Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
17552 hozzászólás a témában

#41
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs

az ovallal nekem az az eddigi tapasztalatom, hogy az elso ot perc furcsasaga utan sokat nem ereztem azokbol a pozitiv dolgokbol, amit altalaban irnak. porgetni epp olyan, mint a masikat, nem tunt fel, hogy kevesbe faradnek, vagy, hogy gyorsabban haladnek ugyanott. egy elonyet latom, hogy az "eppenhogykitekerem" kaptatokon valoban kisimitja a nyomatekcsucsokat, kevesbe kell ugyelni arra, hogy elkapar, vagy sem - de persze ez is olyan dolog, amit kontrollalni lehet. normal helyzetben meglepodnek, ha barmit ki lehetne merni az elonyokbol.

 

ha utemesen, izombol teker az ember, ra lehet erezni a csucspontokra - de nalam ilyen ritkan van, szeretek inkabb lazan tekerni, es beosztani az energiat.

 

a sunrace 11-46nal epp ott van vege a sornak, mint ahol az elozonel volt a 11-42nel (2x11), de azert erezni, hogy nagyobbak az ugrasok, pl ha hosszu a felfele menet, a 2x rendszernel konnyebb volt megtalalni az eppen optimalisat, itt volt, hogy ugy ereztem, hogy van tulsagosan porgetek (100+), vagy faraszto. persze ez is szokas kerdese :) a 35kmh feletti tekeres talan egyket helyen ha hianyzott, a finomabb, jol eltalalt fokozatok asszem nekem fontosabbak, mint a minel nagyobb atfogas.


arn módosította - 2017. szeptember 25. - 10:05


#42
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.139 hozzászólás

ennél nem tudom, nézhet-e ki bénábban egy amúgy működő első váltás. szóval ha belegondolok, a lánckerék ívéhez passzoló kalitka eleve mindig is csak a nagytányérnál volt érvényes, nem biztos, hogy olyan szigorúan kell venni. ideiglenes felhasználásra meg aztán végképp. de amúgy tökéletesen megértem, miért kezdett annyira terjedni az 1x11, miután a 29-esek már el vannak terjedve. (nálam van vagy 3mm a bowden és a gumi között, de a sár is ide potyog, stb)

32_22.jpg

 



#43
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs
Nem kell az egeszet cserelni, olyan atdobot vegyel, ami passzol a tanyerjaidhoz. Nezd meg, hogy annal az atdobonal milyen tanyerkombokat hasznaltak. A bovdenhuzas nemtom valtozott e, de a 2x rendszernel lenyegeben csak ket vegpont van.

#44
boti

boti

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás

gyakorlati tapasztalatom van vele, amugy mert irtam volna? az atdobokat ugy alakitjak ki, hogy az a tanyerok emelorampaihoz passzoljanak. van persze nemi turese, de nem fog ugy mukodni. eleve a 11es rendszernek 10 fog csak a kapacitasa (28-38, 26-36, etc), es az is meg van szabva, hogy mekkora tanyer melle lehet tenni. de ez mind le van irva a dokumentacioban.

Nem kérdőjelezem meg a tapasztalatodat. Csak nyilván olcsóbb előbb próbálkozni egy 2x10 vagy 2x11-es első váltóval mint kukázni az egész rendszert és ful 2x11-et venni. Amúgy egy webshop oldalán ezt találtam a 2x10-es SLX első váltóhoz: Teljes kapacitás: 14T, Nagy és kistányér közti min eltérés: 10T. Azt hiszem ezzel teszek majd egy próbát.



#45
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs

Az addig rendben van. De azért szoktak működni a vegyes rendszerek is. Jó lenne ha vkinek lenne gyakorlati tapasztalata.

 

gyakorlati tapasztalatom van vele, amugy mert irtam volna? az atdobokat ugy alakitjak ki, hogy az a tanyerok emelorampaihoz passzoljanak. van persze nemi turese, de nem fog ugy mukodni. eleve a 11es rendszernek 10 fog csak a kapacitasa (28-38, 26-36, etc), es az is meg van szabva, hogy mekkora tanyer melle lehet tenni. de ez mind le van irva a dokumentacioban.



#46
boti

boti

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás

ilyenem nincs, de elb*szott vegyes rendszerem van, az használható, csak figyelni kell, ne váltsak túl felül. 44-es kerékhez való a váltó, de csak 32-es és 22-es van fent, lejjebb már nem tudom tenni a váltót, mert beleérne a láncvillába, így felül tök sok hely van, és bekorlátozni sem tudom kellőképpen a csavarral. Fordítva lehet hogy gázabb (kicsi kerékhez való váltókalitka, nagytányérral), de feltételezem, hogy nem 3 tányérral akar valaki kéttányéros váltót használni.

Nekem is eddig ilyen vegyes rendszerem volt. A 3x9-ből lett 2x9 de minden alkatrész maradt. Az első váltót nekem is jobb lett volna lejjebb tenni de nem lehetett(alsó bilincses). Teljesen használható volt. Most teszek egy próbát akkor egy 2x11-es első váltóval mivel side-swinges első váltó úgy sincs 3x9-es. Majd beszámolok a tapasztalatokról.



#47
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.139 hozzászólás

Az addig rendben van. De azért szoktak működni a vegyes rendszerek is. Jó lenne ha vkinek lenne gyakorlati tapasztalata.

ilyenem nincs, de elb*szott vegyes rendszerem van, az használható, csak figyelni kell, ne váltsak túl felül. 44-es kerékhez való a váltó, de csak 32-es és 22-es van fent, lejjebb már nem tudom tenni a váltót, mert beleérne a láncvillába, így felül tök sok hely van, és bekorlátozni sem tudom kellőképpen a csavarral. Fordítva lehet hogy gázabb (kicsi kerékhez való váltókalitka, nagytányérral), de feltételezem, hogy nem 3 tányérral akar valaki kéttányéros váltót használni.



#48
boti

boti

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás

Nem, az atdobok mindig adott tanyerokhoz keszulnek.

Az addig rendben van. De azért szoktak működni a vegyes rendszerek is. Jó lenne ha vkinek lenne gyakorlati tapasztalata.



#49
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs

Sziasztok!
 
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy a 9-es rendszerű 2008-as XT hajtásommal, 9es láncommal, váltásommal (M770-es hajtókar, stb...) működőképes lenne egy új 2x11-es XT első váltóval? Az új vázamon szeretném használni a régi alkatrészeimet, csak az új vázhoz már direct mount-os side-swinges első váltó kellene és abból akkor már 2x11-est vennék. A hajtóművet már korábban "kéttányérosítottam"(44 le 32 helyett 36-os).
 
Előre is köszi.


Nem, az atdobok mindig adott tanyerokhoz keszulnek.

#50
boti

boti

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás

Sziasztok!

 

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy a 9-es rendszerű 2008-as XT hajtásommal, 9es láncommal, váltásommal (M770-es hajtókar, stb...) működőképes lenne egy új 2x11-es XT első váltóval? Az új vázamon szeretném használni a régi alkatrészeimet, csak az új vázhoz már direct mount-os side-swinges első váltó kellene és abból akkor már 2x11-est vennék. A hajtóművet már korábban "kéttányérosítottam"(44 le 32 helyett 36-os).

 

Előre is köszi.


boti módosította - 2017. szeptember 19. - 15:38


#51
ultio

ultio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.023 hozzászólás

Ha már nagy ugrás a végén: a Shimano Megarange ismerős valakinek? :D

 

:D Hát persze. Szerettem! Ezzel a falon is felmész, ha jó gumid van! Ez volt a marketing szöveg, legalábbis nekem ezzel adták el  :) .


Canyon Spectral AL 5.0 EX (2017)
rasti rusti

#52
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 423 hozzászólás

Biztos igazad van. Ha átalakítottam a rendszert és először tekerek fel a hegyre beszámolok a tapasztalatomról.

 

Hajrá, várjuk a beszámolót.

 

Ha már nagy ugrás a végén: a Shimano Megarange ismerős valakinek? :D



#53
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs
Hasznaljatok ezt, nagyon jo tool... http://www.gear-calculator.com

Nekem a 11-42 attetelezese nagyon bejon, a kiskerekes vegen van egy 18as ugras, de azt 2x rendszernel keveset hasznalom. A sunrace 11-46nal a legnagyobb ugras 20as, viszont kb 20-25km/h kozotti tartomanyba esik, aminel altalaban vagy gyorsabban, vagy lassabban tekerek, a 11-46os shimanonal a fajo pont hogy a remek 11-46nal a 42 helyett csak hozzacsaptak a 46ot, csinaltak egy 24%os ugrast, es pont a nagyobbik vegen. Ezt sokan emlitik is a tesztekben, hogy erzesre is tul sok.

A sram 10-42 megint jobb kompromisszum a 10-42vel, de sajnos kazettatesttet kell hozza venni, ami egy normalisabb kerekszettnel vagy 60eur, nagyon megdragitja,

Az eagle 10-50nel nemileg nagyobbak az ugrasok, de egyenletes.

#54
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 252 hozzászólás

Ugrik egy nagyot?

A különbségek aránya számít, nem a nagysága. Pl 11-12 és 12-13 között is csak egy fog van, mégis a 11-12-t jobban fogod érezni.

Tehát a fenti sor ugrásai a kisebb lánckerék százalékában: 18,18% - 15,38% - 20,00% - 16,67% - 14,29% - 16,67% - 14,29% - 12,50% - 11,11% - 15,00%, tehát a 3-4 között nagyobb arányú az ugrás, mint bárhol az egész sorban.

Biztos igazad van. Ha átalakítottam a rendszert és először tekerek fel a hegyre beszámolok a tapasztalatomról.



#55
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 423 hozzászólás

 

Ez a SunRace 11-46 kiosztása, szerintem teljesen jó. A végén ugrik egy nagyot, de szerintem ott már senki sem bánja.

11-13-15-18-21-
-24-28-32-36-40-46

 

Ugrik egy nagyot?

A különbségek aránya számít, nem a nagysága. Pl 11-12 és 12-13 között is csak egy fog van, mégis a 11-12-t jobban fogod érezni.

Tehát a fenti sor ugrásai a kisebb lánckerék százalékában: 18,18% - 15,38% - 20,00% - 16,67% - 14,29% - 16,67% - 14,29% - 12,50% - 11,11% - 15,00%, tehát a 3-4 között nagyobb arányú az ugrás, mint bárhol az egész sorban.



#56
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 252 hozzászólás

jesszus! vannak akik egysebivel nyomnak le maratonakat, ti meg azon nyammogtok, hogy 11 vagy 12 és hány fognyi ugrás kényelmes... :P  :)

Azok perverzek, én csak egy nyugger vagyok, ezért nyammogok :)



#57
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.670 hozzászólás

jesszus! vannak akik egysebivel nyomnak le maratonakat, ti meg azon nyammogtok, hogy 11 vagy 12 és hány fognyi ugrás kényelmes... :P :)


Kisherceg módosította - 2017. szeptember 01. - 21:58

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#58
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 252 hozzászólás

Nagyobb az atfogas, es jobb a sor kiosztasa is. A 11es rendszerben gyakran van egy nagyobb lyuk mar a 46os sorokban is.

Ez a SunRace 11-46 kiosztása, szerintem teljesen jó. A végén ugrik egy nagyot, de szerintem ott már senki sem bánja.

11-13-15-18-21-
-24-28-32-36-40-46


#59
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs
Nagyobb az atfogas, es jobb a sor kiosztasa is. A 11es rendszerben gyakran van egy nagyobb lyuk mar a 46os sorokban is.

#60
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 252 hozzászólás

már nagyon túl van ragozva, DE: a gx eagle kazetta "csak" 150eur és könyebb mint a 11-46 shimano/sunrace és kb ugyanannyit nyom mint 10-42..

szerintem nem mostanában hoz ki a shimno egytányéros eagle szintű / lefedettségű hajtást, mégpedig a szabadonfutó dizájn miatt (lényegében 10 ből 8 bringa shimano..), a 11es fogaskerék a "szűk keresztmetszet"

szvsz ha valaki a hosszú távokat/maratonokat preferálja és nem elég erős (mit én:)) jelenleg semelyik gyári ill semelyik hekkelt shimano 1x11 rendszer nem jó választás..

Nem értem, miért nem jó egy 11-46 sor és egy 32-es hajtómű maratonokra?