Sziasztok!
Beevődött ultragáz monoblokkomat akarom cserélni. Amit a monoblokk-leszedővel kellene leszedni az műanyagból volt, és letört mindkét oldalon, így kiütöttem belőle a tengelyt nagy nehezen és most benne maradt a műanyag illetve a csapágyház külső része.
Hogyan lehet ezt kiszedni?
Előre is köszönöm a tippeket!
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#2361
Írta 2014. december 06. - 17:22

#2362
Írta 2014. december 03. - 21:50

Talán ez a jó topic, nem tudom.
http://www.superstar...in/gearhangers/
Óriási mennyiségű és féle vázhoz rendelhetőek váltófülek a Superstartól.
zscs módosította - 2014. december 03. - 21:50
#2363
Írta 2014. december 01. - 09:25

A lánc és a sor is Sram, tehát még a más gyártó probléma sem lehet az oka
Szia!
Nem írtad pontosan milyen váltó, de Shimanonál a váltókanál két lemeze között van egy kis fém pöcök. Ha annak rossz oldalán vezeted el a láncot és azon fut, nem csak a görgőkön, abból lehetnek hasonló problémák.
Persze elég nehéz így elrontani a lánccserét, de bárkinek lehet egy rossz napja, amikor benézi a dolgot
#2364
Írta 2014. december 01. - 09:23

Sram X9-es
Szia!
Nem írtad pontosan milyen váltó, de Shimanonál a váltókanál két lemeze között van egy kis fém pöcök. Ha annak rossz oldalán vezeted el a láncot és azon fut, nem csak a görgőkön, abból lehetnek hasonló problémák.
Persze elég nehéz így elrontani a lánccserét, de bárkinek lehet egy rossz napja, amikor benézi a dolgot
#2365
Írta 2014. november 30. - 19:49

Hátrafelé nem akadozik, megy simán. Csak a jó irányba van a gond, de akkor is csak "nagyobb erőkifejtésnél". Maga a lánc simán fut, legalábbis ahogy én látom, a váltókanál alsó része mozog előre-hátra. Olyan, mintha a kanálnak kicsi lenne az ellenállása és a teheléstől mozogna előre.
Szerintem megkopott elől a lánctányérod és ezért nem fekszik a helyére a lánc, nagyobb terhelésnél ilyenkor megugrik.
#2366
Írta 2014. november 30. - 19:48

Szia!
Nem írtad pontosan milyen váltó, de Shimanonál a váltókanál két lemeze között van egy kis fém pöcök. Ha annak rossz oldalán vezeted el a láncot és azon fut, nem csak a görgőkön, abból lehetnek hasonló problémák.
Persze elég nehéz így elrontani a lánccserét, de bárkinek lehet egy rossz napja, amikor benézi a dolgot
Hátrafelé nem akadozik, megy simán. Csak a jó irányba van a gond, de akkor is csak "nagyobb erőkifejtésnél". Maga a lánc simán fut, legalábbis ahogy én látom, a váltókanál alsó része mozog előre-hátra. Olyan, mintha a kanálnak kicsi lenne az ellenállása és a teheléstől mozogna előre.
#2367
Írta 2014. november 30. - 16:17

Hátrafelé nem akadozik, megy simán. Csak a jó irányba van a gond, de akkor is csak "nagyobb erőkifejtésnél". Maga a lánc simán fut, legalábbis ahogy én látom, a váltókanál alsó része mozog előre-hátra. Olyan, mintha a kanálnak kicsi lenne az ellenállása és a teheléstől mozogna előre.
Lehet, hogy túlságosan összepréselték azt a szemet, amelyiknél összerakták az új láncot. Hátrafelé forgatva próbáld megfigyelni, hogy melyiknél akadozik, aztán feszegesd meg oldalirányba azt a szemet. Ha másképp nem megy, szánj rá pár percet (aztán pedig egy kis kézmosószert), és nézd meg mindegyik csapnál, hogy szabadon mozog-e.
#2368
Írta 2014. november 30. - 14:58

Gyári zsír tényleg nagyon kellemes a cuccokon. Láncon főleg, olyan kis finom, amit később úgy sem tudok rátenni magamtól.
Én rögtön lemosom. Az vmi spec zsír lehet, amit melegen vihetnek fel rá. GOndolom az a célja, h ne korrodáljon, míg áll a raktárban.
#2369
Írta 2014. november 30. - 13:39

#2370
Írta 2014. november 30. - 12:36

A gyári izét a lehető legtöbb ideig meg kéne őrizni rajta, annál jobb kenést úgysem tudsz neki adni, azt lemosni butaság.
Előző hsz-emet olvastad arról, hogy mi lehet a baj?
Gyári zsír tényleg nagyon kellemes a cuccokon. Láncon főleg, olyan kis finom, amit később úgy sem tudok rátenni magamtól.
Ellenben ez kedves:
http://www.ebay.co.u...=item1c48ad89a1
nehezítsük meg az átdobó dolgát óriási fogszámkülönbségekkel!
#2371
Írta 2014. november 30. - 12:11

A gyári izét a lehető legtöbb ideig meg kéne őrizni rajta, annál jobb kenést úgysem tudsz neki adni, azt lemosni butaság.
Előző hsz-emet olvastad arról, hogy mi lehet a baj?
- Vejne kedveli ezt
#2372
Írta 2014. november 30. - 12:06

Hát ez az, minden alkatrész új, nem értem mi a baj?!
Ha pár fokkal melegebb lesz, majd tesztelem, meg beolajozom a láncot, mert még a gyári izé van rajta
De hát minden vadi új neki, mit takarítson, kenjen?
#2373
Írta 2014. november 29. - 22:31

De hát minden vadi új neki, mit takarítson, kenjen?
#2374
Írta 2014. november 29. - 11:23

Lehet, hogy túlságosan összepréselték azt a szemet, amelyiknél összerakták az új láncot. Hátrafelé forgatva próbáld megfigyelni, hogy melyiknél akadozik, aztán feszegesd meg oldalirányba azt a szemet. Ha másképp nem megy, szánj rá pár percet (aztán pedig egy kis kézmosószert), és nézd meg mindegyik csapnál, hogy szabadon mozog-e.
Az egy mindíg működő tanács, h szedd szét, takarítsd el, nézd meg, olajozd/zsírozd meg, rakd össze. Utána jó eséllyel működnek a dolgok.
#2375
Írta 2014. november 29. - 10:56

Sziasztok!
A problémám a következő lenne:
nemrég szervízeltettem a bringámat, cseréltek rajta láncot, hátsó sort és mindkét váltógörgőt. Síkon tekeréskor simán, szépen fut a rendszer, de nagyobb terhelésnél pl.emelkedő az alsó váltógörgő előre-hátra ugrál kb.fél cm-t folyamatos jelleggel illetve zajos is. Ha csökken a terhelés akkor megszűnik. A szervízelés előtt nem volt ilyen baja. Lánc és sor már korábban volt rajta cserélve (akkor nem volt ilyen probléma), váltógörgő most először, így a görgőre gyanakszom, hogy azzal van a baj. A görgők nem szorulnak, simán forognak. Visszamentem a szerelőhöz, azt mondta össze kell kopnia a rendszernek... hát nem tudom, nekem elég furcsa magyarázat...
Várom az ötleteket.
Köszi előre is!
Lehet, hogy túlságosan összepréselték azt a szemet, amelyiknél összerakták az új láncot. Hátrafelé forgatva próbáld megfigyelni, hogy melyiknél akadozik, aztán feszegesd meg oldalirányba azt a szemet. Ha másképp nem megy, szánj rá pár percet (aztán pedig egy kis kézmosószert), és nézd meg mindegyik csapnál, hogy szabadon mozog-e.
#2376
Írta 2014. november 29. - 10:54

A 10-es lánc szélesebb a 11-esnél. Így azt gondolom, h a 10-es hajtómű tányérai is szélesebbek. Így esetleg a 11-es lánc ráfeszülhet. Nem jól gondolom? No meg itt van még, h a két rendszer tényérai közötti távolság ennek fényében esetleg más. Ezért a váltókarok sem egyforma távot mozgatnak? Nemtom, tanácstalan vaok.
A 10-es lánc szélesebb a 11-esnél. Így azt gondolom, h a 10-es hajtómű tányérai is szélesebbek. Így esetleg a 11-es lánc ráfeszülhet. Nem jól gondolom? No meg itt van még, h a két rendszer tényérai közötti távolság ennek fényében esetleg más. Ezért a váltókarok sem egyforma távot mozgatnak? Nemtom, tanácstalan vaok.
Nem feszül rá. Még SS tányérokon is elmennek ezek a láncok.
A sebesség mindent megold.
#2377
Írta 2014. november 29. - 10:24

A 10-es lánc szélesebb a 11-esnél. Így azt gondolom, h a 10-es hajtómű tányérai is szélesebbek. Így esetleg a 11-es lánc ráfeszülhet. Nem jól gondolom? No meg itt van még, h a két rendszer tényérai közötti távolság ennek fényében esetleg más. Ezért a váltókarok sem egyforma távot mozgatnak? Nemtom, tanácstalan vaok.
csak a lánc külső része keskenyebb a 11-esnek,a siklócsapágya azonos méretű. pl 10-es campához szoktak használni 11-es láncot. legalábbis én már láttam ilyet. azon jól működött.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2378
Írta 2014. november 29. - 09:26

Sziasztok!
A problémám a következő lenne:
nemrég szervízeltettem a bringámat, cseréltek rajta láncot, hátsó sort és mindkét váltógörgőt. Síkon tekeréskor simán, szépen fut a rendszer, de nagyobb terhelésnél pl.emelkedő az alsó váltógörgő előre-hátra ugrál kb.fél cm-t folyamatos jelleggel illetve zajos is. Ha csökken a terhelés akkor megszűnik. A szervízelés előtt nem volt ilyen baja. Lánc és sor már korábban volt rajta cserélve (akkor nem volt ilyen probléma), váltógörgő most először, így a görgőre gyanakszom, hogy azzal van a baj. A görgők nem szorulnak, simán forognak. Visszamentem a szerelőhöz, azt mondta össze kell kopnia a rendszernek... hát nem tudom, nekem elég furcsa magyarázat...
Várom az ötleteket.
Köszi előre is!
#2379
Írta 2014. november 28. - 21:02

Milyen elmélet szerint nem megy fordítva?
A 10-es lánc szélesebb a 11-esnél. Így azt gondolom, h a 10-es hajtómű tányérai is szélesebbek. Így esetleg a 11-es lánc ráfeszülhet. Nem jól gondolom? No meg itt van még, h a két rendszer tényérai közötti távolság ennek fényében esetleg más. Ezért a váltókarok sem egyforma távot mozgatnak? Nemtom, tanácstalan vaok.
Ridley Noah Fast
#2380
Írta 2014. november 28. - 12:22

Sziasztok!!
Van valakinek tapasztalata abban, h 11-es hajtóművet lehet használni 10-es rendszerben? Outi-ról beszélünk. Hatóművet szeretnék cserélni de a megfelelő méretben nincs 10-es csak 11-es. Elmélet szerint fordítva nem lehet, de így talán. Az a nagy kérdés, h a két tányér távolsága mindkét rendszeren egyforma-e, mert szerintem ez lehet a rákfene. Ha nem akkor első váltókart is cserélnem kellene.
THX!!
Milyen elmélet szerint nem megy fordítva?
A sebesség mindent megold.