Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#4901
Posted 2012. March 27. - 10:18

#4902
Posted 2012. March 27. - 08:32

ha már egy picit "cicereg" a lánc vagy a kelleténél több (persze ez is relatív) koszt látok rajta, azonnal bontom.
nekem mindig fenntartasaim voltak ezzel kapcsolatban, foleg shimano lancoknal. sztem az idealis hasznalata ezeknek a lancoknak, ha ujonnan a megerositett stifttel osszerakjak, aztan ugy is marad vegig. persze igy vetesforgoban nem lehet hasznalni, de nem bomlik meg a lanc "osszeepult" integritasa allandoan. patenszemet pedig elvileg nem javasolnak hozza. ha vki mindenaron mosni akarja, arra ott vannak a felrakhato lancmoso szerkezetek.
#4903
Posted 2012. March 27. - 08:27


GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4904
Posted 2012. March 27. - 08:25

Azt nem értem, amikor 9 es láncot használtam, új korában simán tudtam tekerni vele több száz km-t úgy, hogy nem kellett beolajozni,
a 10 es rendszernél sajna két esetben is csalódnom kellett max 100km után olajat kívánt a hajtás.
Talán azért mert vékonyabb a lánc?
#4905
Posted 2012. March 27. - 08:14

Ridley Noah Fast
#4906
Posted 2012. March 27. - 07:51

Az a baj, h már szinte biztos, nekem nem a brigo tette tönkre a fogsort, hanem az az agresszív konyhai zsíroldó amit használtam. Csak késõbb láttam meg rajta a feliratot: alumínium felületen TILOS! Hát bebuktam. Ez lehet a magyarázat arra, h a takarítás elõtt még semmi baja nem volt a hajtásnak, majd amikor "lekezeltem" a fogsort, ez lett a jelenség.Egyébként nagy a sanszom, h a láncom meg jó még. Tegnap kezembe került egy vadi új HG-93 lánc egy darabja, és a láncnyúlásmérõ ua mutatja mint az én használt láncomnál, de már úton az új. Kíváncsiságból kinyomtam belõle egy pár csapot, de semmilyen extra kenést nem tátok rajta, persze erõsen lehúzza a szem amikor kitolom a láncbontóval. Valami más módszerrel szét fogom szedni, mert már én is kíváncsi vagyok, hogy mifene extra gyári kenés lehet a belsejében.
Nincsen benne gyárilag csodaszer. Egy nagy kádon húzzák keresztül amiben inkább zsírszerû anyag van, de mivel fel van melegítve ezért olyan mint a nagyon híg olaj. Könnyedén bekúszik mindenhova, amikor lehûl akkor pedig "ottmarad". Ezért olyan ragacsos tapintású az új lánc.
#4907
Posted 2012. March 27. - 07:47

Milyen kárt okoz a brigéció és miben?
Konkrétan simon esetére írtam. Úgy vigyáz a láncra mint a hímes tojásra, semmi értelme a brigóval mindent totál kimosni belõle. Egy sáros, vizes használatnál ahol tényleg rengeteg kosz bemosódik a láncba ott van értelme kimosni, ott több haszna van. Az õ esetében néhány porszemen kívül semmi nem jut be a láncba. Ellenben feloldja a kenõanyagot a lánc belsejében. Utána gondolom vízzel kimossa amibõl biztos marad benne és korrodál, hacsak nem szárítja ki utána 5 perc alatt. Szerintem felesleges, de biztos lesznek itt ellen érvek.
#4908
Posted 2012. March 27. - 07:12

Az a baj, h már szinte biztos, nekem nem a brigo tette tönkre a fogsort, hanem az az agresszív konyhai zsíroldó amit használtam. Csak késõbb láttam meg rajta a feliratot: alumínium felületen TILOS! Hát bebuktam. Ez lehet a magyarázat arra, h a takarítás elõtt még semmi baja nem volt a hajtásnak, majd amikor "lekezeltem" a fogsort, ez lett a jelenség.Egyébként nagy a sanszom, h a láncom meg jó még. Tegnap kezembe került egy vadi új HG-93 lánc egy darabja, és a láncnyúlásmérõ ua mutatja mint az én használt láncomnál, de már úton az új. Kíváncsiságból kinyomtam belõle egy pár csapot, de semmilyen extra kenést nem tátok rajta, persze erõsen lehúzza a szem amikor kitolom a láncbontóval. Valami más módszerrel szét fogom szedni, mert már én is kíváncsi vagyok, hogy mifene extra gyári kenés lehet a belsejében.Milyen kárt okoz a brigéció és miben?
Ridley Noah Fast
#4909
Posted 2012. March 27. - 06:22

Milyen kárt okoz a brigéció és miben?
lugos kámhatású, amit tilos lánchoz használni
továbbá a csapok alol kimossa a kenést, pont ahonnan a legfontosabb és egyben a legnehezebb újrakenni
#4910
Posted 2012. March 26. - 22:50

A 71 fok inkább a fejcsõ szög lehet.Lehet, hogy akkor a kép csalóka volt amit betettem, mert emlékeim szerint mindkettõ 66-69°os. Mondjuk a nyeregvázcsõ a montimon viszont 71fok emlékeim szerint, de akkor mindkettõnek rosszul kéne mûködnie, ha ez lenne a gond.
Hazamegyek a hétvégén megnézem, hogy tényleg azonos-e a láncvilla szög a két váltón. De mindenképp visszacserélem, mert ha jó elviekben, ha nem, akkor se hagyom fent ezt a zajgépet.
#4911
Posted 2012. March 26. - 22:48

Szerintem ahogy te használod a bringát ahhoz nem kell ez a vetésforgós módszer. Csak jó idõben használja semmi por, víz.... A brigót pedig felejtsd el, több kárt csinál mint hasznot. Vegyél egy HG 50-es kazettát és egy HG 53-as vagy 73-as láncot. Szerintem!
Milyen kárt okoz a brigéció és miben?
#4912
Posted 2012. March 26. - 19:11

A váltó belsõ oldalán jelölik a láncvillaszöget. A terkkingé 63-66°-os, és a Tied a Shimi doksi alapján ennyi. A montié pedig 66-69°-os, tehát ez a szögállás lenne Neked megfelelõ. Ez sajnos okoz problémát, nagyon kevesen veszik ezt figyelembe.
Lehet, hogy akkor a kép csalóka volt amit betettem, mert emlékeim szerint mindkettõ 66-69°os. Mondjuk a nyeregvázcsõ a montimon viszont 71fok emlékeim szerint, de akkor mindkettõnek rosszul kéne mûködnie, ha ez lenne a gond.
Hazamegyek a hétvégén megnézem, hogy tényleg azonos-e a láncvilla szög a két váltón. De mindenképp visszacserélem, mert ha jó elviekben, ha nem, akkor se hagyom fent ezt a zajgépet.

#4913
Posted 2012. March 26. - 08:53

A 93-as láncot megrendeltem már, a fogsor (770) meg intézik már. Mivel ez lett a második bringám, így remélem sokat bír még ki. Valami azért eszembe jutott. A fogsort a nejem tûzhelyhez használatos zsíroldójával takarítottam le (én barom), jeleztétek itt, h alura az nem jó. Valszeg aazzal is okozhattam kárt benne. Csak a hiba okát keresem.Szerintem ahogy te használod a bringát ahhoz nem kell ez a vetésforgós módszer. Csak jó idõben használja semmi por, víz.... A brigót pedig felejtsd el, több kárt csinál mint hasznot. Vegyél egy HG 50-es kazettát és egy HG 53-as vagy 73-as láncot. Szerintem!
Cserélni fogom, ez már biztos. Nem egy olcsó történet, hisz akkor az outira is vehetek egy pár garnitúra láncot.Ezt ügye nem komolyan kérdezted ?
Midig egyszerre cseréljük a láncot a fogsorral. És ne feledd, még vegyél kb. 3 láncot a cserékhez. Nem kell a legdrágábbat venni.
Láncnyúlásmérõm soha nem volt, én csak cserélgetem a láncokat 5-600km-enként. Elõzõ rendszerembe több, mint 20 ezer km-t raktam ezzel a módszerrel. (mtb)
Ridley Noah Fast
#4914
Posted 2012. March 26. - 08:31

Ezt ügye nem komolyan kérdezted ?
Midig egyszerre cseréljük a láncot a fogsorral. És ne feledd, még vegyél kb. 3 láncot a cserékhez. Nem kell a legdrágábbat venni.
Láncnyúlásmérõm soha nem volt, én csak cserélgetem a láncokat 5-600km-enként. Elõzõ rendszerembe több, mint 20 ezer km-t raktam ezzel a módszerrel. (mtb)
Szerintem ahogy te használod a bringát ahhoz nem kell ez a vetésforgós módszer. Csak jó idõben használja semmi por, víz.... A brigót pedig felejtsd el, több kárt csinál mint hasznot. Vegyél egy HG 50-es kazettát és egy HG 53-as vagy 73-as láncot. Szerintem!
#4915
Posted 2012. March 26. - 08:26

#4916
Posted 2012. March 26. - 02:22

Ezt ügye nem komolyan kérdezted ?Jól értem? Új lánc, régi fogsor, ugrik. Új fogsor, régi lánc szintén ugrik. Tehát akkor érdemes mindkettõt egyszerre cserélni!!???
Midig egyszerre cseréljük a láncot a fogsorral. És ne feledd, még vegyél kb. 3 láncot a cserékhez. Nem kell a legdrágábbat venni.
Láncnyúlásmérõm soha nem volt, én csak cserélgetem a láncokat 5-600km-enként. Elõzõ rendszerembe több, mint 20 ezer km-t raktam ezzel a módszerrel. (mtb)
#4917
Posted 2012. March 25. - 21:47

Ridley Noah Fast
#4918
Posted 2012. March 25. - 21:21

Min van, trekkingen vagy montin? Mert ez egy trekking váltó.
Mtb.
Hmm, azt honnan tudni, hogy ez trekking elsõ váltó?
Verti
haver átváltott 9es rendszerre ugyanezzel az fd-m530as (csak felsõbilincses) elsõ váltóval, és ugyanúgy beleér a lánc. Nem érezni hogy kevésbé érne bele, pedig neki ezer éve megvan, nem hinném hogy rossz beállítás lenne.
#4919
Posted 2012. March 25. - 20:31

#4920
Posted 2012. March 25. - 19:34

Találkozott már valaki ezzel az elsõ váltóval?
http://webshop.pedal...lso_FD-M530.jpg
Egy ilyen alivio-t használtam 2010-2011-ben, igazából gond nélkül. ilyet:
http://www.hajtany.h...633/pic2568.jpg
A gondom az, hogy levettem az alivio-t és feltettem a deore, mert az alsó bilincses jobban tetszik, meg hát mégiscsak deore... Tökéletes vált, ezzel nincs probléma, de azt tapasztalom, hogy 32-32-t simán tudok váltani. De ha lent lerakom a 22esre (tehát a láncvonal egyenesebb lesz) akkor beleér a lánc az átdobóba. Illetve 44-15 alá sem tudok váltani, mert ott is már beleér, de még a 44-15nél is cicereg néha.
Havernak se tökéletes, ez a széria, de az övé felsõ bilincses.
Na most mi vagyunk bénák, vagy ez egy vacak széria, és másnak is volt ilyen gondja? Talán túl szûk az átdobó? Haverom most már 9es lánccal használja, de azzal se lett észlelhetõen jobb.
Min van, trekkingen vagy montin? Mert ez egy trekking váltó.
Ridley Noah Fast