Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#5841
Posted 2011. July 24. - 13:31

#5842
Posted 2011. July 24. - 13:01

ergo ha azt ellopjak akkor veszel meg egyet es meg minidg nem tartasz ott mint az xt s el.ha meg a devecserei elromlik akkor szinten veszel egy ujat.
#5843
Posted 2011. July 24. - 12:56

Ezt komolyan gondoltad ? Városba akarsz ilyen rendszert összerakni ? 11-34, XT, Holowtech,..? Minek ? Hova ? Más ilyen rendszerrel maratonozik az Alpokban.
Városba valami olcsó, egyszerû cuccot használj ! Nagyon sokan egy single-speed bringát használnak városban vagy vettek Devecserben egy montit 8ezer-ért és 2 új gumit rá.
Kb. ilyen irányba próbáld terelni a projektet - szerintem.
ha varosba kellene uj gep, akkor az biztos egy alfineos merevvillas cucc lenne

nem bizony. a Merida is, mint minden nagy gyártó, rendelésre dolgozik. A kerékpár rendeléseket pedig jó korán le kell adni, hogy még a gyártó idejében le tudja adni az alapanyag gyártó felé az igényt. Ez azt teszi, hogy a boltosoknak adott esetben egy évre (!) elõre kell gondolkodni.. (on a highly related sidenote: Magyarországon sajnos a kerékpáros kiskereskedelem 99%-a még nem jutott el arra a szintre, hogy egy évre, de akár csak egy hónapra elõre gondolkodjon) visszatérve az eredeti vonalra, mivel csak rendelésre dolgoznak - azt gyártja le amit a forgalmazó megrendel. tõlünk nyugatra a forgalmazó csak azt rendeli meg, amit a kisker megrendel. és itt jön ki a rákfene: a hazai kerékpár kiskerek alulfinanszirozottsága és kereskedelmi alulképzettsége (nyilván akiknek nem inge...) miatt ez nem valósulhat meg, azaz azokat a kerékpárokat rendeli meg a nagykereskedõ, amit ugy gondol, hogy el tud adni. készlete tõlünk nyugatra csak a kiskernek van, mi vagyunk az egyetlen ország ahol a nagykerek készlete nagyobb, mint a kiskereké. emiatt nem igazán vannak "központi raktárkészletek" maximum ha valaki nagyon nem akar átvenni valamit, akkor képzõdik egy kis puffer. de leginkább nincs semmi. sem a gyártónak, sem a nagyobb európai nagykereknek. a rendszer nem olyan, hoyg gyártó - európai disztribútor - országos disztribútor - nagykereskedõk - kiskereskedõk, hanem hogy gyártó - hazai disztribútor aki egyben nagykereskedõ is - kiskereskedõk, azaz nincs hol képzõdjön raktárkészlet.
nem csak nyugatra, eszakra is... ahol a giantet vettem, itthon olyan bolt nem sok van.
#5844
Posted 2011. July 24. - 12:46

Konkrétan egy xt-ben van legalább a duplája, és nagyon nem túra használat mellett, kicsit sem kímélem.Helló!
Nektek mennyit bír egy hollowtec II-es Shimano monoblokk (Xt szintû)? Nekem kb. 2500 km túrahasználat után elkezdett szorulni, pedig egyszer átzsíroztam. Mondjuk, ujjonan sem volt táltos. Most kerámia gólyós Aerozine-t tettem be, kiváncsi vagyok mennyit bír. Jelenleg és és föld a különbség.
Egyébként érdekes elgondolásaitok vannak a "városi" használatról. Egy ilyen devecseri szart olyan néhány hét alatt szétnyírnék ha ugyanúgy közlekednék vele mint a sajátommal, de egy aliviós vacak sem bírná túl sokáig.
Nem írta, hogy neki a városi tekerés annyit jelent miszerint elmegy fagyizni, vagy izomból ezerrel tekerve kilõ a piros után mint egy futár, és így jut el "A" pontból "B"-be. Utóbbira meg kevés a "devecseri-alivio" szint.
A tapasztalat meg azt mutatja, hogy a tolvajok elsõsorban pont az ilyen Devecseres vackokra mennek rá, mert a kutya sem keresi utána.
Ride everywhere.
.
#5845
Posted 2011. July 24. - 12:02

#5846
Posted 2011. July 24. - 11:57

láncból meg bõven jó a hg53, és mûkdik vele a 9-es sram patentszem
pont semmi különbség nem lesz érezhetõ
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5847
Posted 2011. July 24. - 08:48

Ezt komolyan gondoltad ? Városba akarsz ilyen rendszert összerakni ? 11-34, XT, Holowtech,..? Minek ? Hova ? Más ilyen rendszerrel maratonozik az Alpokban.
Városba valami olcsó, egyszerû cuccot használj ! Nagyon sokan egy single-speed bringát használnak városban vagy vettek Devecserben egy montit 8ezer-ért és 2 új gumit rá.
Kb. ilyen irányba próbáld terelni a projektet - szerintem.
szerintem is xt felejetõs városba, de mondjuk deore rendszerben érdemes gondolkozni
pl. az integrált hajtómûvük nem drágább mint egy normális mono plusz hajtókar, a középsõ tányérja pedig acél, jó sokat bír (többet mint az alu xt) és kb. 2500 Ft a pótlása (szemben az xt vagy 8 rugó), a csapágyazása is jól bírja a városi dzsuvát
de a lánc, sor, váltó egységek sem túl drágák viszont egész tartósak
#5848
Posted 2011. July 23. - 23:16

Rob ! Ha neked lenne egy saját boltod, te meg tudnád mondani 1 évre elõre pontosan, hogy mire lesz igény a következõ 12 hónapban ?nem bizony. a Merida is, mint minden nagy gyártó, rendelésre dolgozik. A kerékpár rendeléseket pedig jó korán le kell adni, hogy még a gyártó idejében le tudja adni az alapanyag gyártó felé az igényt. Ez azt teszi, hogy a boltosoknak adott esetben egy évre (!) elõre kell gondolkodni.. (on a highly related sidenote: Magyarországon sajnos a kerékpáros kiskereskedelem 99%-a még nem jutott el arra a szintre, hogy egy évre, de akár csak egy hónapra elõre gondolkodjon) visszatérve az eredeti vonalra, mivel csak rendelésre dolgoznak - azt gyártja le amit a forgalmazó megrendel. tõlünk nyugatra a forgalmazó csak azt rendeli meg, amit a kisker megrendel. és itt jön ki a rákfene: a hazai kerékpár kiskerek alulfinanszirozottsága és kereskedelmi alulképzettsége (nyilván akiknek nem inge...) miatt ez nem valósulhat meg, azaz azokat a kerékpárokat rendeli meg a nagykereskedõ, amit ugy gondol, hogy el tud adni. készlete tõlünk nyugatra csak a kiskernek van, mi vagyunk az egyetlen ország ahol a nagykerek készlete nagyobb, mint a kiskereké. emiatt nem igazán vannak "központi raktárkészletek" maximum ha valaki nagyon nem akar átvenni valamit, akkor képzõdik egy kis puffer. de leginkább nincs semmi. sem a gyártónak, sem a nagyobb európai nagykereknek. a rendszer nem olyan, hoyg gyártó - európai disztribútor - országos disztribútor - nagykereskedõk - kiskereskedõk, hanem hogy gyártó - hazai disztribútor aki egyben nagykereskedõ is - kiskereskedõk, azaz nincs hol képzõdjön raktárkészlet.
Pontosan nem tudom, mi volt 2009ben, a válság elsõ teljes évében de gondolom, milyen visszaesések voltak a forgalmazásokban. Persze, kisker tõkehiány, stb... de ez akkor is nehéz lehet.
#5849
Posted 2011. July 23. - 23:05

11es Alfine hátsóagyat próbált már valaki összehozni HT2-es hajtókarral? Az agy láncvonalára 41,8mm-t írnak, a hajtókar középtányér pedig 50mm-re van a középvonaltól. 8mm-t bentebb sem tudnám tenni a 32es középtálat, mert szétreszelné a láncvillát.
kollegámnak integrált dupla tiagra van fenn elsõváltóval.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5850
Posted 2011. July 23. - 23:00

nem bizony. a Merida is, mint minden nagy gyártó, rendelésre dolgozik. A kerékpár rendeléseket pedig jó korán le kell adni, hogy még a gyártó idejében le tudja adni az alapanyag gyártó felé az igényt. Ez azt teszi, hogy a boltosoknak adott esetben egy évre (!) elõre kell gondolkodni.. (on a highly related sidenote: Magyarországon sajnos a kerékpáros kiskereskedelem 99%-a még nem jutott el arra a szintre, hogy egy évre, de akár csak egy hónapra elõre gondolkodjon) visszatérve az eredeti vonalra, mivel csak rendelésre dolgoznak - azt gyártja le amit a forgalmazó megrendel. tõlünk nyugatra a forgalmazó csak azt rendeli meg, amit a kisker megrendel. és itt jön ki a rákfene: a hazai kerékpár kiskerek alulfinanszirozottsága és kereskedelmi alulképzettsége (nyilván akiknek nem inge...) miatt ez nem valósulhat meg, azaz azokat a kerékpárokat rendeli meg a nagykereskedõ, amit ugy gondol, hogy el tud adni. készlete tõlünk nyugatra csak a kiskernek van, mi vagyunk az egyetlen ország ahol a nagykerek készlete nagyobb, mint a kiskereké. emiatt nem igazán vannak "központi raktárkészletek" maximum ha valaki nagyon nem akar átvenni valamit, akkor képzõdik egy kis puffer. de leginkább nincs semmi. sem a gyártónak, sem a nagyobb európai nagykereknek. a rendszer nem olyan, hoyg gyártó - európai disztribútor - országos disztribútor - nagykereskedõk - kiskereskedõk, hanem hogy gyártó - hazai disztribútor aki egyben nagykereskedõ is - kiskereskedõk, azaz nincs hol képzõdjön raktárkészlet.de több üzletet végigkérdezve úgy tûnik a Merida Speeder T5 jelenleg nem kapható (volt ahonnan azt írták vissza, hogy eleve nagyon keveset hozott be a forgalmazó) és idén már nem is lesz... Számomra azért ez 2011-ben nem kicsit furcsa, mert én azt gondolnám, hogy ha egy vásárló szeretne valamit (ami ráadásul elég sokba kerül, tehát megéri az utánjárást), akkor azt gondolnám hogy van egy kiépült rendszer, neten szépen bejelölik az európai disztibútornak, és mondjuk 1 hónapon belül itt a bringa... hát úgy látszik nem.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5851
Posted 2011. July 23. - 22:51

Ezt komolyan gondoltad ? Városba akarsz ilyen rendszert összerakni ? 11-34, XT, Holowtech,..? Minek ? Hova ? Más ilyen rendszerrel maratonozik az Alpokban.Sziasztok! Szeretnék egy XC montira olyan hajtást amivel a lehetõ legkönnyebben tudok a városban tekerni, csak nem tudom hogy mit kell nézni alakatrészekbõl. Amire én gondoltam:
Hátsó váltó: Deore XT hosszúkanalas használtan max 10.000
Racsni: Sram - PG 950 fogaskeréksor 9S (11-34) vagy PG 830 8S attól függõen hogy érdemes e a PowerGlide II
technológiára váltani (pg 950), mi az értelem a való életben, lehet e érezni valamit a sima 830 hoz képest. max 10.000
Lánc: Valami kézzel szétpattintható patentszemes, valami Sram gondolom. max 10.000
Hajtókar: Itt se tudom hogy a jelenlegi monoblokkos sima nóném helyett jelentene e valamit egy Octalinkes rendszer, vagy Holowtech II. ár: max 20-30.000
Városba valami olcsó, egyszerû cuccot használj ! Nagyon sokan egy single-speed bringát használnak városban vagy vettek Devecserben egy montit 8ezer-ért és 2 új gumit rá.
Kb. ilyen irányba próbáld terelni a projektet - szerintem.
#5852
Posted 2011. July 23. - 11:59

#5853
Posted 2011. July 23. - 11:49

#5854
Posted 2011. July 23. - 11:39

#5855
Posted 2011. July 23. - 10:41

* nincs rajta serules, teljesen epnek tunik mindenhol
* a csavarokat ellenoriztem az adott nyomatekkal (8nm)
* gondoltam hatha bekopik, de 250km utan se valtozott
* a multkor kicsit tulolajoztam a lancot, akkor kevesbe volt feltuno
* mukodeseben nem tapasztalok semmit, rendesen fut, valt
#5856
Posted 2011. July 23. - 09:42

Hátsó váltó: Deore XT hosszúkanalas használtan max 10.000
Racsni: Sram - PG 950 fogaskeréksor 9S (11-34) vagy PG 830 8S attól függõen hogy érdemes e a PowerGlide II
technológiára váltani (pg 950), mi az értelem a való életben, lehet e érezni valamit a sima 830 hoz képest. max 10.000
Lánc: Valami kézzel szétpattintható patentszemes, valami Sram gondolom. max 10.000
Hajtókar: Itt se tudom hogy a jelenlegi monoblokkos sima nóném helyett jelentene e valamit egy Octalinkes rendszer, vagy Holowtech II. ár: max 20-30.000
#5857
Posted 2011. July 22. - 20:09

Hali!
Egy számomra fogós kérdésem lenne, remélem tudtok segíteni. Van egy Kona Lana'i vázam rajta egy országútihoz való sunrace hajtókar és monoblokk
csapágyházam 68mm-es most csak két lánckerék van mert legkisebb nem fért el a váztól. szeretném cserélni a monoblokkot hogy rá tudjam rakni a 3 lánctányért akár másikat is nem zárkózom el az isis vagy octalink rendszertõl sem(jelenleg 4szög tengelyes) viszont szeretném megtartani a jelenlegi legnagyobb lánctányért(52T) ha lehetséges. Persze az esetleges csere rendszer esetén használtban gondolkozom max a monoblokk lenne új.
privát üzenet ment
#5858
Posted 2011. July 22. - 17:58

Egy számomra fogós kérdésem lenne, remélem tudtok segíteni. Van egy Kona Lana'i vázam rajta egy országútihoz való sunrace hajtókar és monoblokk
csapágyházam 68mm-es most csak két lánckerék van mert legkisebb nem fért el a váztól. szeretném cserélni a monoblokkot hogy rá tudjam rakni a 3 lánctányért akár másikat is nem zárkózom el az isis vagy octalink rendszertõl sem(jelenleg 4szög tengelyes) viszont szeretném megtartani a jelenlegi legnagyobb lánctányért(52T) ha lehetséges. Persze az esetleges csere rendszer esetén használtban gondolkozom max a monoblokk lenne új.
#5859
Posted 2011. July 22. - 14:24

Ha tudsz menetet vágni, tedd, M10x1 a mérete, gondolom 9,5 mm körül kell fölfúrni (ezt ellenõrizd...).
Cyclus Taraud* pour patte de dérailleur (M10 x 1) Acheter pas cher Boutique en ligne www.rose-vpc.fr
Ha bizonytalan vagy, bármelyik (? jobb) bolt megcsinálja.
Emellett lehet tartókonzolt is kapni, az olcsóbb biciklikre szokás, ahol egyáltalán nincs tartó:
Amazon.com: SunRace Index Hanger Plate with Nut and Bolt (Shimano compatible): Sports & Outdoors.
Ilyet pl. Decathlonban találni.
Kösz, váltópapucsra szavazok, szimpibb, mint menetet fúrni....decathlonban látok is
#5860
Posted 2011. July 22. - 13:40

Ha tudsz menetet vágni, tedd, M10x1 a mérete, gondolom 9,5 mm körül kell fölfúrni (ezt ellenõrizd...).Sziasztok!
nehézségbe ütköztem....vettem teljes Shimano 600EX Arabesque váltó és fékszettet az öreg Peugeot birngámra....fel is szereltem mindent amit tudtam, van különbség azért az azonos idõszakban gyártott Simplex és Mafac váltókhoz, fékekhez képest...
Szóval a lényeg, hátsó váltót nem tudtam kicserélni, mert a Simplex átmenõ csavarral rögzül a váltótartón, Shimano meg menetes, ráadásul 1mm-rel nagyobb az átmérõje, mint a lyuk a vázon....ráadásul a lyuk nem menetes....
Segítsetek, mi a jó megoldás? Vágjak menetet a vázon lévõ váltótartóba? vagy van valami tartókonzol erre?
Cyclus Taraud* pour patte de dérailleur (M10 x 1) Acheter pas cher Boutique en ligne www.rose-vpc.fr
Ha bizonytalan vagy, bármelyik (? jobb) bolt megcsinálja.
Emellett lehet tartókonzolt is kapni, az olcsóbb biciklikre szokás, ahol egyáltalán nincs tartó:
Amazon.com: SunRace Index Hanger Plate with Nut and Bolt (Shimano compatible): Sports & Outdoors.
Ilyet pl. Decathlonban találni.