Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#2361
Balakka001

Balakka001

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

Sziasztok!

Beevődött ultragáz monoblokkomat akarom cserélni. Amit a monoblokk-leszedővel kellene leszedni az műanyagból volt, és letört mindkét oldalon, így kiütöttem belőle a tengelyt nagy nehezen és most benne maradt a műanyag illetve a csapágyház külső része.
Hogyan lehet ezt kiszedni?
Előre is köszönöm a tippeket!



#2362
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Talán ez a jó topic, nem tudom.

http://www.superstar...in/gearhangers/

Óriási mennyiségű és féle vázhoz rendelhetőek váltófülek a Superstartól.


zscs módosította - 2014. december 03. - 21:50


#2363
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás

A lánc és a sor is Sram, tehát még a más gyártó probléma sem lehet az oka

 

Szia!

Nem írtad pontosan milyen váltó, de Shimanonál a váltókanál két lemeze között van egy kis fém pöcök. Ha annak rossz oldalán vezeted el a láncot és azon fut, nem csak a görgőkön,  abból lehetnek hasonló problémák.

Persze elég nehéz így elrontani a lánccserét, de bárkinek lehet egy rossz napja, amikor benézi a dolgot :)

 


Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#2364
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás

Sram X9-es

 

Szia!

Nem írtad pontosan milyen váltó, de Shimanonál a váltókanál két lemeze között van egy kis fém pöcök. Ha annak rossz oldalán vezeted el a láncot és azon fut, nem csak a görgőkön,  abból lehetnek hasonló problémák.

Persze elég nehéz így elrontani a lánccserét, de bárkinek lehet egy rossz napja, amikor benézi a dolgot :)

 


Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#2365
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Hátrafelé nem akadozik, megy simán. Csak a jó irányba van a gond, de akkor is csak "nagyobb erőkifejtésnél". Maga a lánc simán fut, legalábbis ahogy én látom, a váltókanál alsó része mozog előre-hátra. Olyan, mintha a kanálnak kicsi lenne az ellenállása és a teheléstől mozogna előre.

Szerintem megkopott elől a lánctányérod és ezért nem fekszik a helyére a lánc, nagyobb terhelésnél ilyenkor megugrik.



#2366
ltsoma

ltsoma

    vendég

  • fórumtag
  • 85 hozzászólás

Szia!

Nem írtad pontosan milyen váltó, de Shimanonál a váltókanál két lemeze között van egy kis fém pöcök. Ha annak rossz oldalán vezeted el a láncot és azon fut, nem csak a görgőkön,  abból lehetnek hasonló problémák.

Persze elég nehéz így elrontani a lánccserét, de bárkinek lehet egy rossz napja, amikor benézi a dolgot :)

Hátrafelé nem akadozik, megy simán. Csak a jó irányba van a gond, de akkor is csak "nagyobb erőkifejtésnél". Maga a lánc simán fut, legalábbis ahogy én látom, a váltókanál alsó része mozog előre-hátra. Olyan, mintha a kanálnak kicsi lenne az ellenállása és a teheléstől mozogna előre.



#2367
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás

Hátrafelé nem akadozik, megy simán. Csak a jó irányba van a gond, de akkor is csak "nagyobb erőkifejtésnél". Maga a lánc simán fut, legalábbis ahogy én látom, a váltókanál alsó része mozog előre-hátra. Olyan, mintha a kanálnak kicsi lenne az ellenállása és a teheléstől mozogna előre.

 

Lehet, hogy túlságosan összepréselték azt a szemet, amelyiknél összerakták az új láncot. Hátrafelé forgatva próbáld megfigyelni, hogy melyiknél akadozik, aztán feszegesd meg oldalirányba azt a szemet. Ha másképp nem megy, szánj rá pár percet (aztán pedig egy kis kézmosószert), és nézd meg mindegyik csapnál, hogy szabadon mozog-e. 

 


Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#2368
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Gyári zsír tényleg nagyon kellemes a cuccokon. Láncon főleg, olyan kis finom, amit később úgy sem tudok rátenni magamtól.

Én rögtön lemosom. :) Az vmi spec zsír lehet, amit melegen vihetnek fel rá. GOndolom az a célja, h ne korrodáljon, míg áll a raktárban.



#2369
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

Nagyon nem nehezíti meg, mert ez egy pályahajtókar :P



#2370
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

A gyári izét a lehető legtöbb ideig meg kéne őrizni rajta, annál jobb kenést úgysem tudsz neki adni, azt lemosni butaság.

Előző hsz-emet olvastad arról, hogy mi lehet a baj?

Gyári zsír tényleg nagyon kellemes a cuccokon. Láncon főleg, olyan kis finom, amit később úgy sem tudok rátenni magamtól.

 

Ellenben ez kedves:

 

http://www.ebay.co.u...=item1c48ad89a1

 

nehezítsük meg az átdobó dolgát óriási fogszámkülönbségekkel!



#2371
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

A gyári izét a lehető legtöbb ideig meg kéne őrizni rajta, annál jobb kenést úgysem tudsz neki adni, azt lemosni butaság.

Előző hsz-emet olvastad arról, hogy mi lehet a baj?


  • Vejne kedveli ezt
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2372
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás

Hát ez az, minden alkatrész új, nem értem mi a baj?!

Ha pár fokkal melegebb lesz, majd tesztelem, meg beolajozom a láncot, mert még a gyári izé van rajta

De hát minden vadi új neki, mit takarítson, kenjen?

 


Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#2373
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

De hát minden vadi új neki, mit takarítson, kenjen?


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2374
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Lehet, hogy túlságosan összepréselték azt a szemet, amelyiknél összerakták az új láncot. Hátrafelé forgatva próbáld megfigyelni, hogy melyiknél akadozik, aztán feszegesd meg oldalirányba azt a szemet. Ha másképp nem megy, szánj rá pár percet (aztán pedig egy kis kézmosószert), és nézd meg mindegyik csapnál, hogy szabadon mozog-e. 

Az egy mindíg működő tanács, h szedd szét, takarítsd el, nézd meg, olajozd/zsírozd meg, rakd össze. Utána jó eséllyel működnek a dolgok. :)



#2375
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

Sziasztok!

 

A problémám a következő lenne:

 

nemrég szervízeltettem a bringámat, cseréltek rajta láncot, hátsó sort és mindkét váltógörgőt. Síkon tekeréskor simán, szépen fut a rendszer, de nagyobb terhelésnél pl.emelkedő az alsó váltógörgő előre-hátra ugrál kb.fél cm-t folyamatos jelleggel illetve zajos is. Ha csökken a terhelés akkor megszűnik. A szervízelés előtt nem volt ilyen baja. Lánc és sor már korábban volt rajta cserélve (akkor nem volt ilyen probléma), váltógörgő most először, így a görgőre gyanakszom, hogy azzal van a baj. A görgők nem szorulnak, simán forognak. Visszamentem a szerelőhöz, azt mondta össze kell kopnia a rendszernek... hát nem tudom, nekem elég furcsa magyarázat...

 

Várom az ötleteket. 

 

Köszi előre is!

Lehet, hogy túlságosan összepréselték azt a szemet, amelyiknél összerakták az új láncot. Hátrafelé forgatva próbáld megfigyelni, hogy melyiknél akadozik, aztán feszegesd meg oldalirányba azt a szemet. Ha másképp nem megy, szánj rá pár percet (aztán pedig egy kis kézmosószert), és nézd meg mindegyik csapnál, hogy szabadon mozog-e. 


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2376
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

A 10-es lánc szélesebb a 11-esnél. Így azt gondolom, h a 10-es hajtómű tányérai is szélesebbek. Így esetleg a 11-es lánc ráfeszülhet. Nem jól gondolom? No meg itt van még,  h a két rendszer tényérai  közötti távolság ennek fényében esetleg más. Ezért a váltókarok sem egyforma távot mozgatnak? Nemtom, tanácstalan vaok.  :(

 

A 10-es lánc szélesebb a 11-esnél. Így azt gondolom, h a 10-es hajtómű tányérai is szélesebbek. Így esetleg a 11-es lánc ráfeszülhet. Nem jól gondolom? No meg itt van még,  h a két rendszer tényérai  közötti távolság ennek fényében esetleg más. Ezért a váltókarok sem egyforma távot mozgatnak? Nemtom, tanácstalan vaok.  :(

Nem feszül rá. Még SS tányérokon is elmennek ezek a láncok.



A sebesség mindent megold.

 


#2377
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.378 hozzászólás

A 10-es lánc szélesebb a 11-esnél. Így azt gondolom, h a 10-es hajtómű tányérai is szélesebbek. Így esetleg a 11-es lánc ráfeszülhet. Nem jól gondolom? No meg itt van még,  h a két rendszer tényérai  közötti távolság ennek fényében esetleg más. Ezért a váltókarok sem egyforma távot mozgatnak? Nemtom, tanácstalan vaok.  :(

csak a lánc külső része keskenyebb a 11-esnek,a siklócsapágya azonos méretű. pl 10-es campához szoktak használni 11-es láncot. legalábbis én már láttam ilyet. azon jól működött.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2378
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás

Sziasztok!

 

A problémám a következő lenne:

 

nemrég szervízeltettem a bringámat, cseréltek rajta láncot, hátsó sort és mindkét váltógörgőt. Síkon tekeréskor simán, szépen fut a rendszer, de nagyobb terhelésnél pl.emelkedő az alsó váltógörgő előre-hátra ugrál kb.fél cm-t folyamatos jelleggel illetve zajos is. Ha csökken a terhelés akkor megszűnik. A szervízelés előtt nem volt ilyen baja. Lánc és sor már korábban volt rajta cserélve (akkor nem volt ilyen probléma), váltógörgő most először, így a görgőre gyanakszom, hogy azzal van a baj. A görgők nem szorulnak, simán forognak. Visszamentem a szerelőhöz, azt mondta össze kell kopnia a rendszernek... hát nem tudom, nekem elég furcsa magyarázat...

 

Várom az ötleteket. 

 

Köszi előre is!


Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#2379
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

Milyen elmélet szerint nem megy fordítva?

A 10-es lánc szélesebb a 11-esnél. Így azt gondolom, h a 10-es hajtómű tányérai is szélesebbek. Így esetleg a 11-es lánc ráfeszülhet. Nem jól gondolom? No meg itt van még,  h a két rendszer tényérai  közötti távolság ennek fényében esetleg más. Ezért a váltókarok sem egyforma távot mozgatnak? Nemtom, tanácstalan vaok.  :(


Ridley Noah Fast 


#2380
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!!

 

Van valakinek tapasztalata abban, h 11-es hajtóművet lehet használni 10-es rendszerben? Outi-ról beszélünk. Hatóművet szeretnék cserélni de a megfelelő méretben nincs 10-es csak 11-es. Elmélet szerint fordítva nem lehet, de így talán. Az a nagy kérdés, h a két tányér távolsága mindkét rendszeren egyforma-e, mert szerintem ez lehet a rákfene. Ha nem akkor első váltókart is cserélnem kellene.

 

THX!! :)

Milyen elmélet szerint nem megy fordítva?



A sebesség mindent megold.