Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15857 hozzászólás a témában

#14621
Galaxy

Galaxy

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Hát én nem vagyok egy nagy gumiszakértõ, de azt el bírom képzelni, hogy nem passzol a verda, meg a birigligumi összetétele, és az "univerzális" ápolószer fejtette ki áldásos hatását. Már ha a szilikonon kívül van benne valami egyéb szotty is.


Ha más Ritchey tulajok nem tudósítanak hasonlókról, akkor valszeg tényleg az autós gumiabroncs-ápolószer lesz a ludas. Nagy sz*pás lenne részemrõl.

Akkor viszont adott a kérdés: Szoktátok vmivel kezelni a bringátokon a gumikat?

Persze a bringás gumikat ált. rövidebb ideig használja az ember, mint az autósokat, tehát nem kell annyira számolni a gumi öregedésével.
Viszont akkor mondok egy olyat, hogy milyen szép fekete is lesz a gumi egy ilyen szerrel lefújva, tök jól feldobja a bringát! (Na asszem most jön a kérdés, hogy azé van külsõ a bringámon, hogy jobban nézzen ki, vagy hogy biztosítsa a kapcsolatot a talajjal. :) LOL)

Mindenesetre, amíg nem látunk pár véleményt, azt tanácsolom, csak óvatosan kezeljétek a gumikat ilyen autós szerekkel! (Bár lehet, hogy ilyen hülyeség is csak nekem jut az eszembe :) )

#14622
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Hát az elsõ eset télleg lehet gyártási hiba - vagy csak nem jól fûzted be a belsõt, sok kevlaros külsõ pereme elég egyenetlen...

De a második...szóval nem kellene fújkálnod, szerintem sem. De a tünetek amiket mondasz, azért szoktak elõfordulni, mert marhaköves lefelén alacsony nyomással zúzod neki. Ez egyébként határozottan puha gumikeverék, ajánlatos nagynyomáson használni. (én 3,5-4 baron) Én ilyesmit mellesleg sosem tapasztaltam, igaz Pro meg WCS Z-max-ot használok. Sõt, télen csak ledobom összegyûrve a garázsban a hidegbe, s tavasszal semmi bajuk. Meg hát annak a távnak a 10szeresét lehet velük menni - vagy többet...

Ja és van még1 tippem - namost NAGYON nem mindegy, hogy hogyan volt tárolva a gumi a boltban/raktárban - ugye a minõség csak a megfelelõ tárolási feltételek mellett garantált. Namost ha a gumi csak áll a boltban a tûzõ napon 3 évig, akkor én nem biztos, hogy megvenném. Ez is öregszik a naptól (UV!!!), szóval ezért is jobb a kevlarszálas - az összehajtogatva ott figyel az original csomiban, s tutira jó lesz.

#14623
Szüccser

Szüccser

    vendég

  • fórumtag
  • 69 hozzászólás
Hát én nem vagyok egy nagy gumiszakértõ, de azt el bírom képzelni, hogy nem passzol a verda, meg a birigligumi összetétele, és az "univerzális" ápolószer fejtette ki áldásos hatását. Már ha a szilikonon kívül van benne valami egyéb szotty is.

#14624
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
alany: ritchey motovader méret: 2.4"
repedések: jelen.
én annak tulajdonitottam, hogy tul alacsony nyomáson használom. de nem izgatom magam kifejezetten miatta addig, amig a szövet ki nem bukik alóla. utána lecserélem egy pár big betty-re.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#14625
Galaxy

Galaxy

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Sziasztok!

Ritchey Z-MAX (Comp, 1.9) gumikkal akadtak enyhén minõségbeli gondjaim. Kérem segítsetek, hogy ez általános, vagy csak xar szériát fogtam ki.

Történet: 1,5 éve megvettem, kapásból hiányzott belõle a felnivel érintkezõ résznél egy vékony,rövid csíkban az anyag, rendszerint kicsípte a belsõket amit csak 3x-i defekt után vettem észre nagy nehezen, addig meg csak szidtam a belsõket! Kicseréltettem a boltban, és ezután jön a java:
1,5 éves gumi, csupán 500km-rel, szinte újszerû mintázattal, viszont mindkét gumi oldalsó és oldalsó/felsõ részénél (kb. ahol a bütykök kezdõdnek) rengeteg 0,5-1mm mély, kb. 1cm-es kirepedezés keletkezett. Kénytelen leszek leszerelni, mert félek, hogy egyszer csak felhasad az egész.

Ötlet, hogy ez mitõl lehet? Tapasztalt már vki ilyet. Mátrában bringázom, felfelé legtöbbször aszfalt, lefelé pedig jó kis köves sziklás mátrai túristautak. Gumira vigyáztam, meg nem is sok az 500km, és tekintve hogy mindkét gumin mindenfelé sûrûn vannak ilyen repedések, gondolom az anyagával lehet a gond. Még 1 tippem lenne, de ekkorát csak nem szo*6ttam: Télire befújtam a gumikat a kocsi abroncsához használatos (márkás) gumiápolóval. Kocsi abroncsát már évek óta ezzel fujkálom, semmi baja, csak nem ettõl lehet?

Most új külsõket kellene vennem, és teljesítménye alapján talán ugyanilyet vennék, de ez a minõség eltántorított. Várom a tapasztalatokat, és elõre is kösz!

#14626
Cingár

Cingár

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás
jeh, sejtettem....még jó akkor, hogy a kevláros fat albert-et vettem annó, képzelem meddig bírta volna a "sima", ha már ez is elkopott cseppett...

#14627
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

hopsz, ezt eddig nem is tudtam...:/

hát nem is reklámozzák :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14628
Cingár

Cingár

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás

elvileg nem befolyásolja, sõt semmi köze nem lenne hozzá, csak úgy néz ki hogy a schwable lényegesen sz@rabb anyagból csinálja a drótosokat....


hopsz, ezt eddig nem is tudtam...:/

#14629
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

biza, nekem is kopott veszettül a nagy dzsim, ezért cserélte kövér albertre. meg nekem elég virsli volt, fõképp ezért.
de azért jó gumi.

ja én is gondolkodom elõre, egy fat alberten, vagy alberten, ráadásul van belõle front only-s is (persze velotradenél nem biztos) ....
hátul meg még 0-ra koptatom a michelin all mountaint ami most elöl van, aztán megy vissza a 2,4-es racing ralph....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14630
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

drótos volt
nem tudom mennyit ment, de 2000et bõven, nagyrészét persze már semi slickesítve, de hátul attól a mitától nem rossz, fõleg, ahogy tapadt.

amugy a kevlár elvileg nem befolyásolja a kopást, csak a súlyt.
vagy tévedek?

üdv

elvileg nem befolyásolja, sõt semmi köze nem lenne hozzá, csak úgy néz ki hogy a schwable lényegesen sz@rabb anyagból csinálja a drótosokat....többek tapasztalata, de tényleg láttam pár száz km terephasználat alatt durván kopott drótos big jimeket
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14631
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
fek meg gumi ez a lenyeg

ugyanis ez valaszt el Szent Petertol :D
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#14632
Cingár

Cingár

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás

drótos volt
nem tudom mennyit ment, de 2000et bõven, nagyrészét persze már semi slickesítve, de hátul attól a mitától nem rossz, fõleg, ahogy tapadt.

amugy a kevlár elvileg nem befolyásolja a kopást, csak a súlyt.
vagy tévedek?


biza, nem befolyásolja, csak a súlyt.
"Interperszonális relációban kollokválni" - Déri János

#14633
Cingár

Cingár

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás

big jim hátul bírt nekem vagy fél évet, télen
de addigra totál elkopott

amúgy szerettem, jó volt


biza, nekem is kopott veszettül a nagy dzsim, ezért cserélte kövér albertre. meg nekem elég virsli volt, fõképp ezért.
de azért jó gumi.
"Interperszonális relációban kollokválni" - Déri János

#14634
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás

kevláros vagy drótos ?

mert nekem elöl volt fenn kevláros vagy 2000 km-et és még bõven jó, viszont mutattak drótost 6 - 700 alatt 40%osra kopni...
hátul meg King Jim volt fent egész télen, az alig kopott


drótos volt
nem tudom mennyit ment, de 2000et bõven, nagyrészét persze már semi slickesítve, de hátul attól a mitától nem rossz, fõleg, ahogy tapadt.

amugy a kevlár elvileg nem befolyásolja a kopást, csak a súlyt.
vagy tévedek?

#14635
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Van ami fontos és van ami kevésbé ;) 20E-es bovdenházra sajnálnám, de ezzel kapcsolódom a földhöz így ez fontos.

Ride everywhere.

.


#14636
Kamisama

Kamisama

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás
Big Betty és társai...nem sajnáltok ennyi pénzt kiadni értük? És akkor még 2 kell belõle. Szal nekem nem lenne szívem közel 20 ropit kiadni értük.

#14637
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Pont erre az alattomos példányra gondoltam :) Ha nem vagy 70 kiló (mint én) akkor fújd sokkal keményebbre mint a többit mert 0 oldalfalvédelme van, a tüske úgy szalad át rajta mintha olvadt vaj lenne, olyan vastag dolgok is ugyanezt teszik amik a pólómon nehezen mennek át, ha lekopik a bütykön lévõ bütyök akkor kb. 40% -ot csökken a teljesítménye ami azért gáz, mert nekem a második budáról csepelotthonba menetelnél eltûntek ezek annyira puha anyagból van.
Lcs-ék be se rakták az újság gumitesztjébe, pedig azt mondta volt náluk ilyen is:chin:
Amúgy elmegy, de ennyiért már Schwalbe Al Mighty!

hm kicsit 90 felett vagyok...és nem szeretek 2,5 nél keményebbre fújt gumival közlekedni....akkor lehet valami Jim lesz, elõl...

viszont ha valaki michelin all mountain-en gondolkodna, néhány tapasztalat...
sárban használhatatlan (de sz@rabb, mint a racing ralph, pedig az se egy sárgumi)
vizes köveken kissé kiszámíthatatlan
vegyes használatban a hátsó 1200-1300 km után kuka...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14638
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

big jim hátul bírt nekem vagy fél évet, télen
de addigra totál elkopott

amúgy szerettem, jó volt

kevláros vagy drótos ?

mert nekem elöl volt fenn kevláros vagy 2000 km-et és még bõven jó, viszont mutattak drótost 6 - 700 alatt 40%osra kopni...
hátul meg King Jim volt fent egész télen, az alig kopott
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14639
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás
big jim hátul bírt nekem vagy fél évet, télen
de addigra totál elkopott

amúgy szerettem, jó volt

#14640
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás

"viszont nokian hááát nem nyilatkozom kategória"


hmm, én most teszem fel elõre a nokian nbx2,3-et a michelin all mountain helyett....+látjuk, lehet 6-800 kilcsi és megy elõre a King Jim?...

Pont erre az alattomos példányra gondoltam :) Ha nem vagy 70 kiló (mint én) akkor fújd sokkal keményebbre mint a többit mert 0 oldalfalvédelme van, a tüske úgy szalad át rajta mintha olvadt vaj lenne, olyan vastag dolgok is ugyanezt teszik amik a pólómon nehezen mennek át, ha lekopik a bütykön lévõ bütyök akkor kb. 40% -ot csökken a teljesítménye ami azért gáz, mert nekem a második budáról csepelotthonba menetelnél eltûntek ezek annyira puha anyagból van.
Lcs-ék be se rakták az újság gumitesztjébe, pedig azt mondta volt náluk ilyen is:chin:
Amúgy elmegy, de ennyiért már Schwalbe Al Mighty!

Ride everywhere.

.