Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#17181
Posted 2006. May 29. - 23:56
#17182
Posted 2006. May 29. - 23:53
#17183
Posted 2006. May 29. - 23:53
hgoy miben gondolkodj azt a pénztárcád dönti el, ehhez sajnos nem értek, nem ismerem se a shimano se a más monókat.(integráltság és gigapipe rulez)
#17184
Posted 2006. May 29. - 23:51
#17185
Posted 2006. May 29. - 23:50
ha 68 a csapágyház, akkor cc-nél a 113 szinte biztosra vehetõ.
#17186
Posted 2006. May 29. - 23:49
ha cc akkor 113-as
ha dh akkor 73as mono 118as tengellyel
ha valami extra, akkor 78-as 83as 100as monóház valami 118-123-128as tengellyel..(nagy dög DH gépeK)
de nem sok cc gépet láttam(gondolom abba megy) melybe nem 68/113 kellett.
igen, valószínüleg igazad van. ez egy merida matts special edition váz, gondolom ebbe is az megy, 68mm az tuti, de ha így igaz, akkor 113 is stimmel
#17187
Posted 2006. May 29. - 23:48
tehát a mono: 68/113 legye HA cc.
milyen váz? ez lenne a lényeg...
#17188
Posted 2006. May 29. - 23:47
#17189
Posted 2006. May 29. - 23:46
ha dh akkor 73as mono 118as tengellyel
ha valami extra, akkor 78-as 83as 100as monóház valami 118-123-128as tengellyel..(nagy dög DH gépeK)
de nem sok cc gépet láttam(gondolom abba megy) melybe nem 68/113 kellett.
#17190
Posted 2006. May 29. - 23:43
Köszi a segítséget
#17191
Posted 2006. May 29. - 19:20
Hát azért egy LX monoblokkba lehet nem gagyi a csapágyazás...
Én azért azt mondom, hogy túl sokat se várj tõle...
shimanoéknál az árképzés becsaphatja az embert, de ennek ellenére az lx-nél kezdõdik a dolog, az az alap...
#17193
Posted 2006. May 29. - 18:07
jah, fontos lenne. Ha veszek egy deore octalinkes hajtómûvet, akkor azt tuti, hogy bele tudom rakatni a vázamba, ugye? úgy értem nincs méretesés, meg hogy túl nagy, meg ilyenek.
Fontos lenne, mert ha egységes, akkor holnap mennék venni.
Elõre is tenx!
A hajtómûvet sehogy sem fogod tudni beletenni a vázba (legalábbis a váz kipusztulása nélkül), amire te gondolsz, az a monoblokk. Ebból viszont többféle szabvány is van, de ha átlagos montid van, akkor valószínû a 68-as csapágyszélességû lesz neked jó, ami az általános kváziszabvány. Azért mindenképpen érdemes megmérni elõtte a vázadat (vagy elmenni vele egy bringaboltba, és megkérdezni a szerelõt).
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#17194
Posted 2006. May 29. - 18:02
Fontos lenne, mert ha egységes, akkor holnap mennék venni.
Elõre is tenx!
#17195
Posted 2006. May 29. - 13:36
#17196
Posted 2006. May 26. - 15:35
Hát azért egy LX monoblokkba lehet nem gagyi a csapágyazás...
De most már mindegy. Sikerült leszedni a kart. Nem kalapáltam, nem is flexeltem, és nem is hajtottam csavar nélkül...
Elmondom hogy sikerült, hátha majd valakinek a hasznára válik.
Szóval a baloldali kar volt rakoncátlan, ide beraktam a kar meg a csésze közé egy odaillõ lapos kulcsot, így már meglett támasztva a kar(igaz hogy ezen az oldalon mûanyag csésze van, de azért ez símanó féle mûanyag, a szerszámból is ledarált már egy keveset). A másik oldali csészét elkezdtem kihajtani úgy, hogy a szerszám után ráhuztam a tengelyre egy hajtókart, aztán a csavart is becsavartam. És így szépen kihúztam a karból a tengelyt...
Azé megérte hányévig nézni a Meggájvert...
Példanélküli zsenialitás!!!
#17197
Posted 2006. May 26. - 15:19
leverni meg szinten nem mert a piszok 'jominosegu' csapagyak tuti nem birjak a kalapalast.
Hát azért egy LX monoblokkba lehet nem gagyi a csapágyazás...
De most már mindegy. Sikerült leszedni a kart. Nem kalapáltam, nem is flexeltem, és nem is hajtottam csavar nélkül...
Elmondom hogy sikerült, hátha majd valakinek a hasznára válik.
Szóval a baloldali kar volt rakoncátlan, ide beraktam a kar meg a csésze közé egy odaillõ lapos kulcsot, így már meglett támasztva a kar(igaz hogy ezen az oldalon mûanyag csésze van, de azért ez símanó féle mûanyag, a szerszámból is ledarált már egy keveset). A másik oldali csészét elkezdtem kihajtani úgy, hogy a szerszám után ráhuztam a tengelyre egy hajtókart, aztán a csavart is becsavartam. És így szépen kihúztam a karból a tengelyt...
Azé megérte hányévig nézni a Meggájvert...
#17198
Posted 2006. May 26. - 13:47
Lánckerék cserénél, vagy nagy sarazás után nem árt szétszedni.Szerintem monoblokkot/hajtómûvet/pedált szerencsés esetben sosem kell megbontani, ha beszereléskor minden rendben zajlott.
A sebesség mindent megold.
#17199
Posted 2006. May 26. - 13:43
Most vettem észre a Sram 850-es sorból kitört egy fog, tavaly pedig a 830-ból tört ki egy teljes fogaskerék.Az a kérdésem ,hogy ez a jobb 9-es soroknál is elõfordul a Sramnál, vagy csak a 8-asok vannak ilyen gyenge anyagból?
Nem szoktam keresztbeváltani, ráadásul a 830 nem is váltás alatt tört ketté, csak nyegben ülve aszfalton.
#17200
Posted 2006. May 26. - 10:15
Szal, akkor mindenféleképpen szét kell szedni, kitisztína, újrazsírozni.....oké.
Amúgy általában milyen idõközönként kell az ilyen agy-, blokk- és pedálzsírozás, tisztítõs mûveleteket megejteni??? Sárban amúgy szinte sosem tekerek, tehát csak a por tud bejutni. Félévente? Mondjuk a blokk több mint 1 éve nem volt tisztíva.....akkor megint mehetek a szervizeshez elkérni a középcsapágy-bontót.....na, sebaj, legalább nem fog recsegni....
Szerintem monoblokkot/hajtómûvet/pedált szerencsés esetben sosem kell megbontani, ha beszereléskor minden rendben zajlott.