Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#6141
Posted 2011. June 06. - 19:40

Tudtok mondani olcsó, megbízhaató helyet budapesten, ahol perselyeznek hajtókart?
Üdv!
#6142
Posted 2011. June 05. - 19:40

Sziasztok!
Szerelõnél voltam bicajjal, aztán kiderült, hogy eléggé el van kopva 3-4 fogaskerék a fogaskoszorúmon, meg a lánc is ki van nyúlva. Most vettem egy új, ugyan olyan fogaskoszorút (8-as) mint ami most van és most kellene egy frankó lánc. A SHIMANO HG-91-rõl mi a véleményetek? Esetleg valami másikat tudtok ajánlani? SRAM-Shimano láncok, fogaskoszorúk kompatibilisek egymással?
Mondjuk HG50 fele annyiért.
Igen.
#6143
Posted 2011. June 05. - 16:51

Szerelõnél voltam bicajjal, aztán kiderült, hogy eléggé el van kopva 3-4 fogaskerék a fogaskoszorúmon, meg a lánc is ki van nyúlva. Most vettem egy új, ugyan olyan fogaskoszorút (8-as) mint ami most van és most kellene egy frankó lánc. A SHIMANO HG-91-rõl mi a véleményetek? Esetleg valami másikat tudtok ajánlani? SRAM-Shimano láncok, fogaskoszorúk kompatibilisek egymással?
#6144
Posted 2011. June 04. - 13:24

az elmult egy honapban legalabb 15szor volt errol szo.
ha valaki megegyszer beirja ilyen jellegu kerdeset visszaolvasas nelkul egy honap kitiltasban reszesul.

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6145
Posted 2011. June 04. - 12:28

ha valaki megegyszer beirja ilyen jellegu kerdeset visszaolvasas nelkul egy honap kitiltasban reszesul.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6146
Posted 2011. June 04. - 11:11

A probléma az lenne hogy amikor tekerek vmi kattog a monoblokknál.
Az akkor vehetõ észre ha könnyen tekerek és nem erõlködök.
A bringában kb 20km van ha hátra fele tekerem akkor a jelenség nincs.
Mozogni nem mozog a monoblokk.
sajnos a gyarban epp kifogytak a zsirbol amikor hajtomuvet raktak fel. ha nem kotyog, nem erdemes vele foglalkozni.
#6147
Posted 2011. June 04. - 10:52

Vettem egy vadi új kross level A2 bringát.
A probléma az lenne hogy amikor tekerek vmi kattog a monoblokknál.
Az akkor vehetõ észre ha könnyen tekerek és nem erõlködök.
A bringában kb 20km van ha hátra fele tekerem akkor a jelenség nincs.
Mozogni nem mozog a monoblokk.
Segítségeteket köszönöm
#6148
Posted 2011. June 02. - 23:34

hu nekem ezzel mennyi bajom volt.velem is elõ fordult, apámnak a szobakeróval.családi örökség.
van egy olyan megoldás hogy újrafúrják és menetelik a hajtókart és ebbe tesznek egy rugó szerû izét aminek a külsõ része illik az újrafúrt menetbe a belsõ pedig a pedál menetével kompatibilis.ha jól tudom ez valami speckó perselyezés
Heli-Coil
Nem tudom létezik-e a pedálnak megfelelõ menettel. Amúgy nagyon jó technológia.
#6149
Posted 2011. June 02. - 18:20

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6150
Posted 2011. June 02. - 18:16

van egy olyan megoldás hogy újrafúrják és menetelik a hajtókart és ebbe tesznek egy rugó szerû izét aminek a külsõ része illik az újrafúrt menetbe a belsõ pedig a pedál menetével kompatibilis.ha jól tudom ez valami speckó perselyezés
#6151
Posted 2011. May 31. - 22:58

hajtómûcsere 90% de itt-ott foglalkoznak perselyezéssel, vagy új menet vágással, sétálj be a luongo-ba szerintem, hátha a gagyenkov tud okosat mondani.
gyanítom nem volt belehúzva rendesen, és kitekeredett, te meg tapostad tovább ami elnyalta a menetet.
Üdv!
Az király... Köszi szépen a választ ! Igen, ez volt a baj, hogy tapostam, és csak a végén vettem észre... :-@
#6152
Posted 2011. May 31. - 22:36

hajtómûcsere 90% de itt-ott foglalkoznak perselyezéssel, vagy új menet vágással, sétálj be a luongo-ba szerintem, hátha a gagyenkov tud okosat mondani.Üdv!
Frissen vett használt bringámba beletekertem a pedálokat. Mentem vele kb. 30-35 km-et, nézem csálén jár a jobb oldali pedál. Kitekerem a hajtómûbõl, erre le is daráltam a menetet benne...Nem is tudom normálisan visszatekerni, mert csálén jár megint. Ilyenkor mi a teendõ ? Tud valaki valami jó szakembert Budapesten ilyen problémára? A pedál menetével nem történt semmi. Hajtómûcsere? :-S
Üdv!
gyanítom nem volt belehúzva rendesen, és kitekeredett, te meg tapostad tovább ami elnyalta a menetet.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6153
Posted 2011. May 31. - 22:32

Frissen vett használt bringámba beletekertem a pedálokat. Mentem vele kb. 30-35 km-et, nézem csálén jár a jobb oldali pedál. Kitekerem a hajtómûbõl, erre le is daráltam a menetet benne...Nem is tudom normálisan visszatekerni, mert csálén jár megint. Ilyenkor mi a teendõ ? Tud valaki valami jó szakembert Budapesten ilyen problémára? A pedál menetével nem történt semmi. Hajtómûcsere? :-S
Üdv!
#6154
Posted 2011. May 31. - 20:15

#6155
Posted 2011. May 31. - 16:18

A sebesség mindent megold.
#6156
Posted 2011. May 31. - 15:15

nem
akarunk
tudni.
minden az erre a hozzaszolasra erkezo reakciot torolni fogok.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6157
Posted 2011. May 31. - 15:10

egyébként mûködik a bringa? akkor?
most már nemegyszer írtad le, hogy mennyire gyorsan mész a hegyekben. gondolom akkor a lánc is zörög. sõt a váltókar is kattanik ha váltasz. sõt az elsõ váltó puffan ha lerakod kistányérra. sõt a teleszkóp sziszeg, ha marzo akkor szörcsög.
sosem fogom megérteni hogy egy alapvetõen mechanikus szerkezetnek miért baj ha van egy kis hangja.
dehogy ne csak szemétkedjek.
leírták már többen is a megoldást. mindent szedjél szét és tisztítsd meg és adjál neki kenõanyagot.
a lockring menetét is és a kazettát is. ne egy kilót, de ha azt akarod h halk legyen akkor kenés kell a bicikklinek:confused:
Nem a gyorsaságról van szó, csak célozni szerettem volna rá, hogy nem úgy megyek mint egy nyugdíjas. Mindent rendszeresen tisztítok, kenek, túlzásba is viszem. (Eredetileg is tettem a lockring menetébe kenõanyagot csak a kazetta alá nem, mert errõl még nem hallottam.) Szeretem az üzemszerû hangokat a zörgéssel együtt, azt is elviselem ha valami eltörik extrém használat miatt. Ez nem kényeskedés, hiába gondolod annak, a "kis hangtól" a Te hajad is az égnek állna. Nyilván, ha annyira profi lennék mint Te, nem kérdeznék és már rég megoldottam volna magam.. Köszönöm a tanácsod, ha szükségesnek látom szétszedem, megoldom.
muszáj zsírozni, muszáj megtépni, amennyire lehet!!!!!!
Thx, akkor nem kímélem.
#6158
Posted 2011. May 31. - 14:32

húztam még a lockringen, ha nem is téptem meg, de jó szívvel nem húznék rajta tovább. A pattogás tovább csökkent, most már csak nagyon erõs dombnak tekerés közben hallatszik. Húzzam meg mégerõsebben, nem fogok ezzel átani? A kazetta alá csak akkor zsíroznék, ha nagyon muszáj, az is szedi a koszt.
muszáj zsírozni, muszáj megtépni, amennyire lehet!!!!!!
#6159
Posted 2011. May 31. - 14:32

most már nemegyszer írtad le, hogy mennyire gyorsan mész a hegyekben. gondolom akkor a lánc is zörög. sõt a váltókar is kattanik ha váltasz. sõt az elsõ váltó puffan ha lerakod kistányérra. sõt a teleszkóp sziszeg, ha marzo akkor szörcsög.
sosem fogom megérteni hogy egy alapvetõen mechanikus szerkezetnek miért baj ha van egy kis hangja.
dehogy ne csak szemétkedjek.
leírták már többen is a megoldást. mindent szedjél szét és tisztítsd meg és adjál neki kenõanyagot.
a lockring menetét is és a kazettát is. ne egy kilót, de ha azt akarod h halk legyen akkor kenés kell a bicikklinek:confused:
#6160
Posted 2011. May 31. - 14:15
