26-os bringán 42-32-24 / 11-32-ről váltanék 2x10-re. Mivel a 24-hez mindenhol pont elég volt hátra a 32, ezért gondoltam jó lesz nekem a 38-24 / 11-32. Aztán láttam, hogy a 38-24-t 29er-hez írják egy-két helyen. A bikemagon is említve volt egy 2014 újdonságok cikkben, de sehol nem írják le az okát. Valamiért 29er-hez ajánlott, de 26-oshoz is használható?
Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#2301
Írta 2014. december 15. - 01:47
#2302
Írta 2014. december 13. - 22:10
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Úgy néz ki megpróbálom az 50/34 et ha megveszem a bringát
- Vejne kedveli ezt
#2303
Írta 2014. december 13. - 20:05
Plö túl közel van a sorhoz a váltó felső görgője.
az elég valószínű... ilyen helyzettel mit lehet kezdeni?
a láncfeszesség állító csavar tövig be van tekerve...
Balakka001 módosította - 2014. december 13. - 20:18
#2304
Írta 2014. december 13. - 19:50
Szerintetek mi lehet a baja? Vagy egyszerűen összekopik majd?
Plö túl közel van a sorhoz a váltó felső görgője.
#2305
Írta 2014. december 13. - 19:07
Sziasztok!
Most raktam össze a gépemet (minden vadi új) és (szerintem) sikeres váltóbeállítás után enyhén "kerregő" hangot ad folyamatosan, minden lánckeréken.
Min Max fogaskerék pozíció beállítva, feszesség is, jól vált, csak a hanggal van bajom. Láncvonal kiszámoltam elvileg azzal sincsen baj (3-5 mm-es tűrés lehet benne de annyi elbír a lánc)
Sor: Shimano HG-41
Lánc: HG-40
Váltó: Shimano Sora (rövid)
Szerintetek mi lehet a baja? Vagy egyszerűen összekopik majd?
Balakka001 módosította - 2014. december 13. - 19:16
#2306
Írta 2014. december 13. - 14:52
btw mivel tavaszig még van idő rá, én inkább összegereblyézném a cx50 árát ahelyett, hogy ilyen kétes előéletű leletek feltámasztásával szórakozzak.
kivételesen megint egyet értünk.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2307
Írta 2014. december 13. - 10:33
Nem cx kar, csak a nevében szerepel ez a két betű.
http://www.hasznaltb...=8&cc=87&p=1207
Ez egy "első generációs kompakt szett" volt, kompakt osztókörrel a hajtókaron, és HG-C rotorral (a bordák nem futnak végig a kazettatesten, 11t záróanyát fogad)
Látni néha ilyen CX-szettes gépeket, jellemző rájuk az "egyenes" sor, ie.: 11-19 vagy 11-21 hátul, elöl meg a 22-es kistányér. A linkelt gépen pont nem, de hát na. Csajosmaschine
Dx donorokat meg mindig találni vicces árakon.
Vejne módosította - 2014. december 13. - 10:38
- Rabbit kedveli ezt
#2308
Írta 2014. december 13. - 10:04
Ne már, basszus. Ez miféle fosszília?
Nem cx kar, csak a nevében szerepel ez a két betű.
- Vejne kedveli ezt
A sebesség mindent megold.
#2309
Írta 2014. december 13. - 00:37
Ne már, basszus. Ez miféle fosszília?
mittom' én. bizonyára akkor még én sem éltem mikor ez már futott. beszéltetek itt a négyszögtengelyes témáról cx viszonylatban, gondoltam, hozzáteszek valamit az időszámítás előtti korokba tett időutazás élményanyagához. btw mivel tavaszig még van idő rá, én inkább összegereblyézném a cx50 árát ahelyett, hogy ilyen kétes előéletű leletek feltámasztásával szórakozzak.
- Rabbit kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2310
Írta 2014. december 13. - 00:13
@Rabbit: esetleg érdekelhet:
Ne már, basszus. Ez miféle fosszília?
#2312
Írta 2014. december 12. - 18:12
aha. lehet. az xtr-nek 47,5 mm a láncvonala. pl. egy dura ace-nek meg 43,5 mm. ha egy 103 mm-es tengelyű dura ace monoblokkal lenne összerakva,akkor már jó lenne. persze a legkisebb tányért mellőzni kellene. legalábbis így gondolom.
A láncvonal egy átlag, a 47,5 a ~40, ~47,5 és az ~55 átlagából jön ki, míg a 43,5 a ~39,5 és a ~47,5 átlagából. Tehát kb 7,5 mm-rel van eltolódva az xtr a duraacehez képest, ezt duplán kell számolni monoblokkban, mert két oldala van, 107-15=92. Az xt-nél pont így jön ki a 122-15=107. Anno még a puchomra raktam fel az xt kart a 105 helyére és minden tökéletesen a helyén volt, csak lejjebb kellett rakni a váltót. A kistányért természetesen le kell venni, cx-re úgyis csak szimpla vagy dupla hajtást használ az ember.
A sebesség mindent megold.
#2313
Írta 2014. december 12. - 17:32
Nem jó, a középtányér van ott, ahol az országútin a nagy.
aha. lehet. az xtr-nek 47,5 mm a láncvonala. pl. egy dura ace-nek meg 43,5 mm. ha egy 103 mm-es tengelyű dura ace monoblokkal lenne összerakva,akkor már jó lenne. persze a legkisebb tányért mellőzni kellene. legalábbis így gondolom.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2314
Írta 2014. december 12. - 16:00
nem a legkisebb tányér adja a láncvonalat a montinál,nem? akkor meg jó hozzá a 107-es tengely,ami kell hozzá. azzal sztem simán jó lenne.
Nem jó, a középtányér van ott, ahol az országútin a nagy.
A sebesség mindent megold.
#2315
Írta 2014. december 12. - 13:48
Az xtr-t sajnos nem lehet cx-re felrakni, mert már montihoz is rövid tengely kell hozzá, cx-hez 93 mm-es monoblokk kellene.
nem a legkisebb tányér adja a láncvonalat a montinál,nem? akkor meg jó hozzá a 107-es tengely,ami kell hozzá. azzal sztem simán jó lenne.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2316
Írta 2014. december 12. - 12:33
http://www.ebay.com/...=item3f38a6776c Ezt elmagyarázza nekem valaki, miért jó?
meg, hogyez miért éri meg egy boltnak?
úúúúúú, a nyeles tojássütő shimano kar nagyon tetszik! olyan ronda, hogy szinte már szép! mint valami 80-as évekbeli futurisztikus lakberendezési tárgy.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2317
Írta 2014. december 12. - 12:05
http://www.ebay.com/...=item3f38a6776c Ezt elmagyarázza nekem valaki, miért jó?
meg, hogyez miért éri meg egy boltnak?
http://www.ebay.com/...=item566d6ef41a
Vejne módosította - 2014. december 12. - 12:10
#2318
Írta 2014. december 12. - 10:44
sztem tök menő lenne egy első generációs xtr szettből,és egy 8-as ultegra sti karból cx bringát építeni. persze két tányérossá alakítva. esetleg az első váltó is lehetne ultegra. annak az xtr-nek volt rövid kanalas verziója is.
erre a fajta xtr-re gondoltam: http://www.maxi-bike...900-szett-56000
Az xtr-t sajnos nem lehet cx-re felrakni, mert már montihoz is rövid tengely kell hozzá, cx-hez 93 mm-es monoblokk kellene.
A sebesség mindent megold.
#2319
Írta 2014. december 12. - 08:16
sztem tök menő lenne egy első generációs xtr szettből,és egy 8-as ultegra sti karból cx bringát építeni. persze két tányérossá alakítva. esetleg az első váltó is lehetne ultegra. annak az xtr-nek volt rövid kanalas verziója is.
erre a fajta xtr-re gondoltam: http://www.maxi-bike...900-szett-56000
donciccio módosította - 2014. december 12. - 08:19
- Rabbit és Vejne kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2320
Írta 2014. december 12. - 01:38
170-esek sajnos. Azért a tb-snek megnézném a négyszögkúpját, elég kutya szájából kihúzott az a kar.
Az igen.
A sima deore hol volt a sorban?
Itt egy szép XT donor (wiga mindkettő):
Linkek:
A sima deore a dx, fc-mt60 http://www.velobase....m=115&AbsPos=25, a második volt a sorban, az m650-es szériának is ez volt a hajtóműve.
A képen látható xt szerintem biopace,
- Rabbit kedveli ezt
A sebesség mindent megold.