Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#10761
yager01

yager01

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Sziasztok! Hátsó racsnit, illetve láncot kell vennem. Vannak fokozatok, amikor erõsebb erõkifejtésnél ugrik a pedál. Vagy a racsni xar, vagy a lánc. Úgy vagyok vele, hogy mindkettõ megérett a cserére.

Tudtok tanácsot adni, hogy hol, és milyet érdemes vásárolni? 3500 Ft körül találtam hátsó racsnit, (Sunrace MF-M60 8s) Krómozott, 8as racsni. Az ára is tetszik, meg sztem ez is kibírna pár évet.

A kérdésem az, hogy milyet kell ebbõl venni? Fogszámban van eltérés. Mire kell itt figyelni? Honnan tudom, hogy melyik a nekem megfelelõ? Létezik: 11-28 /30 / 32.

Az is fontos kérdés, hogyan tudom majd felrakni. Magam szeretném szerelni. Van valahol egy racsni leszedõm (még nem is használtam....sztem azt sem tudom hogyan kell) , remélem azzal meg tudom oldani. Létezik több féle felfogatás? Vagy erre nem kell figyelni a vásárláskor?

Lánc vásárlásnál van valami tanács?

Elõre is köszönöm a segítséget!

#10762
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem mondom hogy nincs benne jovo

de jelenleg nincs olyan agyvalto amit a montimba joerzessel beszerelnek.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10763
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

kosz en nem kerek masfel kilos hatso agyat. vagy 8 gangot 27 helyett. vagy azt az uber szivast amit a szerelese okoz.


A Rolhoff egymaga kevés a forradalomhoz. Azért vannak olyan súlyban, mert nincs mögötte elég fejlesztés. Ha a nagy gyártók felismernék, akkor tolnának ble egy kis pénzt és pár generációváltás után bõven versenysúlyban lehetne az agyváltós technológia.
Csak nézd meg mi lett a dízel autókból 20 év alatt: folyt az olaj, remegett, kattogott... és ma...



#10764
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Menetek tiszták voltak?....ha kosz kerül közéjük recsegnek....

#10765
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Hello!
A múltkor volt egy olyan problémám, hogy recsegett valami a bringán, és a hajtómû felõl jött. Nem gondoltam, hogy a nyereg az, mert kiállva is recsegett. Tényleg nem az volt, kivettem még mindig csinálta. Jött szilvás, ízeire szét kellett szedni a bringát. Hajtómû le (még mindig '08 Xt), és amikor az egyik csapágyat szedtem le, nagyon könnyen megindult. Arra gondoltam ez lehetett a baj. A csapágyakat szétszedtük, megtisztítottuk, bezsíroztuk. A csapágy, a hajtómû, a középcsapágyház meneteit/bordáit is szépen kitakarítottam, bezsíroztam, a pedált is szétszedtük, mindent jól meghúztunk, és még mindig csinálja!!
Esetleg valmi tipp, hogy ezek után mi lehet a baj?


Kormánycsapágy, stucni-kormány találkozása is recseghet, csak nem onnan hallod, mert a váz felerõsíti a hangot. Ha mindent kilõttél, vadássz repedésekre a vázon.

#10766
labidani

labidani

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.124 hozzászólás
Hello!
A múltkor volt egy olyan problémám, hogy recsegett valami a bringán, és a hajtómû felõl jött. Nem gondoltam, hogy a nyereg az, mert kiállva is recsegett. Tényleg nem az volt, kivettem még mindig csinálta. Jött szilvás, ízeire szét kellett szedni a bringát. Hajtómû le (még mindig '08 Xt), és amikor az egyik csapágyat szedtem le, nagyon könnyen megindult. Arra gondoltam ez lehetett a baj. A csapágyakat szétszedtük, megtisztítottuk, bezsíroztuk. A csapágy, a hajtómû, a középcsapágyház meneteit/bordáit is szépen kitakarítottam, bezsíroztam, a pedált is szétszedtük, mindent jól meghúztunk, és még mindig csinálja!!
Esetleg valmi tipp, hogy ezek után mi lehet a baj?

#10767
xc rider

xc rider

    vendég

  • fórumtag
  • 34 hozzászólás
hello az erdekelne, ez hulyen fog hangzani :Dde remelem tudtok segiteni:hogy a regebbi xt NEM shadow rovid kanalas hatso valto mukodik e normal 11-34/44,32,22 felallasu hajtas renszerrel...elore is kossz a segitseget:)

#10768
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
segitsegeteket szeretnem kerni - deore lanc helyett kellene vmi (deore az egesz szett). jo az lx, vagy 4kert van vmi jobb alternativa?

#10769
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ahogy strandpapucsban is le lehet futni a maratont, csak mi ertelme?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10770
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Ne mond már hogy 72-vel tudtál tekerni egy 48-as nagytányérral montival...
Biztos hogy jó az órád?


Egy átlagos 2,05m-es monti kerékkerülettel számolva és 48×11-es áttételt feltételezve 134es pedálcsapásszámmal kijön a 72es tempó. Ekkora pedálcsapásszám még simán kitekerhetõ, a többi csak az erõn és a szélárnyékon múlik.

#10771
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
A csereberénél arra ügyelj, hogy a legkisebb, legnagyobb közti fogszám különbséget elbírják a váltók. A középsõ tányéré ebbõl a szempontból mellékes, ízlés kérdése.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#10772
homola_m

homola_m

    vendég

  • fórumtag
  • 68 hozzászólás

Nekem 48 a minimum montira, mert bõven ki lehet tekerni. Enyhítõ körülmény a "szerintem". :] Ha lehetne, 56-osat is simán ráraknék, lejtõkön meg 50 fölött jól jön. Montival síkon, kockaautó mögötti szélárnyékban 72 a rekordom.



Én is épp most vettem Sh. 48-36-26 tányérokat, ebbõl a két nagyobbik acél, a legkisebb alu, azt a kutya se használja. Az SLX hajtókarnak van ilyen méretekben gyári felszereltsége, de ott sem stimmel az acél/alu arány a tányéroknál, mindig jobb külön venni ahhoz mérten, hogy ki mennyire alkalmazza a különbözõ méreteket.

Volt már országútis hátsó fogsorom is, az se okozott gondot, és legalább egyenletesebben használhattam a különféle fokozatokat.


Ne mond már hogy 72-vel tudtál tekerni egy 48-as nagytányérral montival...
Biztos hogy jó az órád?
Azt írtad neked 48 a minimum montira. Te használsz nagyobbat is?


Amúgy 48-as tányérból csak egyfajta van a Shimano-nak vagy ott is vannak minõségi fokozatok? Én kifejetetten XT-hez nem találtam...
Elég ha a kicsi 22-est lecserélem 26-ra és a 44-et 48-ra vagy a középsõ 32-esemet is le kéne cserélni 36-ra hogy problémamentesen tudjak váltani?

#10773
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás
nem tudom hogyan, de ismet sikerult 8-ast tekernem az alivio hajtomuvem kozepso tanyerjaba, amit amugy tavaly osszel csereltem ugyanezek okokbol.

fel tudok tenni a helyere valami izmosabb tanyert, vagy csereljem a full hajtast, vagy csak cserelgessem amikor meghal?
"keep the rubber side down."
- If you tell the truth you don't have to remember anything. - Mark Twain

#10774
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Hali! Nemrég írtam, hogy rossz méretû (rövid) monót kaptam a boltban. A bal hajtás közelebb van a vázhoz kb 4mm-el. Visszamentem a boltba, hogy ez a 113/68as nem jó, adjon nagyobbat. Õ erre azt válaszolta, hogy az azért nem lesz jó, mert akkor a jobb oldali hajtáson lévõ lánctányér túlságosan távol lesz a váztól (ss rendszer) és nem lesz egyenes a láncvonal. Illetve a különbség ígyis úgyis megmarad, mert a hoszabb monó jobbra is nagyobb lesz és balra is. Tehát eltérés meg fog maradni.

Erre komolyan nincs megoldás? Egy mongoose fireball-ról van szó amúgy.


Ezt nem értem, több okból sem.
Egyrészt nekem inkább az volt a gondom, hogy nem tudtam elég messze rakni, végül egy 56mm-es láncvonalhoz való Howitzert rendeltem, és úgy lett jó. De SS agy és SS agy között nagy különbségek tudnak lenni láncvonalban, neked milyen van? Ha kazettás, akkor azon utána tudsz menni a hajtómûnek.

A másik meg, hogy mondjuk 113mm-es tengelyhosszú monoblock ugyanúgy lehet 68, meg 73 mm szélességû csapágyházhoz is. Mindkettõnek ugyanott lesz a láncvonala ugyanazzal a hajtómûvel, ha a neki megfelelõ vázba rakják be. (Nekem konkrétan egy 113mm-es ISIS-es volt, amit hézagolókkal lehetett hozzáigazítani akár 68, akár 73 mm szélességû csapágyházhoz. Annak a hézagolásával, illetve a lánckerék ide-oda helyezgetésével kísérleteztem, mielõtt beszereztem a Howitzert. Szintén 73 mm-es csapágyházú Thuderball váz.)

Szerintem keress egy hozzáértõbb boltost.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#10775
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
kosz en nem kerek masfel kilos hatso agyat. vagy 8 gangot 27 helyett. vagy azt az uber szivast amit a szerelese okoz.

Rég ilyet kéne használnunk...
A gyártók lehúznak még pár bõrt a láncváltós rendszerrõl, aztán majd minden jóra fordul: agyváltó és bordásszíj hatás.


LonGley: miert is nem hasznalsz trekkinget?

az a terep amin 48-as tanyerral lehet menni az nem terep, oda nem kell monti. szerintem
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10776
LonGleY

LonGleY

    vendég

  • felfüggesztett
  • 92 hozzászólás

Montival szerintem semennyivel

Nekem 48 a minimum montira, mert bõven ki lehet tekerni. Enyhítõ körülmény a "szerintem". :] Ha lehetne, 56-osat is simán ráraknék, lejtõkön meg 50 fölött jól jön. Montival síkon, kockaautó mögötti szélárnyékban 72 a rekordom.

2008-as XT hajtómûhöz lehet kapni 48-as nagytányért?
Aki esetleg ilyet használ az síkon kb. mennyivel nagyobb sebességre tud szert tenni a gyári 44-es nagytányérhoz képest?


Én is épp most vettem Sh. 48-36-26 tányérokat, ebbõl a két nagyobbik acél, a legkisebb alu, azt a kutya se használja. Az SLX hajtókarnak van ilyen méretekben gyári felszereltsége, de ott sem stimmel az acél/alu arány a tányéroknál, mindig jobb külön venni ahhoz mérten, hogy ki mennyire alkalmazza a különbözõ méreteket.

Volt már országútis hátsó fogsorom is, az se okozott gondot, és legalább egyenletesebben használhattam a különféle fokozatokat.

#10777
laciklon

laciklon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 969 hozzászólás

Sziasztok!

2008-as XT hajtómûhöz lehet kapni 48-as nagytányért?
Aki esetleg ilyet használ az síkon kb. mennyivel nagyobb sebességre tud szert tenni a gyári 44-es nagytányérhoz képest?


Igen. Lehet kapni 48-as tányért shimano-hoz. A páromnak is azt tettem fel az egyik montira, amit slick gumival használ aszfalton.
A különbség meg sak matemetika: 44:11=4
48:11= 4,36. Ennyivel nagyobb az áttétel....
Élj a mának! Nem baj ha a pokolra jutsz, mert ott egy csomó haverral fogsz találkozni......

http://laciklon.fotoalbum.hu/index

#10778
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Sziasztok!

2008-as XT hajtómûhöz lehet kapni 48-as nagytányért?
Aki esetleg ilyet használ az síkon kb. mennyivel nagyobb sebességre tud szert tenni a gyári 44-es nagytányérhoz képest?


Montival szerintem semennyivel

#10779
homola_m

homola_m

    vendég

  • fórumtag
  • 68 hozzászólás
Sziasztok!

2008-as XT hajtómûhöz lehet kapni 48-as nagytányért?
Aki esetleg ilyet használ az síkon kb. mennyivel nagyobb sebességre tud szert tenni a gyári 44-es nagytányérhoz képest?

#10780
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
A TMK-sokat kéne megkérdezni, mert ez annyira jó lehet, hogy nálunk még kuriózum. Magam is ilyet szerettem volna.
Hátrányai lehetnek: szinte lehetetlen variálni az áttételeken (ha mégis kellene pl. egy másik váltó), pótalkatrész pedig évek után: ki tudja? Ja, és a spéci váz. Viszont: miután a Victoriám láncát úgy külön is megemeltem...