Ez eddig szép kedves Pull kolléga!
De remélem tisztában vagy azzal a ténnyel, hogy egy hatvanas csõ, aminek kettes a falvastagsága, 1 m-e kb 1 kg. Az alsócsõ egy ilyen váznál 700 mm (kb), és a többi csõ még pluszba vagy 1.5 m. Ez együtt kilóban már 3.5, és akkor még a hátsó lengõkar, a rugóstag (ami min 550 gramm, de inkább 7-800), meg az ilyen apróságok, mint fejcsõ, monoblokkház, nyeregvázcsõ, stb.... Szóval úgy laza 8 kiló meg is állítja a vázad rugóstaggal....
Szerintem elég lenne 1-es falvastagság, felsõ- és nyeregvázcsõnek 1-1.5-ös fallal 30-40-es csõ, ilyenek!
Mindezek ellenére elsõre szép (és színes -> WOW!)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váz építés
Indította
Major
, 2001. november 23. 17:36
#241
Írta 2002. január 30. - 13:41
#242
Írta 2002. január 30. - 13:28
#243
Írta 2002. január 30. - 10:08
Na CSá All!
Nagyon leült a topic. Akkor itt egy váz, hirtelen felindulásból, elsõ nekifutásra ;D.
A csövek 60 mm átmérõjûek 2 mm falvastagok, fejcsõ 68, ülés 69 fokcelzius. Cirka 170-175 mm moccanás, elöl magas telóta tervezve (100-140 mm). "Láncvilla" 425 mm, középcsapágy 360 mm-en. (én szeretem ha magas) Tengelytáv 1065 mm.
Lehet köpködni! ;D
Nagyon leült a topic. Akkor itt egy váz, hirtelen felindulásból, elsõ nekifutásra ;D.
A csövek 60 mm átmérõjûek 2 mm falvastagok, fejcsõ 68, ülés 69 fokcelzius. Cirka 170-175 mm moccanás, elöl magas telóta tervezve (100-140 mm). "Láncvilla" 425 mm, középcsapágy 360 mm-en. (én szeretem ha magas) Tengelytáv 1065 mm.
Lehet köpködni! ;D
#244
Írta 2002. január 25. - 19:42
Sziasztok, egy kicsit off: milyen magyar bringás irc csatornák/szobák vannak, mert én csak egy ilyen gagyi trefortosat találtam
Köszi és bocs az offért
Köszi és bocs az offért
#245
Írta 2002. január 25. - 11:37
Peppencs
Privátban megy egy kevés adat, de itthon csak AlMgCu 1.5 anyagot lehet szerezni csõ/négyszögszelvény formájában minden Metalloglobusban. (ez a 6060-as alunak felel meg, de keresdd dugo kollégát, én is Tõle tanulok!)
Privátban megy egy kevés adat, de itthon csak AlMgCu 1.5 anyagot lehet szerezni csõ/négyszögszelvény formájában minden Metalloglobusban. (ez a 6060-as alunak felel meg, de keresdd dugo kollégát, én is Tõle tanulok!)
#246
Írta 2002. január 24. - 21:21
Szevasz Rob kolléga,
ha tudod dobd el privibe,vagy emilbe,hogy hol tudok utána nézni alu csöveknek./itthon/
Jók a tervek,meg a hozzázólások,javítás ügyben,hajrá!
ha tudod dobd el privibe,vagy emilbe,hogy hol tudok utána nézni alu csöveknek./itthon/
Jók a tervek,meg a hozzázólások,javítás ügyben,hajrá!
#247
Írta 2002. január 24. - 17:54
Nos a dolog nálam is megrekedt ötlet szintjén. Viszont a 100eFt, ha úgy nézed nem is olyan sok, hiszen ennyiért "talán" egy lestrapált vázat kapsz, ami jó. Vagy 5x ennyiért egy régi Kona Stabet. És nyilván ha már, építek, csak DHra, ahol nem számít a súly...
Andix
Rob, aztán tájékoztass, hogy halad a vázépítés! ;D
Andix
Rob, aztán tájékoztass, hogy halad a vázépítés! ;D
#248
Írta 2002. január 24. - 10:19
Az utolsó képen egy SantaCruz S8 koppintása látható, természetesen a megvalósíthatóság figyelembevételével együtt, a Magyarországon rendelkezésre álló anyagokból. Tervei szerintem még megvannak Attilának, de nem tudom, mit csinál velük. (t.i. odaadná-e másoknak)
Azt mondta, ha valaki komolyan érdeklõdik, megadhatom a telefonszámát.
Azért 100 e HUF-nál ne nagyon számítsatok olcsóbbra rugóstaggal, meg 4.5-5.5 kg!
Azt mondta, ha valaki komolyan érdeklõdik, megadhatom a telefonszámát.
Azért 100 e HUF-nál ne nagyon számítsatok olcsóbbra rugóstaggal, meg 4.5-5.5 kg!
#249
Írta 2002. január 22. - 18:45
...Az utolsó képen lévõ váz nagyon megtetszett, én is pont erre gondoltam, ha építek így lenne a lengõkar (sokkal kevesebb a gond, mert ez semiképp nem zavarja a hajtókart. Ezek a sokforgáspontos modellek mint szépek mind jók. Nekem nagyon bejön az Intense Uzzi SLK lekoppintása, de egy ilyet megalkotni szerintem nem lenne valami egyszerû... Nah lényeg> Mi az a cucc az utolsó képen? Annak terve megvan? Meg +infó amit tudsz róla pls!
Andix
Andix
#250
Írta 2002. január 22. - 15:20
És ne feledkezzünk meg az állandó segítõrõl se, aki ÉN vagyok. Az a téma, hogy a vázak nagyon nagy hányadát tényleg a bátyus tervezi, de félember (se ) lenne az én hathatós szak(szerü)segítségem nélkül ám! És most dolgozunk ám egy hiperszuper top secret prototípuson is, az is az én fejecskémbõl pattogott ki, és van nekem egy saját elképzelésem is, és az meg 6forgáspontos ám, vagyis olyasmi, de az csak pálcikarajz még, nem kész terv, de ha lesz, akkor szvsz min 25 centit fog mozogni a picim.
#251
Írta 2002. január 22. - 12:55
Pull
Valószínûleg (így, hogy már sokan mondták) áttervezem a Café racert, bár õ nem a kedvencem.
Az 1.0-ban igazad van, de az tényleg levegõs rugóstagra lett tervezve, és az még elfér.
Még van otthon 3 vázam, majd jövõ hétre õk is jönnek, mind sokkal szériaközelibb, mint ezek. Mozgok én is az egyforgáspontos felé, kisebb a hibalehetõség.
Valószínûleg (így, hogy már sokan mondták) áttervezem a Café racert, bár õ nem a kedvencem.
Az 1.0-ban igazad van, de az tényleg levegõs rugóstagra lett tervezve, és az még elfér.
Még van otthon 3 vázam, majd jövõ hétre õk is jönnek, mind sokkal szériaközelibb, mint ezek. Mozgok én is az egyforgáspontos felé, kisebb a hibalehetõség.
#252
Írta 2002. január 22. - 12:13
CSá All!
Belepofázok ebbe a témába is, mert tetszik, hogy egyesek mennyire vállalkozó szellemûek!
Rob: letöltöttem a képeket és ki is nyomtattam õket. Látszik az alapos munka.
A legéletképesebb szerintem a Grave Digger és a 2.0, bár szerintem az 1.0-nál a rugóstag fixpontjánál nemigazán fér el egy igazi rugóstag (én már szoptam ezmiatt 1x), el kéne tolni egy kicsit a csövek találkozási pontjától.
Az Outsidernél szerintem az erõáttétel nem elég nagy ahoz, hogy összenyomjon egy rugóstagot, max egy levegõset alacsonyabb nyomáson.
A Cafe Racer-nek csak a neve király meg a festése, amúgy döglött. A váz a saját sújától is letépné a felsõcsövet (nem ártana valami ami összeköti az alsócsõvel )
Nehogy lehurrogásnak vedd amiket írtam, csak észrevételek. Már ezeknek a megtervezéséhez is sok türelem és fantázia kellett. Elismerésem!!
Ha ráérek talán én is összedobok egy vázat mert az enyim most gagyi (URT rendszerû )
Belepofázok ebbe a témába is, mert tetszik, hogy egyesek mennyire vállalkozó szellemûek!
Rob: letöltöttem a képeket és ki is nyomtattam õket. Látszik az alapos munka.
A legéletképesebb szerintem a Grave Digger és a 2.0, bár szerintem az 1.0-nál a rugóstag fixpontjánál nemigazán fér el egy igazi rugóstag (én már szoptam ezmiatt 1x), el kéne tolni egy kicsit a csövek találkozási pontjától.
Az Outsidernél szerintem az erõáttétel nem elég nagy ahoz, hogy összenyomjon egy rugóstagot, max egy levegõset alacsonyabb nyomáson.
A Cafe Racer-nek csak a neve király meg a festése, amúgy döglött. A váz a saját sújától is letépné a felsõcsövet (nem ártana valami ami összeköti az alsócsõvel )
Nehogy lehurrogásnak vedd amiket írtam, csak észrevételek. Már ezeknek a megtervezéséhez is sok türelem és fantázia kellett. Elismerésem!!
Ha ráérek talán én is összedobok egy vázat mert az enyim most gagyi (URT rendszerû )
#253
Írta 2002. január 22. - 11:53
#254
Írta 2002. január 22. - 11:47
A Mexico kid annyiban különbözik a Kona vázaktól, hogy nem kanadai Nem. A különbség abban van, hogy míg a Konák módosított egyforgáspontosak (többforgáspontosnak is nevezik), addig az enyém Horst-linkes. A forgáspont a tengely elõtt van, nem felette. Igy teljesen lineáris a rugózás (paralelogramma -> egy vonalban, és nem félkör mentén mozog felfelé a tengely), viszont hátránya ennek a cuccnak az, hogy egy erõsebb fékezés simán összenyomhatja a rugóstagot. A Kona ezért használja a másik témát, ami független a fékezéstõl, de az egy félköríven mozog el (láncvillanyúlás szempontjából nem mindegy!), tehát annak a tulajdonságaival rendelkezik.
Érthetõ amit írok? Mert én értem
Érthetõ amit írok? Mert én értem
#255
Írta 2002. január 21. - 15:10
Szépek szépek!!!
Nálm már üdültak kicsit és nagyon elnyerték tetszésem!!! ;D
Én fûleg mostanában egy össztelós DS váz megvalósítzásán töröm a buksim, és ebben számítok ROB és Para kolléga segítségére is!!!
Szóval azt akarom mondani, hogy minél több vázterv annál több tapasztalat és annál jobb váz lsz ami végül elkészül!!!
Nálm már üdültak kicsit és nagyon elnyerték tetszésem!!! ;D
Én fûleg mostanában egy össztelós DS váz megvalósítzásán töröm a buksim, és ebben számítok ROB és Para kolléga segítségére is!!!
Szóval azt akarom mondani, hogy minél több vázterv annál több tapasztalat és annál jobb váz lsz ami végül elkészül!!!
#256
Írta 2002. január 21. - 14:30
Rob!
A kidnapper dh+a mexico kid nyerték el a tetszésemet, de nekem is kicsit gyengusznak tûnik a kidnappernél az üléscsõ megoldás. A mexico pedig kísértetiesen hasonlít a KONÁK-ra(ez nem baj ;D) Valójában mi/k a különbség/ek?
üdv,
kislust
A kidnapper dh+a mexico kid nyerték el a tetszésemet, de nekem is kicsit gyengusznak tûnik a kidnappernél az üléscsõ megoldás. A mexico pedig kísértetiesen hasonlít a KONÁK-ra(ez nem baj ;D) Valójában mi/k a különbség/ek?
üdv,
kislust
#257
Írta 2002. január 21. - 14:21
Aha.. értem..
Mondtam, hogy mint még-soha-ilyet-nem-épített-ember nyilatkoztam róluk...
a legjobban továbbra is az outsider tetszik, majd a mexico kid (pici KONAs feelingel...)
Na csõváz és hátszél...
Pf és Joghurt
Mondtam, hogy mint még-soha-ilyet-nem-épített-ember nyilatkoztam róluk...
a legjobban továbbra is az outsider tetszik, majd a mexico kid (pici KONAs feelingel...)
Na csõváz és hátszél...
Pf és Joghurt
#258
Írta 2002. január 21. - 14:20
#259
Írta 2002. január 21. - 14:16
rob:
ment a cucc...
a mexico nekem bejön
a kidnappernél(vagy inkább a dhnál) imho egy kicsit mintha gyengus lenne az üléscsõ felsõcsõ kombó...
ment a cucc...
a mexico nekem bejön
a kidnappernél(vagy inkább a dhnál) imho egy kicsit mintha gyengus lenne az üléscsõ felsõcsõ kombó...
#260
Írta 2002. január 21. - 14:13
És kimaradt még a Mexico kid, a Grave digger 2.0 (a grave digger = sírásó), Meg nem tudom még mi.
Ha jól erõsen megfigyeled azt a vázat, ami már készen van, akkor meglátod, hogy annak sincs "lefittyedésgátlója", mégis él. És kapja az ívet. Szóval ez nem probléma. Sokkal jobban probléma a monoblokkház környéke, meg a fejcsõé, ha lehet, egy váz itt törik el a leghamarabb. Csõ keresztben eltörni = nulla esély! Ezek a vázak max a hegesztés mentén törhetnek! Az alsócsõ 60*1.5 mm-eres! 1m belõle 740 gramm... (az alsócsõ meg kb 700 mm)
Ha jól erõsen megfigyeled azt a vázat, ami már készen van, akkor meglátod, hogy annak sincs "lefittyedésgátlója", mégis él. És kapja az ívet. Szóval ez nem probléma. Sokkal jobban probléma a monoblokkház környéke, meg a fejcsõé, ha lehet, egy váz itt törik el a leghamarabb. Csõ keresztben eltörni = nulla esély! Ezek a vázak max a hegesztés mentén törhetnek! Az alsócsõ 60*1.5 mm-eres! 1m belõle 740 gramm... (az alsócsõ meg kb 700 mm)