Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#3521
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Ja. :) Egy 60-70km-es szakasz után is lekapom a láncot, és átmosom. Olajozással együtt kb 5 perc, ennyit nekem megér. Ha más nem, hát szép csilivili.


az kemény

#3522
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Sejtettem, hogy ilyesmi lesz, te szereted mosogatni ha jól emlékszem, gondolom azért kellene könnyen oldható kötés.


Ja. :) Egy 60-70km-es szakasz után is lekapom a láncot, és átmosom. Olajozással együtt kb 5 perc, ennyit nekem megér. Ha más nem, hát szép csilivili.

#3523
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Az a baj, h a shimano patentszemeket nagyon szidják. A 9s láncomhoz is sramot használok, hibátlan, gondoltam, hogy erre is jó lesz. De hétvégén majd meglesem, oldalról odapróbáltam, tolómérõztem, jónak kéne lennie. Természetesen elöbb megvettem, mint kérdeztem volna, de hát nem tétel árban.


Sejtettem, hogy ilyesmi lesz, te szereted mosogatni ha jól emlékszem, gondolom azért kellene könnyen oldható kötés.

#3524
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Shimanonak van gyári nyolcas patentszeme, vagy fontos lenne a Sram?


Az a baj, h a shimano patentszemeket nagyon szidják. A 9s láncomhoz is sramot használok, hibátlan, gondoltam, hogy erre is jó lesz. De hétvégén majd meglesem, oldalról odapróbáltam, tolómérõztem, jónak kéne lennie. Természetesen elöbb megvettem, mint kérdeztem volna, de hát nem tétel árban.

#3525
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Shimano Hg50-es lánchoz jó az sram 8s patentszem?


Shimanonak van gyári nyolcas patentszeme, vagy fontos lenne a Sram?

SHIMANO PATENTSZEM 6-7-8 SEBESSÉGES SHIMANO LÁNCOKHOZ - Bringa Butik Webáruház

#3526
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

nem


Ez pech. Asszony bicaján az van. Enyémen 7701-es 9s duraace lánc van, ahhoz nagyon pipec a 9s sram patentszem.

Szerk: tolómérõ szerint támegy pedig. Hétvégén megnézem. :)

#3527
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.273 hozzászólás
nem
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3528
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás
Shimano Hg50-es lánchoz jó az sram 8s patentszem?

#3529
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
nyilvan nem a kar hajlik hanem a tengely kar talalkozasanal a kar 4 szog resze deformalodott es ezert a kar kotyog ide-oda a nem tokeletes kar-tengely talalkozas miatt.

de valoban a tengely csapagyai is loghatnak ami a kar mozgasat okozza.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#3530
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
Oke, pontosabban fogalmazok: A problema valoszinuleg a tengely es a hajtokar talalkozasanal van. Ezt nezd meg, huzd meg, stb. (Ha ez a problema, akkor mar valoszinuleg elnyirtad a hajtokart es a meghuzas sem fog segiteni). Ha nem segit, vedd le a hajtokart es nezd meg, hogy a monoblokk tengelyenek van-e kotyogasa. Ha van, csereld ki. De azt kizartnak tartom, hogy ha ez a ketto rendben van, akkor a hajtokar hajlana fel centit (az alu reg eltorik ekkora gorbitesre)

update: eloszor a pedalt nezd meg, hogy az kotyog-e

#3531
hapsii

hapsii

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
bocsánat, a fél centi az a pedál környékén annyi, a középcsapágyhoz közeledve az nyilván kevesebb
monoblokkos

#3532
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

Fel centit??? Az nagyon sok, ezt hogy sikerult osszehozni? Hagyomanyos, integralt v. monoblokkos a kozepcsapagy? Ettol fugg, hogy mit kell tenni. Ha monoblokkos (ez a legvaloszinubb), akkor huzd meg a hajtokarcsavart, ha az nem segit csereld ki a monoblokkot (ehhez specialis szerszam kell)


valoban sok de en nem a monot cserelnem. (ha nincsenek a ket alkatresz kozt kompatibilitasi probelmak de gyarilag csak nem csesztek ezt el)
a tengely acel a kar alu.ha valamelyik deformalodik akkor az a kar lesz es nem a tengely.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#3533
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
Fel centit??? Az nagyon sok, ezt hogy sikerult osszehozni? Hagyomanyos, integralt v. monoblokkos a kozepcsapagy? Ettol fugg, hogy mit kell tenni. Ha monoblokkos (ez a legvaloszinubb), akkor huzd meg a hajtokarcsavart, ha az nem segit csereld ki a monoblokkot (ehhez specialis szerszam kell). A kerdesbol itelve nem nagyon vagy otthon a bringaszerelesben, igy lehet, hogy legegyszerubb/legbiztosabb ha elviszed szervizbe.

Sziasztok!
A biciklim( Merida Matts) hajtókarja az utóbbi idõben oldalirányba is mozog, kb. fél centit. Ha pl. indulásnál nagyon terhelem a pedált, akkor pedig minden egyes taposásnál nyikorog.
MI lehet a probléma? Csak meg kéne húzni valamit a hajtókar környékén, vagy valami komolyabb?



#3534
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Valaki bevállalta azóta az RWC csapágyat, vagy annyira riasztó volt a videjó?
Nálam, ahogy írtam, varázsütésre megjavult, hiba nélkül fut. Vizet szerencsére nem sokat lát, jól van ez így.

#3535
hapsii

hapsii

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
Sziasztok!
A biciklim( Merida Matts) hajtókarja az utóbbi idõben oldalirányba is mozog, kb. fél centit. Ha pl. indulásnál nagyon terhelem a pedált, akkor pedig minden egyes taposásnál nyikorog.
MI lehet a probléma? Csak meg kéne húzni valamit a hajtókar környékén, vagy valami komolyabb?

#3536
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Annyira beválni látszik a kéttányérosdi, hogy elkezdtem lesegetni az aprót, a kint boltokat egy rendes hajtómûért. Jött is szembe egy (fekete, broáf) 785-ös, ma DM takarításnak álcázva kicseréltem az amúgy közel tökéletesen mûködõ gettó (770-10) megoldással.
Kicsit tartottam tõle, mert még 770-10-es váltókarom van, ami nem kapcsolható, benne volt a pakliban, hogy nem lesz pontos a húzása. A múltkor összeszedett simanó doksikból viszont emlékeztem, hogy a két, illetve háromtányéros hm-ek tárcsatávolsága között mindössze 0.1mm a különbség, így reméltem. Szerencsére nem is lett gond, picit állítani kellett az átdobón, de most már tényleg 100%-os a megoldás, valóban 2x10 fokozat használható, nincs recsegés, súrlódás, felkapás, semmi.
Nekem nem igazán tetszik, hogy nagytányér-nagytányéron* már nagyon keresztbe fut a lánc, ha legközelebb a középcsapágyakohoz kell nyúlni, át fogok rakni egy hézagolót balra. Most az "elõírás szerinti" bal/jobb 1/2 van fent. Nagyjából az lenne a dynasys lényege, hogy nagyobb fogaskerekeken menjen a hajtás, jellemzõen ott (hátul nagytányér környéke) is kap nagyobb nyomatékot, így szerintem adja magát a tuning.
Öröm van és boldogság, reggel elmegyek szemetet szedni Dobogókõre.

* nem, nem járok így. :)


Már három éve mondom, hogy a gettó láncvonal szempontjából jobb, mint a gyári hajtómûvek.


A sebesség mindent megold.

 


#3537
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Annyira beválni látszik a kéttányérosdi, hogy elkezdtem lesegetni az aprót, a kint boltokat egy rendes hajtómûért. Jött is szembe egy (fekete, broáf) 785-ös, ma DM takarításnak álcázva kicseréltem az amúgy közel tökéletesen mûködõ gettó (770-10) megoldással.
Kicsit tartottam tõle, mert még 770-10-es váltókarom van, ami nem kapcsolható, benne volt a pakliban, hogy nem lesz pontos a húzása. A múltkor összeszedett simanó doksikból viszont emlékeztem, hogy a két, illetve háromtányéros hm-ek tárcsatávolsága között mindössze 0.1mm a különbség, így reméltem. Szerencsére nem is lett gond, picit állítani kellett az átdobón, de most már tényleg 100%-os a megoldás, valóban 2x10 fokozat használható, nincs recsegés, súrlódás, felkapás, semmi.
Nekem nem igazán tetszik, hogy nagytányér-nagytányéron* már nagyon keresztbe fut a lánc, ha legközelebb a középcsapágyakohoz kell nyúlni, át fogok rakni egy hézagolót balra. Most az "elõírás szerinti" bal/jobb 1/2 van fent. Nagyjából az lenne a dynasys lényege, hogy nagyobb fogaskerekeken menjen a hajtás, jellemzõen ott (hátul nagytányér környéke) is kap nagyobb nyomatékot, így szerintem adja magát a tuning.
Öröm van és boldogság, reggel elmegyek szemetet szedni Dobogókõre.

* nem, nem járok így. :)

#3538
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
kerekrogzites volt a ludas :) most total silent a bringa... ezzel a csavaros megoldassal, mintha merevebb is lenne a hatso resz.

#3539
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ahogy írod lehet a gyengén szorító gyorszár is,de érdemes még megtakarítani a váltótartó fül és a váz közötti kapcsolódó felületet és kicsit megzsírozni,az is produkálhat ilyet.


leszedtem a valtofulet, bezsiroztam alatta, es szereztem be ilyen bbb fele anyas rogzitoszarat. anyag van benne, mert gyorsszarnak sem lenne konnyu (41g - csak a hatso) :) de nem tudom, hogy mennyi bizodalmam lehet benne - 8nm van rairva, ennyivel huztam meg, de a vegen csavarodhat szepen, mert pattogott az egesz meghuzasnal (zsir van a fej alatt). igy nem csak hossziranyban feszul.

nem szeretem ezt a rogzitesi modszert, szvsz nem is terepbringara valo. kov bringamon remelem nem ez lesz.

#3540
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás
A DT-n az elsõ váltó is más.
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)