Egy ilyen rendszernek mennyi a karbantartás igénye, illetve az élettartama vajon?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
Indította
Cybe
, 2003. július 27. 12:04
#10781
Írta 2009. június 05. - 13:17

#10782
Írta 2009. június 05. - 12:25

nekem hiányozna lefelé rombolás közben a lánc csörgése-zörgése

__________________
#10783
Írta 2009. június 05. - 12:22

nekem is nagyon szimpatikus ez a megoldás, remélem lassan össze is jön majd egy...
#10784
Írta 2009. június 05. - 12:06

Rég ilyet kéne használnunk...
A gyártók lehúznak még pár bõrt a láncváltós rendszerrõl, aztán majd minden jóra fordul: agyváltó és bordásszíj hatás.
#10785
Írta 2009. június 05. - 11:32

nem tudok rola hogy lehetne kulon kapni oket
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#10786
Írta 2009. június 05. - 08:58

XT fogsorhoz lehet külön kapni a kis lánckerekeket?Vagy annyiba kerül,hogy nem érdemes így cserélni....?Eddig mindig komplett sort cseréltem.
#10787
Írta 2009. június 05. - 07:39

#10788
Írta 2009. június 04. - 20:34

73-as hazba 68-as mono nem lesz jo. tortenet vege.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#10789
Írta 2009. június 04. - 19:33

Hali! Nemrég írtam, hogy rossz méretû (rövid) monót kaptam a boltban. A bal hajtás közelebb van a vázhoz kb 4mm-el. Visszamentem a boltba, hogy ez a 113/68as nem jó, adjon nagyobbat. Õ erre azt válaszolta, hogy az azért nem lesz jó, mert akkor a jobb oldali hajtáson lévõ lánctányér túlságosan távol lesz a váztól (ss rendszer) és nem lesz egyenes a láncvonal. Illetve a különbség ígyis úgyis megmarad, mert a hoszabb monó jobbra is nagyobb lesz és balra is. Tehát eltérés meg fog maradni.
Erre komolyan nincs megoldás? Egy mongoose fireball-ról van szó amúgy.
Erre komolyan nincs megoldás? Egy mongoose fireball-ról van szó amúgy.
#10790
Írta 2009. június 04. - 17:04

gyakorlatban is... (nállam legalábbis)
Q faktor:az integrált karok tengelyei hosszabbak,mint az isis vagy octalinkes karok monojaié,így a hajtókar-pedál is "távolabb kerül" a váztól...(a lábad kintebb lesz a megszokottnál;van akiknél ez problémát okoz)
Q faktor:az integrált karok tengelyei hosszabbak,mint az isis vagy octalinkes karok monojaié,így a hajtókar-pedál is "távolabb kerül" a váztól...(a lábad kintebb lesz a megszokottnál;van akiknél ez problémát okoz)
#10791
Írta 2009. június 04. - 16:50

#10792
Írta 2009. június 04. - 16:34

#10793
Írta 2009. június 04. - 15:15

integrált rendszer:
elõnyei:
-nagyobb a csapágyak közti távolság -->szélesebb alátámasztás --> merevebb rendszer
-csapágyak, csapágyház "vázon kívül" --> nagyobb csapágyak --> nagyobb élettartam
ez igaz bizonyos isis-es rendszerekre is (howitzer)
__________________
#10794
Írta 2009. június 04. - 13:00

Nekem, ha egy dolgot kellene kimelni, a legnagyobb különbség a merevség. És ezt igazából akkor vettem észre, amikor csináltam egy téli bringát és újra volt szerencsém a négyszögtengelyes rendszerhez (bár igaz, hogy ez nem isis, octalink)
The Official Rules of the Euro Cyclist-----------------The Rules > Velominati
#10795
Írta 2009. június 04. - 12:52

no akkor: nem feltétlen kisebb tömeg
/ez típustól függ../
integrált rendszer:
elõnyei:
-nagyobb a csapágyak közti távolság -->szélesebb alátámasztás --> merevebb rendszer
-csapágyak, csapágyház "vázon kívül" --> nagyobb csapágyak --> nagyobb élettartam
-tengelyre integrált a kar egyik része --> kevesebb hibalehetõség mintha mind2 kar bordás kapcsolattal csatlakozna a középrészhez
-egyszerû szerelhetõség
hátránya:
-nagyobb Q-faktor /megszokod és remélhetõleg nem okoz egészségügyi problémát/

integrált rendszer:
elõnyei:
-nagyobb a csapágyak közti távolság -->szélesebb alátámasztás --> merevebb rendszer
-csapágyak, csapágyház "vázon kívül" --> nagyobb csapágyak --> nagyobb élettartam
-tengelyre integrált a kar egyik része --> kevesebb hibalehetõség mintha mind2 kar bordás kapcsolattal csatlakozna a középrészhez
-egyszerû szerelhetõség
hátránya:
-nagyobb Q-faktor /megszokod és remélhetõleg nem okoz egészségügyi problémát/
#10796
Írta 2009. június 04. - 12:39

Int.: Kisebb tömeg, nagyobb merevség és Q faktor (ez általában hátrány), spéci szerszám ehhez is kell (Octalinhez is kell monoblokkbehajtó, hajtókarlehúzó). A víztûréssel kapcsolatban az utóbbi hetekben volt pár negatív post.
#10797
Írta 2009. június 04. - 12:34

Sziasztok!
Mi az alapvetõ különbség az integrált hajtókar és az isis-es monoblokkos rendszer között?
Elõnyök-hátrányok, szerelhetõség, kenés, víztûrés, tömeg, ilyesmik érdekelnek.
köszi
Mi az alapvetõ különbség az integrált hajtókar és az isis-es monoblokkos rendszer között?
Elõnyök-hátrányok, szerelhetõség, kenés, víztûrés, tömeg, ilyesmik érdekelnek.
köszi
#10798
Írta 2009. június 04. - 11:56

#10799
Írta 2009. június 04. - 11:50

Ha szorul nyomd a 2 lapot elõször egymés felé, aztán a csapokat egymás felé...remélem így érthetõ

#10800
Írta 2009. június 04. - 11:48
