Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#5861
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Sokak szerint az FSA középcsapágyak kevésbé tartósak mint a Shimano. Bár talán montin van ennek nagyobb jelentõsége.
A legjobb ár-érték arány Shimano fronton szerintem a 105. Hollowtech 2, azaz könnyebb mint a Tiagra kb 200 grammal, és 10-es rendszerû.

#5862
bsoma

bsoma

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok!

nehézségbe ütköztem....vettem teljes Shimano 600EX Arabesque váltó és fékszettet az öreg Peugeot birngámra....fel is szereltem mindent amit tudtam, van különbség azért az azonos idõszakban gyártott Simplex és Mafac váltókhoz, fékekhez képest...
Szóval a lényeg, hátsó váltót nem tudtam kicserélni, mert a Simplex átmenõ csavarral rögzül a váltótartón, Shimano meg menetes, ráadásul 1mm-rel nagyobb az átmérõje, mint a lyuk a vázon....ráadásul a lyuk nem menetes....
Segítsetek, mi a jó megoldás? Vágjak menetet a vázon lévõ váltótartóba? vagy van valami tartókonzol erre?

#5863
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.190 hozzászólás
köszi :)
Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#5864
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Nagytányér, hátul legnagyobb kerék. Teljesen feszesen megnézed hány szem + 2.

#5865
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.190 hozzászólás
Lánccserénél, mi alapján belõni pontosan belõni az új lánc hosszát?
Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#5866
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Helló!

Nektek mennyit bír egy hollowtec II-es Shimano monoblokk (Xt szintû)? Nekem kb. 2500 km túrahasználat után elkezdett szorulni, pedig egyszer átzsíroztam. Mondjuk, ujjonan sem volt táltos. Most kerámia gólyós Aerozine-t tettem be, kiváncsi vagyok mennyit bír. Jelenleg és és föld a különbség.

#5867
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

A hajtómûvekkel kapcsolatban annyi kérdésem lenne még (bár kezdek lemondani a T2 átalakításáról, úgyhogy ezt inkább már csak a jobb tájékozódás kedvéért), hogy amikor elkezdtem foglalkozni a T5-tel, akkor ennek kapcsán kicsit olvasgattam az FSA hajtómûvekrõl is. Annak hogy csak a Shimano 105-öt és a Tiagrát említetted, és az FSA Gossamer / Omega vonalat nem, annak ár/érték arány okai voltak, vagy egyszerûen csak fölösleges lett volna komplikálni? (mint ahogy persze az is igaz, hogy még egy csomó más hajtómûvet is lehetne hozni ebben a kategóriában :) ) Esetleg azt még megkérdezném, hogy amennyiben a Shimano 105-ös illetve a Tiagra mûszaki színvonalát nézzük, akkor ezekhez képest ár/érték arányban mit tartasz/tartotok leginkább ajánlhatónak? Persze az is lehet, hogy itt a különbözõ gyártók között nincs azért túl nagy különbség.

Üdv,

V

Ár/érték okai voltak. Ha a grammokat nem nézzük akkor semmi különbség nincs az említett hajtómûvek között, a drága FSA ugyanannyit tud, mint az ultegra, 105, tiagra. Persze mindig mondják, hogy az egyikben milyen technológiák vannak és ennyivel és ennyivel merevebb, jobban vált stb, ami 99%ban marketing, mivel észrevehetetlenek ezek a különbségek.


A sebesség mindent megold.

 


#5868
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Esetleg a decathlon oldalán is nézelõdhetsz

ott 160 valaennyiért van olyan fitnesz bringa, aiminek a villája és a váz támvillája is karbon, mondjuk annyi a szépség hibája, hogy patkó fékes nem pedig v fékes

vagy van 270-ért 105-össel szerelt cyclo cross, ennek meg ugyan nem egyenes a kormánya, de szerintem érdemes lehet kipróbálni a koskormányt, ha meg nem jön be, akkor annyiért eladod a fékváltókart, amennyiért egy az egyben vehetsz egyenes kormányt váltókarral, és még marad is szerintem

decában kapsz rá rendes 2 éves garit is, és ha jól tudom a decathlonos bringák elég jók, a drágábbak vázai meg deda csövekbõl vannak, és szerintem tuti be lehet rendelni náluk ezeket a bringákat

#5869
bvr

bvr

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás

Az már más kérdés, hogy érdemes-e így bringát venni, szinte építesz egy teljesen másikat, lehet nem így éri meg legjobban. A T2-ben a kerékagyak az alsókategóriából kerültek ki és a karbonvilla is sokkal kényelmesebb.

Hát igen... Amúgy a sors fintora, hogy amikor elõször elhatároztam, hogy nekem lesz egy ilyen fitness-bringám, az pont egy olyan bikemag-cikk inspirálta (most elõ is kerestem a fénymásolatot, 2002 augusztus), ahol az egyik alany egy Merida Magnesium Speeder, a másik pedig egy a szerzõk ("Balázs megaz Atom") alkatrészenként összerakott épített gép.

Jogos, hogy a T2-höz elég jelentõsen hozzá kell nyúlni, és akkor még mindig ott van amit a másik topicban már kérdeztem, és itt meg is kaptam rá a választ, hogy a kerékagyak alsókategóriásak, és hát ahogy ott is írtam, a karbon villáért is fáj kicsit a szívem. Lehet hogy inkább várok fél évet egy T5-re, addig még talán erõsödöm is, és akkor a kazettát sem kell lecserélnem :)

Egyébként amit Exile linkelt váz az nagyon tetszik, egyrészt mert rögtön megtetszett a fekete-fehér-vörös látványvilág, másrészt mert nem ismertem ezeket a bringákat, szóval rákerestem, és ott a T5-höz eléggé hasonlatos karbon-villás fitness-bicajt is találtam (árban is hasonló, bár ezen minden "csak" 105-ös)
Buy RED BULL X-LITE MULTICROSS AL-2000 compact online
Van teljes karbonból is, az persze jóval drágább.
Ha jól néztem szállítanak Magyarországra is, de azért az megintcsak plusz tízezrek, és még csak ki sem tudnám próbálni.
Amúgy példás a honlapjuk, még konfigurátor is van (!)
(aminek ugyan megintcsak nem hiszem, hogy 2011-ben kuriózumnak kellene lennie, és hát lehet hogy csak nem bolyongok eleget a neten, de én nem nagyon szoktam ilyet látni)

A hajtómûvekkel kapcsolatban annyi kérdésem lenne még (bár kezdek lemondani a T2 átalakításáról, úgyhogy ezt inkább már csak a jobb tájékozódás kedvéért), hogy amikor elkezdtem foglalkozni a T5-tel, akkor ennek kapcsán kicsit olvasgattam az FSA hajtómûvekrõl is. Annak hogy csak a Shimano 105-öt és a Tiagrát említetted, és az FSA Gossamer / Omega vonalat nem, annak ár/érték arány okai voltak, vagy egyszerûen csak fölösleges lett volna komplikálni? (mint ahogy persze az is igaz, hogy még egy csomó más hajtómûvet is lehetne hozni ebben a kategóriában :) ) Esetleg azt még megkérdezném, hogy amennyiben a Shimano 105-ös illetve a Tiagra mûszaki színvonalát nézzük, akkor ezekhez képest ár/érték arányban mit tartasz/tartotok leginkább ajánlhatónak? Persze az is lehet, hogy itt a különbözõ gyártók között nincs azért túl nagy különbség.

Üdv,

V

#5870
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

és jönnének a hajással kapcsolatos konkrét kérdéseim. Egyelõre még kitartok koncepcióm mellett, tehát olyan MTB/orzságúti hibridet (fintess gép) szeretnék, ahola váz és kereket az országúti vonalról jönnek, de egyenes kormánnyal, V-fékkel, a meghajtás áttételezése is valamelyest elmozdul a monti felé, mint ahogy arról lentebb is beszélgettünk már. Úgy tûnik a Speeder T2 beszerezhetõ, ezért most ezt veszem kiindulási alapnak

SPEEDER T2 - Fitness Bike - Merida Bikes International

Namost én mindenképpen 2x10-ben gondolkozom továbbra is, én ebben nagy fantáziát látok a magam szempontjából.
Ebben az esetben ez azt jelenti, hogy ezen a gépen cserélni kell immár nem csak a hátsó kazettát (a korábban már tárgyalt 11-36-ra) és hátsó váltót, hanem mivel itt gyárilag 3 tányér van elöl, ezt is cserélnem kell 2 tányéros hajtómûre (és a váltót is). Ami viszont némileg kedvezõbb az átépítés szempontjából, hogy ezen gyárilag olcsóbb alkatrészek vannak (hiszen a bringa listaára is 180 körül van a T5 300-ával szemben - persze ez sokmindenbõl tevõdik össze, amivel kapcsolatban egy másik topicban majd még kérdezek - de azért a hajtásnak komoly aránya van benne), szóval van némi mozgásterem az erre a célra szánt pénzemben.
Hogy konkrétan mit-hol-mennyiért építenek át, arra majd kérek több helyrõl árajánlatot, csak szükségem lenne némi kiindulásra.
Tudnátok mondani konkrét javaslatokat?

Amit én néztem (persze csak kisker listaárakat tudok), hogy a Speeder T5-ön lévõ 50-34-es FSA Gossamer Megaexo az nagyjából egy árban (és minõségi kategóriában?) van a Shimano Ultegrával, a Shimano 105 pedig ha jól nézem az FSA Omegával, de ebben lehet hogy tévedek, elég komoly eltéréseket találtam az árakban, pl. ezt a Megaexo-t láttam 25 körül és 50 körül is, amit nem egészen értek... (persze helyenként különbözõ módokon adják az idõnként akár elég jelentõs kedvezményeket) Ezek után hajlok arra, hogy a Speeder T2-öt megrendelem hajtómûvek, kazetta, váltók nélkül ahol a legtöbbet vonják le az árból, és utána én majd összevadászom újra a nekem szükséges dolgokat, mert itt soktízezer lehet a különbség plusz-minuszban.
(Aztán persze ha az adott bolt is hajlandó ésszerû árért átépíteni, akkor tõlem rendben)

Tudtok ajánlani olyan kazettát, amibõl a 11-36 biztosan egy láncba tehetõ ezekkel a hajtómûvekkel? A váltó/váltókarokkal kapcsolatban majd átmegyek az errõl szóló topicba.

Az "igénybevételt" illetõen azzal lehet számolni, hogy hetente esténként 2-3x tekerek 20-30 km-t, és mondjuk 2-4 hétvégénként egy 100 körüli km körüli túra, tehát egyáltalán nem versenyzõi igénybevételrõl van szó, gramm-mániás sem vagyok, de azt azért szeretem, ha a bicajom "rendben van", és normális minõségû.

Üdv,

V


Erre a felhasználásra bõven elég egy tiagra szett, megbízható és jól mûködik, de ha nem tetszik ott van a 105. Olyan kazettát, ami kompatibilis ezzel a rendszerrel, a sram gyárt, ezek a pg-1050, pg-1070. Mondjuk csak 12-36 van belõlük (11-36 csak a csúcskategóriából van 180-200 euróért), de szerintem neked bõven elég az 50/12-es áttétel is (emlékszem eredetileg 44-est akartál elõre és a 44/11 kisebb, mint az 50/12), lehet vele 60km/h fölött tekerni és a lépcsõk is kisebbek benne. Állítólag shimano mtb kazettát is be lehetne építeni kmc lánccal, de ez nem teljesen megbízható forrásból van és a kmc láncok nem is váltanak olyan jól. Ehhez kell még egy mtb hátsóváltó. Ha shimanot választasz akkor mtb váltókar kell hozzá, ha sramot akkor meg sram :) . Szóval országúti a hajtómû és az elsõváltó lehet.

Az már más kérdés, hogy érdemes-e így bringát venni, szinte építesz egy teljesen másikat, lehet nem így éri meg legjobban. A T2-ben a kerékagyak az alsókategóriából kerültek ki és a karbonvilla is sokkal kényelmesebb.


A sebesség mindent megold.

 


#5871
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
És mi lenne, ha megvennéd ezt a vázat:
Red Bull cyclokrossz vázszett « váz « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása
meg hozzá a Shortykat, aztán olyan kereket, hajtást, kormányt raksz rá, amilyet akarsz?
(Nem én árulom.)
Mondjuk a végére valszeg drágább lesz, mint egy T2.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#5872
bvr

bvr

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Sziasztok!

OFF

Hát nem gondoltam volna, hogy rögtön az elején elakadok, de több üzletet végigkérdezve úgy tûnik a Merida Speeder T5 jelenleg nem kapható (volt ahonnan azt írták vissza, hogy eleve nagyon keveset hozott be a forgalmazó) és idén már nem is lesz... Számomra azért ez 2011-ben nem kicsit furcsa, mert én azt gondolnám, hogy ha egy vásárló szeretne valamit (ami ráadásul elég sokba kerül, tehát megéri az utánjárást), akkor azt gondolnám hogy van egy kiépült rendszer, neten szépen bejelölik az európai disztibútornak, és mondjuk 1 hónapon belül itt a bringa... hát úgy látszik nem.
(Tudom hülye példa a könyv, de 5-6 éve ezt még könyvesboltokban is eljátszották. Persze ott megrántottam a vállamat, felmentem az Amazonra, és 1 hónap alatt itt volt az USA-ból... 8-10 szállításból egyel sem volt gond, pedig én magánszemély vagyok, nem könyvesbolt aki rendszeresen tudna nagy mennyiségben rendelni, tehát még kedvezõbb feltételeket kiharcolni. És nem csak könyvre volt ez igaz, nagyobb értékû mûszaki cikkeknél is volt ilyen, bár ott sikerült találni boltot. Eleve amióta "EU vagyunk", azóta némiképp értelmét veszti a "hazai forgalmazó" fogalma, hiszen bármelyik üzlet közvetlenül megkereshet bárkit Európában (legalábbis elvileg, és ugyan nem biciklinél hanem más mûszaki cuccoknál, de ezt több boltban kifejtették már nekem. Na mindegy, mérgelõdés befejezve... :) )

Na innentõl OFF VÉGE,

és jönnének a hajással kapcsolatos konkrét kérdéseim. Egyelõre még kitartok koncepcióm mellett, tehát olyan MTB/orzságúti hibridet (fintess gép) szeretnék, ahola váz és kereket az országúti vonalról jönnek, de egyenes kormánnyal, V-fékkel, a meghajtás áttételezése is valamelyest elmozdul a monti felé, mint ahogy arról lentebb is beszélgettünk már. Úgy tûnik a Speeder T2 beszerezhetõ, ezért most ezt veszem kiindulási alapnak

SPEEDER T2 - Fitness Bike - Merida Bikes International

Namost én mindenképpen 2x10-ben gondolkozom továbbra is, én ebben nagy fantáziát látok a magam szempontjából.
Ebben az esetben ez azt jelenti, hogy ezen a gépen cserélni kell immár nem csak a hátsó kazettát (a korábban már tárgyalt 11-36-ra) és hátsó váltót, hanem mivel itt gyárilag 3 tányér van elöl, ezt is cserélnem kell 2 tányéros hajtómûre (és a váltót is). Ami viszont némileg kedvezõbb az átépítés szempontjából, hogy ezen gyárilag olcsóbb alkatrészek vannak (hiszen a bringa listaára is 180 körül van a T5 300-ával szemben - persze ez sokmindenbõl tevõdik össze, amivel kapcsolatban egy másik topicban majd még kérdezek - de azért a hajtásnak komoly aránya van benne), szóval van némi mozgásterem az erre a célra szánt pénzemben.
Hogy konkrétan mit-hol-mennyiért építenek át, arra majd kérek több helyrõl árajánlatot, csak szükségem lenne némi kiindulásra.
Tudnátok mondani konkrét javaslatokat?

Amit én néztem (persze csak kisker listaárakat tudok), hogy a Speeder T5-ön lévõ 50-34-es FSA Gossamer Megaexo az nagyjából egy árban (és minõségi kategóriában?) van a Shimano Ultegrával, a Shimano 105 pedig ha jól nézem az FSA Omegával, de ebben lehet hogy tévedek, elég komoly eltéréseket találtam az árakban, pl. ezt a Megaexo-t láttam 25 körül és 50 körül is, amit nem egészen értek... (persze helyenként különbözõ módokon adják az idõnként akár elég jelentõs kedvezményeket) Ezek után hajlok arra, hogy a Speeder T2-öt megrendelem hajtómûvek, kazetta, váltók nélkül ahol a legtöbbet vonják le az árból, és utána én majd összevadászom újra a nekem szükséges dolgokat, mert itt soktízezer lehet a különbség plusz-minuszban.
(Aztán persze ha az adott bolt is hajlandó ésszerû árért átépíteni, akkor tõlem rendben)

Tudtok ajánlani olyan kazettát, amibõl a 11-36 biztosan egy láncba tehetõ ezekkel a hajtúmûvekkel? A váltó/váltókarokkal kapcsolatban majd átmegyek az errõl szóló topicba.

Az "igénybevételt" illetõen azzal lehet számolni, hogy hetente esténként 2-3x tekerek 20-30 km-t, és mondjuk 2-4 hétvégénként egy 100 körüli km körüli túra, tehát egyáltalán nem versenyzõi igénybevételrõl van szó, gramm-mániás sem vagyok, de azt azért szeretem, ha a bicajom "rendben van", és normális minõségû.

Üdv,

V

#5873
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás
Ez egy gumírozott fém alátét,az a fele amelyik a hajtókarba illeszkedik fém,a másik fele ami pedig a középcsapágy oldalához gumi.Nagykerben jelenleg nem elérhetõ,rendelésre pár hét.De lehet itt valakinek akad hamarabb.
GT-Atee

#5874
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Valakinek nincs egy hollowtech II baloldali hajtókar belsõ oldalán lévõ(ahol a tengely belecsúszik a hajtókarba)gumírozott vékony alátét ami nekifekszik a középcsapágy oldalának?

Az 5 számú alkatrész:http://techdocs.shim...69830696742.pdfHa valakinek akad megvenném.

Van száma, biztos beszerezhetõ. Meg kell kérdezni van-e a nagykerben.


A sebesség mindent megold.

 


#5875
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
ez gumirozott-fem,-muanyag,vagy tomor gumi alatet? mert ha tomor gumi akor csak tudd meg a mereteit es o-ring kft legyartja max 1000 ert.nemhiszem hogy valaki pont csak ezt az alkatreszt arulna.

ha viszont fem de nem kell hogy gumirozott legyen akkor meg esztegralyos legyartja ha egyedi meret.
talan valaki a gumirozasra is tud valamit.

#5876
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás
Valakinek nincs egy hollowtech II baloldali hajtókar belsõ oldalán lévõ(ahol a tengely belecsúszik a hajtókarba)gumírozott vékony alátét ami nekifekszik a középcsapágy oldalának?

Az 5 számú alkatrész:http://techdocs.shim...69830696742.pdfHa valakinek akad megvenném.


GT-Atee

#5877
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás
Régen szereltem már én is olyat,de én úgy emlékszem,hogy jobb menetes.

Valahogy most kiesett az agyamból ez a dolog.
Szórakozásból szét szeretném szedni az egyik shimano kazettámat, ugyanis meghalt. (Van másik, csak kicserélés közben jutott eszembe, megnézném mennyire halottak a bordák.)
A "végdugó" amihez a kétkarmos szerszám kell jobb vagy balmenetes?
Úgy emlékszem bal, de nem mozdul.


GT-Atee

#5878
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Valahogy most kiesett az agyamból ez a dolog.
Szórakozásból szét szeretném szedni az egyik shimano kazettámat, ugyanis meghalt. (Van másik, csak kicserélés közben jutott eszembe, megnézném mennyire halottak a bordák.)
A "végdugó" amihez a kétkarmos szerszám kell jobb vagy balmenetes?
Úgy emlékszem bal, de nem mozdul.

Ride everywhere.

.


#5879
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Valahol azt olvastam, hogy azért van az átmérõ különbség, hogy felsõ holtpontban kisebb erõt kelljen kifejteni az átlendítéshez, ezzel csökkentve a térdizület terhelését. De lehet, hogy keverem valami hasonló cuccal a dolgot.


Igen, könnyebb átlendíteni és nagyobb erõt tudsz kifejteni, de ez pont a térdeidet teszi tönkre. Ami elvileg térdbarát az a biopace (hasonló mint ez csak 90fokkal elforgatva), ott a holtponton nehéz átlendíteni és utána könnyebb hajtani, ezzel kímélve a térdet.


A sebesség mindent megold.

 


#5880
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

Miért lenne az a célja?


Valahol azt olvastam, hogy azért van az átmérõ különbség, hogy felsõ holtpontban kisebb erõt kelljen kifejteni az átlendítéshez, ezzel csökkentve a térdizület terhelését. De lehet, hogy keverem valami hasonló cuccal a dolgot.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9