Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#17181
meri

meri

    vendég

  • fórumtag
  • 95 posts
árban, akkor kb ott jövök ki, mintha vennék egy lx-et akciósan....(ha nem akciós a deore)...aszta:(

#17182
meri

meri

    vendég

  • fórumtag
  • 95 posts
a váz vadonat új, úgyhogy nem vettem ki belõle semmit. De akkor ha holnap megveszem akciósan az új deore hajtõmûvet, akkor a monoblokk nem lesz benne, hanem külön majd még meg kell vennem. magyarul, a hajtõmû az tuti, hogy jó lesz, csak a monot nem kell elnézni, ugye?

#17183
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
mivel octalineks kart veszel így csak shimano monót tudsz venni hozzá, octalinkes tengelykapcsolattal.
hgoy miben gondolkodj azt a pénztárcád dönti el, ehhez sajnos nem értek, nem ismerem se a shimano se a más monókat.(integráltság és gigapipe rulez)

#17184
meri

meri

    vendég

  • fórumtag
  • 95 posts
és monoblokkok közt milyet keressek, ami jó? az alap sh!mano okés(5000ft) vagy valami komolyabbat érdemes?

#17185
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
118 is stimmolni fog úgyhiszem:) de azért érdemes rákérdezni valahol, vagy megnézni mit vettél ki belõle.
ha 68 a csapágyház, akkor cc-nél a 113 szinte biztosra vehetõ.

#17186
meri

meri

    vendég

  • fórumtag
  • 95 posts

ha cc akkor 113-as
ha dh akkor 73as mono 118as tengellyel
ha valami extra, akkor 78-as 83as 100as monóház valami 118-123-128as tengellyel..(nagy dög DH gépeK)
de nem sok cc gépet láttam(gondolom abba megy) melybe nem 68/113 kellett.


igen, valószínüleg igazad van. ez egy merida matts special edition váz, gondolom ebbe is az megy, 68mm az tuti, de ha így igaz, akkor 113 is stimmel

#17187
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
ha nem integrált monós hajtókart veszed akkor igen:)

tehát a mono: 68/113 legye HA cc.
milyen váz? ez lenne a lényeg...

#17188
meri

meri

    vendég

  • fórumtag
  • 95 posts
ácsi, most esett le talán a 20 kopejkás. Akkor ha veszek egy deore hajtómûvet,akkor még kell hozzá vennem egy monoblokkot is, ugyebár azt nem adnak hozzá....teljesen hülye vagyok, vagy most az egyszer jót mondok?:)

#17189
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
ha cc akkor 113-as
ha dh akkor 73as mono 118as tengellyel
ha valami extra, akkor 78-as 83as 100as monóház valami 118-123-128as tengellyel..(nagy dög DH gépeK)
de nem sok cc gépet láttam(gondolom abba megy) melybe nem 68/113 kellett.

#17190
meri

meri

    vendég

  • fórumtag
  • 95 posts
igen-igen, 68as. és a tengelyhosszt honnan tudom meg, hogy melyik jó bele?
Köszi a segítséget

#17191
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts

:) Hát azért egy LX monoblokkba lehet nem gagyi a csapágyazás...


Én azért azt mondom, hogy túl sokat se várj tõle...

shimanoéknál az árképzés becsaphatja az embert, de ennek ellenére az lx-nél kezdõdik a dolog, az az alap...

#17192
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 posts

Azért mindenképpen érdemes megmérni elõtte a vázadat (vagy elmenni vele egy bringaboltba, és megkérdezni a szerelõt).

Már csak azért is, mert tengelyhosszból is többféle van...
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#17193
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts

jah, fontos lenne. Ha veszek egy deore octalinkes hajtómûvet, akkor azt tuti, hogy bele tudom rakatni a vázamba, ugye? úgy értem nincs méretesés, meg hogy túl nagy, meg ilyenek.
Fontos lenne, mert ha egységes, akkor holnap mennék venni.
Elõre is tenx!


A hajtómûvet sehogy sem fogod tudni beletenni a vázba (legalábbis a váz kipusztulása nélkül), amire te gondolsz, az a monoblokk. Ebból viszont többféle szabvány is van, de ha átlagos montid van, akkor valószínû a 68-as csapágyszélességû lesz neked jó, ami az általános kváziszabvány. Azért mindenképpen érdemes megmérni elõtte a vázadat (vagy elmenni vele egy bringaboltba, és megkérdezni a szerelõt).

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#17194
meri

meri

    vendég

  • fórumtag
  • 95 posts
jah, fontos lenne. Ha veszek egy deore octalinkes hajtómûvet, akkor azt tuti, hogy bele tudom rakatni a vázamba, ugye? úgy értem nincs méretesés, meg hogy túl nagy, meg ilyenek.
Fontos lenne, mert ha egységes, akkor holnap mennék venni.
Elõre is tenx!

#17195
Mr. Smily Head

Mr. Smily Head

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts
Kösz szépen...

Azért Angus nélkül nem ment volna.
!smily!

#17196
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts

:) Hát azért egy LX monoblokkba lehet nem gagyi a csapágyazás...
De most már mindegy. Sikerült leszedni a kart. Nem kalapáltam, nem is flexeltem, és nem is hajtottam csavar nélkül...

Elmondom hogy sikerült, hátha majd valakinek a hasznára válik.

Szóval a baloldali kar volt rakoncátlan, ide beraktam a kar meg a csésze közé egy odaillõ lapos kulcsot, így már meglett támasztva a kar(igaz hogy ezen az oldalon mûanyag csésze van, de azért ez símanó féle mûanyag, a szerszámból is ledarált már egy keveset). A másik oldali csészét elkezdtem kihajtani úgy, hogy a szerszám után ráhuztam a tengelyre egy hajtókart, aztán a csavart is becsavartam. És így szépen kihúztam a karból a tengelyt...

Azé megérte hányévig nézni a Meggájvert...:)


Példanélküli zsenialitás!!! :D

#17197
Mr. Smily Head

Mr. Smily Head

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts

leverni meg szinten nem mert a piszok 'jominosegu' csapagyak tuti nem birjak a kalapalast.


:) Hát azért egy LX monoblokkba lehet nem gagyi a csapágyazás...
De most már mindegy. Sikerült leszedni a kart. Nem kalapáltam, nem is flexeltem, és nem is hajtottam csavar nélkül...

Elmondom hogy sikerült, hátha majd valakinek a hasznára válik.

Szóval a baloldali kar volt rakoncátlan, ide beraktam a kar meg a csésze közé egy odaillõ lapos kulcsot, így már meglett támasztva a kar(igaz hogy ezen az oldalon mûanyag csésze van, de azért ez símanó féle mûanyag, a szerszámból is ledarált már egy keveset). A másik oldali csészét elkezdtem kihajtani úgy, hogy a szerszám után ráhuztam a tengelyre egy hajtókart, aztán a csavart is becsavartam. És így szépen kihúztam a karból a tengelyt...

Azé megérte hányévig nézni a Meggájvert...:)
!smily!

#17198
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Szerintem monoblokkot/hajtómûvet/pedált szerencsés esetben sosem kell megbontani, ha beszereléskor minden rendben zajlott.

Lánckerék cserénél, vagy nagy sarazás után nem árt szétszedni.


A sebesség mindent megold.

 


#17199
szaBike

szaBike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 302 posts
Nem gondoltam volna hogy el lehet rontani valamit egy fél centi vastag acálrúdon, de a Shimano-nak sikerült...

Most vettem észre a Sram 850-es sorból kitört egy fog, tavaly pedig a 830-ból tört ki egy teljes fogaskerék.Az a kérdésem ,hogy ez a jobb 9-es soroknál is elõfordul a Sramnál, vagy csak a 8-asok vannak ilyen gyenge anyagból?
Nem szoktam keresztbeváltani, ráadásul a 830 nem is váltás alatt tört ketté, csak nyegben ülve aszfalton.

#17200
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts

Szal, akkor mindenféleképpen szét kell szedni, kitisztína, újrazsírozni.....oké.
Amúgy általában milyen idõközönként kell az ilyen agy-, blokk- és pedálzsírozás, tisztítõs mûveleteket megejteni??? Sárban amúgy szinte sosem tekerek, tehát csak a por tud bejutni. Félévente? Mondjuk a blokk több mint 1 éve nem volt tisztíva.....akkor megint mehetek a szervizeshez elkérni a középcsapágy-bontót.....na, sebaj, legalább nem fog recsegni....


Szerintem monoblokkot/hajtómûvet/pedált szerencsés esetben sosem kell megbontani, ha beszereléskor minden rendben zajlott.