valahogy nem jelent meg azóta... :D)

#3602
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Ezt a fajta hajtómû csapágyat próbálta már valaki?
A kép alapján itt sem túl bonyolult a tisztítás, újrazsírozás.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#3603
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts
Kíváncsiságból kiszedtem este a hajtómûvet. Egy hetes, vizet még palackban se nagyon látott rwc csapágynak ilyen a hangja. Telós felvétel, holnap csináltok világosban, rendes kamerával is.
A lényegen nem változtat, ez egy nagy rakás szar. Kíváncsiságból megküldöm az ámerikásoknak is, meglátjuk mit írnak rá.

http://www.youtube.com/watch?v=jvDE74D1J48

#3604
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Szintén 2 láncot cserélgetek, a 9s patentszem 5000km felett jár, hibátlan.


Ez a szám meggyõzõ, thx. :)

#3605
szabop27

szabop27

    vendég

  • fórumtag
  • 71 posts
Szintén 2 láncot cserélgetek, a 9s patentszem 5000km felett jár, hibátlan.

#3606
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts
9s sram patentszem élettartamáról van tapasztalat? Duraace 7701-es lánccal használom. Rájöttem a tökéletes és kényelmes lánc tisztítás módjára, vettem még egy láncot, és pár 100km-ként cserélgetem õket. Patentszem kikapcsol, flakonba be, bele benzin, összeráz, kivesz, beolajoz, zacsiban eltesz, másik felrak. :) Vettem egy tartalék patentszemet, hátha gyorsabban kopna, mint a lánc.

#3607
Scotty19

Scotty19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 377 posts

Az ilyen rendszerû Shimanokban 2 kalapács van. (Campagnolo rendszerû Dura-ace agyban 3 van.) Azt nem tudom, hogy adhatja a furcsa hangot.



Akkor már csak esetleg a piszok marad, vagy a csapágyazás.
Köszönöm a választ!
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett, igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon.

#3608
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Nekem a szilváson se kapott vizet, elõtte utána zsíroztam ennyi.

A kamu ajándékozás az usában bûncselekmény.


Hat az legyen az o gondjuk :-)

#3609
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Tudom hülyén hangzik, nem hangja van, de nem csendben fut. ;)
A sima acélgolyós, 15 dolcsis HT2-es. Nem azt mondtam, hogy nem jó, még csak egy hete van bent, vizet csak a kulacsban látott...

Nekem a szilváson se kapott vizet, elõtte utána zsíroztam ennyi.

A kamu ajándékozás az usában bûncselekmény.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3610
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Nem én intéztem, hanem egy kedves topiktárs. Két pár csapágyat rendeltünk, belefért a vám és áfamentes keretbe, mindenestõl 12e alatt volt így postával.
Nem vagyok elájulva a hangjától, ahogy forog benne a tengely, igaz nem is nagyon hallgatom tekerés közben. ;)


A limiten tuti tul volt, mert az 22 eur. Lattam, hogy lehet ajandekkent is kerni.

#3611
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts
Tudom hülyén hangzik, nem hangja van, de nem csendben fut. ;)
A sima acélgolyós, 15 dolcsis HT2-es. Nem azt mondtam, hogy nem jó, még csak egy hete van bent, vizet csak a kulacsban látott...

#3612
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Van hangja? hogy-hogy? melyik csapágy?
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3613
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Tokkal vonoval mennyi volt a csapagy? Vamot, afat fizettel?

Nem én intéztem, hanem egy kedves topiktárs. Két pár csapágyat rendeltünk, belefért a vám és áfamentes keretbe, mindenestõl 12e alatt volt így postával.
Nem vagyok elájulva a hangjától, ahogy forog benne a tengely, igaz nem is nagyon hallgatom tekerés közben. ;)

#3614
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

arn,
jaja, én is a gyárira szavaznék, de az pézbe kerül, a kallódó hajtómû átalakítása meg filléres. ;)
Ha bejön, úgyis a gyári az irány. Amit Crosskovácsin tapasztaltam, az alapján meg be kell jönnie. Mert papíron bizony baromira hiányzik a 44/11, de hogy ki tudja mikor használtam utoljára, meg a nagytányér-kistányérokat is alig az vicces.
Nézegetem a shimano doksikat. A háromtányéros hm-k láncvonala 50mm, a kettes XT 48.8. Az SLX érdekes, mert ott mind a két-, mind a háromtányéros láncvonala 50. Láncvonal témában amúgy még van mit olvasnom... ;)

---
Az endúrós csapágyba nem kell a belsõ porvédõ, a tengely a csapágy belsõ csészéjébe csúszik bele. Az alubetétes gumi csak a csapágy oldalát takarja. Szerintem nem lehet kiszedni a csapágyat úgy, hogy a csésze a vázban marad. Nem nagy kaland azt kiszedni, igaz szerszám nélkül nem érdemes próbálkozni. Én primitív módon beraktam a sütõbe utána, s viszonylag könnyen kijött a gyári, satuban meg visszament az ámerikás.


Tokkal vonoval mennyi volt a csapagy? Vamot, afat fizettel?

#3615
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts
Az ilyen rendszerû Shimanokban 2 kalapács van. (Campagnolo rendszerû Dura-ace agyban 3 van.) Azt nem tudom, hogy adhatja a furcsa hangot.

#3616
Scotty19

Scotty19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 377 posts
Sziasztok!

Abban kérnék egy kis segítséget, hogy a hátsó racsni (shimano) egy picit furán "kerreg" szétszedtem és pl a Novatec agyakhoz képeset csak 2 kalapács van benne ez az alap gyári vagy valami hiányzik. Ha mégis ez a gyári akkor mi kerreghet benne (a "fogak" hibátlanak).
Ilyesmi dologról lenne szó (sajnos bontottabb képet nem igazán találtam ahol a kalapácsok is látszanának.)
Elõre is köszönöm!

Feltöltött kép
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett, igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon.

#3617
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts
arn,
jaja, én is a gyárira szavaznék, de az pézbe kerül, a kallódó hajtómû átalakítása meg filléres. ;)
Ha bejön, úgyis a gyári az irány. Amit Crosskovácsin tapasztaltam, az alapján meg be kell jönnie. Mert papíron bizony baromira hiányzik a 44/11, de hogy ki tudja mikor használtam utoljára, meg a nagytányér-kistányérokat is alig az vicces.
Nézegetem a shimano doksikat. A háromtányéros hm-k láncvonala 50mm, a kettes XT 48.8. Az SLX érdekes, mert ott mind a két-, mind a háromtányéros láncvonala 50. Láncvonal témában amúgy még van mit olvasnom... ;)

---
Az endúrós csapágyba nem kell a belsõ porvédõ, a tengely a csapágy belsõ csészéjébe csúszik bele. Az alubetétes gumi csak a csapágy oldalát takarja. Szerintem nem lehet kiszedni a csapágyat úgy, hogy a csésze a vázban marad. Nem nagy kaland azt kiszedni, igaz szerszám nélkül nem érdemes próbálkozni. Én primitív módon beraktam a sütõbe utána, s viszonylag könnyen kijött a gyári, satuban meg visszament az ámerikás.

#3618
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Igen, úton is van már egy 676-ös kéttányéros SLX, csak kíváncsi voltam. És türelmetlen... :)
A láncvonal "megfelelõségét" hogyan tudom megállapítani? Mihez kell igazodnom? Az átdobó ugye 2s, a hajtómû meg csonkolt 3. Elmélletileg mindent kifelé kellene picit hozni, anélkül nem lesz teljesen ok?


A lancvonal a hajtomuvon mulik, illetve lehet ideoda hezagolni, de nekem volt, hogy beesett a ket tanyer koze. En eleg sokat szarakodtam vele, ma mar nem allnek neki nem gyari megoldasnak, eleg jol osszecsiszoljak oket. Szerencsere manapsag van mar eleg lehetoseg.

***

Ht2nel a csapagycserenel pontosan ugyanoda kerul az enduro fele csapagy? Tehat a porvedo utan siman visszamegy bele a bepattintos muanyag?

Ill van esely kibanyaszni a csapagyat a csesze kivetele nelkul? Meg a gyari van benne, es neha barom modra megtepik.

#3619
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Akkor fog rendesen mukodni, ha megfelelo lancvonal mellett az atdobohoz tartozo tanyerokat hasznalod. Amugy vhol bukni fog a dolog, mert egymashoz tervezik oket. Vagy beleer, vagy nem valt hatarozottan.

Igen, úton is van már egy 676-ös kéttányéros SLX, csak kíváncsi voltam. És türelmetlen... :)
A láncvonal "megfelelõségét" hogyan tudom megállapítani? Mihez kell igazodnom? Az átdobó ugye 2s, a hajtómû meg csonkolt 3. Elmélletileg mindent kifelé kellene picit hozni, anélkül nem lesz teljesen ok?

#3620
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Összeraktam a leendõ 2x10-es hajtásom elsõ (elõtti) verzióját. Most "csak" 36-os tányérom van elõre, a pici 24, ezekkel próbálkoztam.
Igaz, nem pöcsöltem vele túl sokat, de sajnos se a 9-es, se a 10-es háromtányéros elsõváltóval nem olyan, mint szeretném, kelleni fog a kéttányéroshoz való. Most nem lehet szépen végigváltani a teljes sort, valahol, valamelyik végén mindkét tányérnál belelér a lánc a kalickába.
Az meg még a hab a tortán, hogy az apróból tegnap nagy sebességgel megvett zsírúj alsóbilincses XT váltó nem megy fel a vázamra. :-| Mindegy, olcsó volt, hirdetem én is picit, ennyiért ajándék lesz annak, akinek ok.


Akkor fog rendesen mukodni, ha megfelelo lancvonal mellett az atdobohoz tartozo tanyerokat hasznalod. Amugy vhol bukni fog a dolog, mert egymashoz tervezik oket. Vagy beleer, vagy nem valt hatarozottan.