Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#6121
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 hozzászólás
Stellaz nálad mennyit is bírt?;)

#6122
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Na, kihagytam egy fontos részletet: láncnyúlásmérõm van, amint az beesik a szemek közé, ez nekem a kb. 1200, nagyon max. 1500 km, szóval biztos vagyok abban, mennének ezek a láncok többet is (gõzöm sincs, mennyit), csak akkor hátsó fogaskoszorú csere + elõl a tányérok csere. Én meg ezt a "három láncot cserélgetek" módszert akartam használni, és majd ha ugrik a lánc, akkor csere minden. Eddig is ezt próbáltam, de kb. 5e km után az XT sor szétvásott, elõl a kis fogaskerék kuka, a középsõ és a nagytányér meg úgy "talán még jó" állapotban volt... :-( Valahogy bosszantó olvasni, hogy másnál 15e-20e km-t elmennek. Valamit igencsak rosszul csinálhatok!
Nálam a setup XT hátsó váltó, XT átdobó, XT hajtókar.

#6123
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás
csak ismétleni tom magam

xt hmû, piros sram sor, pc89R lánc, xt átdobó, van benne kb 8000. keresztbe váltok sokat, nem pörgetek, tf2 használok és ritkán takar0tom.

dawg , deore cucc xt váltóval. kicsit 2K fölött van benne, és 7végén minzha elkezdett volna kicsit ugrálni a lánc.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6124
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Régi, de idõrõl idõre visszatértõ témával jövök most. :-) Egy láncnyúlással kapcsolatos felvetésem lenne, bármilyen komment jöhet rá és szívesen várom - szerintem mindannyiunk számára hasznos lehet...
Már lassan 2 éve csak 9-es SRAM láncot használok, abból is 971-el kezdtem, majd áttértem a 991 Cross-Stepre. Namost úgy, hogy minden egyes használat után, kivétel nélkül, letörölgettem mindig a láncot ronggyal, majd újraolajoztam gumikesztyûben úgy, hogy 4-6 csaponként kapott olajat a lánc bõven és két ujj közt megpörgettem a csapokon futó kis hengereget körbe-körbe, na így bír egy lánc nálam 1200, nagyon maximum 1500 km-t...Mióta SRAM-ot használok, hát nem is tudom, 5 vagy 6 láncot elhasználtam már szerintem. Ami eléggé zavar, hogy érdekes módon mindenhol jóval nagyobb várható futásteljesítményekrõl számolnak be. (Itt is, pár hónapja 1-2 évet visszaolvasgattam a témában.) Találtam pár jónak tûnõ tippet, mint például:
- Motorex Wet-lube mellett mintha jobban "nyúlna" a lánc (vagy kopnak a láncban lévõ csapok) - inkább - például - Joe's féle láncolajat kell használni
- kimosni a láncot nem kell, sõt nem ajánlott, mivel a gyári kenõanyag is kimegy így. Elég megtörölni, majd láncot olajozni
- Shimano láncok kevésbé nyálnak, mint a SRAM (???) ;-)
- bicaj felfüggesztésétõl (fully-knál) is függhet a láncnyúlás mértéke (végül is, ez logikus és érthetõ, bár elsõre nem gondol rá az ember)
- ha nagyon keresztben van a lánc, jobban kopnak a csapok
- érdemes megfordítani a láncot egy idõ után, hogy a csapok szimmetrikusa(bba)n kopjanak
- stb.

Pár hónapja a német Bike Magazinban volt egy érdekes teszt a láncokról, ahol laborban vizsgáltak különféle körülményeket szimulálva rengeteg 10-es és 9-es láncot. Na, a Shimano szerintük mindegyik szériában majdnem 2x annyit bír, mint a SRAM.
Kérdésem: tapasztalatok ezügyben? :-)
Megpróbálok ismét Shimano-t használni magam is, kíváncsi vagyok az elsõ "teszt" eredményére. Ha nem lesz nagy különbség, lehet, hogy csak a Merida-féle hátsó felfüggesztésem "viccesebb", mint gondoltam... ;-)

#6125
batbike

batbike

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás

Nem sok, versenyen szinte észrevehetetlen. Sík részeken még jobb is a 11-32.



Biztos? :D


Köszi a válaszokat!
ui.:
ahol nem, ott lehet a 22-34 se segít :)

#6126
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

22-32-44-es hajtómûvet használok és eddig 11-34-es sor volt hátul, de most 11-32-est szereztem be. Mennyire jelentõs ez a változás szerintetek?
XCO és Maraton versenyzésre fogom használni. De hegyekben sajnos csak a következõ versenyen tudom kipróbálni Crosskovin.

Elõre is köszi a választ.


Nem sok, versenyen szinte észrevehetetlen. Sík részeken még jobb is a 11-32.

szerintem annyira nem......22-32-vel bárhol fel lehet menni.


Biztos? :D


A sebesség mindent megold.

 


#6127
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
szerintem annyira nem......22-32-vel bárhol fel lehet menni.

#6128
batbike

batbike

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás
Sziasztok!

22-32-44-es hajtómûvet használok és eddig 11-34-es sor volt hátul, de most 11-32-est szereztem be. Mennyire jelentõs ez a változás szerintetek?
XCO és Maraton versenyzésre fogom használni. De hegyekben sajnos csak a következõ versenyen tudom kipróbálni Crosskovin.

Elõre is köszi a választ.

#6129
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

ezért mondtam, hogy nem tudom honnan veszi. nyilván megmaradt készleteket árulnak.


Azt nem tudod, hogy gyártanak-e még négyszögtengelyes e-type monoblokkot?

Egyébként rohadt drága ez az oldal, sok dolognak a normál kisker ára is olcsóbb, mint itt az akciós ár.


A sebesség mindent megold.

 


#6130
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
ezért mondtam, hogy nem tudom honnan veszi. nyilván megmaradt készleteket árulnak.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6131
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás

nem tudom honnan veszed a bbes30-at, már jó ideje nem gyártják.


Ettõl függetlenül árulják még.

#6132
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Hallo!

Úgytûnik kezd meghalni a monoblokk a városi bicóban. BB-ES51 van benne.
Nézegettem most milyen octalinkes monoblokkok kaphatóak, van ES25, ES30 és ES51.
Az 51essel igazából meg vagyok elégedve, elég sokat kibírt. Vajon a 2 olcsóbb verzió is van ilyen tartós? vagy mi különbség lehet a 3 között?

nem tudom honnan veszed a bbes30-at, már jó ideje nem gyártják.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6133
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás
2db ES51es fut nálam, mind 2 bringába azt vettem anno. az egyik nemtudom hány éves, amikor bejött az octalink LX hajtókar, akkori (2003 lehet?) - még azzal együtt vettem. Az még mûködik azóta is. A fiatalabbik ami már ropog olyan 4éves lehet. Végülis az sem olyan rossz teljesítmény.
De szerintem megpróbálom akkor az olcsóbbikat, hátha az is hasonlóan bírja...

#6134
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Nekem ES25-ös van az LX hajtómõhöz. Eddig ez a második szezon amit megy, nem tudom neked mennyit bírt az 51-es. Szerintem a 25 és 30-as közt nem lehet sok difi, viszont 25-höz képest az 51-es szerintem könnyebb, de annyival szerintem nem erõsebb, vagy strapabíróbb. Nincs feltétlen igazam, lehet hogy pont e kettõ közt jelentõsebb külömbségek vannak.

#6135
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás
Hallo!

Úgytûnik kezd meghalni a monoblokk a városi bicóban. BB-ES51 van benne.
Nézegettem most milyen octalinkes monoblokkok kaphatóak, van ES25, ES30 és ES51.
Az 51essel igazából meg vagyok elégedve, elég sokat kibírt. Vajon a 2 olcsóbb verzió is van ilyen tartós? vagy mi különbség lehet a 3 között?

#6136
Barador

Barador

    vendég

  • fórumtag
  • 170 hozzászólás
Üdv, tapasztalt rókák! :) M770 (xt) sor ellenállóbb, kopásállóbb mint egy szimpla HG50-es? Esetleg egyéb alternatíva? adott, X áron a Shimano vagy a SRAM az idõtállóbb? Láncokról valamit? eddig hg73-ast nyúztam, de szerintem nagyon hamar kinyúlt... (pedig nem téptem, pörgetem faszájosan... :D )
Remélem nem baj, hogy nem olvasok vissza, és keresgélek, elõre is elnézést ezért, de vizsgaidõszakban nincs idõm ilyen luxusra... :D Elõre is kösz!

#6137
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

próbált már valaki 1*9-es (vagy 1*8 vagy 1*10) rendszert? van értelme? nem eszi gyorsabban az alkatrészeket?

nézegettem, számoltam, egy 11/34*36 vagy 11/32*34 kiosztás egész életképesnek tûnik...


Igen. Van. Nem. :)
Szerintem legalább a hazai versenyzõk negyede csak 1 tányért használ az edzõbringáján. Mondjuk általában nem ilyen kicsit, mint amit te tervezel.
Egyébként teljesen életképes mindkettõ, amit írsz. Érdemes kialátétezni 47,5-ös láncvonalra.


A sebesség mindent megold.

 


#6138
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Ha nem közlekedsz 45 fokos lejtõkön föl/le, akkor mûködhet (mindenhol felmész, és terelõ/feszítõ nélkül sem esik le a lánc csapatásnál).

#6139
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
kéttányéros slx van lebutítva 1x9-re, viszont így a kazetta belsõ fogain már eléggé keresztbe áll a lánc.
régen hussefelt+howitzer volt 1x8, ugyan ez volt ott is.

kopásról nem tudok nyilatkozni mert nem tekerõs szakág, de ez gondolom eléggé amortizáló tényezõ.

#6140
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.161 hozzászólás
próbált már valaki 1*9-es (vagy 1*8 vagy 1*10) rendszert? van értelme? nem eszi gyorsabban az alkatrészeket?

nézegettem, számoltam, egy 11/34*36 vagy 11/32*34 kiosztás egész életképesnek tûnik...

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"