Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#6641
Írta 2011. április 08. - 20:07

RAUH-Welt
B E G R I F F
#6642
Írta 2011. április 08. - 19:47

Adott egy 8as rendszerû országúti, rövidkanalas 105, 11-22 sor, és egy 52-42 hajtókar, mit kellene ebbõl lecserélnem ahhoz, hogy fel tudjak tekerni egy 10%os emelkedõre ésszerû áttétellel. Minél olcsóbb megoldások érdekelnének. Bízom benne, hogy valaki mond valami okosat

#6643
Írta 2011. április 06. - 23:42

Édesapámé volt és kellemes emlékek fûzõdnek hozzá ezért igyekszem korhû és márkahû maradni. A 43-53 is ékes és szintén xb3, vékony lánc van rajta nem a vastag. Ma nekiláttam, egyenlõre csak szétszedtem és felpróbáltam, hogy egyáltalán a hajtómû tengely elég hosszú-e hozzá, valamint feltettem a láncot is elõl az 53asra hátul pedig a 17esre és éppen jó.
Õszintén szólva nem igénylem a túl sok sebességet, szerintem 2*4 elég lesz.
Ja, akkor nem szóltam.
(Akkor te tulajdonképpen a Szputnyikból csinálsz Turisztot.)
#6644
Írta 2011. április 06. - 16:36

Köszi a választ.
#6645
Írta 2011. április 06. - 16:31

RAUH-Welt
B E G R I F F
#6646
Írta 2011. április 06. - 16:18

#6647
Írta 2011. április 05. - 22:48

Hi!
Lenne egy kérdésem: '06-os Kona Scrap-bõl tudok singlespeedet csinálni? Ha igen hogyan?
kell hozzá egy váltófülre szerelhetõ (lehetõleg egy görgõs) láncfeszítõ (mivel nem csúszópapucsos), a kiválasztott áttételhez passzoló kazettás fogaskerék, hézagoló gyûrûk az agyra.
láncvonalat belövöd, láncot méretre szabod.
#6648
Írta 2011. április 05. - 22:41

Nekem volt gyárilag 2*4 sebességes orosz "turiszt" bringám, de emlékeim szerint eléggé elcseszett méretekkel rendelkezett. A lánca mintha ugyanolyan széles lett volna, mint a kontrás parasztbringáké. Nem biztos, hogy kompatibilis a modernebb rendszerekkel a lánckerekek távolságát illetõen. A jelenlegi lánchosszod pedig valszeg nem lesz elég ahhoz, hogy 46-os helyett az 53-as tányért is használd hátul mindegyikkel, ha a legkisebben körbeér egyáltalán.
A meglévõ hajtómû meg ékes rögzítésû, a 43 -53-as milyen?
Tekintve, hogy az orosz csoda csapágyai és felnijei amúgy is gyengék, szerintem inkább próbálj régi országúti (túra) bringából bontott kerekeket szerezni, modernebb hajtás-és váltásrendszerrel (2*5 vagy 2*6).
Édesapámé volt és kellemes emlékek fûzõdnek hozzá ezért igyekszem korhû és márkahû maradni. A 43-53 is ékes és szintén xb3, vékony lánc van rajta nem a vastag. Ma nekiláttam, egyenlõre csak szétszedtem és felpróbáltam, hogy egyáltalán a hajtómû tengely elég hosszú-e hozzá, valamint feltettem a láncot is elõl az 53asra hátul pedig a 17esre és éppen jó.
Õszintén szólva nem igénylem a túl sok sebességet, szerintem 2*4 elég lesz.
#6649
Írta 2011. április 05. - 21:53

Lenne egy kérdésem: '06-os Kona Scrap-bõl tudok singlespeedet csinálni? Ha igen hogyan?
#6650
Írta 2011. április 05. - 17:56

van egy 4 sebességes régi orosz utim és így látatlanba szerintetek ha felrakok egy 2 lánctányéros hajtómûvet akkor ahhoz jó lesz még a mostani láncom? eddig elöl egy 46os volt és most cserélném egy 43-53as hajtómûre. elõre is köszi!
Nekem volt gyárilag 2*4 sebességes orosz "turiszt" bringám, de emlékeim szerint eléggé elcseszett méretekkel rendelkezett. A lánca mintha ugyanolyan széles lett volna, mint a kontrás parasztbringáké. Nem biztos, hogy kompatibilis a modernebb rendszerekkel a lánckerekek távolságát illetõen. A jelenlegi lánchosszod pedig valszeg nem lesz elég ahhoz, hogy 46-os helyett az 53-as tányért is használd hátul mindegyikkel, ha a legkisebben körbeér egyáltalán.
A meglévõ hajtómû meg ékes rögzítésû, a 43 -53-as milyen?
Tekintve, hogy az orosz csoda csapágyai és felnijei amúgy is gyengék, szerintem inkább próbálj régi országúti (túra) bringából bontott kerekeket szerezni, modernebb hajtás-és váltásrendszerrel (2*5 vagy 2*6).
#6651
Írta 2011. április 05. - 15:58

#6652
Írta 2011. április 05. - 15:45

Sziasztok!
Ma cseréltek a kerékpáromon monoblokkot.
Itthon vettem észre, hogy a cserélt rész ilyen:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Abszolút nem értek a bringákhoz, de emlékszem, hogy a gyári állapotában nem volt ilyen "csupasz", hanem egy ezüst színû lapos akármi volt még rátekerve, aminek a peremében négyzet alakú bemélyedések voltak, gondolom a leszedõ szerszám számára.
A kérdésem az lenne, hogy ezt lehagyták róla és menjek vissza reklamálni, vagy ez az új monoblokk ilyen?
Laikusként úgy látom, hogy így minden nedvesség könnyen bejut oda.
Szia!
Ezelõtt valószínûleg középcsapágyad volt, ott az egyik oldalon az általad említett 'lap' található, de ez egy monoblokk, ennek így kell kinéznie. Belül -elméletileg- megfelelõ tömítettséggel rendelkezik, nem jut be a nedvesség.
#6653
Írta 2011. április 05. - 15:36

Ma cseréltek a kerékpáromon monoblokkot.
Itthon vettem észre, hogy a cserélt rész ilyen:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Abszolút nem értek a bringákhoz, de emlékszem, hogy a gyári állapotában nem volt ilyen "csupasz", hanem egy ezüst színû lapos akármi volt még rátekerve, aminek a peremében négyzet alakú bemélyedések voltak, gondolom a leszedõ szerszám számára.
A kérdésem az lenne, hogy ezt lehagyták róla és menjek vissza reklamálni, vagy ez az új monoblokk ilyen?
Laikusként úgy látom, hogy így minden nedvesség könnyen bejut oda.
#6654
Írta 2011. április 04. - 21:43

A motorokra való láncspray szerintem túlzás, próbáltam, de nagyon ragacsos, nehezebben vált és tiszta dzsuva tõle minden.
A TF2-nek van nedves idõre való verziója (Wet), az is ragacsos, de nem annyira. Én még azt is higítani szoktam a TF2 száraz idõre ajálnottjával, így be lehet állítani a megfelelõ sürüséget.
Szia!
Köszi a választ! Nekem a spray formátumú weldite tf2 van. Ehhez képest a tubusos Dry milyen?
#6655
Írta 2011. április 04. - 17:49

#6656
Írta 2011. április 04. - 15:25

Vadonatúj (kb 100km.t futott) Sram szettet használok,a hajtómûvön kívûl (ami XT) minden Sram,azaz 9es PG980 fogaskoszorú,PC991 lánc,X.9 váltás + X.9 váltókarok. Olyan kérdésem lenne,hogy miért találom zajosnak az egészet?
A gyári zsírt már letakarítottam a láncról,már be van olajozva,s mégis menet közben elég zajos a hajtás,szinte minden fokozatban. Az elsõ átdobónál nem ér bele sehova a lánc,hátul is úgy látom,hogy szépen fut a váltó is és a sor is,és mégis fémesen csörögve s viszonylag hangosan lehet hallani a hajtást. Ez mitõl lehet?
Elõtte shimano hg50 fogaskoszorúm volt,és egy Sram PC951 lánc. Ott ha beolajoztam,szinte alig volt hangja,és ott is X.9 váltóim voltak. Lehet ez a shimano fogaskoszorú miatt volt halk? Köszi a válaszokat.
#6657
Írta 2011. április 04. - 12:26

minden a tervezésnek megfelelõ
ha nem ferde a vázad:D
ezekszerint igy normal, koszi
#6658
Írta 2011. április 04. - 12:17

Sziasztok!
Tud valaki olyan láncolajat ami a felvitel után olyan ragacsos, zsírszerû? A vadi új shimano lánc is ilyen ragacsos volt. A TF2 eléggé híg, kb 80-100 km-t bír ki és utána eléggé zajos lesz a lánc...
motorra való láncolajok (folyékony zsír)
én is ilyet használok (HAFA, de ilyet nem kapni itthon), szerintem elég jó
A motorokra való láncspray szerintem túlzás, próbáltam, de nagyon ragacsos, nehezebben vált és tiszta dzsuva tõle minden.
A TF2-nek van nedves idõre való verziója (Wet), az is ragacsos, de nem annyira. Én még azt is higítani szoktam a TF2 száraz idõre ajálnottjával, így be lehet állítani a megfelelõ sürüséget.
#6659
Írta 2011. április 04. - 11:40

#6660
Írta 2011. április 04. - 11:31

ha nem ferde a vázad:D
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->