Dear [rob]!
Az ilyen átalakításokat természetesen ésszel és szakértelemmel kell csinálni, nem mondtam, hogy bárki ugorjon bele... vBalu kérdezett, én írtam neki a tapasztalataimról. Egyébként sem darab csövekbõl csináltunk vázat, amihez sablon kellett volna, hanem ilyen-olyan átalakítások voltak. így meg mitõl menne két nyomban? Az acél vázak egyébként nagyon jól tûrik az utólagos alakítást, szemben az aluval például. A háttérrõl pedig annyit, hogy ezek egy versenyautó-építõ mûhelyben készültek, ahol többek között gyártottunk csõvázas középmotoros versenyautókat is, melyeket a mai napig is használnak. Képzelj el két szál hatnegyedes csövet, egymás mellett hosszában, és abból kezdj el autót építeni! Úgy, hogy semmi papír, meg tervrajz, meg ilyenek. Az észmunka, nem számítógépes diplomás tervezgetés. (semmi bajom a diplomával) Ja, és hét éve dolgozom a bicajos szakmában, úgyhogy a lekicsinylõ megjegyzéseket mellõzzük szerintem. Persze egyszerübb megvenni egy PolarX vázat, vagy egy Wega DH-t, de attól még játszani, próbálkozni lehet, nem? Pl. érdekelt, hogy egy cro-mo adrenalin vázból(Oria TT) milyen állatkodó vázat lehet csinálni. És megcsináltam. Nem mondom, hogy ilyen f*sza, meg olyan király, de szép volt, az enyém volt, és egyedi volt! (és nem ment 2nyomban ;D) És nem szakadt kettõbe 2 év után se. Voltak mellette más bicajaim is, de ezt ki kellett próbálni, ha egyszer van rá lehetõsége az embernek, és nem volt vesztenivaló... A fél-egy fok fejcsõszög csak a profiknak számít szerintem, a többség inkább bicajozik. Ha normálisan áll persze pl. a fejcsõ. Semmiképpen se gányolásra gondolj, ezek precíz, megtervezett munkák voltak.
Nna, bocs a sok dumáér, de a félreértések kedvéért ezt tisztáznom kellett! ;D
Üdv:
Tom racing
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váz építés
Indította
Major
, 2001. november 23. 17:36
#181
Írta 2003. augusztus 21. - 18:00
#182
Írta 2003. augusztus 21. - 17:20
És elég király, amikor a találomra összeheftelt vázad 2 nyomon fut.... Az OK, hogy megpróbál mindenki szarból várat építeni, de nem mindig jön ám össze.... Én pl: egy éve még azt mondtam, na nehogymár észrevegyél 1 fok fejcsõszög eltérést a vázadon! (annak, aki mondta, hogy észreveszi) Nos ma már én is észreveszem.... És azért sablon nélkül nekiugrani vázat hegeszteni, nos khmmm.... merész vállalkozás.
#183
Írta 2003. augusztus 21. - 08:25
Hali, mi rengeteg vázat csináltunk már acélból meg cromo-ból, a nagyját simán lánggal, mer nem volt más, és hibátlanul bírják a mai napig. A CO az jobb, mer nincs akkora hõterhelés, nem égeti szét a vasat mire körbeér, csak az drágább egy kicsit, meg ahhoz tényleg jó hegesztõ kell, mer a pistabácsik csak összetaknyolják, nem tudnak szép varratot, meg ilyenek. Persze az awi lenne a legjobb. Mi mindig kész vázakat alakítottunk át, másik váz volt az alapanyag. Számítógép szerintem nem kell hozzá, mi mindig kész vázakhoz raktuk összehasonlításul, ugye homlokcsõszög meg ilyenek... Agyon lehet merevítgetni ezeket, jó játék egy drága, külföldi katalógusból kinézett spéci vázakat legyártani itthon acélból. Persze mindenhol, ahol heggesztettünk, plussz merevítést kapott a váz, mert nem bíztunk annyira magunkban/hegesztésben. PL. felsõcsõ-fejcsõ találkozást hegesztés után nem mertük úgyhagyni, ahogy a gyári bicajokon látszik, hanem mindig legalább egy, de inkább 2 merevítést kapott a váz.(felülhegesztés enyhe szögben nekitámasztva a fejcsõnek, +dobozolás az alsó-felsõcsõ meg a fejcsõ között. Lásb Kona Scab cr-mo, vagy Stab Primo) A dobozolást elõször kemény papírból érdemes csinálni, mert macerás egy dolog. Meg álltalában az összes merevítést, ami nem egyenes kazánvas, hanem egyes, max. kettes lemezbõl van, és persze valamilyen íve van, mer ugye csövekhez kapcsolódik... A kazánvas féle dolgok értelmetlenek, mert dögnehéz, meg nem is tart soxor annyit, mint egy normálisan megformált lemez, ami összefogja a csöveket. Ezeknek a súlya tényleg nem veszélyes. Régi(olcsó), jó minõségü vázakból viszonylag könnyû (2500-2800g) kis vázakat lehet csinálni, egyedi lesz, és jó estben fele árban lesz a széria vázakhoz képest. (Mali boát nem számítva ;D)
#184
Írta 2003. augusztus 21. - 01:38
nah akkor, hoyg orulj!
autocaddel nem lehet modellezni.
rajzolni igen meg probalkozni
(gondolom te itt tartasz)
anyag ha lehet akkor vmi crmo feleseg.
de azon belul passz.
hoyg hol kapsz
hmmm talan az olaszoknal
(vagy szetvagsz egy regi vazat)
hegesztesnek talan az awi vagy tig jobb
(kapcsibol nem tom megmondani neked)
co nem a legjobb neki.
nah ezek utan donsd el, hoyg ez segitseg vot-e?!
autocaddel nem lehet modellezni.
rajzolni igen meg probalkozni
(gondolom te itt tartasz)
anyag ha lehet akkor vmi crmo feleseg.
de azon belul passz.
hoyg hol kapsz
hmmm talan az olaszoknal
(vagy szetvagsz egy regi vazat)
hegesztesnek talan az awi vagy tig jobb
(kapcsibol nem tom megmondani neked)
co nem a legjobb neki.
nah ezek utan donsd el, hoyg ez segitseg vot-e?!
#185
Írta 2003. augusztus 20. - 22:43
Meséljetek már nekem v.mit lécci az acél/CrMo vázkészitésrõl? Milyen anyagokat érdemes használni? Hogyan érdemes heggesztetni? Stb...
PLZ! :-\
PLZ! :-\
#186
Írta 2003. augusztus 19. - 16:59
#187
Írta 2003. augusztus 19. - 13:48
#188
Írta 2003. augusztus 16. - 11:56
Igen, ugyanaz, mint a mongúznál. Egy baja van: baromi drága a csapágy, kb 10-12 ezer/db. Az aluanyag 50 ezer, a marás 70-80 ezer, + hegesztés + festés + matrica.... Nem is drága a 180 ezer....
#189
Írta 2003. augusztus 16. - 11:45
#190
Írta 2003. augusztus 16. - 11:40
rajz van, ofkorsz, de az hétpecsétes titok.
A cucc olyan egyszerü, hogy akkora a csapágy belül, mint a monoblokkház külseje, így van ráhúzva, a lengökarral meg összeszorítva.
A cucc olyan egyszerü, hogy akkora a csapágy belül, mint a monoblokkház külseje, így van ráhúzva, a lengökarral meg összeszorítva.
#191
Írta 2003. augusztus 16. - 11:30
#192
Írta 2003. augusztus 16. - 11:22
Mondtam már, hogy nemsokára jönnek a képek az új megamonsterrröl? 3.8 kg, 3.42-es áttétel, monoblokkház körüli forgáspont, cserélhetö fejcsö 3.2" gumiig sártürés, 262 mm szemtávolságig(!) fér bele rugóstag, sötöbö. Mindez 180 ezerért élettartam garival kit érdekel?
#193
Írta 2003. augusztus 15. - 14:44
Hali!
Kérdezném, van e tapasztalatok dirt váz készitésben? Acél/CrMo -ból szeretnék, merthogy egyszerûbb és olcsóbb. Heggesztést COra gondoltam, remélem az elég erõs. Egyelõre még tervezési fázisban vagyok, AutoCad-ben modellezgetek. Honnan lehet jó anyagokat szerezni? Kb. milyen árban?
Kérdezném, van e tapasztalatok dirt váz készitésben? Acél/CrMo -ból szeretnék, merthogy egyszerûbb és olcsóbb. Heggesztést COra gondoltam, remélem az elég erõs. Egyelõre még tervezési fázisban vagyok, AutoCad-ben modellezgetek. Honnan lehet jó anyagokat szerezni? Kb. milyen árban?
#194
Írta 2003. június 16. - 12:08
#195
Írta 2003. június 13. - 16:55
Elméletileg össze lehet hegeszteni a 6000-res és a 7000-res alut, de csak olyan pálcával, aminek a minõsége khmm.. kifogásolható. Szóval értelme nem lesz a dolognak, de kivitelezhetõ. Ha más nincs, keress nyeregcsövet 7005-ös aluból. A Metalloglobus és a FerroGlobus is csak 6060-asnak megfelelõ anyagot árul. (AlMgSi 1)
#196
Írta 2003. június 11. - 17:10
na akkor mégegyszer elölröl!
azt irogattátok, hogy a 6000-es szériát ha heggesztik ,akkor hökezelni kell!és a 7000-est nem kell! na és én nem akarok hökezeltetni és a vázam is 7005-ös alubol van
namost egy telos váznak a hátso háromszögéböl az egyiket ki akarom cserélni... (nem a tám és nem a lánc villát, hanem azt,amelyiken a rugostag egyik felvogatása van)
ehhez kéne anyag----
azt irogattátok, hogy a 6000-es szériát ha heggesztik ,akkor hökezelni kell!és a 7000-est nem kell! na és én nem akarok hökezeltetni és a vázam is 7005-ös alubol van
namost egy telos váznak a hátso háromszögéböl az egyiket ki akarom cserélni... (nem a tám és nem a lánc villát, hanem azt,amelyiken a rugostag egyik felvogatása van)
ehhez kéne anyag----
#197
Írta 2003. június 11. - 13:47
nah ezt nem ertem de mindegy!
rakj oda vmi mas alut pl amit ajanlottak es egy semleges palcaval lehet hegeszteni
rakj oda vmi mas alut pl amit ajanlottak es egy semleges palcaval lehet hegeszteni
#198
Írta 2003. június 11. - 13:33
és ez amugy a Ferro Globus raktárában volt... akkor most honnan a manobol szerezzek????
amugy izé.. hátso 3 szöghöz rugostag felöli csönek a helyére kéne
amugy izé.. hátso 3 szöghöz rugostag felöli csönek a helyére kéne
#199
Írta 2003. június 11. - 11:13
AlMgSi1 az egy 60-as sorozatu alu eleg kemeny de a 70-es hez kepest meg 'sehol' sincs! (kemenysegben)
a 70-es az meg vmi olyasmi, hogy Cu vagy Zn van benne
edit: mihez kene egyebkent?
(gondolom tarcsafek felfogato az izedre)
a 70-es az meg vmi olyasmi, hogy Cu vagy Zn van benne
edit: mihez kene egyebkent?
(gondolom tarcsafek felfogato az izedre)
#200
Írta 2003. június 11. - 11:02
akartam venni 7005-ös ALU-t ,de nem tudták mi az,
MG ötvözetü és 1%-os szilicium tartalmu alut tudnak.... az hányasnak felel meg???
MG ötvözetü és 1%-os szilicium tartalmu alut tudnak.... az hányasnak felel meg???