Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#101
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.024 hozzászólás
Én használok ilyen deckas/ekfan tányérokat, általában az apróból szoktam beszerezni. Annyit, amibe kerül, megér, szerintem. Pár évet el szokott futni, gond nélkül. Általában két (talán három) láncot cserélek amikor a tányér is cserés.
(Nem szoktam forgatni a láncokat, ha a 0,75 belemegy, csere.)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#102
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

TA lanckereknel irjak, hogy jo regi monti karokra, de ahogy neztem mas nem is nagyon van, biztos kapni mas webshopban is:

www.bike-components.de/en/components/drivetrain/chainrings/?m66012filterMount=5-arm&m66012filterPitch%2520Circle%2520Diameter~~%2520mm%5B0%5D=110&m66012filterPitch%2520Circle%2520Diameter~~%2520mm%5B1%5D=74&m66012filterManufacturer=TA

nekem ugy tunik, 36-os 110-es tanyerbol csak woolf tooth van narrow wide-ban, mas gyartotol 38-as a legkisebb, de alin biztos talalhatsz, ott mar nem keresgeltem: www.bike-components.de/en/Wolf-Tooth-Components/110-BCD-Gravel-CX-Road-Chainring-p76896/

Köszi az infókat! Már néztem én is ezeket.

Egyébként nem ragaszkodom a 36-osra, sőt inkább a 38-as, vagy a 40-es is jó lenne.

Ilyeneket nézegettem még, lehet egy próbát megérne, mit bírnak kopás ügyileg? Van valakinek tapasztalata ezzel a gyártmánnyal?

 

https://www.ebay.com/itm/403329116690



#103
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Régi Shimano 5 karos hajtókarhoz szeretnék lánckereket venni, 110 BCD és 74 BCD (7-8as rendszerhez)
Elsősorban tripla ,de gondolkodtam olyan lehetőségen is, hogy előre 1 db 36-os lánckereket raknék, hátul marad a 7-es sor.
Érdeklődnék, hogy vett idehaza valaki mostanában ilyen paraméterekkel lánckereket?

TA lanckereknel irjak, hogy jo regi monti karokra, de ahogy neztem mas nem is nagyon van, biztos kapni mas webshopban is:

www.bike-components.de/en/components/drivetrain/chainrings/?m66012filterMount=5-arm&m66012filterPitch%2520Circle%2520Diameter~~%2520mm%5B0%5D=110&m66012filterPitch%2520Circle%2520Diameter~~%2520mm%5B1%5D=74&m66012filterManufacturer=TA

- also for MTB cranks before 1993 with 110 mm bolt circle diameter and hole spacing 65 mm (old Shimano MTB standard)

nekem ugy tunik, 36-os 110-es tanyerbol csak woolf tooth van narrow wide-ban, mas gyartotol 38-as a legkisebb, de alin biztos talalhatsz, ott mar nem keresgeltem: www.bike-components.de/en/Wolf-Tooth-Components/110-BCD-Gravel-CX-Road-Chainring-p76896/

blash módosította - 2022. január 28. - 10:28

  • talpfa kedveli ezt

#104
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Sziasztok.

 

Régi Shimano 5 karos hajtókarhoz szeretnék lánckereket venni, 110 BCD és 74 BCD (7-8as rendszerhez)

Elsősorban tripla ,de gondolkodtam olyan lehetőségen is, hogy előre 1 db 36-os lánckereket raknék, hátul marad a 7-es sor.

Érdeklődnék, hogy vett idehaza valaki mostanában ilyen paraméterekkel lánckereket?

Vagy bármilyen segítséget, tippet szívesen vennék, hogy honnan érdemes rendelni (akár az EU-n belül) vagy milyet kerüljek, ne vegyek...stb.

 

Előre is Köszönöm.

 



#105
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Üdv Zugból :)

 

Jogos

 

Svájcban nekem  mindig a lépcsőházban hagyja a postás, sohasem hív fel.

Első esetben rendesen meglepődtem smile.png

Szerencsére normális környék.


  • gondrom kedveli ezt

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#106
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Az a baj, hogy ezek a németek (szerintem a többi is) kb mind átadják a magyar postának a végkiszállítást, csak a Németországból elhozásig van pl a DHL kezében.

De hogy EU-n belüli csomagot is levámoltak - ez mindent visz!! biggrin.png Remélem Zsolti lebokszoltad velük és belátták a hülyeségüket és nem kellett fizetni.

2.5 hónap alatt jöt meg a csomagom. 2 hónap után felhívtam őket, először konfirmálták, hogy visszautalják a zsét. Nem történt semmi. Majd utána reklamáltam, hogy mi van, erre letagadták, hogy egyáltalán beszéltem velük! Megvolt a hívás, telefonon 'lescreenshotoltam' és finoman jeleztem feléjük, hogy wtf?!?

Már teljesen feladtam az egészet, egyszer csak betoppant a posta a csomaggal. Szerencsére minden rendben megvolt, a postánál úgy látszik, segített, hogy hivatalos úton panaszt tettem. A végén még a címmodosítás díját elengedték és a vámot is stornózták (még szép!...).

 

Viszont a bike-discount.de nekem innentől örök tiltólistára került. Volt már dolgom customer supporttal elégszer az elmúlt 10 évben (Canyon.com, r2-bike, bike-discount, bike24.de, stb.) de ennyire gyalázatos a support sehol nem volt. Magasról telibe t*jtak, magyarán. bike-components-szel se voltam elégedett, 2 évig nem rendeltem tűlük egy az ő hibájuk miatt ~3 hetet csúszó rendelésem miatt.

bike24.de viszont jó, az r2-bike.de pedig etalon, 10/10! 1x jeleztem nekik például, hogy 2 hete nem jött meg a csomag. Szó nélkül újraküldték 1 napon belül, pedig viszonylag komoly összegű volt. Na ilyen a rendes customer support!


  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#107
gondrom

gondrom

    fórumtag

  • fórumtag
  • 38 hozzászólás

Jogos

 

Svájcban nekem  mindig a lépcsőházban hagyja a postás, sohasem hív fel.

Első esetben rendesen meglepődtem :)

Szerencsére normális környék.

 

Magyar Posta? Hmm...Viszonyítsunk!! 

Szóval Ausztriában élnek rokonok. Ott simán megtette a futár, hogy odaadta az egyik házban lakó török szomszédnak a csomagot. (van rakás györök, ott mindig otthon van vki)

Értesítés? Minek? Felhívna egyszer is? Soha nem tette még meg. Nem, nem egyszer csinálta ezt, többször is.

Azóta csakis csomagpontra, boltra, a helyi postára,..szóval nem kikézbesítve kéri a csomagot.


  • sala kedveli ezt

#108
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Magyar Posta? Hmm...Viszonyítsunk!! 

Szóval Ausztriában élnek rokonok. Ott simán megtette a futár, hogy odaadta az egyik házban lakó török szomszédnak a csomagot. (van rakás györök, ott mindig otthon van vki)

Értesítés? Minek? Felhívna egyszer is? Soha nem tette még meg. Nem, nem egyszer csinálta ezt, többször is.

Azóta csakis csomagpontra, boltra, a helyi postára,..szóval nem kikézbesítve kéri a csomagot.


Marci

#109
gondrom

gondrom

    fórumtag

  • fórumtag
  • 38 hozzászólás

Azt hittem érthető volt, amit írtam korábban.

Legalábbis nekem tavaly nyáron volt egy apróbb bike24-es rendelésem és azt is a királyi Posta hozta. De szerintem ne félj tőlük, eddig minden megjött, a kínai legkisebb kis csavarom is.

 

...hát azért a Postánál minden szállításom belassul kicsit...néha sokat.

Egyszer üres csomagot kézbesítettek, (a vámon még volt tömege) az NMHH közbelépése kellett, hogy kártalanítsanak.

Rögvest visszatért a jogállamba vetett hitem :)



#110
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.024 hozzászólás

Azt hittem érthető volt, amit írtam korábban.

Legalábbis nekem tavaly nyáron volt egy apróbb bike24-es rendelésem és azt is a királyi Posta hozta. De szerintem ne félj tőlük, eddig minden megjött, a kínai legkisebb kis csavarom is.

 

jogos, bocs, az értő olvasás nem az erősségem... :/


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#111
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Azt hittem érthető volt, amit írtam korábban.

Legalábbis nekem tavaly nyáron volt egy apróbb bike24-es rendelésem és azt is a királyi Posta hozta. De szerintem ne félj tőlük, eddig minden megjött, a kínai legkisebb kis csavarom is.

 

 

szóval akkor a bike24 az ajánlott, ők nem paktáltak le a magyar királyi csigapostával?

 

 

Az a baj, hogy ezek a németek (szerintem a többi is) kb mind átadják a magyar postának a végkiszállítást, csak a Németországból elhozásig van pl a DHL kezében.

De hogy EU-n belüli csomagot is levámoltak - ez mindent visz!! biggrin.png Remélem Zsolti lebokszoltad velük és belátták a hülyeségüket és nem kellett fizetni.

 


  • Kisherceg kedveli ezt
Marci

#112
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

tudom, nem igazán ez volt a kérdés, de régi 8 sebis (Acera?) váltó simán működik olyan toldóbizbasszal 40 fogas sorral lányom biciGlijén.

(11-40-es 9sp. Sunrace sor)

 


  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#113
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A CX gépemet gondoltam 2x11-ről 1x11-re alakítani. Így hátra feltehetnék szélesebb gumit a mostani max. 33-as helyett. Minden szélesebb beleérhet az első Red eTap átdobó akksijába.

 

Hátul a régi eTap váltó 2x11-el 11-28t kazit kezel hivatalosan. (B-tension csavarral és 1 szemmel hosszabb lánccal, de a váltás rovására talán a 11-30t még elmegy egyébként - de ez most mellékes.)

 

Szóval a terv:

  • hátsó régi (1st gen) eTap wifli helyett az új, gyorsabb eTap 11-speed váltó, ez 2x11-ben is 11-32t kazit kezel hátul
  • 44 vagy 46t narrow-wide tányér előre
  • hátra a lehető legnagyobb kazi. Gondolom 1x11-ként a 11-36t sima ügy, de a 10-42t lenne az igazi

A problémám, erről sehol nem találok infót, mekkora a legnagyobb kazi, amit elvisz ez a váltó, már mindenki 1x12-est tol (Rival AXS, Force AXS vagy montis AXS Eagle váltóval stb.).

 

Futottatok bele ilyesmi infóba esetleg valahol, vagy láttatok ilyen bringát a neten mostanság (1x11, hátul régi eTap váltó, viszonylag nagy kazival)?

Kizárt, hogy sok más ember küzdene itt hasonló "problémákkal" smile.png, de azért leírom, mire jutottam. A régi fajta 11-sebességes eTap, leánykori nevén 'RD-RED-E-A1' is tuningolható WolfTooth Roadlink segítségével (ilyenem van most, mármint A1-es 1st gen eTap váltó), kb. 11-36t-ig szépen működik. Sajnos ennek a váltónak az egyik gyenge pontja a láncfeszítő, nem ideális 1x11-hez, sokan írták.

A szép csendesen, tavaly piacra dobott SRAM Red eTap RD-RED-E-A2 már sokkal jobb, csillapított lácfeszítőt kapott. SRAM-ék trükkösek, short cage-zsel adják, de ez is elmegy 33t-ig, B-tension csavar birizgálással többé-kevésbé 36t-ig. A maximum 40t-hez sajnos kell az előbb említett WolfTooth Roadlink. 40t fölé cage csere, erre a Garbaruk ad megoldást: https://garbaruk.com...tml?category=15

Tartozik hozzá egy a WolfTooth Roadlinkhez hasonló link itt is, akár 50t vagy 52t is működhet vele. Őrület ára van, hagyom egyelőre az egészet a fenébe.

 

Ha már régi 11-sebességes SRAM: szintén szép csendben, de kijött egy Firmware frissítés a SRAM Force AXS és Red AXS fékváltókarokra, mostantól használhatóak a régi 11-sebességes SRAM Red eTap váltókkal. Ez mindenképpen jó hír a magamfajta 1st gen eTap használóknak, hiszen már nem gyártják a régi fékváltókarokat. Plusz nekem mechanikus fékhez való fékváltókarjaim vannak - és bizony nem cserélném le szívesen egy SRAM 'olajos' (jó, DOT5 fékfolyadékos) rendszerre, remélem évekig kitart még. smile.png


zscs módosította - 2021. december 29. - 11:21

  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#114
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A CX gépemet gondoltam 2x11-ről 1x11-re alakítani. Így hátra feltehetnék szélesebb gumit a mostani max. 33-as helyett. Minden szélesebb beleérhet az első Red eTap átdobó akksijába.

 

Hátul a régi eTap váltó 2x11-el 11-28t kazit kezel hivatalosan. (B-tension csavarral és 1 szemmel hosszabb lánccal, de a váltás rovására talán a 11-30t még elmegy egyébként - de ez most mellékes.)

 

Szóval a terv:

  • hátsó régi (1st gen) eTap wifli helyett az új, gyorsabb eTap 11-speed váltó, ez 2x11-ben is 11-32t kazit kezel hátul
  • 44 vagy 46t narrow-wide tányér előre
  • hátra a lehető legnagyobb kazi. Gondolom 1x11-ként a 11-36t sima ügy, de a 10-42t lenne az igazi

A problémám, erről sehol nem találok infót, mekkora a legnagyobb kazi, amit elvisz ez a váltó, már mindenki 1x12-est tol (Rival AXS, Force AXS vagy montis AXS Eagle váltóval stb.).

 

Futottatok bele ilyesmi infóba esetleg valahol, vagy láttatok ilyen bringát a neten mostanság (1x11, hátul régi eTap váltó, viszonylag nagy kazival)?



#115
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Én 2 ok miatt választottam az 5 karost: reméltem, hogy könnyebb szerezni hozzá olcsó tányért (ez valamennyire igaz is, ahogy olvasom a topicot), és jobban is tetszett. Az enyém valami Sram Apex 350 vagy 351 vagy 350-1 kar, nem felsőkategória, meg sajna GXP, de pont a modern és a klasszik kinézet között van smile.png

Meg acél tengelyes... :-/

De ilyen 5x110-es BCD-re van 40-es NW tányérom, ha ez lenne döntés.

Én ezek alapján tennék egy próbát egy aprós (vagy a linkelt) váltós kistányérral, de elfogult vagyok... annak majdnem olyan jónak kéne lennie, mint a nerró-vájdnak.

 

 

őszintén szólva, nem is emlékszem, mikor láttam legutóbb 5 csavaros kart. :/ lehet, hibás a logikám, de a legjobbnak egy grx kar vagy egy aprózott 104BDC montis kar+NW tányér beszerzése tűnik, mert mindkettőt tudom használni (vagy könnyedén továbbadni) akkor is, ha ez a projekt (eeegen, folyamatban van a Ronin egyenes OG kormányosítása) befuccsolna. smile.png

 

szóval akkor a bike24 az ajánlott, ők nem paktáltak le a magyar királyi csigapostával?


ZolkoW módosította - 2021. december 27. - 18:08


#116
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.024 hozzászólás

Visszakanyarodva a egytányérosítás buktatóihoz, ha a hajtókarcsere is felmerült már, én lehet, hogy a BCD 110/5 csavart is megnézném. Lehet, hogy egyszerűbb 40t-nél, mint a 104/4. Utóbbinál 38 felett szűkül a választék.

 

őszintén szólva, nem is emlékszem, mikor láttam legutóbb 5 csavaros kart. :/ lehet, hibás a logikám, de a legjobbnak egy grx kar vagy egy aprózott 104BDC montis kar+NW tányér beszerzése tűnik, mert mindkettőt tudom használni (vagy könnyedén továbbadni) akkor is, ha ez a projekt (eeegen, folyamatban van a Ronin egyenes OG kormányosítása) befuccsolna. :)

 

szóval akkor a bike24 az ajánlott, ők nem paktáltak le a magyar királyi csigapostával?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#117
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld
Visszakanyarodva a egytányérosítás buktatóihoz, ha a hajtókarcsere is felmerült már, én lehet, hogy a BCD 110/5 csavart is megnézném. Lehet, hogy egyszerűbb 40t-nél, mint a 104/4. Utóbbinál 38 felett szűkül a választék.
  • Kisherceg kedveli ezt

#118
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.557 hozzászólás

Bike-Components az DHL és utána MPL, nem is tudsz mást kijelölni. 

Feladás gyors, DHL gyors, MPL lassabb. Én mindig a céghez rendelem ezeket, ismernek, illetve még az MPL-es is felveszi a céges csomagokat a központban mert tudja, hogy valaki átveszi munkaidőben. Nálam 5-7 munkanap alatt át szokott futni a BC (vezetéknevem mindig a cégnevem, a keresztnevem meg teljes nevem, ez így mindenhol bejött eddig).    

 

Íze, nagyon régen rendeltem már külföldről, így megkérdezem: bike24 vagy bike-components kivel küldi a szajrét?


  • Rabbit kedveli ezt

#119
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás
Nekem legutóbbi dhl rendelésem:
Osztrák - Magyaror út idő 2nap
Utana dhl átadja kiralyi postának, egy hónapot ül a 70es postán.
Elmentem érte, mondja a nő, hogy márpedig ő ki nem keresi nekem a küldeményt mert sok van.
Rá 1 hetre a gls kihozta..

#120
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Az a baj, hogy ezek a németek (szerintem a többi is) kb mind átadják a magyar postának a végkiszállítást, csak a Németországból elhozásig van pl a DHL kezében.

De hogy EU-n belüli csomagot is levámoltak - ez mindent visz!! biggrin.png Remélem Zsolti lebokszoltad velük és belátták a hülyeségüket és nem kellett fizetni.


  • Rabbit kedveli ezt
Marci