Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#8441
Posted 2010. July 28. - 23:45

Amúgy a Deore sor az nem racsni, hanem kazettás fogaskeréksor és nem is tartóbakos, mivel a fogaskerekek távtartók közbeiktatásával egymáshoz vannak szegecselve, nem pedig egyenként egy különálló tartó(bak)ra.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#8442
Posted 2010. July 28. - 23:10

#8443
Posted 2010. July 28. - 21:17

Az a baja, hogy az országúti középrészek keskenyebbek, mert rövidebb a tengely azokon a hajtómûveken és kevesebb menet van ezeken a középrészeken.
Mondjuk 70es az olasz, 73as az lx, szerintem azt a 1,5mm alátétet el kell bírnia oldalanként, fõként azért mert a menet is 1mm körül kezdõdik.
Nem 73, hanem 68+a 3x2,5mm-es távtartó=75,5. Ha szimmetrikusra akarja akkor a bal oldalra egy 1,5-ös távtartó kell, a jobbra egy 4-es, ami már nagyon sok. Még ha elcsalja és 2,75-öst (talán a 2,5 is elég) rak mindkét oldalra akkor is necces.
Én nem kockáztatnám az vázban a menetet, fõleg ha alu.
Néhány megoldás (mivel az is szempont hogy 50-52mm körül legyen a láncvonal):
- 3-as outi hajtómõ (annál a nagytányér pont ott van)
- 2-es octalinkes országuti 3-ashoz való monoblokkal (118mm-es), így is 50mm körül lesz a külsõ tányér
- Octalinkes MTB/trekking hajtómõ. Vagy a gyári méretü monoblokkal a középsõ tányér helyére felbarkácsolja a kívánt 48-ast, vagy a nagytányér helyére megy de akkor olyan hajtómûvet kell választani amihez 121-es monoblokk kellene és ahelyett egy 113-assal kb jó helyen lesz, viszont a kistányér nem biztos hogy elfér.
- Négyszögtengelyes, abban van mindenféle méret, de gondolom nem elég high tech.
Tényleg, igazad van. Nem számoltam a 3. távtartóval.
Igen pont ezért kérdeztem ... tehát teljesen kompatibilis ... egyéb kérdés? (mert ugye 68-73mm az MTB ..., tehát az oúti 70+2,5mm bõven benne van)
De egy jó forgácsoló ismerõs mindenre tud megoldást ...
Ja ... és nem csak a váz és csésze közé lehet kulturált módon alátétet tenni, lehet a bal oldali hajtókar és a bal oldali csésze közé is aplikálni ... de jobb középcsapágy gyártók (pl.: ACROS) ilyet adnak a középrészekhez ....
További technokrata sikereket

Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#8444
Posted 2010. July 28. - 12:25

Xt középcsapágyban(integrált 760as karhoz valóban), tudjátok hogy lehet csapágyat cserélni? Ha jól emléxem vki írta , hogy Õ csinált ilyet de az már réges-rég
akkor még érdekelt a dolog??
köxi
#8445
Posted 2010. July 28. - 11:06

Acél.Én nem kockáztatnám az vázban a menetet, fõleg ha alu.
Úgy érzem az eddigi infók alapján, hogy az integrált tengelyes trekking hmû olasz menettel valszeg nem megvalósíthatatlan, de azért nem 100%. Próbálgatáshoz viszont drága mulatság... Szóval én is egyre inkább ezek felé hajlok, örülök, h itt is felmerült:
Túlélem ha nem a leg hájabb tech- Octalinkes MTB/trekking hajtómõ. Vagy a gyári méretü monoblokkal a középsõ tányér helyére felbarkácsolja a kívánt 48-ast, vagy a nagytányér helyére megy de akkor olyan hajtómûvet kell választani amihez 121-es monoblokk kellene és ahelyett egy 113-assal kb jó helyen lesz, viszont a kistányér nem biztos hogy elfér.
- Négyszögtengelyes, abban van mindenféle méret, de gondolom nem elég high tech.

Azt néztem, hogy pl. a Deore M521 és M512-es hmûvek Octalinkes Hollowtechesek - a high tech igényt kielégítik. A BB-ES25 113 vagy 121 mm-es tengelyhosszával meg ki tudom játszani a kívánt láncvonalat. Legjobb lenne persze, ha a 48-as tányér maradhatna az eredeti, legkülsõ pozícióban, hogy a Q-faktor is minél kisebb maradjon. Ha a kistányér nem fér el, az nem baj, úgyis leszedem a kicsit is és a középsõt is (a váltást ez oldja meg. ) Egyetlen gáz, ha a már a tartókonzolok sem férnek el, azért szétflexelni sajnálnám...
#8446
Posted 2010. July 28. - 10:53

Tényleg, igazad van. Nem számoltam a 3. távtartóval.Nem 73, hanem 68+a 3x2,5mm-es távtartó=75,5. Ha szimmetrikusra akarja akkor a bal oldalra egy 1,5-ös távtartó kell, a jobbra egy 4-es, ami már nagyon sok. Még ha elcsalja és 2,75-öst (talán a 2,5 is elég) rak mindkét oldalra akkor is necces.
A sebesség mindent megold.
#8447
Posted 2010. July 28. - 10:00

Mondjuk 70es az olasz, 73as az lx, szerintem azt a 1,5mm alátétet el kell bírnia oldalanként, fõként azért mert a menet is 1mm körül kezdõdik.
Nem 73, hanem 68+a 3x2,5mm-es távtartó=75,5. Ha szimmetrikusra akarja akkor a bal oldalra egy 1,5-ös távtartó kell, a jobbra egy 4-es, ami már nagyon sok. Még ha elcsalja és 2,75-öst (talán a 2,5 is elég) rak mindkét oldalra akkor is necces.
Én nem kockáztatnám az vázban a menetet, fõleg ha alu.
Néhány megoldás (mivel az is szempont hogy 50-52mm körül legyen a láncvonal):
- 3-as outi hajtómõ (annál a nagytányér pont ott van)
- 2-es octalinkes országuti 3-ashoz való monoblokkal (118mm-es), így is 50mm körül lesz a külsõ tányér
- Octalinkes MTB/trekking hajtómõ. Vagy a gyári méretü monoblokkal a középsõ tányér helyére felbarkácsolja a kívánt 48-ast, vagy a nagytányér helyére megy de akkor olyan hajtómûvet kell választani amihez 121-es monoblokk kellene és ahelyett egy 113-assal kb jó helyen lesz, viszont a kistányér nem biztos hogy elfér.
- Négyszögtengelyes, abban van mindenféle méret, de gondolom nem elég high tech.
#8448
Posted 2010. July 27. - 22:55

Az a baja, hogy az országúti középrészek keskenyebbek, mert rövidebb a tengely azokon a hajtómûveken és kevesebb menet van ezeken a középrészeken.Miért nem lehetne LX-hez használni? Bármit meg lehet oldani ... tudod
Mondjuk 70es az olasz, 73as az lx, szerintem azt a 1,5mm alátétet el kell bírnia oldalanként, fõként azért mert a menet is 1mm körül kezdõdik.
A sebesség mindent megold.
#8449
Posted 2010. July 27. - 21:07

Én nem beszéltem Montis olasz menetes középrészrõl, tudod úgy írtam, hogy Ultegra és 105, az az én olvasatomban oúti, igaz nem írtam le, hogy a hajtómû is országúti volt, tehát ott egyszerû volt a dolog.Csak nem? Ez aztán az örömhír! Ezek szerint Te azóta is gond nélkül használod a montis integrált hajtómûvet az olasz menetes outis középrésszel?
És akkor ez most azt jelenti, hogy bármilyen MTB/trekking integrált hmû használható az olasz menetes csapágyakkal vagy csak bizonyos típusok (pl. tengelyhossztól függõen)? Te konkrétan melyik csapággyal milyen hajtómûvet használsz?
De nincsen megoldhatatlan, ezt is lehet orvosolni, konkrétan melyik menttel van bajod?
Nem azzal van baja, hogy nem tud olasz menetes középrészt szerezni, hanem az, hogy az nem jó az Lx-hez.
Miért nem lehetne LX-hez használni? Bármit meg lehet oldani ... tudod

Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#8450
Posted 2010. July 27. - 09:49

Miért is kellene kizárni az integrált hajtómûvet? Pl.: az Ultegrának és a 105-nek van Olasz menetes középcsapágya. Ez biztos, mert 3 éve nekem is ilyen gondom volt, és simán megoldódott. Vettem olasz menetes középrészt.
Egy jó boltban kell keresni az ilyen cumókat. Mondjuk a Szilágyi E. Fasoron .... keressed Balázs urat, vagy Dénest.
Csak nem? Ez aztán az örömhír! Ezek szerint Te azóta is gond nélkül használod a montis integrált hajtómûvet az olasz menetes outis középrésszel?
És akkor ez most azt jelenti, hogy bármilyen MTB/trekking integrált hmû használható az olasz menetes csapágyakkal vagy csak bizonyos típusok (pl. tengelyhossztól függõen)? Te konkrétan melyik csapággyal milyen hajtómûvet használsz?
#8451
Posted 2010. July 27. - 09:40

Miért is kellene kizárni az integrált hajtómûvet? Pl.: az Ultegrának és a 105-nek van Olasz menetes középcsapágya. Ez biztos, mert 3 éve nekem is ilyen gondom volt, és simán megoldódott. Vettem olasz menetes középrészt.
Egy jó boltban kell keresni az ilyen cumókat. Mondjuk a Szilágyi E. Fasoron .... keressed Balázs urat, vagy Dénest.
Nem azzal van baja, hogy nem tud olasz menetes középrészt szerezni, hanem az, hogy az nem jó az Lx-hez.
A sebesség mindent megold.
#8452
Posted 2010. July 27. - 09:05

#8453
Posted 2010. July 27. - 08:30

#8454
Posted 2010. July 27. - 07:26

Abban reménykedtem, hogy ha a 70-es csapágyházba egy 68-ashoz készülõt akarok belerakni, az biztosan befér. A menethosszal nem számoltam, de igazad van - rossz hír.....
Akkor milyen lehetõségem marad? A cél az, hogy az olaszmenetes bringába egy olyan Shimi hajtómû kerüljön, amin kb. 50-52mm-es láncvonalon tudok használni egy 48-as tányért. Az integrált tengelyes hajtómûveket ezek szerint kizárhatjuk, esetleg octalinkesbõl össze lehet rakni ilyet szerintetek?
Miért is kellene kizárni az integrált hajtómûvet? Pl.: az Ultegrának és a 105-nek van Olasz menetes középcsapágya. Ez biztos, mert 3 éve nekem is ilyen gondom volt, és simán megoldódott. Vettem olasz menetes középrészt.

Egy jó boltban kell keresni az ilyen cumókat. Mondjuk a Szilágyi E. Fasoron .... keressed Balázs urat, vagy Dénest.
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#8455
Posted 2010. July 27. - 03:23

Abban reménykedtem, hogy ha a 70-es csapágyházba egy 68-ashoz készülõt akarok belerakni, az biztosan befér. A menethosszal nem számoltam, de igazad van - rossz hír.....
Akkor milyen lehetõségem marad? A cél az, hogy az olaszmenetes bringába egy olyan Shimi hajtómû kerüljön, amin kb. 50-52mm-es láncvonalon tudok használni egy 48-as tányért. Az integrált tengelyes hajtómûveket ezek szerint kizárhatjuk, esetleg octalinkesbõl össze lehet rakni ilyet szerintetek?
Tripla országuti külsõ tányérja kb. 50mm-es láncvonalnál van, de akkor kell plussz egy 48-as tányér 130-as osztókörrel, ami elvileg létezik pl.itt. Vagy hozzáerõsödsz az 52-eshez

#8456
Posted 2010. July 26. - 22:11

#8457
Posted 2010. July 26. - 21:12

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#8458
Posted 2010. July 26. - 21:10

csak állva tekeréskor vagy ülve is?
utsó tipp: bowdenvezetõ lap a váz alján
Mindig. És még az is most eszembe jutott, hogy úgy is próbáltam, hogy nem léptem bele a pedálba és akkor is csinálja.
#8459
Posted 2010. July 26. - 20:18

#8460
Posted 2010. July 26. - 18:25

kormánycsapágy?
esetleg hajszálrepedés a vázban/villában.
nyereg+pálca?
Na ezek kimaradtak. Repedéstõl már tartok, mert már elég régi a váz, és nem is nagyon kímélem. Errõl jut eszembe, mostanában sokszor van olyan hogy utána kell állítanom a kormánycsapágyat. Lehet, hogy itt lesz a bibi?