Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#12641
Posted 2008. May 31. - 21:24

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#12642
Posted 2008. May 31. - 21:21

pite: sztem senki sem fog neked ebbe tutit mondani.
vki ezt részesíti elönyben vki azt.
felteszel egy bármilyen láncot és elszakad akkor az nem jelenti rögtön azt hogy szar az adott lánc.
az is lehet h csak helytelenül lett összerakva vagy meg lett eröltetve....
de hogy miért nem birod még összerakni és tovább használni ha még csak kevés km van benne ezt nem birom felfogni.
na mind1. vegyetek deoret 2500 ért oszt cserélgessétek gyakran
Ha ez válasznak megteszi:

Fasza hogy tegnap csak laza kört mentem... q anyját...
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#12643
Posted 2008. May 31. - 20:21

Shep: Lehet hogy rövid a h.váltónál a bovden.
Ha a láncvillátol jövõ bovden a h.váltóig rövid, akkor fennállhat a jelenség.
Nem fut be jó szögben a váltóba a bovden és bizonyos fokozatokban ugrálhat, darálhat a meghajtás.
Nem láncvilla, hanem támvilla.
#12644
Posted 2008. May 31. - 20:14

Az _mindig_ berohad.
Tehát úgy kezdõdik, hogy egy darabig áztatni WD40-ben. Aztán az anyát nem kell róla teljesen letekerni, csak a csavar végéig kitekerni, hogy ne a menetet verd szét, meg ne görbüljön el a menetes rész. (Az alátétet ki lehet venni alóla esetleg, aztán visszatenni.)
Aztán kell két kalapács (esetleg kalapács + kisbalta). A nagyobbiknak a fokával alátámasztod a tengelyt (hogy ne a nyereg rugózása, ilyesmi vegye fel az ütések erejét), a kisebbikkel meg ütöd, lehetõleg egyenesen. Ha megmozdult, le lehet venni az anyát, és akkor már könnyen ki lehet ütni.
Sajnos nem egy olyannal találkoztam már, ami csak úgy jött ki, hogy hosszában szétfúrtam.
Na, ilyesmire gondoltam. Ha ezt tegnap olvasom, a csavar nem nézne ki most úgy, mint egy pillanatfelvétel egy hastáncosról

Ma este leviszem a pincébe, hogy a kalapácsolás ne zavarja a családot, és hüjjjjjére verem

#12645
Posted 2008. May 31. - 20:04

Ha a láncvillátol jövõ bovden a h.váltóig rövid, akkor fennállhat a jelenség.
Nem fut be jó szögben a váltóba a bovden és bizonyos fokozatokban ugrálhat, darálhat a meghajtás.
#12646
Posted 2008. May 31. - 19:11

Tehát úgy kezdõdik, hogy egy darabig áztatni WD40-ben. Aztán az anyát nem kell róla teljesen letekerni, csak a csavar végéig kitekerni, hogy ne a menetet verd szét, meg ne görbüljön el a menetes rész. (Az alátétet ki lehet venni alóla esetleg, aztán visszatenni.)
Aztán kell két kalapács (esetleg kalapács + kisbalta). A nagyobbiknak a fokával alátámasztod a tengelyt (hogy ne a nyereg rugózása, ilyesmi vegye fel az ütések erejét), a kisebbikkel meg ütöd, lehetõleg egyenesen. Ha megmozdult, le lehet venni az anyát, és akkor már könnyen ki lehet ütni.
Sajnos nem egy olyannal találkoztam már, ami csak úgy jött ki, hogy hosszában szétfúrtam.
#12647
Posted 2008. May 31. - 18:21

háh!
az elmélet megvan, a gyakorlatban ott vagyok, hogy csapszeg ki HOGYAN?? :-/
El kéne vhogy forgatni? Nem megy... Ki kéne ütni? Nem megy... Próbáltam hevíteni a kart, de amúgy is meleg van, elõbb ég le a kezem, stb. szóval nem megy... Tudom, flex, de hátha vki tapasztalt és tud jó trükköt
elvileg pedig csak ki kéne ütni! elképzelhetö hogy belerohadt. sózz rá nagyobbat.
#12648
Posted 2008. May 31. - 17:50

#12649
Posted 2008. May 31. - 17:11

Segítséget kérnék hajtás ügyben. Nos szeretném a gyári Shimano (FC-M191
42x34x24 + monoblokk: Shimano BB-UN26 ) hajtásomat egy Truvativ ISOFLOW Single Speed-re + monoblokk hozzá: Truvativ PowerSpline Cartidge
Kérdéseim::chin:
-Egyáltalán kompatibilis lesz-e ez a rendszer a bringámhoz?
-Baj ha a 2 monoblokk tengelyhossza eltér egymástól?
Adatok:
Shimano BB-UN26 monoblokk:
68/123mm
Truvativ ISOFLOW Single Speed:
Tengelytípus: Négyszögletes / Power Spline
Hajtókar hossza: 175 mm
Láncvonal: 48,5 mm / 46 mm
BB-tengely szélesség: 113 mm / 108 mm
Lánckerék: XR acél
Lánckerék csavarok: UCP acél
CrMo M8 csapszegek
Súly: 715 gramm
Truvativ PowerSpline Cartidge monoblokk:
Tengely anyaga: CrMo, hõkezelt
Monoblokk anyaga: CNC megmunkált acél
Zárt csapágyas rendszer
Foszfáttal kezelt tengely
Láncvonal kontroll
Menet mérete: BC-1,37"
Súly: 327 gramm
Csapágyház szélesség: 68mm
Tengelyhossz: 108 or 113 or 118mm
Elõre is köszönöm a segítséget! Esetleges ötleteket, észrevételeiteket szívesen fogadom.

#12650
Posted 2008. May 31. - 16:54

#12651
Posted 2008. May 31. - 16:54

csavaranya le, csapszeg ki, majd kar le
háh!
az elmélet megvan, a gyakorlatban ott vagyok, hogy csapszeg ki HOGYAN?? :-/
El kéne vhogy forgatni? Nem megy... Ki kéne ütni? Nem megy... Próbáltam hevíteni a kart, de amúgy is meleg van, elõbb ég le a kezem, stb. szóval nem megy... Tudom, flex, de hátha vki tapasztalt és tud jó trükköt

#12652
Posted 2008. May 31. - 16:41

Mindegy, azért köszi a próbálkozást, majd hétfõn eltolom a szervízbe.
Még1x kösz.
#12653
Posted 2008. May 31. - 16:33

#12654
Posted 2008. May 31. - 16:12

(a másodikat csak lányos zavaromban írtam be) : )
#12655
Posted 2008. May 31. - 16:03

#12656
Posted 2008. May 31. - 15:52

Egy kis segítséget szeretnék kérni az alábbi probléma kiküszöbölésére!
Röviden,tömören:
Van egy 300 km-t futott bringám(Merida TFS-500D 2008-as). Amióta megvan, kivétel a meredekebb részekre való feltekerésnél a váltó mindig a legnehezebb fokozatra van állítva. Ezen a fokozaton a tekerés érzése sima, lágy, semmi súrlódás.
Viszont, nemrég észrevettem, hogy minél könnyebb fokozatra kapcsolok, egyre darabosabb lesz ez az érzés. A láncot, váltót, fogaskoszorút gyönyörõen megtakarítottam és leápoltam, a váltót is beállítottam, de semmi hatás.
Órákig nézegettem, hogy hol érhet össza valami, de nem vágom.
Ha valakinek van valami tippje örülnék neki!
Hajtómû: Shimano M442 octa44A-32-22
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-9 11-32
Lánc: Shimano CN-HG53
Elsõ v.: Deore 34.9 T-swing
Htsó v.: XT Top normal
#12657
Posted 2008. May 31. - 15:18

#12658
Posted 2008. May 31. - 15:14

Ilyet;

Hogyan kezdjek neki?
#12659
Posted 2008. May 31. - 10:38

nem azt mondtam hogy rosszul vált, a váltás pontossága,gyorsasága ugyan az marad, csak a váltás érzése számomra más. de ebbe ne menjünk bele, mindenkinél másnem hasznalok Alfine-t.
es szerintem ha eleg jo minosegu a lancod, vagy a fogsorod, akkor elerhetsz ugyanolyan jo valtast mint a full shimano-szettel. Pl egy PG-990-es sor nem fogja vissza a teljesitmenyt. Nekem meg mindket montimon KMC lanc van, [X9L, es X9SL] es gyonyoruen valt mindketto az XT fogaskereksoron.
ha fix lenne, akkor nem lehetne elol valtani. szerintem rugos lesz az...
az alfine láncfeszítõbe pedig van rugó, és ugyanúgy rögzül a váltófülre mint egy normál hátsó váltó
élõben, felszerelve, hátulról mégdurvább mint képen
#12660
Posted 2008. May 30. - 23:19

az összes shimano meghajtáshoz a gyár a saját láncát,sorját ajánlja, aki még nem keresztezte a srammal annak marketingnek tûnhet ez a kijelentés. én már kipróbáltam sok kombinációt, és váltás minõségén, érzésén tényleg észrevenni ha esetleg a fogsor,lánc márkája különbözik.
van aki már használja az alfine hajtómûvet itt a fórumon (asszem tamaska, de nem biztos hogy õ)
nem hasznalok Alfine-t.
es szerintem ha eleg jo minosegu a lancod, vagy a fogsorod, akkor elerhetsz ugyanolyan jo valtast mint a full shimano-szettel. Pl egy PG-990-es sor nem fogja vissza a teljesitmenyt. Nekem meg mindket montimon KMC lanc van, [X9L, es X9SL] es gyonyoruen valt mindketto az XT fogaskereksoron.
nem volt még láncfeszítõm, de ebben nincs rugó nem? Be kell állítani és egy helyzetben, marad. Azzal h lehet elõl változtatni a tányért?
ha fix lenne, akkor nem lehetne elol valtani. szerintem rugos lesz az...
RAUH-Welt
B E G R I F F