Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#12601
Posted 2008. June 02. - 16:03

#12602
Posted 2008. June 02. - 16:00

A patentszemes láncot kiskezemmel is tudom bontani, vagy mindenképp kell hozzá egy pl. marok-multiszerszámos láncbontó?
Elõre is köszi a szakértést:)...
#12603
Posted 2008. June 02. - 13:44

A sebesség mindent megold.
#12604
Posted 2008. June 02. - 13:06

Akkor aszflaton is 44-21 ben gurulsz 60nal?
![]()
Valamilyen szinten biztos laza volt, de ütéseket nem kapott, sokkal durvább lejtõ n is ilyen áttétellel megyek és nem szokott leesni.
Ha nem tekerek rá akkor persze! ÖSztönösen ha lejtõ akkor elöl nagy hátul középbe váltok... és ha tekertem és rázós jön akkor még 1-2õt felváltok hogy jobban feszüljön, többet ált nem tudok mert szétpörögne a lábam

Sztem itt az elhajlás az simán attól volt hogy a váltófül és nagytányér megdolgozták a láncot...
VV, remélem hogy én már nem találkozok gyári hibással mert pl corsskovácsin 60°ban 99%os páratartalomban lehet hogy ez a bicikli végét jelentené

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#12605
Posted 2008. June 02. - 13:05

Az elsõ ilyen láncom csak négy helyen szaggattam szét egyszerre, úgy, hogy még nem volt benne 500km se. Azóta van két másik, amit anno a Turner lightos kialakításával használtam. Ott már nem volt hiba.Sztem meg laza volt és lemászott
Gondolom a sw az user errort akart jelenteni, hogy ilyen áttételbe lejtõn max akkor hagyjuk ha tekerünk, de akkor feszül a lánc, egyéb esetben meg feszesebbre (elöl nagy hátul közép) hagyjuk - gondolom én.
Na, XTRnél ezressel drágábban talált binyiglisem cross steppet; úgyhogy õ lesz a nyertes...
sima - cross step
#12606
Posted 2008. June 02. - 12:20

Ha tudnátok milyen lejtõ volt... sok pici kõ, olyan volt mintha rosszabb minõségû aszfalt lenne (a kormányt is el tudtam volna engedni), csak magas frekvencián rázott (gondolom ezért hajlott el a lánc, olyan lehetett mint a katonák a hídon).
azt úgy hívjuk hogy sajátfrekvenciára gerjesztett tárgy --> rezonancia katasztrófa

de amugy sztem itt nem ez volt

#12607
Posted 2008. June 02. - 11:42

Akkor aszflaton is 44-21 ben gurulsz 60nal?Gondolom a sw az user errort akart jelenteni, hogy ilyen áttételbe lejtõn max akkor hagyjuk ha tekerünk, de akkor feszül a lánc, egyéb esetben meg feszesebbre (elöl nagy hátul közép) hagyjuk - gondolom én.

Valamilyen szinten biztos laza volt, de ütéseket nem kapott, sokkal durvább lejtõ n is ilyen áttétellel megyek és nem szokott leesni.Sztem meg laza volt és lemászott
A sebesség mindent megold.
#12608
Posted 2008. June 02. - 11:35


Gondolom a sw az user errort akart jelenteni, hogy ilyen áttételbe lejtõn max akkor hagyjuk ha tekerünk, de akkor feszül a lánc, egyéb esetben meg feszesebbre (elöl nagy hátul közép) hagyjuk - gondolom én.
Na, XTRnél ezressel drágábban talált binyiglisem cross steppet; úgyhogy õ lesz a nyertes...
sima - cross step


"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#12609
Posted 2008. June 02. - 11:22

Milyen szoftver?Pite: amit Jani mondott, az nem hardver hiba, még mielött ezen rágódsz újabb két oldalt.
Az kizárólag szoftver hiba....

A sebesség mindent megold.
#12610
Posted 2008. June 02. - 08:44

(ill keresek rá csöves fejet hogy jobban tudjam irányítani)
(Tigris: minek váltasz te 44-34be?

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#12611
Posted 2008. June 02. - 00:14

igaz sh láncom is qrva régen volt

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#12612
Posted 2008. June 01. - 23:07

Az kizárólag szoftver hiba....
Illetve akárhogy írod a láncmosást, és egyebeket, nem szabad olyannak lenni a láncnak, ahogy alattad kinéz.
Hiába mosod, hiába áztatod, ha utána telerakod valami szarral(tökmindegy mi a neve) és nem törlöd le a felesleget, akkor benttartja a mocskot, és kb ugyanannyi idõ alatt kikopik, mintha száraz lenne... Annak ellenére, hogy havonta agyontakarítod....
Negyed annyi láncolaj, és letörölve!
Bár érzem, hiába írjuk

#12613
Posted 2008. June 01. - 22:14

44-12-ben, nem kellett tekerni csak gurulni, unalmas hosszú rázós lejtõ volt. Jövõre rövidkanalas váltóm lesz.
Aham, így már jobb egy kicsit, most kezdtem ideg lenni hogy faszom, iksztéer is szopásesélyes? De véletlenbõl sem mívelek olyat hogy hátul közép elöl nagynál kissebben lejtõúzök, hogy feszüljön a lánc (de jobban ne mert ugye szeretek lefele druvulni és 110mm az 110mm)...
Shimanos rövidkanál nem olyan rövid de highly recommended sztem neked is; azért kapta nálam is alapól azt. Viszont problémamentesen csak a 32es végû sorral megy, 34essel nem felhõtlen a kapcsolata... De a hülye szembe robogó sziklák és ágak/törzsek idáig pont-pont elkerülték, nem konfrontálódtak


"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#12614
Posted 2008. June 01. - 21:01

#12615
Posted 2008. June 01. - 20:32

mikor lefordult akkor gondolom 44-11 be voltál ugye?
44-12-ben, nem kellett tekerni csak gurulni, unalmas hosszú rázós lejtõ volt. Jövõre rövidkanalas váltóm lesz.
A sebesség mindent megold.
#12616
Posted 2008. June 01. - 20:24

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#12617
Posted 2008. June 01. - 20:21

#12618
Posted 2008. June 01. - 20:10

#12619
Posted 2008. June 01. - 20:10

tipikus tanyasor, kétrészes hegymászás közük pihenõvel. pihenõ rész végén erõs emelkedõ. mura, m2aszfaltfoltok, kátyúk
3 óránál tekerés után jártam akkor, gondoltam középtányérról leváltva 22/6-ban felpörgetem magam. váltok le, félig lent van a lánc a kicsin, erre megukrik az egész, majd beáll a rendszer. tekerem,váltogatok tovább, megállok pár másodpercre, siettem így, visszarakom a középtányérra. muszály volt azon a részen izombol kitépnem. hát nem esett jól, majd kiugrottak a szemeim. aztán volt egy lightosabb rész, ott gondd nélkül lerakta kistányérra.
sejtem mi lehetett (hibás négyszög alivo+rossz tányér+ terhelés), várom már az új hajtómûvet, azzal biztosan nem lesz gondd
#12620
Posted 2008. June 01. - 19:57

A lényeg, nincs túl kemény anyagból az xtr lánc.
A sebesség mindent megold.