Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#10061
Írta 2008. április 04. - 18:59

#10062
Írta 2008. április 04. - 15:21

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#10063
Írta 2008. április 04. - 13:25

A sebesség mindent megold.
#10064
Írta 2008. április 04. - 12:55

Én abból indultam ki, hogy használtam 2,1es gumit 5 baron és 1,5öst is és az 1,5ös jóval kényelmesebb volt és szemmel láthatóan jobban beült alattam. A levegõs teleszkópoknál úgy van, hogy a nagyobb kamrájú azonos nyomáson azonos ütés mellett kevesebbet mozdul mint kisebb a kamrájú.
Amit a levegõs teleszkópokról írsz, az is baromság. Dual Air-es Rebám van, fullyban 115mm-en volt, a merevfarúban tavaly 100on, idén 85mm-en, mindig 70psi a pozitív és a negatív kamrában, és valahogy pont az ellenkezõjét csinálja, mint amit állítasz. Úgy érzed, hogy azonos nyomás és azonos felépítés mellett, ha csak a kamra méretét változtatod, akkor a kamraméret csökkentésével könnyebben benyeli a villa ugyanazt a méretû akadályt? A kamraméret csökkenésével egyre progresszívebb lesz a villa.
Nem olyan nehéz ennek a fizikája, át kéne gondolni, mielõtt hülyeséget írsz.
#10065
Írta 2008. április 04. - 10:56

A sebesség mindent megold.
#10066
Írta 2008. április 04. - 10:53

A versenyeket lefelé (is) meg lehet nyerni, illetve el lehet veszíteni. Mind2re volt már példa, nálam legalábbis biztosan. Nem tudja igazán, aki ennek az ellenkezõjét mondja.
Z-Max Evo: Szárazon nagyonkirály, legalább mint a régi Zmax csak sokkal kisebb súlyban. Defektállóságra nem a legjobb, már 2 volt vele. Tüske. Nedves idõben még so-so, de amikor sár van akkor halál. Köveken nem tudom, nem próbáltam. Kopásállóságra is elég jó, sokat használtam betonon és még tart. Kanyarban nagyon lehet gyorsan meni vele, a fékezhetõsége is elég jó. Igazából a hátsó kerék pörög néha, ez a leggyengébb pontja.
#10067
Írta 2008. április 04. - 07:40

A balonosabb gumi azért kényelmesebb, mert alacsonyabb nyomáson lehet használni. Azonos nyomáson kényelmetlenebb.
Na ezt most hogy? Ballonosabb gumi ugyanolyan nyomáson kényelmetlenebb mint egy virslibb???
Ballonos nálam azt jelenti, hogy magasabb és/vagy szélesebb is gumi, és nem a mintázatnál mérve értendõ, mert az hogy 1mm-rel vagy 5mm-rel lóg ki oldalra a legszélsõ bütyök, az mindegy a kényelem szempontjából.
Ugye adott egy 4centis virsli, és mondjuk egy 5centis ballonos gumi, a nyomás ugyanaz. Térfogatra jó közelítéssel (d^2*pí)/4-gyel számolhatunk ha elhanyagoljuk, hogy nem egy ~2m-es csõrõl, hanem egy kör alakú csõrõl van szó.
Naszóval adott egy mivel a hossz és pí konstans, ezért csak a sugár számít.
A nagyobb átmérõjû csõ esetén egy ugyanolyan méretû tárgy betüremkedése kisebb nyomásnövekedést okoz, mint a kisebb csõ esetén, ezért könnyebben végbe is megy. --> Nagyobb gumi ugyanolyan nyomáson is kényelmesebb!
Ez persze tovább fokozható a nyomás csökkentésével, és beleszámolhatjuk, hogy a nagyobb kerék könnyebben gördül át az akadályokon.
Ha hülyeséget beszélek, nyugodtan kövezzetek meg.

#10068
Írta 2008. április 03. - 23:33

#10069
Írta 2008. április 03. - 23:30

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#10070
Írta 2008. április 03. - 23:24

#10071
Írta 2008. április 03. - 23:10


jójó, bocs, kötöszködös (na ezt a szót hogy írják helyesen:) kedvem van. mindenki úgy megy, ahogy szeret, nem szóltam.

off
a kerékpár népszerûsítésrõl jut eszembe: idén is lesz budaörsi bringás felvonulás, meg közös cmre tekerés Budaörsrõl és környékérõl (szóval Érdiek, TB-iak gyertek). akit érdekel, annak : felvonulas.eoldal.hu
on
#10072
Írta 2008. április 03. - 23:00

#10073
Írta 2008. április 03. - 22:50

A balonosabb gumi azért kényelmesebb, mert alacsonyabb nyomáson lehet használni. Azonos nyomáson kényelmetlenebb.
A sebesség mindent megold.
#10074
Írta 2008. április 03. - 22:33


Én pedig egy falevélen is ütöttem már fel.

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#10075
Írta 2008. április 03. - 22:27



De szívesen vennék egy Geodéziai torony-zöld-Héreg egy kis oktatást; pláne ha elvesszük lentrõl az ágat/törzset és lemegyek ott is ahol most le kellett szállnunk:D (Nagyon jóóó kis singletrack; kõvel, gyökérrel, ággal alul-fölül, levéllel, éles visszfordítókkal, mindennel ami kell)
Egyébként minél többen írunk annál inkább kiderül hogy mindenki más nyomást használ; de kb kb 0,7 baros szóráson belül, szal majdnem fölös errõl vitázni.
Kimy: És azt lenne még érdemes megnézned mikor Attilával versenyzünk

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#10076
Írta 2008. április 03. - 22:23

#10077
Írta 2008. április 03. - 22:09

"nagyobb sebesség, és nem nagyon óvatoskodom. 2 alatt felütném az hótziher"
lehet meg kéne tanulni biciklizni, és nem csak zúzni, mint az állat. és akkor máris jobban tapadna alacsonyabb nyomáson, és nem írnál be ilyet, hogy "3.2 barral nem tapad a gumi"...nekem a városi 1.3as slick van 3.2 baron, de ez tényleg az "élén" gördül - igaz, hogy ráz is.
a 2.1es conti 61 kiló alatt 2.6/2.8-en van nálam.
és azt azért ugye elismered, hogy egy guminak kicsivel kevesebbet kell bírnia egy össztelóson, mint egy merevfarún. ?
Leül... mélyeket szippant...
Megvan?
Versenyzünk? Válassz TE utat, nekem mindegy. Aztán utána oktass ki arról hogy kell biciklizni tesó

Tudod mit jelent hogy progresszív a tag? Ha tudod akkor azt is talán hogy minek van arra állítva. Akkor talán azt is kapisgálod hogy 1, nem sûrûn szállok le 2, ezzel a géppel bevállalható hirtelen szintkülönbségváltozásokat nem kikerülni szoktam.
Meg akkor biztos arra is lesz vmi roppant leleményes hszed hogy miért van AZONOS nyomáson a 2 gumikombó között annyi különbség, ugye? Meg elárulhatod hogy a felnijeimmel szerinted mennyin kellen használnom a mostani gumikat hogy még biztonságos legyen... érdekelne...
Amúgy gondolom mikor adsz a gépnek (pl mert kipróbálod hogy lehet zúzni a gumival) akkor az ajánlott minimum guminyomássla indulsz útnak, ugye? Nem afölött 25%al...
Amúgy ha te 60kg vagy és 2,8on használod a hátsót (amit már ismersz és nem biztosra menve fújtad fel elõször)akkor nekem 80al rettentõ sok a 3,2...
Ha gondolod szerzek mozgásérzékelõt és megnézhetjük hogy ugyanott lemenve produkálok e olyan erõhatásokat mint te. Egyébként igen, azonos körülmények között kevesebbet kap fullyn a gumi/kerék.
De függ a felnitõl is, és fõleg atól hogy hogy mész le. Merevvel 'csak' gyorsan akartam lemenni, kiemelni elég ritkán emeltem ki a gépet. De az FX-emmel ezt nehzen tudja megállni az ember... szerintem...
Húgom Meridájával hétvégén 1,2/1,7 barral közlekedtem (3bar minimum van a külsõkre írva, ma fújtam fel neki és ma mértem elötte hogy mennyi lehetett benne) mert nem vittem pumpát és nem érdekelt különösebben és terepen így is mentem 50et (Skareb szürcsögött is elég sûrûn az út alatt

2/2,5ön már sokkal normálisab persze, elvileg szombaton lesz egy combos kör, ott megnyúzom megint...
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#10078
Írta 2008. április 03. - 21:53

És nem spéci belsõket használok.akkor lehet lassan megyek lefele?
#10079
Írta 2008. április 03. - 21:30

ha valaki zúz akkor tudia kéne a kanyarba belepumpálni a bicajt, íveket használni stb....az is sokat dob rajta
#10080
Írta 2008. április 03. - 21:28
