Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#2321
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

http://bolha.testbik...php?clid=203887  bár a figura nehéz eset. Kissé furcsa. 

 

http://www.ebay.com/itm/151506207089

 

ez újra lett listázva, legutóbb "élőben megnéztem" ahogy leketyegett az óra, kutya nem érdeklődött rá..

 

170-esek sajnos. Azért a tb-snek megnézném a négyszögkúpját, elég kutya szájából kihúzott az a kar.

 

Én betáraztam két xt-t mindenféle lánckerekekkel ss-től a dupla-tripla montin kersztül az országútiig :) , kidolgozásra minőségibb, mint a dx

 

Az igen.  :)

A sima deore hol volt a sorban?

 

2_20140120192424_bikee_1588953.jpg

 

 

Itt egy szép XT donor (wiga mindkettő):

 

2_20141124134445_biked_30885505.JPG

 

Linkek:

http://www.hasznaltb...b=10&cc=0&p=995

http://www.hasznaltb...=10&cc=0&p=1126



#2322
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Akkor sima ügy, már csak találnom kellene egy eladó, esztétikus példányt.

Köszönöm az infót Jani, Rád tényleg mindig lehet számítani. :)

 

@Kisherceg: Ja-ja a 4 csavarosoknál jobban képben vagyok, de az ötös 110 BCD idején még vashajtóművem volt. :), Aztán meg már nem volt érdekes... most is az országút / gravel (ajjaj) / cx révén "süllyedtem" idáig, hogy selejtládák mélyére nézzek.

Én betáraztam két xt-t mindenféle lánckerekekkel ss-től a dupla-tripla montin kersztül az országútiig :) , kidolgozásra minőségibb, mint a dx


  • Rabbit kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#2323
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://bolha.testbik...php?clid=203887  bár a figura nehéz eset. Kissé furcsa. 

 

http://www.ebay.com/itm/151506207089

 

ez újra lett listázva, legutóbb "élőben megnéztem" ahogy leketyegett az óra, kutya nem érdeklődött rá..


Vejne módosította - 2014. december 11. - 18:14


#2324
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

107-110mm-es monoblokkal jó a láncvonaluk és a q-faktoruk, pontosan megegyezik egy országúti hajtóműével (egy kis matekkal könnyen kiszámolható, hogy montihoz miért kellett a hosszú tengely). BB-UN55 107mm hosszban létezik. Semmilyen csonkot nem kell fűrészelni, mert nincs rajtuk csonk, alátétezve voltak gyárilag. Gyakoribbak normál lánckerekekkel, mint biopace-szel, ez már a biopace korszak végén volt.

Akkor sima ügy, már csak találnom kellene egy eladó, esztétikus példányt.

Köszönöm az infót Jani, Rád tényleg mindig lehet számítani. :)

 

@Kisherceg: Ja-ja a 4 csavarosoknál jobban képben vagyok, de az ötös 110 BCD idején még vashajtóművem volt. :), Aztán meg már nem volt érdekes... most is az országút / gravel (ajjaj) / cx révén "süllyedtem" idáig, hogy selejtládák mélyére nézzek.


Rabbit módosította - 2014. december 11. - 15:20

  • Vejne kedveli ezt

#2325
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

Erről talán pont Tőled hallottam már, Mjanira hivatkozva. :)

Jó ötletnek tűnik, de ezek nem "hosszútengelyes" (120-on valahányas) monoblokkal mentek? (Nem a 110+ körüli már klasszikus bb-un52-es vagy jobbak.) A passzoló, a "hosszabbnál rövidebb" monoblokkok közt van a hitványnál jobb minőségű, manapság? Megy a kitányércsonk lefűrészelés is?

Illetve nem akkor dívott a biopace? Azért nem vagyok oda....

 

Egyébként tényleg jó lenne, pláne, hogy 8-as rendszerbe passzítanám.

 

ugyan montira, de ilyesmit én (is) említettem már itt többször. fc-m540 és rokonai viszonylatban. ezek elvileg 3 tányéros karok, de valamit nagyon benéztek és az ajánlott tengely aszimmetrikusan helyezi el a karokat. cserébe rövidebb tengellyel szimmetrikus lesz a karok helyzete és remekül kéttányérosítható a rendszer, jó láncvonallal. ilyen van a már sokszor látott handjobon, amit most mindenki örömére nem linkelek. (úgysem látszódna semmi az egészből.)


  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2326
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Erről talán pont Tőled hallottam már, Mjanira hivatkozva. :)

Jó ötletnek tűnik, de ezek nem "hosszútengelyes" (120-on valahányas) monoblokkal mentek? (Nem a 110+ körüli már klasszikus bb-un52-es vagy jobbak.) A passzoló, a "hosszabbnál rövidebb" monoblokkok közt van a hitványnál jobb minőségű, manapság? Megy a kitányércsonk lefűrészelés is?

Illetve nem akkor dívott a biopace? Azért nem vagyok oda....

 

Egyébként tényleg jó lenne, pláne, hogy 8-as rendszerbe passzítanám.

107-110mm-es monoblokkal jó a láncvonaluk és a q-faktoruk, pontosan megegyezik egy országúti hajtóműével (egy kis matekkal könnyen kiszámolható, hogy montihoz miért kellett a hosszú tengely). BB-UN55 107mm hosszban létezik. Semmilyen csonkot nem kell fűrészelni, mert nincs rajtuk csonk, alátétezve voltak gyárilag. Gyakoribbak normál lánckerekekkel, mint biopace-szel, ez már a biopace korszak végén volt.


  • donciccio kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#2327
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

illetve low budget megoldas, neha 4-5 ezerert kapni deore dx vagy osi 110es lukkoru lx hajtasokat. azokon sokszor 46/36 a ket nagyobb lanckerek. rovidebb tengellyel kettanyeros rendszerkent is elkepzelheto

Erről talán pont Tőled hallottam már, Mjanira hivatkozva. :)

Jó ötletnek tűnik, de ezek nem "hosszútengelyes" (120-on valahányas) monoblokkal mentek? (Nem a 110+ körüli már klasszikus bb-un52-es vagy jobbak.) A passzoló, a "hosszabbnál rövidebb" monoblokkok közt van a hitványnál jobb minőségű, manapság? Megy a kitányércsonk lefűrészelés is?

Illetve nem akkor dívott a biopace? Azért nem vagyok oda....

 

Egyébként tényleg jó lenne, pláne, hogy 8-as rendszerbe passzítanám.


Rabbit módosította - 2014. december 11. - 14:39


#2328
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
illetve low budget megoldas, neha 4-5 ezerert kapni deore dx vagy osi 110es lukkoru lx hajtasokat. azokon sokszor 46/36 a ket nagyobb lanckerek. rovidebb tengellyel kettanyeros rendszerkent is elkepzelheto

#2329
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
cx70et néztem 28ezer lett volna postázva.. de ujralistazta az elado. vmi izraeli webshop, uj folias kar.

a cx70 elvileg ultegra szint, 46,36 tanyerokkal

#2330
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

cx50 mondjuk, de ez nem a mostani idényben lesz  ,,,,

 

az offra

végülis ki van találva

http://konaworld.com/sutra.cfm

Az a cx50 megtetszett nekem is. Milyen sorral szokásos használni egy ilyet? 28-ig, vagy tovább? Nálam is tervben van egy tavasszal egy ledobott cx váz megcsípése, átmenteném rá mostani országúti dolgait: vagy egy kiváló m-system canti fékszettem is, de a klasszikus hajtást meg kellene rövidíteni kissé, hogy menjen a Diósárok is melóba menet.

Terveim szerint új dimenzót nyitna ez a konfig a slick montihoz képest síkon.



#2331
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

cx50 mondjuk, de ez nem a mostani idényben lesz  ,,,,

 

az offra

végülis ki van találva

http://konaworld.com/sutra.cfm

nekem is csak a reggeli "bikerumor" látogatás juttatta eszembe az "ötletet", meg az elmúlt napok esőzései. :)

 

http://www.bikerumor...n-ti-stainless/



#2332
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Milyen hajtókart néztél ki a célra? Én mondjuk ahogy magam ismerem, mg tudnám szokni a 46-36-ot egy 11-21-es "egyenes" sorral. :D

 

Az is lehet, veszek még egy külön kis lánckereket a mostani sorom közepébe, pár száz ft, és annyit megér, hogy kipróbálgassa az emberfia, milyen áttétekben tud kényelmesen mókuskerekezni. 

 

>Ez már off, de a cx téma felmerülése kapcsán jut eszembe, hogy nagyon kedves kis bringát lehetne összehozni tárcsafékkel-28-32mm-es szlikk gumikkal, sárvédőkkel, országúti kormánnyal. Úgymond, igazi ingázó. Na, de ez teljesen más téma<

cx50 mondjuk, de ez nem a mostani idényben lesz  ,,,,

 

az offra

végülis ki van találva

http://konaworld.com/sutra.cfm


  • Vejne kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2333
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Ugye én nagyon kezdő vagyok ebben a témában (is), de soha nem felejtem el azt az érzést, mikor a mindenféle montis sorok után először mentem országúton a régi acél montimmal 12-21-es sorral. Könnyen meg lehet szeretni ezt is (de azért az erdő az igazi királyság :D)

...

Az is lehet, veszek még egy külön kis lánckereket a mostani sorom közepébe, pár száz ft, és annyit megér, hogy kipróbálgassa az emberfia, milyen áttétekben tud kényelmesen mókuskerekezni. 

...



#2334
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

én pl magamnak azt tervezek. igaz eleve cx vázra, mert nem szeretnék 32esnél csirkébb gumit.

Milyen hajtókart néztél ki a célra? Én mondjuk ahogy magam ismerem, mg tudnám szokni a 46-36-ot egy 11-21-es "egyenes" sorral. :D

 

Az is lehet, veszek még egy külön kis lánckereket a mostani sorom közepébe, pár száz ft, és annyit megér, hogy kipróbálgassa az emberfia, milyen áttétekben tud kényelmesen mókuskerekezni. 

 

>Ez már off, de a cx téma felmerülése kapcsán jut eszembe, hogy nagyon kedves kis bringát lehetne összehozni tárcsafékkel-28-32mm-es szlikk gumikkal, sárvédőkkel, országúti kormánnyal. Úgymond, igazi ingázó. Na, de ez teljesen más téma<



#2335
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Esetleg 46-36. Mint a cx-en vagy a régi RSX hajtányokon. :)

 

Igaz, ahhoz kellhet a 11t kezdetű sor, míg 50-es tányérhoz már bátran lehet 12-vel indítani.

én pl magamnak azt tervezek. igaz eleve cx vázra, mert nem szeretnék 32esnél csirkébb gumit.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2336
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Esetleg 46-36. Mint a cx-en vagy a régi RSX hajtányokon. :)

 

Igaz, ahhoz kellhet a 11t kezdetű sor, míg 50-es tányérhoz már bátran lehet 12-vel indítani.



#2337
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Sziasztok szép napot.
Olyan kérdésem lenni, hogy átlag bringásként szerintetek melyik váltás rendszert lenne érdemes használni?
Tripla lánckerekest vagy kompakt hajtóművet? 50/34.
Bakonyban és a Vértesben használnám az országúti gépet majd.
Igazából a boltosok teljesen elbizonytalanítottak. Valaki azt mondja tripla valaki azt, hogy kompakt mert sokkal jobban be lehet lőni a váltást. Hátsó sornál meg úgy is tudok sokat játszani a lánckerekekkel. Segítségeteket köszi

52/36 esetleg? Bar ezekre a 11-28 meg 11-32-as orszaguti fogsorokra csak meglepodten neztem eloszor... De ha valtos orszagutin gondolkodnek, akkor lehet bedolnek a marketingnek, es ilyet valasztanek 52/36-tal.


canyon.com/en/technology/all-in-one/index.html

"Up until now, the majority of Canyon road bikes have been offered with a choice of either compact (50/34) or standard (53/39) chainsets. With our new 2015 Ultimate and Aeroad models, we now offer a new gear ratio for the first time that combines all the benefits of both compact and standard. A 52 tooth outer ring and 36 tooth inner ring mean this new ratio strikes the ideal balance for all riders and every terrain.



52/36 VS. STANDARD

The new 36 tooth inner ring provides a much broader gear range for climbing over a standard 39.

The outer 52 tooth chainring is more versatile and can be deployed a lot earlier, making it ideal for riding at speed on the flats or tackling uphill sprints.

Using the new 52/36 ratio with an 11-25 or 11-23 cassette offers a more functional alternative to riding a standard chainset with 11-25 cassette.

Finally, there is also a slight weight advantage offered by smaller chainrings over a standard chainset, especially when combined with an 11-23 cassette.


52/36 VS. COMPACT

The larger 52 tooth outer ring comes close to riding a standard chainset and offers far more reserves compared to a 50 tooth at the high end so you won’t spin out down descents or when sprinting.

For a lot of riders who use compact chainsets, the ideal gear when on the flats lies somewhere in the transition between the inner and outer rings. This means the chain is often kinked as it runs either extremely high or extremely low on the cassette, which impacts chain performance and increases wear throughout the drivetrain. 52/36 chainrings provide a similar range of low gears and ensure that the chain runs straighter when rolling along in the small ring.

Even fans of triple chainsets benefit. The Ultimate CF SL 9.0 is offered with a wide range 11-32 cassette guaranteeing the similar versatility to a triple at a much lower weight."


blash módosította - 2014. december 10. - 23:59


#2338
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

... Az 50-es tányér legfeljebb lejtőn hiányzik mivel montis lévén inkább pörgetős vagyok.

Az országútisok a pörgetősök. :)



A sebesség mindent megold.

 


#2339
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Mondjuk nekem a cyclocrosson 46-34 van 12-27 aztán 11-28-as sorral, először elől 50 -34 volt, de nekem túl nagy volt az ugrás a két tányér között így lett 46-34 és mindenütt felmegyek vele pedig még erős sem vagyok. Az 50-es tányér legfeljebb lejtőn hiányzik mivel montis lévén inkább pörgetős vagyok.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2340
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A kéttányéros mellett +1.

50-34 mellett egy 11-28-as sorral bárhol felmész. Ha nagyon muszáj, 11-32-es sor. Az első váltóval amúgy is tudsz trimmelni, vagyis a kistányér mellett az alsó fokozatok is használhatóak a soron. Ilyenkor az első váltó egy kicsit kijjebb mozdul, így ha a hátsó soron lejjebb van a lánc, az nem ér bele az átdobóba elől. Ez montin nincs, hasznos funkció.


  • zeezoltano kedveli ezt