Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#1681
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Amikor már mindenhol van valami fagyott, esetleg ilyesmi lehet jó.

Igaz, téli aszfalton is mentem hasonlóval.

http://www.mec.ca/AS...ntercycling.jsp

 

Az enyém is hasonlóan néz ki.

 

4018-657_NOC02_view1_390x390.jpg

 

ilyen úton már jól kapaszkodik és nem is kopik nagyon:

Learn-Cycling-Intro-Winter_v2_m565775698

 

Valamelyik évben feltekertem a normafához és fel sem tűnt, hogy csúszna az út, fel és lefelé a jégborda viszont nagyon kellemetlen volt.

Csak amikor felmentem, begurultam a normafánál a büfé elé. Ott sem síelő se pedig szánkós vagy gyalogos túrázó, senki nem járt arrafelé, aztán megpróbáltam leszállni a bringáról. Még jó, hogy fogtam a bringa kormányt! A lábam mindenfelé csúszkált, még egy pillanatra sem tudtam megállni rajta a bringába való kapaszkodás nélkül. A szöges gumival viszont egyáltalán nem vettem ebből észre semmit, amíg rajta ültem.

 

Igaz, az házilag kifurkált és rövid lemezcsavarokkal tele rakott gumi volt. Kettő telet kibírt és már látszik rajta a kopás, de szerintem még ki ér annyira a csavarok vége, hogy működjön. Aztán jövőre tekerhetek bele új csavarokat.

 

Belül védelemnek egy régi kopott külsőnek a futófelülete van a csavarok fejére terítve és abba jön a belső.

Ezt viszont fel-leszerelni volt rettenet. Most vettem téli kerék szettnek való kereket, amire egyszer felrakom és aztán már csak a kereket kell cserélni téli-nyári között, amíg el nem kopnak a csavarok..

 

Van itt néhány fajta gyári is, de nem valami olcsóság az ára:

http://www.biketires...h/studded-tires

 

Itt a képgalériában van szélesebb kerekű motoros-járgányra való "sündisznó" is.  :)

carbide-spikes.jpg

Vigyázz sündisssz.. kösssz :o


Balu1 módosította - 2014. szeptember 20. - 01:26

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1682
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Téli aszfaltos kerékpározással kapcsolatban lenne kérdésem. 0°C alatt milyen 26"-os gumit ajánlotok montira? Inkább csak biztonsági okokból kellene, ha ráfutok valami kisebb csúszós dologra, ne álljak fejre feltétlenül. Országútisok hogyan oldják meg a kérdést vagy egyáltalán ki sem mennek ilyen helyzetben? Szóba jöhet fél slick vagy inkább kínozzam magam traktormintással?



#1683
tau_ba

tau_ba

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Meg egy kerdes. A gyari belso (ami az 55-622/29"x2.2-es kulsohoz volt) jo lesz az uj kulsohoz 47-622 is ugye? Mondjuk nagy kulonbseg szelessegben nincsen (8mm).



#1684
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Koszi, akkor beprobalkozom a Tour-Ride-dal.

vagy még a scwalbe smart sam


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1685
tau_ba

tau_ba

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

kb a tour ride, annyival kevesebb a plusosoknál hogy csak alap defektvédelem van benne, viszont mintában ez bírja leginkább a burkolatlan útviszonyokat.

Koszi, akkor beprobalkozom a Tour-Ride-dal.



#1686
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Koszi szepen, ez a resz akkor tiszta. A linkelt gumik kozul esetleg van javaslatod arra a celra, amit irtam?

kb a tour ride, annyival kevesebb a plusosoknál hogy csak alap defektvédelem van benne, viszont mintában ez bírja leginkább a burkolatlan útviszonyokat.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1687
tau_ba

tau_ba

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

úgy hogy a felni méret ugyanaz csak a köpeny ballonosságától lesz a 29 es 29", a 28 meg 28, természetesen most csak a kerékméretet vizsgálva.

Koszi szepen, ez a resz akkor tiszta. A linkelt gumik kozul esetleg van javaslatod arra a celra, amit irtam?



#1688
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

S Ha jol ertem a gumin levo jelzesbol a 622 a kerek atmerore vonatkozik, az 55 pedig a gumi szelessegere. Az az erdekes, hogy 28"-oskent arult gumikon is egyezik ugyanez a szam (marmint a 622). Akkor hogy is van ez?

 

 

 

úgy hogy a felni méret ugyanaz csak a köpeny ballonosságától lesz a 29 es 29", a 28 meg 28, természetesen most csak a kerékméretet vizsgálva.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1689
tau_ba

tau_ba

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Sziasztok, uj vagyok a forumon es egy kis tanacsra lenne szuksegem gumi ugyben. Van egy Aldi sajatmarkas (INOC) 29-er kerekparom (lsd kep), amit gyarilag Continental MountainKing 55x622 (29x2.2) gumikkal szereltek. Az esetek nagy tobbsegeben aszfalton hasznalnam a bringat, de idonkent mennek vele erdoben is (80%/20%). Le szeretnem cserelni ezt a gumit, mert nagyon nagy a gordulesi ellenallasa. Ha jol ertem a gumin levo jelzesbol a 622 a kerek atmerore vonatkozik, az 55 pedig a gumi szelessegere. Az az erdekes, hogy 28"-oskent arult gumikon is egyezik ugyanez a szam (marmint a 622). Akkor hogy is van ez? Amugy ezeket a gumikat neztem most ki. Szerintetek ezeket ra lehetne tenni az en felnimre, ill. melyiket javasolnatok (nekem a kozepso tetszik a legjobban, az ara miatt :-) ):

 

http://www.bikester....aht/260074.html
http://www.bikester....ide/260490.html
http://www.bikester....aht/260064.html

 

post-5-1410780051.jpg

 

 



#1690
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Ez az autó gumiknál is így van, minden évben változik a keverék.



#1691
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

Zscs barátomnak lesz igaza. Nem hittem neki, hogy az ő gumija csúszik (és sok panasz volt erre más külföldi fórumokon is) az enyém meg normálisan viselkedik nedvesen is. (én nemrég vettem, ő sokkal korábban)

Erre most van egy cikk a Cont újdonságokról:

A mindenki által jól ismert Continental köpenygyártó szerencsére az idén is az utóbbi utat választja: például a nevével fémjelzett Black Chili gumiösszetételt évről évre fejleszti, anélkül, hogy hogy az új elnevezést, sorszámot vagy bármilyen más megjelölést kapna.


Marci

#1692
poison

poison

    vendég

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás

Van egy Araya GP 710-es felnim aminek a belső szélessége 18mm.Az ebike-on lévő ajánlás szerint

http://ebike.hu/gyik...dott-felnimhez/

25és 40mm közötti külső való rá.

Mióta megvan 10+éve mindig nagyobbat tettem rá.Veszélyes így használnom?



#1693
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Sziasztok!

Az hogy milyen széles külsőt tehetek a felnimre,azt a felni külső vagy belső szélessége határozza meg?

mivel a 2 összefügg

 

de alapvetően a belső


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1694
poison

poison

    vendég

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás

Sziasztok!

Az hogy milyen széles külsőt tehetek a felnimre,azt a felni külső vagy belső szélessége határozza meg?

 



#1695
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

na Tigger és a gumiválasztás "saga" újabb epizód :)

 

végül mégicsak az occsó 2,4-es x-king lett. öröm hogy ez már legalább 2,2-es valós méret.

jó melós aszfalton, ( magyarul van neki gördülési ellenállása szépen) de eddig jó amúgy. amíg még ez a kerékméret, itthó addig már marad.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1696
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

ok, nem is értettem.

Ezt a kukacdolgot meg kéne már nekem is venni...

Nem vagyok mazochista, persze 1,5-1,7 körül szoktam használni, csak azért 3-4 hogy tudjam megfogja e a javitó "rágógumi" vagy nagy ívben kirepül, amivel nagyobb megterhelést/ugrást szimulálnék mielött élesben jönnék rá hogy mégse jó. Arra is hasznos hogy kipattintsd az esetleges egyenetlenségeket felrakás/leeresztés után.



#1697
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Viszont nem értem, elképzelni nem tudom, mi a fenéért akarsz usts kerékbe 3-4 bárt fújni? Szolidaritásból a belsősökkel, ne csak nekik legyen szar?  :D

 

Nem vagyok mazochista, persze 1,5-1,7 körül szoktam használni, csak azért 3-4 hogy tudjam megfogja e a javitó "rágógumi" vagy nagy ívben kirepül, amivel nagyobb megterhelést/ugrást szimulálnék mielött élesben jönnék rá hogy mégse jó. Arra is hasznos hogy kipattintsd az esetleges egyenetlenségeket felrakás/leeresztés után.



#1698
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Jaja, a vágással nem barátok a defektjavító löttyök, inkább csak a szúrt defekttel.

Viszont nem értem, elképzelni nem tudom, mi a fenéért akarsz usts kerékbe 3-4 bárt fújni? Szolidaritásból a belsősökkel, ne csak nekik legyen szar? :D

Meg van a második defekt az UST Racing Ralph-on ugyanannyi év alatt: meglepett, a Római parton sík eseménytelen 20-25-ös tempónál picike kis vágás (3-4 mm?). Szépen lassan eresztett le, a fehér tej (Schalbe/Stan's) nem akarta megfogni. Végre rájöttem hogy mire jó az a recés "csavarhúzóbökő", arra hogy kinagyídtsd a túl pici lyukat hogy beleférjen a tubeless javító-giliszta :) Nagy nehezen belegyömöszöltem, azóta jó, de 3-4 bar-ra nem még nem mertem felfújni mert lehet hogy nem sok ment bele a gilisztából és kívűl a "rágót" bármikor leszakíthatja egy jó fékezés. Asszem versenyre felrakok egy újat, ez még jó lesz edzésekre (viszek belsőt persze) mert gyakorlatilag új a profil.



#1699
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Meg van a második defekt az UST Racing Ralph-on ugyanannyi év alatt: meglepett, a Római parton sík eseménytelen 20-25-ös tempónál picike kis vágás (3-4 mm?). Szépen lassan eresztett le, a fehér tej (Schalbe/Stan's) nem akarta megfogni. Végre rájöttem hogy mire jó az a recés "csavarhúzóbökő", arra hogy kinagyídtsd a túl pici lyukat hogy beleférjen a tubeless javító-giliszta :) Nagy nehezen belegyömöszöltem, azóta jó, de 3-4 bar-ra nem még nem mertem felfújni mert lehet hogy nem sok ment bele a gilisztából és kívűl a "rágót" bármikor leszakíthatja egy jó fékezés. Asszem versenyre felrakok egy újat, ez még jó lesz edzésekre (viszek belsőt persze) mert gyakorlatilag új a profil.



#1700
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Igen, nekem elöl van az X-King. Rémisztgettek itt meg más fórumokon a BlackChili összetétellel, hogy az majd mennyire csúszik nedvesen, meg ilyenek. Hát, én semmi ilyet nem éreztem, szerintem jó gumi.

Hátul most ilyenem van: http://www.adventure...tain-bike-tire/

Eddig imádom ! Nekem az ilyen traktorok jönnek be. :-)

Simán lehet ám, hogy évjáratok közt is van különbség.

Oútin egyébként Conti GP4000 4-season van fent, az meg átkozottul jó gumi! Nedves úton sem csúszós, elégedett vagyok vele.

 

Hátsó keréken a Racing Ralph külsőmmel kevésbé. Tök jó lenne, a gyors kopása is so-so nem zavar, de borzasztó gyorsan szakadnak le a bütykök róla. Én én még félős vagyok lefelé meg nem faralgatok össze-vissza.