Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#3581
ceprica

ceprica

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!

Hajtómûvet szeretnék vásárolni régi, vintage vázas bringámhoz. A jelenlegi adatai: átmérõ: 185 mm, 46 fog, single, hajtókar 190mm.
Shimano tourney váltóval és 6 tárcsás fogaskoszorúval de a hajtómû nem Shimano tourney hanem valami egy sebességes classic.
Honnan lehet tudni, hogy melyiken fog jól feküdni a lánc? megvehetek egy 175mm 46 vagy 52 fogból álló hajtómûvet vagy mindegyik kompatibilis vele?
Elõre is köszi a válaszokat.

#3582
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

2 db 2,5mm jobbra 1 db 2,5mm balra

Köszi!

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#3583
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
zscs,
köszönöm, ez az!
Megtaláltam az mtbr fórumon a példaképp állított XT FC-M785 kéttányérosra vonatkozó adatokat is:
y1-83.6,y2-59.5,y4-35.4,cl-48.5,x1-50.3,x2-42.3,x4-41.4,x5-66.0,x6-66.0

Összehasonlítva a háromtányéros 770-essel jött a nagy csodálkozás: a 3s kis és középányérok között 7.9, a 2s két tányérja között 8 mm a távolság. Vagyis közel ugyanannyi. Nem igazán értem, eddig azt gondoltam, a kéttányéros hajtómûvek jobban elhúzzák egymástól a tárcsákat. Sõt, azt feltételeztem, a váltókarokon is van szerepe a húzásban 2/3 sebesség választásnak. Rosszul gondoltam?

Még mindig ott tartok, hogy a 770-es hajtómûvet (pontosabban a jobboldali csapágyat) az elõírt két 2.5-ös távtartó (5 mm) helyett hárommal (2.5+2.5+1.8, 6.8) rakom fel, így a következõ távolságok adódnak (770/785): középtányér 50.1/50.3, kistányér 42.2/42.3. Ilyenkor persze a csapágycsésze majd 2 mm-el kevesebbet támaszkodik a vázban, ami persze nem nagyon tetszik. Beszéltem már szerelõ ismerõsökkel, aszonták hajráf...

#3584
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Íme: http://pictoview.shi...ments 27-96.pdf
A .pdf 16. oldalán van a scannelt oldal, a dokumentum saját oldalszámozása szerinti 36. oldalon.

Ez szintén hasznos lehet a kísérletezéshez, bár elég régi doksi: http://www.shimano.c...mpatability.pdf

#3585
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
A lenti képen látható doksinak létezik valahol on-line változata? Szeretném tökéletesíteni a házi kéttányérost, ebben meg jól benne vannak azok a méretek, amik fontosak lennének.
Igen, a képrõl is látszik, amit akarok, de jó lenne az egész doksit átnézni.
Feltöltött kép

#3586
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

Akkor most a tányérok felõl 5 vagy 2,5mm hézagolást rakjak fel? Elné' az amatõr kérdésért...

Feltöltött kép


2 db 2,5mm jobbra 1 db 2,5mm balra

#3587
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Houston... Baj van?
Egyelõre nekiálltam berakni a BB51et (még tavaly salz után rendeltem, csak amíg meg nem érkezett, 2 órás munkával mozgóképessé tettem a beázott csapágyat) és közben rálestem a manuálra.
Hagyományos bilincses váltó és 68mm esetén nem kettõ, hanem 3db 2,5ös hézagoló kellene elvileg, hajtómû oldalra kettõ.

1, Sose váltott igazán jól az elsõ váltóm, nem tudtam mennyire marad el az alivio az xt-tõl, de inkább beállítás mint kategóriabeli különbségnek gondolnám
2, A közép-közép állásnál a láncvonalat megnézve nem igen kívánná hogy kintebb kerüljön a hajtómû, sõt.

Akkor most a tányérok felõl 5 vagy 2,5mm hézagolást rakjak fel? Elné' az amatõr kérdésért...

Feltöltött kép

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#3588
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Csak ha a miénk is ilyen lesz, egyszer tökön szúrom magam, másszor haverom is kinyír :D
Amcsik válaszára még kíváncsi vagyok...

szerk: Most járattad be :D
De azért írj nekik, ha küldenek helyette másikat megveszem :)

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#3589
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Nem tudom, ti hogy vagytok a mesékkel, meg a csodákkal, én hiszek bennük! Látták az amcsik a videót a jutyúbon, éjjel iderepültek, kinyitották a garázsom, kicserélték a nyekergõ csapágyat, és csendben tovaálltak.
Valami ilyesmi történhetett, mert mást elképzelni nem nagyon tudok. A nyekergetés után mérgesen összeraktam a hajtómûvet, de nem csináltam vele semmit. Nem töröltem ki a "régi" egyhetes zsírt, nem kentem újra, csak ráraktam a porvédõket, hajtókarokat, hajrá ki a meleg porba bringázni.
Ma este a hézagokkal játszani szétszedtem az egészet, és néma csend van tekergetés közben. Hmmm... Medzsik.

#3590
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Ennek az árából 10-12db olcsóbb középcsapágy jön ki Shimanóból...

#3591
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
aki komolyan gondolja a középcsapágy témát, annak kínálnak 5 év garanciásat is

Threaded Bottom Brackets | Chris King Precision Components

#3592
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

de komolyan nem lehet kapni olyan cseszet, amibe siman belebiggyeszt az ember egy szabvanyos csapagyat es kesz? nagyon olcson lehetne tomeggyartani. addig maradok a 15+5 euros bb70nel.


Csak nem éri meg nekik, mert veszel csapágyat bele és jó, így meg megveszed az övékét. :)
Úgy tudom amúgy, hogy a RaceFace szabvány csapággyal operál, de nem tenném rá a bringám.

#3593
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
zscs,
sajnos nem tudtam még váltani 29-re, pedig tetszene, illene.
Írtam azért, hogy az elején éreztem kevésnek, aztán lenyugodva hozta azt, amit a számok is mutatnak. Ennek ellenére azt tervezem, hogy szépen lassan összeveszegetek 26, 28, 36, 40 tányérokat és lehet kísérletezni. Különben meg meg kell tanulni (tanulnom) rendesen pörgetni, úgy a 38-11 is hosszú! ;)

#3594
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

McPite,
Összeállt a gettó 2x10. Egy 770-es háromtányéros hajtómûvön maradt a gyári 24-es XT, raktam mellé egy direkt 24-hez való 38-as SLX nagytányért. Sor (36), lánc maradt az eredeti. Megpróbáltam a 3x9, 3x10 átdobókat, de esélytelen volt normális mûködést velük elérni, fent vagy lent valahol mindig beleért a lánc, alig néhány fokozat futott csendesen. Nem meglepetés, ha egymás mellé tesszük a 2s 3s kalickákat. Volt egy felesleges kör az apróból gyorsba' megvett alsóbilincses xt 2s átdpbóval (nem fér fel a vázamra), így egy M676 lett a vége.
Eredmény: 2x10 fokozat közel hibátlan. A szerencsére legkevésbé fontos kistányér-kistányérnál valami (még nem ültem neki kitalálni), talán a váltáskönnyítõ kis szemek, vagy az itton lefaragott lánckerék csavarok néha belekapnak a láncba. Ettõl függetlenül hibátlan a mûködés, gyors, egyértelmû a váltás. Ma Vértesbogláron sikerült vele elõször menni, a rajt utáni 300+ os pulzus mellett kicsit rövidnek éreztem a 38-(11-13-15 környéke) áttételt, fejben már osztottam szoroztam a 40-26 környékén, viszont a 26-hoz gyenge vagyok. Szerencsére a cél felé már nem volt baj, a 44-11 (4.00) ugye ugrott, de a 44-13-nál (3.38) a 38-11 (3.45) már hosszabb, tehát ápszolút elégnek kell lennie.
Tényleg nagyon tetszik, a 3x9-bõl csak az xtr váltókar fog hiányozni, de megpróbálom valahogy beváltani a meglévõt egy x10-re. Minden a régi hajtásból megy az apróba, nincs visszaút. Jut eszembe, az alsóbilis XT átdobó is felesleges! ;)


Jól emlékezem, 29-esen van ez? 29-esen kizárt, hogy kevés lenne akár a 38-as. 36/24-em van, de nem hogy 36/11-et, 36/13-at is egy kezemen meg tudnám számolni, hányszor használtam.
Crosskovácsin a hosszún mentek SS-es srácok, a rajt utáni 30-35-ös (!!!) tempót is tudták tartani... :P

#3595
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Kíváncsiságból kiszedtem este a hajtómûvet. Egy hetes, vizet még palackban se nagyon látott rwc csapágynak ilyen a hangja. Telós felvétel, holnap csináltok világosban, rendes kamerával is.
A lényegen nem változtat, ez egy nagy rakás szar. Kíváncsiságból megküldöm az ámerikásoknak is, meglátjuk mit írnak rá.

http://www.youtube.com/watch?v=jvDE74D1J48


Ez döbbenet.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3596
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
arn,
hol 5 ájró a posta? :D

#3597
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Kíváncsiságból kiszedtem este a hajtómûvet. Egy hetes, vizet még palackban se nagyon látott rwc csapágynak ilyen a hangja. Telós felvétel, holnap csináltok világosban, rendes kamerával is.
A lényegen nem változtat, ez egy nagy rakás szar. Kíváncsiságból megküldöm az ámerikásoknak is, meglátjuk mit írnak rá.


nyomj bele teflonos olajat :) jo nem lesz, de jobb.

***

de komolyan nem lehet kapni olyan cseszet, amibe siman belebiggyeszt az ember egy szabvanyos csapagyat es kesz? nagyon olcson lehetne tomeggyartani. addig maradok a 15+5 euros bb70nel.

#3598
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
McPite,
természetesen benne van a pakliban, hogy én csináltam rosszul valamit, ezer helyen jól mûködik, ZéZónak évek óta hibátlan. Igaz, másnak meg a Shimano megy el éveket, szóval a netes közbeszédben bármire, meg az ellenkezõjére is találsz bizonyítékot.
Ha rám hallgatsz... :D

---
Összeállt a gettó 2x10. Egy 770-es háromtányéros hajtómûvön maradt a gyári 24-es XT, raktam mellé egy direkt 24-hez való 38-as SLX nagytányért. Sor (36), lánc maradt az eredeti. Megpróbáltam a 3x9, 3x10 átdobókat, de esélytelen volt normális mûködést velük elérni, fent vagy lent valahol mindig beleért a lánc, alig néhány fokozat futott csendesen. Nem meglepetés, ha egymás mellé tesszük a 2s 3s kalickákat. Volt egy felesleges kör az apróból gyorsba' megvett alsóbilincses xt 2s átdpbóval (nem fér fel a vázamra), így egy M676 lett a vége.
Eredmény: 2x10 fokozat közel hibátlan. A szerencsére legkevésbé fontos kistányér-kistányérnál valami (még nem ültem neki kitalálni), talán a váltáskönnyítõ kis szemek, vagy az itton lefaragott lánckerék csavarok néha belekapnak a láncba. Ettõl függetlenül hibátlan a mûködés, gyors, egyértelmû a váltás. Ma Vértesbogláron sikerült vele elõször menni, a rajt utáni 300+ os pulzus mellett kicsit rövidnek éreztem a 38-(11-13-15 környéke) áttételt, fejben már osztottam szoroztam a 40-26 környékén, viszont a 26-hoz gyenge vagyok. Szerencsére a cél felé már nem volt baj, a 44-11 (4.00) ugye ugrott, de a 44-13-nál (3.38) a 38-11 (3.45) már hosszabb, tehát ápszolút elégnek kell lennie.
Tényleg nagyon tetszik, a 3x9-bõl csak az xtr váltókar fog hiányozni, de megpróbálom valahogy beváltani a meglévõt egy x10-re. Minden a régi hajtásból megy az apróba, nincs visszaút. Jut eszembe, az alsóbilis XT átdobó is felesleges! ;)

#3599
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Neszopass, most akartam rendelni :(

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#3600
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger
Én a héten csapágyaztam meg a bal oldali HTII BB70 csészét.
740 Ft-ért vettem 6805 2RS HCH csapágyat, esztergálmányossal 1 mm-t kiszedettem a csészébõl, hogy beférjen. Bepréseltem. Gyári porvédõket visszaraktam. A mûanyag persely pici karimáját, ami a csapáhgy belsõ gyûrûjébe kapaszkodik lecsiszoltam. Összeraktam. Semmi rendelleneset nem tapasztaltam a tegnapi 40 km-es teszt körön. Pici kattogás még van, ami lehet vmi kosz miatt, vagy máshonnan is jöhet. Igaz a jobbos csapágyat meg sem néztem milyne állapotban van, mert az szilvás után is forgott. De leeht napokon belül azt is megcsinálom.