Most már ki fogom próbálni, hogy 23-as gumikat rakok fel a montimra.
Pár éve láttam ilyet a Mátra maraton középtávon, valaki virsligumival nyomta fel a Kékesre Úgy hallottam lefelé nagyot tanyált és fel kellett adnia.
Most már ki fogom próbálni, hogy 23-as gumikat rakok fel a montimra.
Pár éve láttam ilyet a Mátra maraton középtávon, valaki virsligumival nyomta fel a Kékesre Úgy hallottam lefelé nagyot tanyált és fel kellett adnia.
Most már ki fogom próbálni, hogy 23-as gumikat rakok fel a montimra.
hát, ami érdekes, mert ahogy nézem, más 20.5 széles felnin kísérletezget 22-23-as külsőkkel.
http://weightweenies...art=15#p1198362
https://intheknowcyc...es-wheel-sizes/
Nagyjából azokat írja, amiket én is tapasztaltam magamnak. Inkább pár psi-t egy keskenyebb külsőből, ha keskeny a felni, mint, egy nagy bumszli gumit rá, ami mókásan viselkedik kanyarodáskor.
A 23C tire on a 15C wheel – this is the likely stock or alloy upgrade wheel and tire combination you have as a baseline. You know how this rides. What follows are your options.
A 25C tire on a 15C wheel – somewhat improved comfort over a 23C tire but worsened speed and handling. Better to reduce pressure 5psi or so on 23C tire for better comfort without losing handling performance. Neither combination is going to be an aero star.
A 25C tire on a 17C wheel – better comfort but no better speed or handling than a 23C tire on a 15C wheel. 23C tire on 17C wheel at right pressure will get you somewhat improved comfort with improved aero if the rim has at least a rounded nose rather than box or V profile.
A 25C tire on 19C or wider wheel – best comfort, improved speed and handling over options above. A nice set-up for long endurance rides at a good average speed (18mph/29kph or higher)
A 23C tire on a 19C or wider wheel – best speed and handling combination. If you’ve chosen this set-up, crits and road races are probably high on your list and comfort further down your list of what matters though there are plenty of wheelsets in this width that will be plenty comfortable to start without the need of a wider tire.
The problem comes when riders, having read about all the benefits of wider tires, mount a pair of them on the 15C wide alloy stock wheels that came with most of our new bikes or the upgrade alloy wheels sold by most of the leading wheel makers for the last 3-5 years. A 25C tire on a 15C wheel can feel squishy, even more so if you’ve reduced the air pressure to get more comfort. This squishy feel is a symptom of the tire losing its shape and its tendency to fold back on itself. This is the opposite of the improved handling you are looking for by going to a wider tire.
In the worst circumstances, a tire that’s too wide for its rim can experience a Type 1 pinch flat when you are cornering at speed as shown an earlier drawing or the tire bead can pull away from the rim hook, also resulting in a flat. Not good, to say the least.
Most már ki fogom próbálni, hogy 23-as gumikat rakok fel a montimra.
A sebesség mindent megold.
Köszönöm szépen a hozzászólásokat. A felniszélesség kérdésére nem is gondoltam, csak azt méregettem, hogy elférne-e a szélesebb gumi. Azóta megnéztem, a Fulcrum Racing 5 felnik ETRTO 15c méretűek. Most, hogy felnyitottátok a szemem, kicsit gugliztam, és találtam egy elég jó cikket a témában, belinkelem, hátha valaki még nem olvasta:
http://www.slowtwitc...Width_2803.html
(A cikkben idézett felniméret - gumiszélesség ajánlás amúgy 15c-hez 23-32 mm közötti gumiszélességet tart elfogadhatónak.)
Üdv,
Péter
https://intheknowcyc...es-wheel-sizes/
Nagyjából azokat írja, amiket én is tapasztaltam magamnak. Inkább pár psi-t egy keskenyebb külsőből, ha keskeny a felni, mint, egy nagy bumszli gumit rá, ami mókásan viselkedik kanyarodáskor.
A 23C tire on a 15C wheel – this is the likely stock or alloy upgrade wheel and tire combination you have as a baseline. You know how this rides. What follows are your options.
A 25C tire on a 15C wheel – somewhat improved comfort over a 23C tire but worsened speed and handling. Better to reduce pressure 5psi or so on 23C tire for better comfort without losing handling performance. Neither combination is going to be an aero star.
A 25C tire on a 17C wheel – better comfort but no better speed or handling than a 23C tire on a 15C wheel. 23C tire on 17C wheel at right pressure will get you somewhat improved comfort with improved aero if the rim has at least a rounded nose rather than box or V profile.
A 25C tire on 19C or wider wheel – best comfort, improved speed and handling over options above. A nice set-up for long endurance rides at a good average speed (18mph/29kph or higher)
A 23C tire on a 19C or wider wheel – best speed and handling combination. If you’ve chosen this set-up, crits and road races are probably high on your list and comfort further down your list of what matters though there are plenty of wheelsets in this width that will be plenty comfortable to start without the need of a wider tire.
The problem comes when riders, having read about all the benefits of wider tires, mount a pair of them on the 15C wide alloy stock wheels that came with most of our new bikes or the upgrade alloy wheels sold by most of the leading wheel makers for the last 3-5 years. A 25C tire on a 15C wheel can feel squishy, even more so if you’ve reduced the air pressure to get more comfort. This squishy feel is a symptom of the tire losing its shape and its tendency to fold back on itself. This is the opposite of the improved handling you are looking for by going to a wider tire.
In the worst circumstances, a tire that’s too wide for its rim can experience a Type 1 pinch flat when you are cornering at speed as shown an earlier drawing or the tire bead can pull away from the rim hook, also resulting in a flat. Not good, to say the least.
Vejne módosította - 2017. január 20. - 12:05
Köszönöm szépen a hozzászólásokat. A felniszélesség kérdésére nem is gondoltam, csak azt méregettem, hogy elférne-e a szélesebb gumi. Azóta megnéztem, a Fulcrum Racing 5 felnik ETRTO 15c méretűek. Most, hogy felnyitottátok a szemem, kicsit gugliztam, és találtam egy elég jó cikket a témában, belinkelem, hátha valaki még nem olvasta:
http://www.slowtwitc...Width_2803.html
(A cikkben idézett felniméret - gumiszélesség ajánlás amúgy 15c-hez 23-32 mm közötti gumiszélességet tart elfogadhatónak.)
Üdv,
Péter
Sziasztok!
Eljött az ideje a külsők cseréjének az országútimon, és arra gondoltam, hogy az eddig használt 23mm szélességű külsők helyett kipróbálnám most a 28mm-est. A cél, hogy rosszabb utakon ne rázódjon ki a fogaimból a tömés. Van valakinek tapasztalata a ballonosabb külsőkkel országúti bringán? Mennyit számít ez a kényelem szempontjából?
Előre is köszi a hozzászólásokat.
19mm-es BELSŐ szélességű felnin 28-as gumikkal járok évek óta, 4.5-5 bar nyomáson, Budapesten és környékén. Viszonylag kényelmes így, annyira nem ráz. Amire figyelnék:
1. Nézd meg azt mindenképp, a féktestbe nem érne-e bele a szélesebb, ballonosabb gumi!
2. bizonyos típusok, mint a BlackChili-s keverékű Continental GP 4000 II az 28-as méretben inkább 30-31 mm széles és nagyon ballonos! Abból a 25mm-es olyan, mint más márkából a 28-as
3. ahogy elhangzott, belső felniszélesség inkább 16-17+ mm legyen hozzá
Sziasztok!
Eljött az ideje a külsők cseréjének az országútimon, és arra gondoltam, hogy az eddig használt 23mm szélességű külsők helyett kipróbálnám most a 28mm-est. A cél, hogy rosszabb utakon ne rázódjon ki a fogaimból a tömés. Van valakinek tapasztalata a ballonosabb külsőkkel országúti bringán? Mennyit számít ez a kényelem szempontjából?
Előre is köszi a hozzászólásokat.
már miliárdszor kiveséztük a témát outi topikban, de tömören:
akkor van értelme, ha széles a felnid is. 15mm keskeny klasszikus felnire 23, max 25mm széles az, ami még elviselhetően viselkedik, bár, a 25-ös már azon is kissé idegen.
ha 17-18-19 széles felnid van (belső szélesség! nem külső! ) akkor nagyon sokat nyersz a széles külsővel, keskeny felnin nem lesz ottimális.
Milyen guminyomáson közlekedsz amúgy? 23-as külső 7-7 barral szerintem nagyon komfortos..
http://forum.bikemag...dent/?p=1225883
2016. november 19. - 14:47
Vejne módosította - 2017. január 19. - 11:49
Sziasztok!
Eljött az ideje a külsők cseréjének az országútimon, és arra gondoltam, hogy az eddig használt 23mm szélességű külsők helyett kipróbálnám most a 28mm-est. A cél, hogy rosszabb utakon ne rázódjon ki a fogaimból a tömés. Van valakinek tapasztalata a ballonosabb külsőkkel országúti bringán? Mennyit számít ez a kényelem szempontjából?
Előre is köszi a hozzászólásokat.
Korabban is volt.
az utóbbi 5-6 évben csak drótós volt, montisból kevés méretben.
előtte rémlik voltak jobbak is.
úgy látszik a sváblinál is rájöttek hogy alulértékelt cucc , mert az új mintából már van hajtogatós kicsitt jobb keverékből.
Most azon gondolkodom, hogy az volt nekem a hajtogatós vagy a 2.35-ös szöges Schwalbe gumi.
Közben rájöttem, a szöges volt így csomagolva :
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
A smart sam plus jött be nekem nagyon. Azt is itt javasolták a fiúk és tényleg jó.
keményre fújva jól megy az aszfalton is és lejjebb engedve jól fogja a terepes talajt.
úgy látszik a sváblinál is rájöttek hogy alulértékelt cucc , mert az új mintából már van hajtogatós kicsitt jobb keverékből.
A smart sam plus jött be nekem nagyon. Azt is itt javasolták a fiúk és tényleg jó.
keményre fújva jól megy az aszfalton is és lejjebb engedve jól fogja a terepes talajt.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Köszönöm mindenkinek!
Gondoltam, h esetleg a marathonról lesz több vélemény, így sztem azt fogom kipróbálni, kíváncsi leszek rá. Főleg arra, h 28 szélesben milyen lesz.
Még a schwalbe duranot láttam slickben defektvédelemmel, de ott a védőréteget kisebbnek írják, így azt inkább passzolom.
Pénteken megjött a marathon plus, tavasszal megy fel majd, kíváncsi leszek.
Kössz még egyszer azoknak akik segítettek!
hasonlot mar csinaltak plusszos gumikkal is, az utobbi volt gyorsabb.
szerintem tobbet szamit, hogy az illetonek melyikkel milyen erzes tekerni.
arn módosította - 2016. november 14. - 08:44
Sziasztok!
26"-os montira keresek all terrain gumit, tehát olyat ami aszfalton is használható.
Schwalbe Smart Sam lenne a megfelelő, de arról érdeklődnék, hogy van-e alternívája Conti-nál vagy Maxxis-nál? Vagy más nagyobb gyártó?
Nekem hajtogatós 26x2.2" RaceKing Performance (vagy mi) van rajta. Aszfalton nagyon jól gördül, jó a kopásállósága (bár aszfalton egyébként is kerülöm az erős elsőkerekes és a farólós hátsó kerekes fékezést). Enyhe terepen ahol én járok (merevfarúval) ott száraz időben jól viselkedik, nedves terepen viszont én kevésnek tartom az oldaltartását és sárban a tisztulása is lehetne jobb.
J.
j4ni módosította - 2016. november 13. - 23:41
A Conti RaceKing nagyon jól gördül, azzal mehetsz városban is, nyilván nem pont arra tervezték.
A SmartSam nagyon jó gumi, olyat vegyél.
Sziasztok!
26"-os montira keresek all terrain gumit, tehát olyat ami aszfalton is használható.
Schwalbe Smart Sam lenne a megfelelő, de arról érdeklődnék, hogy van-e alternívája Conti-nál vagy Maxxis-nál? Vagy más nagyobb gyártó?