Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#12561
Írta 2008. június 15. - 15:14

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#12562
Írta 2008. június 15. - 15:05

A következõ problémám lenne:
Van egy kissé leharcolt 2003-as Kona Nunu kerékpárom. 5 éve tulajdonképpen csak karbantartásra volt szükségég. Azonban mostanra megkoptak az alkatrészek, s sok minden (elsõsorban a hajtás) cserére szorul. A láncot lecseréltettem, a fogaskoszorút is (ezek pontos típusát nem ismerem, a láncon Shimano 9PSD bevésést találtam).
A "hajtómûvön" a középsõ fogaskerék roppant mód megkopott... és az egész szerkezet nem néz ki túl egészségesnek. Bár a szerelõ felhívta a figyelmem lánccserénél, hogy a fogaskereket is cserélni kellene, de én inkább a komplett hajtást kicserélném (eleget szolgált már). Sajnos ezen sem találok pontos típusjelzést, csak annyit van rápingálva, hogy Shimano (tudom nem vagyok egyszerû eset

Kinéztem egy Shimano FC-M532L Deore hajtómûvet, árban nagyon kedvezõ csakhogy a "testbikeon" csúnyán lehúzzák.
Nem ugrálok a biciklivel (ahhoz már öreg vagyok), s "kiállva" sem szoktam tekerni. Ami probléma lehet, hogy közel 100Kg vagyok...
Szóval szerintetek mennyire problémás ez a hajtómû?
A válaszokat elõre is köszönöm!
#12563
Írta 2008. június 15. - 13:04

Igen, csak egy dolgot felejtesz el: még 24,5$ jön rá postaköltségként.de enduro forkseals-en ot a csapágy porvédõvel 15dolcsiért. az vagy 3000Ft.
#12564
Írta 2008. június 15. - 12:50

rosszul tudtad....
én is néztem csapágyboltban
4890ft volt ha jól emlékszem
de enduro forkseals-en ot a csapágy porvédõvel 15dolcsiért. az vagy 3000Ft.
#12565
Írta 2008. június 15. - 10:38

#12566
Írta 2008. június 14. - 14:21


elég az h a nova hátsó agyba vehetek 4 uj csapágyat mert a gyáriak már nem az igaziak

#12567
Írta 2008. június 14. - 13:58

#12568
Írta 2008. június 14. - 13:48

eddig ugy tudtam h 2000 körül kapni hozzá a csapágyak darabját...
#12569
Írta 2008. június 14. - 10:43

szóval....
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#12570
Írta 2008. június 14. - 09:51

persze a szerszám jól fog jönni késöbb, de a csapágyat nem fogod tudni rendbehozni.
#12571
Írta 2008. június 14. - 09:45

#12572
Írta 2008. június 14. - 09:39

#12573
Írta 2008. június 14. - 09:05

Crosskovácsi után a rengeteg sár miatt megadta magát az integrált tengelyes Lx-em bal oldali csapágya. Gyakorlatilag nem forog. A hajtókart kiszedtem, de a csapágyakat szerszám hiányában nem tudom kiszerelni a vázból. Hogyan tudom kitisztítani a csapágyat? Ha kell természetesen veszek hozzá megfelelõ szerszámot.
Köszi.
#12574
Írta 2008. június 13. - 22:21

Hosszas agyalás után úgy döntöttem, hogy egy Truvativ Hussefelt hajtómûvet veszek egy Tr. Howitzer XR monoblokkal. Már be is szereltem, viszont van vele 1 kis apró problémám. Picit kotyog.
Többször is átnéztem a 'manual'-t, aszerint raktam....
Nálam is ugyan ez volt, kotyogott, csak 73as monoblokk házzal van ISCG láncterelõvel, így csak 1 db alátétet raktam a howitzer monoblokkhoz.
Zavart a kotyogás, idegesített, szétszedtem, nem értettem miért kotyog, újból összeraktam és most tökéletes! Hogy miért? Hát mert... legközelebb shimano integráltat veszek.
#12575
Írta 2008. június 12. - 21:22

#12576
Írta 2008. június 12. - 20:26

Acera hajtókar kilences lánccal elmegy simán, úgyhogy aki 8-ról 9-re átáll, elõtte próbálja rá a lánctányérra a 9s láncot, hátha jó.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#12577
Írta 2008. június 12. - 14:53

én is ilyen problémákkal szenvedtem...az a probléma,hogy a csapágy nem megy fel rendesen a tengelyen lévõ ütközöig,a hajtokart sem tudod így rendesen ráhúzni,és így csak a bordák lesznek elnyalva a tengelyen,meg a karon is....megoldás:a tengely egyik oldalára(mindegy melyik)rá kell ütni a csapágyat(finoman,könnyen rámegy,csak akkor nem,ha benne van a monoba és a hajtokarral akarod behuzni);amelyik oldalra ráraktad a csapágyat,arról az oldalról teszed be a mono házba,aztán a másik oldalról a csapágyat szintén rá kell ütni(több módszer is van)aztán jöhetnek a hajtókarok
u.i.:tegyél bele zsírt bõven,mert könnyen megázik/beázik
sok sikert!(ha nemmegy a dolog,gondolom úgy is írni fogsz

#12578
Írta 2008. június 12. - 13:43

Többször is átnéztem a 'manual'-t, aszerint raktam az alátéteket (2db - 1-1 a két oldalra, mert Shiftguide is van szerelve - 68mm csapágyház). A 'kupakokat' meghúztam rendesen, szerintem túl erõsen is (bár oldalirányba nem mozog a tengely). Egy GT Chucker aluvázról van szó, ha számít.
Szerintem én mindent jól csináltam, abból gondolom hogy igazából pofonegyszerû az egész, minden le van írva részletesen, és van már viszonylag nagy szerelési tapasztalatom (habár ISIS-t és Howitzer-t még sosem szereltem).
A hajtás és nem hajtás oldali kupakok jó helyen vannak. A tengely elvileg mindegy hogy van berakva. Fõleg a jobb oldali kotyog kicsit és az is csak függõleges irányba.
Segítsetek kérlek!

Köszönöm elõre is!
#12579
Írta 2008. június 10. - 17:29

Nem él sokáig? Tudsz jobbat ajánlani, vagy ezzel számolni kell, mint gyorsan kopó alkatrésszel?
Vegyél integrált Shimanot. Még az is megeshet, hogy olcsóbban jössz ki. LX, Hone, de a Deore is bírja a strapát. és nem kell gondolkodnod a láncvonalon, mert adnak hozzá alátéteket.
#12580
Írta 2008. június 10. - 12:17

vagy ha nagyon zavar, akkor igen polírozd le az egészet...