Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#10761
Posted 2009. June 07. - 19:16

Tudtok tanácsot adni, hogy hol, és milyet érdemes vásárolni? 3500 Ft körül találtam hátsó racsnit, (Sunrace MF-M60 8s) Krómozott, 8as racsni. Az ára is tetszik, meg sztem ez is kibírna pár évet.
A kérdésem az, hogy milyet kell ebbõl venni? Fogszámban van eltérés. Mire kell itt figyelni? Honnan tudom, hogy melyik a nekem megfelelõ? Létezik: 11-28 /30 / 32.
Az is fontos kérdés, hogyan tudom majd felrakni. Magam szeretném szerelni. Van valahol egy racsni leszedõm (még nem is használtam....sztem azt sem tudom hogyan kell) , remélem azzal meg tudom oldani. Létezik több féle felfogatás? Vagy erre nem kell figyelni a vásárláskor?
Lánc vásárlásnál van valami tanács?
Elõre is köszönöm a segítséget!
#10762
Posted 2009. June 07. - 13:38

de jelenleg nincs olyan agyvalto amit a montimba joerzessel beszerelnek.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#10763
Posted 2009. June 07. - 12:21

kosz en nem kerek masfel kilos hatso agyat. vagy 8 gangot 27 helyett. vagy azt az uber szivast amit a szerelese okoz.
A Rolhoff egymaga kevés a forradalomhoz. Azért vannak olyan súlyban, mert nincs mögötte elég fejlesztés. Ha a nagy gyártók felismernék, akkor tolnának ble egy kis pénzt és pár generációváltás után bõven versenysúlyban lehetne az agyváltós technológia.
Csak nézd meg mi lett a dízel autókból 20 év alatt: folyt az olaj, remegett, kattogott... és ma...
#10764
Posted 2009. June 07. - 11:59

#10765
Posted 2009. June 06. - 20:44

Hello!
A múltkor volt egy olyan problémám, hogy recsegett valami a bringán, és a hajtómû felõl jött. Nem gondoltam, hogy a nyereg az, mert kiállva is recsegett. Tényleg nem az volt, kivettem még mindig csinálta. Jött szilvás, ízeire szét kellett szedni a bringát. Hajtómû le (még mindig '08 Xt), és amikor az egyik csapágyat szedtem le, nagyon könnyen megindult. Arra gondoltam ez lehetett a baj. A csapágyakat szétszedtük, megtisztítottuk, bezsíroztuk. A csapágy, a hajtómû, a középcsapágyház meneteit/bordáit is szépen kitakarítottam, bezsíroztam, a pedált is szétszedtük, mindent jól meghúztunk, és még mindig csinálja!!
Esetleg valmi tipp, hogy ezek után mi lehet a baj?
Kormánycsapágy, stucni-kormány találkozása is recseghet, csak nem onnan hallod, mert a váz felerõsíti a hangot. Ha mindent kilõttél, vadássz repedésekre a vázon.
#10766
Posted 2009. June 06. - 20:41

A múltkor volt egy olyan problémám, hogy recsegett valami a bringán, és a hajtómû felõl jött. Nem gondoltam, hogy a nyereg az, mert kiállva is recsegett. Tényleg nem az volt, kivettem még mindig csinálta. Jött szilvás, ízeire szét kellett szedni a bringát. Hajtómû le (még mindig '08 Xt), és amikor az egyik csapágyat szedtem le, nagyon könnyen megindult. Arra gondoltam ez lehetett a baj. A csapágyakat szétszedtük, megtisztítottuk, bezsíroztuk. A csapágy, a hajtómû, a középcsapágyház meneteit/bordáit is szépen kitakarítottam, bezsíroztam, a pedált is szétszedtük, mindent jól meghúztunk, és még mindig csinálja!!
Esetleg valmi tipp, hogy ezek után mi lehet a baj?
#10767
Posted 2009. June 06. - 20:38

#10768
Posted 2009. June 06. - 19:36

#10769
Posted 2009. June 06. - 16:11

RAUH-Welt
B E G R I F F
#10770
Posted 2009. June 06. - 08:54

Ne mond már hogy 72-vel tudtál tekerni egy 48-as nagytányérral montival...
Biztos hogy jó az órád?
Egy átlagos 2,05m-es monti kerékkerülettel számolva és 48×11-es áttételt feltételezve 134es pedálcsapásszámmal kijön a 72es tempó. Ekkora pedálcsapásszám még simán kitekerhetõ, a többi csak az erõn és a szélárnyékon múlik.
#10771
Posted 2009. June 06. - 06:14

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#10772
Posted 2009. June 06. - 02:20

Nekem 48 a minimum montira, mert bõven ki lehet tekerni. Enyhítõ körülmény a "szerintem". :] Ha lehetne, 56-osat is simán ráraknék, lejtõkön meg 50 fölött jól jön. Montival síkon, kockaautó mögötti szélárnyékban 72 a rekordom.
Én is épp most vettem Sh. 48-36-26 tányérokat, ebbõl a két nagyobbik acél, a legkisebb alu, azt a kutya se használja. Az SLX hajtókarnak van ilyen méretekben gyári felszereltsége, de ott sem stimmel az acél/alu arány a tányéroknál, mindig jobb külön venni ahhoz mérten, hogy ki mennyire alkalmazza a különbözõ méreteket.
Volt már országútis hátsó fogsorom is, az se okozott gondot, és legalább egyenletesebben használhattam a különféle fokozatokat.
Ne mond már hogy 72-vel tudtál tekerni egy 48-as nagytányérral montival...
Biztos hogy jó az órád?
Azt írtad neked 48 a minimum montira. Te használsz nagyobbat is?
Amúgy 48-as tányérból csak egyfajta van a Shimano-nak vagy ott is vannak minõségi fokozatok? Én kifejetetten XT-hez nem találtam...
Elég ha a kicsi 22-est lecserélem 26-ra és a 44-et 48-ra vagy a középsõ 32-esemet is le kéne cserélni 36-ra hogy problémamentesen tudjak váltani?
#10773
Posted 2009. June 06. - 00:27

fel tudok tenni a helyere valami izmosabb tanyert, vagy csereljem a full hajtast, vagy csak cserelgessem amikor meghal?
- If you tell the truth you don't have to remember anything. - Mark Twain
#10774
Posted 2009. June 05. - 20:07

Hali! Nemrég írtam, hogy rossz méretû (rövid) monót kaptam a boltban. A bal hajtás közelebb van a vázhoz kb 4mm-el. Visszamentem a boltba, hogy ez a 113/68as nem jó, adjon nagyobbat. Õ erre azt válaszolta, hogy az azért nem lesz jó, mert akkor a jobb oldali hajtáson lévõ lánctányér túlságosan távol lesz a váztól (ss rendszer) és nem lesz egyenes a láncvonal. Illetve a különbség ígyis úgyis megmarad, mert a hoszabb monó jobbra is nagyobb lesz és balra is. Tehát eltérés meg fog maradni.
Erre komolyan nincs megoldás? Egy mongoose fireball-ról van szó amúgy.
Ezt nem értem, több okból sem.
Egyrészt nekem inkább az volt a gondom, hogy nem tudtam elég messze rakni, végül egy 56mm-es láncvonalhoz való Howitzert rendeltem, és úgy lett jó. De SS agy és SS agy között nagy különbségek tudnak lenni láncvonalban, neked milyen van? Ha kazettás, akkor azon utána tudsz menni a hajtómûnek.
A másik meg, hogy mondjuk 113mm-es tengelyhosszú monoblock ugyanúgy lehet 68, meg 73 mm szélességû csapágyházhoz is. Mindkettõnek ugyanott lesz a láncvonala ugyanazzal a hajtómûvel, ha a neki megfelelõ vázba rakják be. (Nekem konkrétan egy 113mm-es ISIS-es volt, amit hézagolókkal lehetett hozzáigazítani akár 68, akár 73 mm szélességû csapágyházhoz. Annak a hézagolásával, illetve a lánckerék ide-oda helyezgetésével kísérleteztem, mielõtt beszereztem a Howitzert. Szintén 73 mm-es csapágyházú Thuderball váz.)
Szerintem keress egy hozzáértõbb boltost.
#10775
Posted 2009. June 05. - 19:41

Rég ilyet kéne használnunk...
A gyártók lehúznak még pár bõrt a láncváltós rendszerrõl, aztán majd minden jóra fordul: agyváltó és bordásszíj hatás.
LonGley: miert is nem hasznalsz trekkinget?
az a terep amin 48-as tanyerral lehet menni az nem terep, oda nem kell monti. szerintem
RAUH-Welt
B E G R I F F
#10776
Posted 2009. June 05. - 18:44

Nekem 48 a minimum montira, mert bõven ki lehet tekerni. Enyhítõ körülmény a "szerintem". :] Ha lehetne, 56-osat is simán ráraknék, lejtõkön meg 50 fölött jól jön. Montival síkon, kockaautó mögötti szélárnyékban 72 a rekordom.Montival szerintem semennyivel
2008-as XT hajtómûhöz lehet kapni 48-as nagytányért?
Aki esetleg ilyet használ az síkon kb. mennyivel nagyobb sebességre tud szert tenni a gyári 44-es nagytányérhoz képest?
Én is épp most vettem Sh. 48-36-26 tányérokat, ebbõl a két nagyobbik acél, a legkisebb alu, azt a kutya se használja. Az SLX hajtókarnak van ilyen méretekben gyári felszereltsége, de ott sem stimmel az acél/alu arány a tányéroknál, mindig jobb külön venni ahhoz mérten, hogy ki mennyire alkalmazza a különbözõ méreteket.
Volt már országútis hátsó fogsorom is, az se okozott gondot, és legalább egyenletesebben használhattam a különféle fokozatokat.
#10777
Posted 2009. June 05. - 17:09

Sziasztok!
2008-as XT hajtómûhöz lehet kapni 48-as nagytányért?
Aki esetleg ilyet használ az síkon kb. mennyivel nagyobb sebességre tud szert tenni a gyári 44-es nagytányérhoz képest?
Igen. Lehet kapni 48-as tányért shimano-hoz. A páromnak is azt tettem fel az egyik montira, amit slick gumival használ aszfalton.
A különbség meg sak matemetika: 44:11=4
48:11= 4,36. Ennyivel nagyobb az áttétel....
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#10778
Posted 2009. June 05. - 16:58

Sziasztok!
2008-as XT hajtómûhöz lehet kapni 48-as nagytányért?
Aki esetleg ilyet használ az síkon kb. mennyivel nagyobb sebességre tud szert tenni a gyári 44-es nagytányérhoz képest?
Montival szerintem semennyivel
#10779
Posted 2009. June 05. - 15:59

2008-as XT hajtómûhöz lehet kapni 48-as nagytányért?
Aki esetleg ilyet használ az síkon kb. mennyivel nagyobb sebességre tud szert tenni a gyári 44-es nagytányérhoz képest?
#10780
Posted 2009. June 05. - 14:34

Hátrányai lehetnek: szinte lehetetlen variálni az áttételeken (ha mégis kellene pl. egy másik váltó), pótalkatrész pedig évek után: ki tudja? Ja, és a spéci váz. Viszont: miután a Victoriám láncát úgy külön is megemeltem...