Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
17611 hozzászólás a témában

#41
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.813 hozzászólás

Nem tudom mi alapján tartozik a meghajtáshoz a fék, de a lényeg szerintem, hogy a víz pl az alacsony forrás-, és fagyáspontja, illetve a korrózió miatt is furcsa ötlet fékrendszerben való használatra, persze lehet hogy a kicsit hype szagú gyártó feltalálta a csodát, amire egyik nagy gyártó sem gondolt eddig, beleértve az autóipart is...

triálosok használták/használják előszeretettel, hogy ne kenjék össze a flasztert egy esetleges hardver sérülésnél. más rációt nem nagyon látok benne.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#42
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 1.991 hozzászólás

Nem tudom mi alapján tartozik a meghajtáshoz a fék, de a lényeg szerintem, hogy a víz pl az alacsony forrás-, és fagyáspontja, illetve a korrózió miatt is furcsa ötlet fékrendszerben való használatra, persze lehet hogy a kicsit hype szagú gyártó feltalálta a csodát, amire egyik nagy gyártó sem gondolt eddig, beleértve az autóipart is...


Paul Vitti módosította - 2018. február 08. - 21:50

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#43
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 134 hozzászólás

Mars, on 08 Feb 2018 - 09:31, said:snapback.png

http://www.brakeforc....de/en/bfo-h2o/  erről tud valaki valami infót? nem teljesen értem, hogyha vízzel is lehet, akkor eddig minek olajoztunk/légtelenítettünk?

 

(a fékekről hol szoktunk értekezni? visszalapoztam oldalakat, és mégsem találtam fékes topikot itt az az általánosban)

:)


Mars módosította - 2018. február 08. - 16:50


#44
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.815 hozzászólás

http://www.brakeforc....de/en/bfo-h2o/  erről tud valaki valami infót? nem teljesen értem, hogyha vízzel is lehet, akkor eddig minek olajoztunk/légtelenítettünk?

 

(a fékekről hol szoktunk értekezni? visszalapoztam oldalakat, és mégsem találtam fékes topikot itt az az általánosban)

 

http://forum.bikemag...forum/15-fékek/

 

:)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#45
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 134 hozzászólás

http://www.brakeforc....de/en/bfo-h2o/  erről tud valaki valami infót? nem teljesen értem, hogyha vízzel is lehet, akkor eddig minek olajoztunk/légtelenítettünk?

 

(a fékekről hol szoktunk értekezni? visszalapoztam oldalakat, és mégsem találtam fékes topikot itt az az általánosban)



#46
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.024 hozzászólás

Hmmm, szóval az tulajdonképpen menetrögzítő.

 


  • zeezoltano kedveli ezt
Marci

#47
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.815 hozzászólás

Az, mi az, csavaroknál, kötegelő?

 

igen, az. mióta elhagytam egy csavart, használom ezt a kevéssé elegáns megoldást.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#48
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.275 hozzászólás

voltak ezek a láncleeséses gondjaim az 1x10-nél. mondtátok, hogy vegyek NW tányért, mert önmagában a kuplungos váltó kevés lehet a boldogsághoz. vettem egye az apróból (csak a jobb képek miatt tolom a linket), kíváncsi vagyok. :)

 

656IMG_20180201_212823.jpg

Az, mi az, csavaroknál, kötegelő?



#49
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.815 hozzászólás

voltak ezek a láncleeséses gondjaim az 1x10-nél. mondtátok, hogy vegyek NW tányért, mert önmagában a kuplungos váltó kevés lehet a boldogsághoz. vettem egye az apróból (csak a jobb képek miatt tolom a linket), kíváncsi vagyok. :)

 

656IMG_20180201_212823.jpg


Kisherceg módosította - 2018. február 03. - 20:51

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#50
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 345 hozzászólás

Igen, és azokról a kínaiakról akik szép lassan majd ugyan olyan biztonságos kocsikat fognak gyártani, mint a Volvók.

 

Sandman !

Azt mondod, évi 6-7ezer km után cserélsz láncot. De gondolom ilyenkor kell egy új kazettát is feldobni, ugye ?

És a hajtóműhöz még nem kellett hozzányúlni egyik tányérhoz sem ? Vagy ezen csak a nagy tányért használod ?

Általában cserélem a kazettát is mert szinte csak 2-3 fokozatot használok és szerintem ugrana rajta az új lánc elöl, meg a nagy tányért használom csak (kompakt 42 fogas) bár meghagytam a másik kettőt is ha esetleg valami vészhelyzet miatt kellene.

A cserét is inkább placebo hatás miatt csinálom, mert szerintem ugrás nélkül elmenne 10 ezret is, csak addigra valószínűleg tönkretenné az első lánctányért és azt sajnálnám, mert macerás beszerezni és én ennél ragaszkodom az eredeti XT 737-es alkatrészekhez.

A lánc (Sram PC870) meg a kazetta (Shimano CS-HG50) együtt 26-27 EUR körül van ezt 1-1,5 évente veszem. A hajtómű 2016 februárban került fel, szóval 2 év van benne, az nálam nagyjából 15 ezer km. Nem látszik rajta kopás, de nem is tekerem nyeregből kiállva.



#51
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.024 hozzászólás

Igen, és azokról a kínaiakról akik szép lassan majd ugyan olyan biztonságos kocsikat fognak gyártani, mint a Volvók.

 

Sandman !

Azt mondod, évi 6-7ezer km után cserélsz láncot. De gondolom ilyenkor kell egy új kazettát is feldobni, ugye ?

És a hajtóműhöz még nem kellett hozzányúlni egyik tányérhoz sem ? Vagy ezen csak a nagy tányért használod ?


marton módosította - 2018. január 31. - 23:35

Marci

#52
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 1.991 hozzászólás

...

(A tesztekről annyit, hogy a Volvo azt nyilatkozta az Euro NCAP autós töréstesztekről, hogy azt kb bárhogy lehet variálni + szerintük nem életszerű, lehet egy autót úgy megépíteni hogy ott jó legyen de az életben egy szemét. Ők inkább maradnak a saját teszeljárásuknál és 30-40 éves tapasztalatuknál a témában.)

Arról a Volvo-ról beszélünk, amit 2010-ben megvettek a biztonságra nagy ívben szaró híresen ügyelő kínaiak? ;)


Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#53
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 345 hozzászólás

Azt hiszem ezek után maradok a 8 sebességes retro szettemnél. Évi 6-7 ezer km után szoktam láncot cserélni, az első lánctányérban pedig már van három szezon. (XT 737 hajtás Sram PC870 lánccal). Igaz persze, hogy nincs benne hegymenet csak munkába járás, de ez a "tesztgyőztes" dolog kb. 3 ezer km-rel nekem igen soványnak tűnik.



#54
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.215 hozzászólás
  • LocationBécs

Értek én mindent....de csak nekem gyanús, hogy a Connex gyári teszt véletlenül pont a Connex láncot hozta ki "über alles"-nak ? :D

Na neeeee mááá....Ez inkább olyan reklámszagú dolognak tűnik nékem.

A németeknél meg a Shimano láncok lettek a csúcsok kopásban, a Connex a kanyarban sem volt. Hát most akkor ki mondja a tuttit ?

(A tesztekről annyit, hogy a Volvo azt nyilatkozta az Euro NCAP autós töréstesztekről, hogy azt kb bárhogy lehet variálni + szerintük nem életszerű, lehet egy autót úgy megépíteni hogy ott jó legyen de az életben egy szemét. Ők inkább maradnak a saját teszeljárásuknál és 30-40 éves tapasztalatuknál a témában.)

 

az teljesen bevett szokas, hogy a tesztekre gyurjak ra a technikat. de az a teszt feladata, hogy a valosagnak megfeleloen szimulalja a helyzetet. lsd fogyasztasi tesztek vs vw.

 

ez a lanckopas dolog szerintem sokmindentol fugg, az ember erejetol, a technikatol, a valtasi szokasoktol, karbantartas stb. nalam pl a shimano is elmegy tobb ezret. azon sem csodalkoznek, ha mas rendszerben mas lanc szerepelne jobban, vagy eltolodnanak az aranyok. aki sok lancot megeszik, az ugyis rajon idovel, hogy hozza melyik passzol a legjobban.



#55
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.024 hozzászólás

Kis érdekesség. https://www.bikerumo...-lasts-longest/

Régen nem találkoztam már Connex lánccal. Egy időben csak ilyeneket használtam és tartósabbak voltak a többinél, a 9-es legalábbis. A 10-es nem volt olyan jó minőségű már.

Értek én mindent....de csak nekem gyanús, hogy a Connex gyári teszt véletlenül pont a Connex láncot hozta ki "über alles"-nak ? :D

Na neeeee mááá....Ez inkább olyan reklámszagú dolognak tűnik nékem.

A németeknél meg a Shimano láncok lettek a csúcsok kopásban, a Connex a kanyarban sem volt. Hát most akkor ki mondja a tuttit ?

(A tesztekről annyit, hogy a Volvo azt nyilatkozta az Euro NCAP autós töréstesztekről, hogy azt kb bárhogy lehet variálni + szerintük nem életszerű, lehet egy autót úgy megépíteni hogy ott jó legyen de az életben egy szemét. Ők inkább maradnak a saját teszeljárásuknál és 30-40 éves tapasztalatuknál a témában.)


Marci

#56
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.215 hozzászólás
  • LocationBécs

azta - nem kimeled a technikat :)


arn módosította - 2018. január 30. - 11:52


#57
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás

Hát nem tudom, shimano Hg701 nálam nem bírt ki, csak 500km-t Sram 1x11-es rendszeren, míg a Sram XX1 már 1000km fölött jár.  Azért a labor meg a valóság lehet nagyon különbözö. 



#58
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.215 hozzászólás
  • LocationBécs

Kis érdekesség. https://www.bikerumo...-lasts-longest/

Régen nem találkoztam már Connex lánccal. Egy időben csak ilyeneket használtam és tartósabbak voltak a többinél, a 9-es legalábbis. A 10-es nem volt olyan jó minőségű már.

 

ezt a tesztet ez alapjan minden tipusu uj lancnal/szettnel vegig kellene nyomni... illetve ugyanugy viselkednek minden rendszeren? a kmc is vegyes, fura, hogy a konnyitett x11sl majd ketszer annyit bir (a cx bringamon van ilyen).


arn módosította - 2018. január 30. - 10:28


#59
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.518 hozzászólás

Kis érdekesség. https://www.bikerumo...-lasts-longest/

Régen nem találkoztam már Connex lánccal. Egy időben csak ilyeneket használtam és tartósabbak voltak a többinél, a 9-es legalábbis. A 10-es nem volt olyan jó minőségű már.


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#60
Betgo

Betgo

    újonc

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás

Köszi. Szted mennyit érhet egy ilyen 2015-ös évjáratú Focus Raven 1.0 27R  XC Team alig használt bringa, ha minden alkatrésze jó állapotban van?