Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15857 replies to this topic

#1321
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Az első összehasonlító mérésed kissé értelmetlennek tűnik. A kevlár felnibe akadási helyét hogy méred a kiterített gumin? (Remélem nem értettem félre mit vizsgáltál.)

 

Szerelve mérni már okés - bár 2 tizedet hiányolni elég vicces- de montis gumiknál megkülönböztettünk annak idején O és U profilos kialalakítást. Így mérhettél volna magasságot is, ugye.

 

OFF: Végre megvan az a F139!  :D

 

én egyik összehasonlítás értelmét sem értem, leengedsz belőle 0.03 bar-t és pótoltad a hiányzó 2 mm-t, nagyjából.



#1322
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Büdös Konti!

 

Lemértem mérőszalaggal, hogy a nem felnin levő gumik milyen "szélesek".

 

Rubino ProIII szlikk 23mm-es 66mm

Conti USII 25mm-esnek írt 65mm

 

Felnire felhúzva a Rubino 25.2mm, a conti 24.8mm

 

Ajánlom, hogy táguljon, különben irgum-burgum lesz.

 

Más: feldobtam a 135mm-es Syntace F139 stucnit, és valami brutálisan jól néz ki! Fekete, és a felirat nem is ltszik. Lopakodó a javából, nem is kell logómentesíteni, mert kb. tökéletes. S mivel vékonyka karcsú csőből készült, így optikailag hosszabbnak látszik, mint más vele egyhosszú stucni.. 

 

szerk: köszönet "Faktum" fórumtagnak, hogy lehetővé tette a 25mm-es külsők biztonságos és optimális használatát a világ legszarabb villájában.

 

Az első összehasonlító mérésed kissé értelmetlennek tűnik. A kevlár felnibe akadási helyét hogy méred a kiterített gumin? (Remélem nem értettem félre mit vizsgáltál.)

 

Szerelve mérni már okés - bár 2 tizedet hiányolni elég vicces- de montis gumiknál megkülönböztettünk annak idején O és U profilos kialalakítást. Így mérhettél volna magasságot is, ugye.

 

OFF: Végre megvan az a F139!  :D 



#1323
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Büdös Konti!

 

Lemértem mérőszalaggal, hogy a nem felnin levő gumik milyen "szélesek".

 

Rubino ProIII szlikk 23mm-es 66mm

Conti USII 25mm-esnek írt 65mm

 

Felnire felhúzva a Rubino 25.2mm, a conti 24.8mm

 

Ajánlom, hogy táguljon, különben irgum-burgum lesz.

 

Más: feldobtam a 135mm-es Syntace F139 stucnit, és valami brutálisan jól néz ki! Fekete, és a felirat nem is ltszik. Lopakodó a javából, nem is kell logómentesíteni, mert kb. tökéletes. S mivel vékonyka karcsú csőből készült, így optikailag hosszabbnak látszik, mint más vele egyhosszú stucni.. :)

 

szerk: köszönet "Faktum" fórumtagnak, hogy lehetővé tette a 25mm-es külsők biztonságos és optimális használatát a világ legszarabb villájában.


Edited by Vejne, 2015. December 03. - 12:43.

  • faktum1 likes this

#1324
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

"grammosoknak"

 

27,5 x 2,35 nobby nic performance

 

675 az igéret, szal annira nem rossz

 

20151201_131422.jpg

 

2,25-ös ralph performancs pedig 595, itt 585 az ígért.


Edited by Bikertigger, 2015. December 03. - 10:51.

  • Vejne likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1325
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Amúgy valakinek van infoja arrol, milyen mértékben ad volument az extra felniszelesseg egy külsőhoz?

Pl ugyanaz a gumi mennyivel szélesebb egy modern, 17 mm belső es 23 mm külső szélességű outi felnin, mint egy korábbi 15/21 mm keskeny darabon? 😃

#1326
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

elvileg. fritz tesze szerint viszont csak a topeak, meg az sks tudta is produkálni valóban ami rá van írva. (ettől független nem ő nyert)

 

egyébként azért van olyan kombó ami gyakorlott szerelőnek, műhelyben is a fél órás szopás kategória. 

 

azert irtam, hogy elmeletileg :) nekem nemtom melyik verzio van, de amire en fujom, azt tudta (6-7 bar). a guminal amikor eloszor felteszi, nyilvan szembesul vele, hogy ezt szopas lesz cserelni az ut szelen (foleg telen).

 

nekem egy ilyen elmenyem volt, a giant magasperemu montis felnijere felrakni a kojaket... felrakni is remalom volt, azt hittem, hogy leszedesnel kitagult kicsit. de nem, szappanosvizzel tudtam csak nagynehezen leeroszakolni. mas gumikkal nem volt gond ezen a felnin, illetve ugyanezt a gumit raktam a cx bringamra is (elvileg hasonlo a felni is), konnyeden ment, mint ahogy a tobbi gumi is. gyanitom az egyik kicsit erre, a masik meg kicsit arra elter a szabvanytol.



#1327
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Tavaly megkérdeztem a helyi bolt szerelőjétől a véleményét a "Sunrims Assault" felniről. Válasz:
 
"Szívesen befűzöm, de a gumit majd te szenvded rá, vagy háromszoros szervizdíj!"


Az a felni kereket fűzni is szar.

#1328
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Tavaly megkérdeztem a helyi bolt szerelőjétől a véleményét a "Sunrims Assault" felniről. Válasz:

 

"Szívesen befűzöm, de a gumit majd te szenvded rá, vagy háromszoros szervizdíj!"



#1329
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

elvileg. fritz tesze szerint viszont csak a topeak, meg az sks tudta is produkálni valóban ami rá van írva. (ettől független nem ő nyert)

 

egyébként azért van olyan kombó ami gyakorlott szerelőnek, műhelyben is a fél órás szopás kategória. 

 

a tufo cs33 + fulcrum R5 ilyen volt, négy kézzel, 6 kiló "sikosítóval" (szappan) is azt hittük letörik az ujjunk, mire felpattant fél óra után. mondtam is, hogy azt maximum levágni fogom a felniről, leszedni soha :D



#1330
laczie

laczie

    fórumtag

  • fórumtag
  • 120 posts
  • LocationBudapest

Azt hiszem évekig mákosnak mondhatom magam, mert 1-2 defekttel megúsztam. Most viszont melóváltás miatt "új" utakon járok ahol kezdetben heti 2-3 defekt simán összejött alkalmanként több foltozással királydinnyével.

Eddig nem használtam rendes defektvédett külsőt. Most rákényszerültem. Nem bántam meg.

Continental Eco CONTACT Plus -t javasolták a közeli üzletben.

Maximálisan teljesíti az elvártakat. Sajnos a fénykép már nincs meg , de volt olyan , hogy 8-10 db királydinnyét húzkodtam ki belőle és még csak nem is eresztett. Löttyöt nem használok. Súlytöbblet persze van, de megéri. Úttartás is egészen meggyőző, még esőben is.

Ezt mindenképpen ajánlani merem, (kb. 500 km után). Szerintem árban is jó helyen van 4300 ért.


Edited by laczie, 2015. December 02. - 00:23.


#1331
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Lezyne minipumpak elvileg 11 bart is tudnak.

elvileg. fritz tesze szerint viszont csak a topeak, meg az sks tudta is produkálni valóban ami rá van írva. (ettől független nem ő nyert)

 

egyébként azért van olyan kombó ami gyakorlott szerelőnek, műhelyben is a fél órás szopás kategória. 


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1332
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Lezyne minipumpak elvileg 11 bart is tudnak.

#1333
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts
Thx to all :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1334
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

bocsánat, hogy belepofázok, de lenne egy amatőr kérdésem: ha defekt van, akkor (most tekintsünk el a defektmentestő löttytől) ezeket a csirke gumikat kézzel/lábbal/gumileszedővel le/fel tudjátok mozgatni a felniről az út szélén, aztán a cserebelsőt kézipumpával feltoljátok 7-8barra? vagy készenlétben van az autós mentőegység?

Semmivel sem tart tovább, mint egy montis defektszerelés.


  • Vejne likes this


A sebesség mindent megold.

 


#1335
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

bocsánat, hogy belepofázok, de lenne egy amatőr kérdésem: ha defekt van, akkor (most tekintsünk el a defektmentestő löttytől) ezeket a csirke gumikat kézzel/lábbal/gumileszedővel le/fel tudjátok mozgatni a felniről az út szélén, aztán a cserebelsőt kézipumpával feltoljátok 7-8barra? vagy készenlétben van az autós mentőegység?

Megoldás az SKS RaceDay vagy SuperCorsa (előbbi tavaly 9 euró volt PX-en, és akkoriban még ingyen postáztak 50GBP-nél..)

 

6.5-7 barig bírod, utána megunod.

 

Kettő darab gumileszedő, az is a felhúzáshoz kell max, kb. akkora, mint két teáskanál. Lazán elfér bárhol. 

 

Szerencsére útszélén csak 3 alkalommal kellett defektet javítanom, de sosem hagyott cserben sem a műanyag gumileszedő, se az SKS pumpa.

 

NB: Rubino Pro3-al kb. 10ezret kellett várnom az első defektre hátul, az is akkora fémdarabtól volt, hogy nevettem. Open Corsa meg 1500 után úgy elfogyott hátul, hogy egy kis kavics kivágta :D

 

Jó gumit kell venni, és nem lesz gond :)

 

Szerk: még észrevétel, a régi csirkefelnik, 13mm-esek birkózógépek, ha gumit kell rájukerőszakolni. A mostani szélesebb felnikre a szélesebb gumit jóval könnyebben fölteszem, leszedő nélkül. De a Régi Campa felnire a nagyonszűk Vittoriákat kicsit erőszakolni kellett...

 

Szerk2: Még oda kell figyelni a szelepre! Nem nehéz minipumpával úgy tönkretolni a tűszelepet, hogy használhatatlan legyen. 


Edited by Vejne, 2015. December 01. - 18:04.


#1336
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

bocsánat, hogy belepofázok, de lenne egy amatőr kérdésem: ha defekt van, akkor (most tekintsünk el a defektmentestő löttytől) ezeket a csirke gumikat kézzel/lábbal/gumileszedővel le/fel tudjátok mozgatni a felniről az út szélén, aztán a cserebelsőt kézipumpával feltoljátok 7-8barra? vagy készenlétben van az autós mentőegység?

 

a leszedés még megoldható, bár pl. a Fulcrum Racing 5 felnik eléggé ragaszkodnak a gumikhoz. egy Zéfal mini pumpával egyszer kipróbáltam, mire megunom a pumpálást van a gumiban 4-4.5 bar. azzal a legközelebbi autószerviz/benzinkút/bringabolt/vasútállomás távolság bőven teljesíthető...szerintem 5 bar fölé csak CO2 patronnal lehet...



#1337
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

bocsánat, hogy belepofázok, de lenne egy amatőr kérdésem: ha defekt van, akkor (most tekintsünk el a defektmentestő löttytől) ezeket a csirke gumikat kézzel/lábbal/gumileszedővel le/fel tudjátok mozgatni a felniről az út szélén, aztán a cserebelsőt kézipumpával feltoljátok 7-8barra? vagy készenlétben van az autós mentőegység?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1338
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Személyes véleményem, hogy ezek a defektgátló folyadékok elég lutri módon működnek a nagy nyomás mellett. MTB-n OK, de országútin nagyon rezeg a léc. Joe's EcoSealant-et használtam egy időben, volt, mikor megfogta, volt, mikor nem fogta meg a szúrt defektet, pedig én még ballonos, 28mm-es külsőkkel megyek alig 4.5-5 bar nyomáson. Egyszer volt olyan is, hogy t*kig leeresztett a külső, s hát siettem, így gondoltam egyet és kézi pumpával csak simán felfújtam a lyukas belsővel. Szisszent párat és hetekig jó volt. Szerencsém volt. Aztán egyszer csak leeresztett, ugyanannál a lyuknál (nem találtam rajta újat, innen gondolom).

 

Tufo CS33 Pro gumim van, 25mm, 7 bar körül megyek vele és nem kifinomult az úthiba kerülési technikám.

 

tavasszal elosztottam egy tubus Tufo lötyit a két gumi között, meg ha defekt lenne van nálam egy tubus az Extreme-ből. eddig mindig működtek, igaz kifejezetten nagy defektem nem volt és a Tufo peremes szingó önmagában is elég merev, nehéz felütni. de ezek elég sűrű lötyik és az Extreme nagyon hamar megszárad.


Edited by DaveRider, 2015. December 01. - 15:56.


#1339
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

joe-nak van direkt nagyobb nyomáshoz , országútihoz cucca .eco sealent meg kifejezetten a tl readyhez ajánlott.

Ez igaz. Tudom, hogy van a racer verzió, de nem próbáltam még ki. Szóval, lehet, az megbízhatóbban működik. Azért az amcsi fórumokon olvasottak alapján továbbra is szkeptikus vagyok. :)



#1340
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Személyes véleményem, hogy ezek a defektgátló folyadékok elég lutri módon működnek a nagy nyomás mellett. MTB-n OK, de országútin nagyon rezeg a léc. Joe's EcoSealant-et használtam egy időben, volt, mikor megfogta, volt, mikor nem fogta meg a szúrt defektet, pedig én még ballonos, 28mm-es külsőkkel megyek alig 4.5-5 bar nyomáson. Egyszer volt olyan is, hogy t*kig leeresztett a külső, s hát siettem, így gondoltam egyet és kézi pumpával csak simán felfújtam a lyukas belsővel. Szisszent párat és hetekig jó volt. Szerencsém volt. Aztán egyszer csak leeresztett, ugyanannál a lyuknál (nem találtam rajta újat, innen gondolom).

joe-nak van direkt nagyobb nyomáshoz , országútihoz cucca .eco sealent meg kifejezetten a tl readyhez ajánlott.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való