Ahoy!
nwem akarok belepofázni... de már teszem...
az ilyen speckó, házi építésû lovakat nem lehetne lefotózni, pár sorost hozzáfûzni, és a bikkmakkba be tolni?
Én pölö baróra csipálnám... ;D
na cs&h+tsai...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váz építés
Indította
Major
, 2001. november 23. 17:36
#221
Írta 2002. február 13. - 08:57
#222
Írta 2002. február 12. - 18:38
siga
Hol lehet Téged elérni? Pesti vagy?
Mert nekem személyesen vannak ötleteim azzal kapcsolatban, amiket kérdeztél, sõt, lehet, hogy egy (vagy két - országúti és monti) OCLV vázat is tudnék prezentálni.
Van egy ismerõsöm, akivel már egy ideje gondolkozunk ilyenen is, én egy össztelós bicikliben gondolkozom, elsõ rész karbonból, és egy speciális rugózás.
Hol lehet Téged elérni? Pesti vagy?
Mert nekem személyesen vannak ötleteim azzal kapcsolatban, amiket kérdeztél, sõt, lehet, hogy egy (vagy két - országúti és monti) OCLV vázat is tudnék prezentálni.
Van egy ismerõsöm, akivel már egy ideje gondolkozunk ilyenen is, én egy össztelós bicikliben gondolkozom, elsõ rész karbonból, és egy speciális rugózás.
#223
Írta 2002. február 06. - 22:57
Üdvözlet mindenkinek!
Ezért a topikért regisztráltam, nemrég olvastam végig, de szénszál témában nem nagyon olvastam érdemi hozzászólást sajnos. Hátha most máshogy lesz...
Az aktuális BikeMagban szereplõ szénszálas-vázépítõs cikk ismét (elõszõr a Zajzi-féle cikk kapcsán ) belém bújtatta a kisördögöt: simán lehetne szénszálból vázat építeni.
A ’simán’ szóra egy kis magyarázat: édesapám a lilencvenes évek elején a Mûanyag Ipari Kutató Intézetben dolgozott. Itt került kapcsolatba a különbözõ mûanyagokkal (ki hinné? :-) ), valamint a szénszállal. Mivel úgymond nyughatatlan lélek, és ha valami foglalkoztatja, akkor annak a dolognak eléggé utánamegy, elég sok ismeretre szert tett a szénszálas technológiában ( különbözõ gyanták, prepregek, szerszámok elõállítása, beszerzése, stb ). A nyugati szaksajtóban megtalálható cikk kérõlapok segítségével számtalan prospektus, és anyagminta ( pl 10cm vastag lefûzhetõ dossziéban egy cég teljes szénszál és szénszál-kevlár szövetminta katalógusa ) érkezett hozzá postán.
Elég hosszan elbeszélgetünk egy váz gyártásának lehetõségérõl, és úgy gondolom, hogy azzal az elméleti és gyakorlati tudással, ami a birtokában van, lehetséges volna egy olyan váz elõállítása, ami sokkal könnyebb a belülrõl-kifelé haladásos technikával elõállítotthoz képest.
A váz 2 félbõl állna, egy negatív szerszámba volna beleminálva a megfelelõen rendezett szálirányú szénszál, és ha szükséges akkor szénszál-kevlár szövet. Megfelelõ technológiával, és anyagokkal elérhetõ a felesleges gyanta eltávolítása, valamint manapság már olyan ragasztók léteznek, hogy a 2 fél összeerõsítése nem okozna gondot.
Hogy akkor miért is írok ide?
Van egy-két dolog, ami még hiányzik ahhoz, hogy a project elkezdõdhessen: kéne egy ember, aki tanácsot tudna adni, hogy nézzen ki a váz. Esetleg jó lenne, ha meg is tudná rajzolni AutoCaddel, vagy mondjuk ProEngineer-el. Nincs még konkrét ötletünk arra, hogy a fém alkatrészeket ( monoblokk ház, papucsok, fejcsapágy ) hogy rögzítsük a vázba. Jó volna, ha valaki írna egy-két szót a Trek OCLV vázairól.
Amivel rendelkezünk, vagy hozzá tudunk férni: egy barátom metallográfus, így a különbözõ felületkezelések, hõkezelések, és spéci alu anyagok beszerzését meg lehet oldani. Hozzáférésem lesz egy elég nagy CNC marógéphez, amivel a váz pozitívja lesz kimarva, amirõl a negatív forma lesz véve, amibe a szénszál lesz belaminálva ( érthetõ? :-) ) , egy másik barátom a végeselemzését ( szakító szilárdság, stresszpontok, stb ) tudja elvégezni a megtervezett váznak.
Szóval szerintem nem reménytelen a dolog.
Ha valakinek felkeltette az érdeklõdését a hozzászólásom, kérem válaszoljon itt, vagy keressen meg levélben az adatoknál szereplõ e.mail címen. További részletekkel is tudok majd szolgálni komoly érdeklõdés esetén.
Elnézést, ha túl hosszú voltam…
üdv: siga
Ezért a topikért regisztráltam, nemrég olvastam végig, de szénszál témában nem nagyon olvastam érdemi hozzászólást sajnos. Hátha most máshogy lesz...
Az aktuális BikeMagban szereplõ szénszálas-vázépítõs cikk ismét (elõszõr a Zajzi-féle cikk kapcsán ) belém bújtatta a kisördögöt: simán lehetne szénszálból vázat építeni.
A ’simán’ szóra egy kis magyarázat: édesapám a lilencvenes évek elején a Mûanyag Ipari Kutató Intézetben dolgozott. Itt került kapcsolatba a különbözõ mûanyagokkal (ki hinné? :-) ), valamint a szénszállal. Mivel úgymond nyughatatlan lélek, és ha valami foglalkoztatja, akkor annak a dolognak eléggé utánamegy, elég sok ismeretre szert tett a szénszálas technológiában ( különbözõ gyanták, prepregek, szerszámok elõállítása, beszerzése, stb ). A nyugati szaksajtóban megtalálható cikk kérõlapok segítségével számtalan prospektus, és anyagminta ( pl 10cm vastag lefûzhetõ dossziéban egy cég teljes szénszál és szénszál-kevlár szövetminta katalógusa ) érkezett hozzá postán.
Elég hosszan elbeszélgetünk egy váz gyártásának lehetõségérõl, és úgy gondolom, hogy azzal az elméleti és gyakorlati tudással, ami a birtokában van, lehetséges volna egy olyan váz elõállítása, ami sokkal könnyebb a belülrõl-kifelé haladásos technikával elõállítotthoz képest.
A váz 2 félbõl állna, egy negatív szerszámba volna beleminálva a megfelelõen rendezett szálirányú szénszál, és ha szükséges akkor szénszál-kevlár szövet. Megfelelõ technológiával, és anyagokkal elérhetõ a felesleges gyanta eltávolítása, valamint manapság már olyan ragasztók léteznek, hogy a 2 fél összeerõsítése nem okozna gondot.
Hogy akkor miért is írok ide?
Van egy-két dolog, ami még hiányzik ahhoz, hogy a project elkezdõdhessen: kéne egy ember, aki tanácsot tudna adni, hogy nézzen ki a váz. Esetleg jó lenne, ha meg is tudná rajzolni AutoCaddel, vagy mondjuk ProEngineer-el. Nincs még konkrét ötletünk arra, hogy a fém alkatrészeket ( monoblokk ház, papucsok, fejcsapágy ) hogy rögzítsük a vázba. Jó volna, ha valaki írna egy-két szót a Trek OCLV vázairól.
Amivel rendelkezünk, vagy hozzá tudunk férni: egy barátom metallográfus, így a különbözõ felületkezelések, hõkezelések, és spéci alu anyagok beszerzését meg lehet oldani. Hozzáférésem lesz egy elég nagy CNC marógéphez, amivel a váz pozitívja lesz kimarva, amirõl a negatív forma lesz véve, amibe a szénszál lesz belaminálva ( érthetõ? :-) ) , egy másik barátom a végeselemzését ( szakító szilárdság, stresszpontok, stb ) tudja elvégezni a megtervezett váznak.
Szóval szerintem nem reménytelen a dolog.
Ha valakinek felkeltette az érdeklõdését a hozzászólásom, kérem válaszoljon itt, vagy keressen meg levélben az adatoknál szereplõ e.mail címen. További részletekkel is tudok majd szolgálni komoly érdeklõdés esetén.
Elnézést, ha túl hosszú voltam…
üdv: siga
#224
Írta 2002. február 04. - 21:19
Bikkmakk hatására már gondolkodom, egy 28as elsõ kerekû, 26os hátsó, karbon chopper kerékpáron. ;D ;D
#225
Írta 2002. február 04. - 14:15
Nem, én csak úgy simán ráfújom kicsi dobozos szpréjembõl, amit vettem vala Neolux típusút. Csak várom a melegebb idõket, hogy lehessen festeni.
De ha valaki profin megcsinálja nekem olcsón, akkor nem szenvedek vele!
De ha valaki profin megcsinálja nekem olcsón, akkor nem szenvedek vele!
#226
Írta 2002. február 04. - 14:05
#227
Írta 2002. február 04. - 13:58
Hejjj!
Úgy látszik nem csak nálam nyerõ ez a design...
Ez a sárga-fekete sem rossz... hm...
8)
Te úgy oldod meg, hogy a sárga(a lángnyelvek) matricaként van a lakkozás alatt?
Pf
Úgy látszik nem csak nálam nyerõ ez a design...
Ez a sárga-fekete sem rossz... hm...
8)
Te úgy oldod meg, hogy a sárga(a lángnyelvek) matricaként van a lakkozás alatt?
Pf
#228
Írta 2002. február 04. - 13:53
Minap voltam Gyapinál (Blue Cet Sport) és azt mondta, hogy tud vmelyik gyártónál hõkezelt festést csináltatni (alura természetesen)
Sõt ha viszel matricát, azt berakják a lakk alá!
Így totál gyári lesz a festés!
Beg
Sõt ha viszel matricát, azt berakják a lakk alá!
Így totál gyári lesz a festés!
Beg
#229
Írta 2002. február 04. - 13:41
rob meghívás a Lánglovag sectionba ;D
sajna nekem a vázammal semmit sem lehet kezdei, mert alu a kicsike és ragasztott (és hát mindenképp hõkezelt festés lenne ha lehetne), de majd ha lesznek képek a mostani állapotról, azért megmutatom hogy nem is rossz ám így sem a dizájnya..
sajna nekem a vázammal semmit sem lehet kezdei, mert alu a kicsike és ragasztott (és hát mindenképp hõkezelt festés lenne ha lehetne), de majd ha lesznek képek a mostani állapotról, azért megmutatom hogy nem is rossz ám így sem a dizájnya..
#230
Írta 2002. február 04. - 13:35
Paraferee
Most akkor elmondom, hogy pont ilyen (no jó, kicsit nagyobban) sablon van már ráragasztva a vázra, és csak arra vár, hogy lefényezze valaki!
Csak nekem a fekete vázon lesz majd sárgából pirosba átmenõ lángom.
Amúgy már az elõzõ korim is ilyen volt:
http://kep.tar.hu/ge...4497&pid=654681
Most akkor elmondom, hogy pont ilyen (no jó, kicsit nagyobban) sablon van már ráragasztva a vázra, és csak arra vár, hogy lefényezze valaki!
Csak nekem a fekete vázon lesz majd sárgából pirosba átmenõ lángom.
Amúgy már az elõzõ korim is ilyen volt:
http://kep.tar.hu/ge...4497&pid=654681
#231
Írta 2002. február 04. - 12:34
#232
Írta 2002. február 04. - 12:27
Pf tetszik... megalapítjuk a lánglovagok szekciót a BMFTn belül? ;D
a diszkrét név a felsõcsövön meg egyenesen tutifrankó...
a diszkrét név a felsõcsövön meg egyenesen tutifrankó...
#233
Írta 2002. február 04. - 12:23
Egyébként, ha vkinek hasonszõrû terve van... már mint design-ra, és nem tudja hogy milyen legyen még is... akkor szívesen rajzolok bárkinek...
:
8)
CSõváz és Hátszél...
Joghurtot is Én rajzoltam meg... Pf
:
8)
CSõváz és Hátszél...
Joghurtot is Én rajzoltam meg... Pf
#234
Írta 2002. február 04. - 12:03
Ahoy Skaccok!
Egy kis rajzocska:
http://kep.tar.hu/pa...0&pid=674962nem kell rajta keresni semmi extra tervezést...felépítést...
egyszerûen csak a design miatt...
majd vmikor ilyenre szeretném a rukuszom...hmmm...
Pf
Egy kis rajzocska:
http://kep.tar.hu/pa...0&pid=674962nem kell rajta keresni semmi extra tervezést...felépítést...
egyszerûen csak a design miatt...
majd vmikor ilyenre szeretném a rukuszom...hmmm...
Pf
#235
Írta 2002. február 01. - 13:01
Meg az is különbség, hogy mig két nagyobb csapágy,a mi ehhez a vázhoz kell, kb 2000 HUF, addig a 16, ami a Wega II kellene, kb 800/db, és fele ilyen merev sem lenne, mert nem bírod ilyen kis illesztési hibával megcsinálni, és a sok kis hiba úgy összeadódik, hogy olyan lesz a biciklid hátulja, mint a csörgõkígyó (mászik jobbra-balra)
#236
Írta 2002. február 01. - 03:01
A különbség csupán az az "apróság", hogy a WEGA II. 4, ez meg 1 forgópontos rendszer.
lcs
lcs
#237
Írta 2002. január 31. - 12:28
Nem mindig biztos, hogy olcsóbban jössz ki egy megvett használt vázból, mintha csinálnál egyet. És ha átgondolod azt amit csinálsz, akkor még akár jó is lehet, lásdd Attila gépét nemsokkal visszább!
#238
Írta 2002. január 31. - 07:29
Major!
Ez biztos NEM véletlen. Ha az embernek valamire nincs pénze, de nagyon szeretné, azt megcsinálja házilag (ha tudja). ;D
Miután elolvastam a friss ujságot, erõsen elgondolkodtam a carbon lehetõségen....
De lehet, hogy inkább pénzt gyûjtök és veszek egy elfogadható vázat...
Ez biztos NEM véletlen. Ha az embernek valamire nincs pénze, de nagyon szeretné, azt megcsinálja házilag (ha tudja). ;D
Miután elolvastam a friss ujságot, erõsen elgondolkodtam a carbon lehetõségen....
De lehet, hogy inkább pénzt gyûjtök és veszek egy elfogadható vázat...
#239
Írta 2002. január 31. - 00:38
SZÉP!!!!!!!!
Csak nagyon hasonlít a 2001es Magellán Wega Team-ra! (Ami feketén ILMATIC néven is futott!)
Csak nagyon hasonlít a 2001es Magellán Wega Team-ra! (Ami feketén ILMATIC néven is futott!)
#240
Írta 2002. január 30. - 14:44
Az ember mindíg okosogik! Majd végzek erõ számításokat meg mindenféle fajta súlybeállítást. De nem szabad figyelmen kívül hagyni az én 90 kilómat sem! ;D