Egyébként már én sem mosom a láncot zsíroldóban soha.
Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#6681
Írta 2011. április 02. - 09:54
Egyébként már én sem mosom a láncot zsíroldóban soha.
A sebesség mindent megold.
#6682
Írta 2011. április 02. - 09:35
#6683
Írta 2011. április 02. - 09:19
Az elsõ saras verseny után a láncon nem lehetett látni a szemeket úgy nézet ki mint egy kötél.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6684
Írta 2011. április 02. - 01:15
#6685
Írta 2011. április 02. - 00:16
"stellaz" !
Mikor néhány hete bejött a meleg, hírtelen felolvadt a talaj az erdõben. Egyszer csak ott álltunk a Pilistetõ tövében egy nagy sártenger közepén. Lenéztem és a lánc egy szép, barna csík volt. Szerintem ott fél óra alatt kopott 0,75öt. Lemostuk egy kútnál a láncunk, hazafelé 2x100Ft-ot szántam egy benzinkútnál nagynyomású mosóval csak a láncra - kb. szart nem ért. Itthon azonnal levettem a láncot és kimostam edényben. Megnéztem volna, ahogy csak törölgeted a láncod - mert ugye mosni nem kell.
Szóval, fogalmazzunk úgy, hogy a használathoz mérten kell karban tartani és ha szükséges, ki kell mosni.
#6686
Írta 2011. április 01. - 21:36
Pontosan nem tudom, mert nem szoktam feljegyezni,
ha beleesik a 0,75 ös akkor cserélem országutin kb 5000km
De azt nem akarom elhinni, ha mosom a láncot akkor kevesebbet bír....[/QUOTE]
Mint orábban írtam nekem legutóbb 6000 km-nél még nem esett bele a 0,75, és volt benne egy tél is napi használatban, plusz esõ, sár, meg minden. Brigéciolt sosem látott, és azóta még kapott még 3000 km-t.
Szóval ha ebbõl indulok ki, akkor a brigéciol legjobb esetben is csak totál felesleges.
#6687
Írta 2011. április 01. - 21:15
ami most a krossz bícón van lánc, azt néha elmosom brigi 2000ben, tf2 használok kenni (bár egy idõben kipróbáltam a stihl láncfûrész olajat is ) aztán annyi. vagy 3 éve a Sala (még kalászon) belejtette a nyúlásmérõt elszörnyülködött, a lánc meg azóta ment még vagy 5-6 K-t. és még nem ugrál. 9 k biztos van benne
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6688
Írta 2011. április 01. - 21:04
Pontosan nem tudom, mert nem szoktam feljegyezni,
ha beleesik a 0,75 ös akkor cserélem országutin kb 5000km
De azt nem akarom elhinni, ha mosom a láncot akkor kevesebbet bír....
#6689
Írta 2011. április 01. - 20:55
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#6690
Írta 2011. április 01. - 20:51
No, ezt azért gondold át még egyszer!
Ha vegyszerrel kimosod a láncot akkor valóban "eltûnik a kenés" de a dzsuva is, és pont ez a lényeg.
Miután tiszta lesz a lánc, bekened láncolajjal és " visszajön a kenés"[/QUOTE]
neked mennyit megy el a lánc?
#6691
Írta 2011. április 01. - 20:37
No, ezt azért gondold át még egyszer!
Ha vegyszerrel kimosod a láncot akkor valóban "eltûnik a kenés" de a dzsuva is, és pont ez a lényeg.
Miután tiszta lesz a lánc, bekened láncolajjal és " visszajön a kenés"
#6692
Írta 2011. április 01. - 16:55
A kopást meg csak láncúlásmérõvel szabad nézni, mert nagy a szórás, van akinek 1500 km bír a lánc, van akinek a többszörösét. Nekem speciel 5-6 ezret elmennek a láncaim, és ezzel nem vagyok egyedül. A mostaniban 9 ezer van és az is több mint 6000-ig nem esett bele a 0,75-be.
#6693
Írta 2011. március 31. - 22:10
Ez nagyon függ a terheléstõl, mennyit mész sárban, stb... Ha sokat mész hegyekben, meredek mászásokkal, nagyobb terhelést kap. Azért ha már nagyon koszos, áll rajta a dzsuva, érdemes kimosni a láncot is pl. Brigéciol-al. Mert attól, hogy szépen letörölgeted, a csapok között megmaradhat a kosz.Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,hogy a lánc milyen karbantartást igényel.Cube cross kerékpárról van szó.Általános igénybevétek kisebb-nagyobb túrák.Kevés erdõ,földút.Én annyit szoktam tenni,hogy párszáz kilóméterenként simán csak letörlöm,áttörlöm rongyal majd láncolajzó sprayvel átfújom.Kéne mosni?És milyen idõnként kell cserélni?Azt hallottam 3000kilóméterenként.Ezzel a fogaskoszorút és a lánckerekeket is megóvom.
A 3000km kicsit soknak tûnik, 800-1000km jobb lenne a rendszernek. Veszel 2-3 láncot - középkategória elég - és vetésforgóban folyamatosan cserélgeted õket. Így nagy eséllyel szépen, egyenletesen kopik az egész hajtáslánc.
#6694
Írta 2011. március 31. - 21:01
#6695
Írta 2011. március 31. - 19:22
Az lenne a kérdésem,hogy a lánc milyen karbantartást igényel.Cube cross kerékpárról van szó.Általános igénybevétek kisebb-nagyobb túrák.Kevés erdõ,földút.Én annyit szoktam tenni,hogy párszáz kilóméterenként simán csak letörlöm,áttörlöm rongyal majd láncolajzó sprayvel átfújom.Kéne mosni?És milyen idõnként kell cserélni?Azt hallottam 3000kilóméterenként.Ezzel a fogaskoszorút és a lánckerekeket is megóvom.
#6696
Írta 2011. március 31. - 11:32
Annyi értelme van, hogy az elsõ váltók nem tudnak bármilyen láncvonalú hajtómûvet kezelni, mert van egy belsõ és egy külsõ határuk, tehát van olyan láncvonal amikor már nem tudsz váltani. Aztán ha nagyon ferdén áll a lánc akkor könnyebben leesik (kopottabb rendszernél már magától is, újnál egy kis rázkódás hatására).
Ha négyszöges hajtómûvem lenne, simán rövidebb tengelyt használnék hozzá (persze ha létezik rövidebb tengelyû monoblokk, nem úgy mint nálad), hogy jobb legyen a láncvonalam és közelebb legyenek a hajtókarok (Q-faktor).
Persze, de ugye itt 1-2mm-rõl beszélünk, ahogy én tapasztaltam ennél nagyobb tartalék van az elsõ váltóknál.
Gondolom ez annyit jelent, hogy valamelyik oldalon stabilabb, a másikon instabilabb. Ha beraksz egy kisebbet tengelytávú középcsapágyat, az ugye annyit jelent, hogy a nagyobb hátsó fogaskerekeken stabilabb, az alsókat viszont jobban "eszi". Nem tudom melyik az ideális, talán igazad van, fõleg, ha sokat mész terepen felfelé. Az Alföldön biztos jobb a nagyobb tengelytáv.
#6697
Írta 2011. március 31. - 07:32
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6698
Írta 2011. március 31. - 01:05
leginkább a 2-es fokozatban érzem azt, hogy nagyon menne már a 3asra. így segítettem valamit?
ha a bovdenezés rendben, a váltófül is okés, akkor a bovden feszitõn (váltókarnál vagy aváltónál, mindegy) tekerj kifelé (óra járással ellentétesen) egy negyed/fél fordulatot majd zongorázd végig az összes fokozaton egyesével
500 lesz
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#6699
Írta 2011. március 30. - 21:06
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6700
Írta 2011. március 30. - 20:59
leginkább a 2-es fokozatban érzem azt, hogy nagyon menne már a 3asra. így segítettem valamit?ha 3 fokozatban is ilyet csinal az inkabb bovdenfeszesseg baj. A vegallas csavar csak a legnagyobb fogaskerekre van hatassal.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






