Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#5801
Posted 2011. July 27. - 22:54

#5803
Posted 2011. July 27. - 22:53

csak és kízárólag lehúzó szerszámmal jön le. Nem, kalapáccsal sem!
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#5804
Posted 2011. July 27. - 22:48

#5805
Posted 2011. July 27. - 16:54

Aztán az ember DH-gépet, meg országútit is csak így rakjon össze.

#5806
Posted 2011. July 27. - 15:30

"1 óra futás felér 3 óra biciklizéssel" - nem ennek a fórumnak a témája, de ez így kicsit súlyos leegyszerûsítése a dolgoknak, és mint ilyen, nem is igaz
lehet ugy tekerni bringaval es futni is, hogy rovid ido alatt kikopod a tudod

#5807
Posted 2011. July 27. - 13:42

#5808
Posted 2011. July 27. - 12:55

Utánagooglizva a témakörnek az a véleményem alakult ki, hogy elvileg lehet használni, de több problémát generál, mint amit megold: 1) 8-as lánc 9-es lánctányéron oldalirányban tud mozogni --> gyorsabb kopás, 2) mivel a 9-es rendszerben a lánctányérok közelebb vannak egymáshoz a 8-as váltó nem ad optimális teljesítményt... 3) vékonyabb lánctányérok kevésbé tartósak...
Megoldást az jelenthetne ha csak a hajtókart használnám 8-as lánctányérokkal és hézagolókkal....
1, Gyakorlatilag nincs különbség 8-as és a 9-es lánctányérok között.
2, Nincsenek közelebb egymáshoz.
3, Ez igaz, de nem vékonyabb.
A sebesség mindent megold.
#5809
Posted 2011. July 27. - 12:40

lehet hasznalni 8as rendszerben gond nelkul. tenyleg ez tunik a legjobb megoldasnak. Bar ha kifogsz egy olcso octalinkes rendszert, akkor az is siman jobb lesz mint a suntour.
Utánagooglizva a témakörnek az a véleményem alakult ki, hogy elvileg lehet használni, de több problémát generál, mint amit megold: 1) 8-as lánc 9-es lánctányéron oldalirányban tud mozogni --> gyorsabb kopás, 2) mivel a 9-es rendszerben a lánctányérok közelebb vannak egymáshoz a 8-as váltó nem ad optimális teljesítményt... 3) vékonyabb lánctányérok kevésbé tartósak...
Megoldást az jelenthetne ha csak a hajtókart használnám 8-as lánctányérokkal és hézagolókkal....
#5810
Posted 2011. July 26. - 19:10

Addig is, amíg kicseréled, a lánckerekeket szokás kiegyengetni, satuval, franciakulccsal is megy (persze leszedve és óvatosan). Ugyan a Mester szerint a biciklin hagyva a legjobb egyengetni:[...] A biciklimen lévõ hajtómûvet (SunTour CW-XCT-T308) szeretném elõbb-utóbb egy megbízhatóbb darabra cserélni, elsõsorban azért mert 8-as díszeleg benne (a középsõ lánctányér a leginkább érintett, de a többiben is akad). [...]
Straightening Chainwheels
#5811
Posted 2011. July 26. - 17:12

3) de ennél jobb (és nem sokkal drágább) megoldásnak tûnik egy integrált Deore hajtómû (pl. FC-M590, 55EUR) De: Ezt lehet használni a 8 sebességes lánccal ill. elsõ váltóval? Egyenlõre nem szeretném a többi alkatrészt kicserélni...
Mi a véleményetek?
lehet hasznalni 8as rendszerben gond nelkul. tenyleg ez tunik a legjobb megoldasnak. Bar ha kifogsz egy olcso octalinkes rendszert, akkor az is siman jobb lesz mint a suntour.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5812
Posted 2011. July 26. - 16:36

Nem elég intenzív ahhoz, hogy két naponta meg tudjam engedni magamnak.
1 óra futás felér 3 óra biciklizéssel. Nyilvánvalóan nincs 3 órám két naponta arra, hogy tekerjek. Másrészt a futás jobban megmozgatja az egész izomzatot mint a bicikli. Bár valóban nagyobb élvezet lenne tekerni.
ez az utobbi az, ami miatt bringazom

#5813
Posted 2011. July 26. - 16:22

A következõ kérdésben kérném a segítségeteket/véleményeteket. A biciklimen lévõ hajtómûvet (SunTour CW-XCT-T308) szeretném elõbb-utóbb egy megbízhatóbb darabra cserélni, elsõsorban azért mert 8-as díszeleg benne (a középsõ lánctányér a leginkább érintett, de a többiben is akad). Egy cross-trekking típusú géprõl van szó, ami nincs komoly terepnek/igénybevételnek kitéve (kb. 70%-ban aszfalt, 30% murvás vagy jobb földút) – ezért is csodálkozom, hogy mitõl görbült el (O.K. ez költõi kérdés volt, mit várunk egy gagyi hajtómûtõl). Valami ismeretlen négyszög tengelyes monoblokk van benne, a hajtás többi része 8 sebességes Alivio cuccokból épül fel (HG-50 fogaskoszorú. HG-50 lánc, Alivio hátsó váltó – ezekkel meg vagyok elégedve). Kb. 3000 km-t megyek évente... A kérdésem, hogy milyen hajtómûre cseréljek?
1) A magától értetõdõ mgoldás lenne, ha egy négyszöges, cserélhetõ lánctányéros Alivio hajtómûvet raknék be. Kompatibilitási problémám biztosan nem lenne. De mgegéri? Ez nem fog elgörbülni? A láncvonalam nem fog megváltozni? Ha igen a monoblokkot is cserélni kell... (A SunTour katalógusa azt irja, hogy a láncvonal 47,5 mm, a Shimano 50 mm – de ezekkel a számokkal nem tudok mit kezdeni mivel a láncvonalat a monoblokk+hajtómû együtt határozzák meg)
2) Alternatíva a Octalink monoblokk+hajtómû...
3) de ennél jobb (és nem sokkal drágább) megoldásnak tûnik egy integrált Deore hajtómû (pl. FC-M590, 55EUR) De: Ezt lehet használni a 8 sebességes lánccal ill. elsõ váltóval? Egyenlõre nem szeretném a többi alkatrészt kicserélni...
Mi a véleményetek?
#5814
Posted 2011. July 26. - 15:14

Nem elég intenzív ahhoz, hogy két naponta meg tudjam engedni magamnak.Nem tudom, én kerékpározáshoz inkább kerékpárral edzek.
1 óra futás felér 3 óra biciklizéssel. Nyilvánvalóan nincs 3 órám két naponta arra, hogy tekerjek. Másrészt a futás jobban megmozgatja az egész izomzatot mint a bicikli. Bár valóban nagyobb élvezet lenne tekerni.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#5815
Posted 2011. July 26. - 14:43

Két naponta 8km futás és nem lesznek gondjaid a biciklizéssel. Tapasztalat.
Nem tudom, én kerékpározáshoz inkább kerékpárral edzek.
#5816
Posted 2011. July 26. - 14:38

#5817
Posted 2011. July 26. - 10:12


AGA meg szerintem nagyságrendekkel többet ugrál, mint itt a többség és így egészen más a terhelés - feltéve, ha a városi bicajával is ezt mûveli.

#5818
Posted 2011. July 26. - 09:32

.... Egy ilyen devecseri szart olyan néhány hét alatt szétnyírnék ha ugyanúgy közlekednék vele mint a sajátommal, de egy aliviós vacak sem bírná túl sokáig.
....
.....No meg csak igazam volt, a srác nem kíméli, ezért a devecseres vackok nem játszanak..
Egy integrált kar meg egy octa/isis, esetleg négyszög között érezhetõen jelentõs hajtásbeli különbség van. Aki nem ezt nem veszi észre az csak az egyiket használja.
Ha ugyanazt értjük "devecseri szar" alatt (15-20éves CroMo vázas, a mege idejében középkategóriás vagy afölötti bringák), akkor nagyon nem egyezik a véleményünk. Azok a régi 3x7-es rendszerek sokkal tartósabbak és megbízhatóak voltak, mint a mostani bármelyik 3x9-es.
Az integrált és a négyszögtengelyes közti "jelentõs hajtásbeli különbségrõl" meg kérdezd MJanit, õ régi négyszöges XT hajtókarral versenyez, nem rosszul...
#5819
Posted 2011. July 26. - 08:25

Köszi a válaszokat, Olyan lánckerekem van mint amit az utánam író belinkelt. Kona scrap vázam van. Tehát akkor nem ajánljátok a menetes agyat...
Mégegyszer köszi!
A Scrap nem csúszópapucsos, ha jól emlékszem, tehát akkor egy láncfeszítõre is szükséged lesz az egysebességesítéshez.
#5820
Posted 2011. July 26. - 07:39

Két naponta 8km futás és nem lesznek gondjaid a biciklizéssel. Tapasztalat.Szóval minek a függvénye hogy könnyebben tekerjek? Kinek mi a tapasztalat?

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager