Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#12001
Írta 2007. március 28. - 09:19

Nem értelek! A Smart Sam kevláros 2.1ben is 6900huf, és amit Te keresel az szvsz ennél még drágább. Költesz ennyit a gumira egyáltalán? És az elméleti fejtegetéssel nem jutsz elõrébb. Meg kell venni, aztán kipróbálni. Az a pár 1000 nem olyan nagy összeg, és tudni fogod, hogy milyen is a jó gumma. Ezenkívûl az spd is sokat fog segíteni, hogy ne kaparj el emelkedõkön.
Szvsz
Sp
#12002
Írta 2007. március 28. - 09:02

Kérdés:
Mennyi különbség van a Ritchey Excavader Comp és WCS között? Értem itt azt, hogy csak abban különbözik, hogy a Compnak nagyobb a súlya? Iletve tudom, hgy a WCS kevlárperemes a Comp meg drot, de egyébként mintázatra ugyanaz, tehát ugyan olyannak kéne lennie nem?
Igen, az egyik kevlár a másik drótos, mintázatuk ugyanaz (MCPite csak mondom hogyha gumit akarsz venni akkor ilyet végy), de a gumi anyagában is van szerintem különbség /a wcs jobban tapad, jobban kopik/
MCPite: Gravity Pro 2,3 még jó lenne, de 180tpi, ami állítóag halálos nedves aszfalton meg vszínû drága

Nem akarok kötekedni, de a szövetsûrûségnek van valami köze a tapadáshoz? Elárulom: nem jelentõs, ami azt jelenti h. meg sem érzed... A gumikeverék felelõs azért a fránya vizes aszfalton való csúszkálásért
Mod: elárulom h. szerintem az ignitor és az explorer is gagyi gumi, mindkettõbõl volt már e. hátul is. az ignitor nem jó terepen . Az explorer meg gyorsan kopik... legalábbis én 2 ezer alatt le0-áztam szóval te tudod, de sztem vegyél richey excavadert... Az eddigi 2. legjobb gumi amit hazsnáltam
#12003
Írta 2007. március 28. - 08:44

#12004
Írta 2007. március 28. - 08:22

agneovo: Hát a dór felett ahol nagyjából a felnivel kéne tlaálkoznia van körbe egy csík a gumin. Ha az fél milivel el van csúszva gyik oldalon, akkor féllel el van a másikon is csúszva, így olyan mintha 8as lenne benne...
Tigris: Explorernél jobban? Mert az ritkább(nak tûnik) középen...


A 3szög aljánál már elég messze vannak 2 oldalt a bütykök... De a 2 gumit nem tudtam még összemérni, szal még mindig az evli dolgokat kérdem tõletek akikpróbátlák mindkét népszerû gummát :prosze: .
A 120tpi miatt tetszett még, mert defektre kisebb esélyem van (sokkal) vele, nem? Mivel ebben a gépben nem lesz defektvédõ kevlárszallag!
Mááásik, hogy mislen gummára ami 120tpi-s azt mondták hogy nedves aszfalton halálos; ez a többi kemény gumira is igaz? (Mondjuk inkább az mint defekt... azzal legalább tudok számolni... ileltve Explorer állítólag felütéses defektre is hajlamos a vékony/gyenge oldala miatt - más szerint meg csak keményre kell fújni; mondjuk én keményre is szoktam.)
Hmm, most látom: Explorer: 3 Lagen / 84 tpi
ExplorerPro / Supersonic: 3 Lagen / 170 tpi
Ha nincs igazán különbség gördülési ellenállásban akkor Explorer Pro :prosze: .
Még a héten választ adnak Smart Sam 2,25 Lightra, azt még megvárom. De gyanítom nem lesz, pedig jókat írnak róla...
Hotmaat: Ha a szövet/gumisûrûség ugyanolyan akkor igen. Ha keményebb az egyik, az tartósabb, nehezebben kapsz defektet, de a ridegebb gumi néha rosszabb - elvileg pl nedves aszfalton.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#12005
Írta 2007. március 28. - 07:59

#12006
Írta 2007. március 28. - 07:30

Hogy lehet egyenletesen felrakni ? Drótperemes simán felment kézzel, utána fujtam bele keveset átnyomkodtam és felfújtam. Az elsõbe egy horpadás van, de nincs 8-as, a hátsóba meg egy pici 8-as van (szerintem a MAVIC felnimbe nincs)
#12007
Írta 2007. március 27. - 22:46

ez van itthon8as a hátsóban? Nem lehet hogy nem elég egyeneltesen lett felrakva a hátsó?
Másik; utolsó gumi a képben:
http://www.maxxis.co...itor_xc~240.jpg
Maxxis Ignitor 2,1 510g 120tpi... ha nincs ez a jobbik akkor 705g miatt a sima kiesett. Jobbikból kapn itthon? (jobb gördülési ellenállás, középen sûrûbben vannak bütykök, azt szeressük...)
http://ebike.hu/term...-22-ig-mtb/2189
a mintázatuk egyforma 1ébként....
nagyom jó gumi amig nem mész aszfaltra......onnan elég rendesen fejleszti a lábizomzatot
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#12008
Írta 2007. március 27. - 22:36

Másik; utolsó gumi a képben:
http://www.maxxis.co...itor_xc~240.jpg
Maxxis Ignitor 2,1 510g 120tpi... ha nincs ez a jobbik akkor 705g miatt a sima kiesett. Jobbikból kapn itthon? (jobb gördülési ellenállás, középen sûrûbben vannak bütykök, azt szeressük...)
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#12009
Írta 2007. március 27. - 20:43

Gond : az elsõ kerékbe egy pukli van (nem a felnibe) és rázza a kormányt, a hátsóba meg egy 8-as. Mit lehet vele csinálni ? A gumi a hibás vagy csak engedjem le és fújjam fel újból ?
#12010
Írta 2007. március 27. - 20:10

MC Pite, ha szar gumit akarsz akkor vegyél conti sebességkirályt... Nemtom mi bajod az explorerrel, nekem az eddigi legjobb mindenes gumim, ezt sem tudom hogy min sikerült elkaparnod vele, ha még az IRC-ddel is felmentél, tán állva nyomtad neki?
Nem lehet h. a tekerési technikádon van mit csiszolni és nem csak a gumi a hibás?:chin:
Dehogynem...

Ha sem Smart Sam sem vertical nem lesz 2,25/2,3ban akkor Explorer lesz.
Ez is érdekes, mert most pl Olee azt mondta hogy nehezebb haladni vele, fölös; viszont vertical Exlporer 10% szélesebb változata, kb 20% nagyobb bütykökkel nekem masszívabb guminak tûnik (tapadás szempontjából)... annyira rühellem ezt hogy elméletbe gondolkozok minden ****on ahelyett hogy kipróbálhatnám ezeket 1-1 körre :mad:
De ahogy elnézem a köynnebbik szélesebbik gumiból nem fog tudni hozni a binyiglis bácsi, szal könnyen Explorer lehet ebbõl még...
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#12011
Írta 2007. március 27. - 18:45

#12012
Írta 2007. március 27. - 18:36


#12013
Írta 2007. március 27. - 16:44

Lenne egy kérdésem, nem vagyok a téme szakértõje, de mit mutat az a tpi? Gumikeverék vagy mi? A kisebb vagy a nagyobb érték a jobb?
TPI=Threads per inch, tehát a gumit alkotó szálak száma inchenként. A nagyobb érték a jobb.
#12014
Írta 2007. március 27. - 16:18

Nekem most egy 2.3 as Gravity Pro-m van és idáig nagyon bevált... Erdõben tekerésztem pár napja kicsit nedves néhol nagyon faleveles terepen fel és le, de egyszer sem kellett leszálnom... nagyon jól mászik és a kanyarokban sem kellett paráznom. A szárasz aszfalton meglepõen kicsi az ellenállása és viszonylag gyorsan lehet "repeszteni", viszont nedves aszfalton sokat csúszkál...
Lenne egy kérdésem, nem vagyok a téme szakértõje, de mit mutat az a tpi? Gumikeverék vagy mi? A kisebb vagy a nagyobb érték a jobb?
#12015
Írta 2007. március 27. - 13:13


Explorer nagytesója a Vertical!



Szinte ua 2,3asban...
Vertical/Explorer/Gravity
Gravity 770gr/Pro 650gr
Vertical 730gr/Vertical Protection 630gr
Azon gondolkozom hogy 2 Vertical kéne, úgy már egész jó gumi lenne... de a sima kicsit nehéz, a másik ha kapható meg annyi lesz mnt mondjuk a Racing Ralph vszínû...
Gravitynek meg kanyarsebesség tûnik a gyengének, gördülésre egész jó... (ígérem hogy több oldalra nem nyúlik át a keresgélésem, ha senki nem találkozott ezek közül egyikkel sem, akkor veszek amit kapok

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#12016
Írta 2007. március 27. - 11:02


Ugyan csak kis kört mentem Conti Explorerrel, de mászásban és kanyarban is gyengébb volt a mostani IRCmnél is. Mit érek egy gyors bicóval ha relatív gyengék a gumik? Most építgetem álmaim bringáját, inkább legyen 600gr felett de kapaszkodjon/fékezhetõ legyen ahogy illik és kanyarban se kelljen paráznom. Mondanám hogy Racing Ralph 2,25 és probléma megoldva, ha nem 8K lenne darabja

Örülök hogy végre van gumihelyen, és szeretnék 2,2-2,3asat... ha találok jót emberi árban. Ha nem, akkor back to 2,1...
De még 690 grammal a Schwalbe Albert Sport 26x2,25 amin még gondolkodom, 2700Ft, nem nehéz méretéhez képest, jól tapad, csak a gördülékenysége rossz.
Amit 4K ig kapásból megvennék még az az Explorer Pro nagytesója, a Speed King 2.3


Speed King 2.3 (57-559)
wire 3 ply/84 tpi 600g
foldable 3 ply/84 tpi 560g
Összahasonlításnak mellette az explorer...
Gravity Pro 2,3 még jó lenne, de 180tpi, ami állítóag halálos nedves aszfalton meg vszínû drága

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#12017
Írta 2007. március 27. - 09:15

Én is hasonló dilemmában voltam mint te gumiválasztás terén...
Végül is a sárga csikos conti explorernél maradtam (hajtogatós, szemem elõtt lemérte, a 2.1-es 505g volt, ami nekem tökéletes), a butikban vettem, 3300 volt még 3 hete a 2 db.
Nobby nic-et szerettem volna úgy igazán, de az ár difi meggyõzött ( a nobby legjobb áron is kb 14 ezer a pár, a kevláros verzió).
Többiek is mind a conti explorert javasolták, ezért az ár/érték/súly/kihasználhatóság miatt döntöttem emelett.
---------
2003 GT Zaskar Race & Full XT
#12018
Írta 2007. március 27. - 08:40

#12020
Írta 2007. március 26. - 21:22

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való