Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15880 hozzászólás a témában

#12001
VaNick

VaNick

    vendég

  • fórumtag
  • 124 hozzászólás
Pite,

Én is hasonló dilemmában voltam mint te gumiválasztás terén...
Végül is a sárga csikos conti explorernél maradtam (hajtogatós, szemem elõtt lemérte, a 2.1-es 505g volt, ami nekem tökéletes), a butikban vettem, 3300 volt még 3 hete a 2 db.
Nobby nic-et szerettem volna úgy igazán, de az ár difi meggyõzött ( a nobby legjobb áron is kb 14 ezer a pár, a kevláros verzió).
Többiek is mind a conti explorert javasolták, ezért az ár/érték/súly/kihasználhatóság miatt döntöttem emelett.
VaNick
---------
2003 GT Zaskar Race & Full XT

#12002
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
itthon jelenleg nincsen belõle.

#12003
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Akkor szólj ha látsz vhol, mert még nem találtam... :(

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#12004
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás
nem is láttam még hogy van belõle 2,25-ös ....azt lehet bepróbálok egyet én is...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#12005
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
szvsz Smart Sam tökéletes lesz.

#12006
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
OK, IRC kiesett...

Explorer Pro mellé még egy alternatíva:

Smart Sam 2,25 Light
Weight (Gramm) 590 g

Feltöltött kép
Méretéhez képest jó, remek gördülési ellenállás, jó kapaszkodás és kanyarsebesség. (a 2,1esbõl a Light 520gr, szal inkább 2,25)

Igen, látom ignotoron hogy gördülési ellenállás nagy, és aszfalton csak lightosan szabad vele menni...
Exploreren meg 5 perc szünet van a bütykök között, ami mászás/fékezhetõség és gördülési ellenállá szempontjából sem tûnik a legjobbnak...


NanoRaptor 540g, jó fékezhetõ, jól kapszkodik, de oldalsebeg téren sztem nem produkál fényeset...
Feltöltött kép 2,9K
Talán a 3 közül még ez a legjobb... Ilyet nyúzott már vki?

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#12007
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
Ignitort csak akkor ha közel laksz a terephez iszonyú ge.-je van...

#12008
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ilyen IRC BackCountry-m volt. Keves az oldalso butyok, igy nem tart jol kanyarban. vekony az oldalfala, nagyon konnyu felutni.

elonyere valik, hogy konnyu, es ballonos.

kicsit gyorsan is kopik. talan puha anyaggal probaltak kompenzalni a sz.r mintazatot :)

en nem ajanlom.

Explorert vagy Ignitort vegyel.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#12009
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás
az nbx - bõl a 2,3-as jó, az nagyon jó gumi, kicsit nagyobb bütykei vannak, de kb 1000 km az élettartama......ez a 2,2-es pont semmire nem jó....

amúgy abszolút jók a 2,2-es 2,3-as gumik, csak ami jó és könnyû az drága is.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#12010
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

vizes aszfalton minden gumi csuszik


Csak az nem mindegy hogy mennyire! :)
Pl vizes köveken az IRC FreedomCross V-Claw-val teljesen jól tudomirányítani a bringát és binztonságosan haladok. Míg a Medusákkal 20al is alig merek menni mert csúszkál mindenfelé a rákba, ott ahol 35-40el jobb kontroll mellett jövök az IRCvel. Bükkön ezzel pl 'apró' hátrány szedtem össze :)

Black Jacket akartam tegnap tesztelni, az végülis elmaradt, de olyan helyen nem pörgött el egy náalm 10kgval könnyebb rider alatt ahol alattam a az IRC el-elpörgött, pedig nagggyon zsír ez az irc gumma...

Feltöltött kép


Gondolkodom egyébként 2,2-2,3as gumikon is... CC/AM felhasználásra van értelme ha olykor agersszívebben megyek, többet fog? (gondolom...)

Ez?
Nokian NBX Lite 26x2,2" 3,5K
26x2.2 (550g swa)
26x2.2 (650g sw)
Feltöltött kép


Ill IRC Back COuntry 2,25 2,8K 690gr
Feltöltött kép

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#12011
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
s/m :) meg az free (volt)

#12012
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.383 hozzászólás
mi vesz rá egyeseket arra h a jánoshegyre 3.0-s gumikat vegyen?:D kíváncsi vok milyen érzés lehet ezekkel tekerni..

#12013
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 hozzászólás

vizes aszfalton minden gumi csuszik. max az ilyen extrapuha 40A-s maxxisok nem. dehat nem is arra vannak a terepgumik, igaze? ;) meg kulonben is lehet azt a csuszkalast kontrollalni, en kulon szeretem :)


Ez Ok, de amikor gurulás közben egy pad mellett meg akarok állni, és a hátsó kerekem kisodródik alólam, míg az elsõ irányítható marad, addig a hátsó gumi a hibás. És nem elöször fordult elõ sem velem, sem mással:

"Weaknesses:Your life is in danger when you use this tire on wet asphalt. In fact i have the half-wet version. It's like on ice! Awesome effect! Congratulation for Michelin :) !" Stan

Link
Tényleg veszedelmes. De egyébként egy mindenre de semmire sem kiemelkedõen jó EZ a gumi.
És nem vagyok egy vad kerekezõ, így szerintem nem közelítem használat közben a gumik tûrõképességének a határát, de ezzel sikerült elérnem.

Sp

#12014
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
vizes aszfalton minden gumi csuszik. max az ilyen extrapuha 40A-s maxxisok nem. dehat nem is arra vannak a terepgumik, igaze? ;) meg kulonben is lehet azt a csuszkalast kontrollalni, en kulon szeretem :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#12015
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 hozzászólás
Smart Sam meglepõen jó volt kavicsos / aprómurvás terepen is. Gondolkozom rajta hátra is.

Misi Country Trail-t ne! Tavaly koptattam 2-õt, az egyik most is hátul van, és semmi kiemelkedõ (talán jól gördül), de vizes aszfalton halál! Esõ után fékezésnél blokkol az elsõ (!) kerék, és csak csúszol. Kanyarban meg borulsz. Nem kellemes.

Sp

#12016
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Huhh, forwaldolom azt megnézzük itt milyen belsõket tudnak...

ultralight----------------nemtúlkönnyûdeelégerõs-----------------dh
A középsõt szeretném leginkább, van 1-2 emlékem a naplemetében ahogy a vállamon viszem kilómétereket a biciklit 100000 szúnyog kíséretében (mert rossz belsõ volt nálam :D). De azalatt is felzabáltak a dögök míg szereltem... hogy hogy néztem ki mire az úthoz értem azt hagyjuk, rajzfilmben már láttatok ilyet úgyis... (Pl ha jól értettem Dante által javasolt belsõ inkább az elsõ kategóriába tartozik :) )

Aszfaltos fékezõs annyi, hogy hegyrõl lefele olyan helyen ahol elvileg nem illene jönnie autónak volt már prászor hogy jött, és 50-60ról intenzív lassítás és kanyarodás nehézkes, meg nem csúszott, de jobban nem lehetett húzni mert így is éreztem hogy kicsit sodródik (mert ráadásul mindkétszer kanyarban jött szembe az áldás), ennyibõl gondoltam hogy elõnyös lenne a kis gördülési ellenállású/középen majd összeérõ mintázatú gumma... így is leht olykor hallani hogy szegény IRC mintha gyûrõdne 1-1 intenzívebb lassításkor :)

Akkor külsõ a szípsíges Explorer Pro lesz :prosze: .

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#12017
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

nekem is explorer van, es kiraly. sarban is jo, aszfalton mondjuk nem a leggyorsabb.

most kaptam egy par nobby nic-et [2.1 ust] ha a contik elkopnak, akkor ezek kerulnek fel. mintara jonak tunik

belsot pedig nem hasznalok, mert folosleges :matrix: :D

nobby nic állat jó -mondjuk 2,1-est nem tudom olyan virslim nem volt :) - csak az ust nehezebb mint a hagyományos + 1 átlagos -cca 160g- belsõ.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#12018
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nekem is explorer van, es kiraly. sarban is jo, aszfalton mondjuk nem a leggyorsabb.

most kaptam egy par nobby nic-et [2.1 ust] ha a contik elkopnak, akkor ezek kerulnek fel. mintara jonak tunik

belsot pedig nem hasznalok, mert folosleges :matrix: :D
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#12019
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
michelin aircomp ultralight, 140 gramm. nekem bevált. ahogy a conti explorer is. még egy szavazat az explorerre. a belsõ az meg tetszés szerinti...

#12020
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás

Esetleg 1,5mm vastagságu Maxxis DH belsöt, alig 490g :D Egyszerüen kész horror hogy mekkora böszme állát ez a belsö.

Komolyra foditva a szot, ha nem vagy gramm mániás akkor schwalbe a13 (vagy mi) belsö 190g és szerintem elég jol birja a kiképzést.


Specialized! 160 gramm és eddig ez a legjobb belsõm! :)
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.