Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15858 replies to this topic

#9761
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 posts

Általad emlitett példa pont rossz. ha kicsit gondolkodol te is megláthatod miért . Ami peddig azt illeti , nem "BAROMSÁG" amit irtam, maximum nem egyezik a véleményeddel. Ettöl még nyugodtan lehet tisztelni egymást,és kevesebb sértést használni. Köszöntem. Nem ma ültem én sem bringára , és merem állitani, hogy ezen a tura-maraton szinten röhejes, mikor a mtb-sek itt vitáznak 20-40 grammon. Persze überprofiknál, akik csúcsra kihajtanak mindent gépükbõ, s magukból bizonyosan számitható, sõtt kötelezõen számitott tényezõ lehet. Na de kérem , azért itt nem Õk szolottak ez ügyben ugye...Tehát nem, nem számit szerintem, és ezt tapasztalatombol is merem állitani. Jó példa erree, hogy a topik témájánál is maradjak a mostani gumim nekem is panaracer, mint azt lentebb már emlitettem volt, Nos ez nehezebb , mint az elözõ volt, és ugyanazon a távon, ugyanazon intenzitással, tehát ugyanazon idö alatt teljesitve azt , semmit sem vettem észre ebbõl. Nem azért mert akkora gép volnék, hanem mert egyszerüen nem tétel mindez. Akik peddig mást állitanak , nos ahogyan már emlitették elözöekben, azok nem elöl szoktak végezni.
Maradok tisztelettel: Sándor.


Ez most lehet hogy nagyon off lessz.
Javitsatok ki ha tévednék!
Ugye van az a mérték egység hogy Kilógramm,annál könnyebb a Dekagramm,és még annál is könnyebb a Gramm, stb stb eddig óké?
Na most ha jól olvastam Sándor hozzászólását a bringa illetve a gumi súlya kapcsán én maxx 20-40 grammokról és nem kilókról olvastam.
És igen valószinü hogy egy DH bringánál nem mindegy hogy 16 vagy 20kg ebben tamáska-nak van igaza,de könyörgöm azok kilók amit Sándor mondott példaként azok meg grammok.:wtf: :chin:
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#9762
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Én azért cseréltem le régi acélvázas trekkingemet egy 4-5 kilóval könyebb aluvázasra, mert a barátnõm nem nagyon bírta le-fel cipelni a lépcsõn (õ is elég sokat használja), de igazából nem lettem gyorsabb vele egy jottányit sem :)

A topiknál maradva: mikor a szingós (mavic GP4 + Tufo) kerekemet lecseréltem peremes mavicre+michelin gumikra, akkor az egész gép érezhetõen nehezebb lett (szingós ugye nagyon könnyû, a felni is meg a gumi is), de érzésre gyorsabb lettem a peremes (kevláros) michelinnel, még alacsonyabb nyomáson is. Ez engem akkor meglepett, pont amiatt mert, nagyon sokat hallottam azt hangsúlyozni, hogy a kerekek súlya a lényegi dolog a súly kérdésben. Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy talán a robbanékonyságából vesztett a paripa valamennyit.

#9763
Sandor75

Sandor75

    vendég

  • fórumtag
  • 102 posts

tehat szerinted tok mindegy, hogy 16kilos, vagy 20kilos geppel dehazol, csak azert mert a 16 is nehez? lol ekkora baromsagot meg eletemben nem hallottam.

Általad emlitett példa pont rossz. ha kicsit gondolkodol te is megláthatod miért . Ami peddig azt illeti , nem "BAROMSÁG" amit irtam, maximum nem egyezik a véleményeddel. Ettöl még nyugodtan lehet tisztelni egymást,és kevesebb sértést használni. Köszöntem. Nem ma ültem én sem bringára , és merem állitani, hogy ezen a tura-maraton szinten röhejes, mikor a mtb-sek itt vitáznak 20-40 grammon. Persze überprofiknál, akik csúcsra kihajtanak mindent gépükbõ, s magukból bizonyosan számitható, sõtt kötelezõen számitott tényezõ lehet. Na de kérem , azért itt nem Õk szolottak ez ügyben ugye...Tehát nem, nem számit szerintem, és ezt tapasztalatombol is merem állitani. Jó példa erree, hogy a topik témájánál is maradjak a mostani gumim nekem is panaracer, mint azt lentebb már emlitettem volt, Nos ez nehezebb , mint az elözõ volt, és ugyanazon a távon, ugyanazon intenzitással, tehát ugyanazon idö alatt teljesitve azt , semmit sem vettem észre ebbõl. Nem azért mert akkora gép volnék, hanem mert egyszerüen nem tétel mindez. Akik peddig mást állitanak , nos ahogyan már emlitették elözöekben, azok nem elöl szoktak végezni.
Maradok tisztelettel: Sándor.

#9764
lazac

lazac

    vendég

  • fórumtag
  • 145 posts

Schwalbe Smart Sam gumiról vélemény?
konkrétan 2.1-es méret, az olcsóbbik (HS367)

60% döngölt földutas 30% országút és 10% sáros használatra lenne
defektállóság? (leginkább tüske)
a lényeg hogy kemény talajon jól gördüljön
(esetleg erre használatra van egyébb alternatíva azt is szivesen várom)
ha van valakinek házi súlyadat, azt is megoszthatná, 650-et ír a lánc katalógus
valószínû kedden rendelnék valami gumit


köszönet

Drautos Smart Sam 1.9" nálam: 623/640g (~1000km kopással mérve). Felrakás után 2 héttel pssszzzz, 2 királydinnye tüske átbökte, nagyon papír falú szerintem. Persze én 800g-os külsõhöz voltam szokva. Nálam 90% aszfalt eddig, a "futóél" miatt vettem, és itt tényleg használható, tereptapasztalat nem nagyon van. Bringabutikos, felrakás után kóválygott, meg ütött, gyömöszgetni kellett, hogy jó legyen... Sárhoz ragaszkodik, 2-300m-ig még köpködi a darabokat, miután szárazra értél. Nekem amúgy bejött.

#9765
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
a könnyebb alkatrészek általában magasabb minõségûek, zúzós körülmények között jobban bírják, jobb anyagból készülnek, tovább tartanak, merevebbek, stb..

amúgy ált.isk. fizikai ismeretekkel belátható, hogy a könnyebb test gyorsításához, illetve emelkedõn való feljuttatásához kevesebb energia kell - ez az energia pedig jól jöhet késõbb, adott szituban (legyen az a dobogóért indított sprint visszaverése, vagy csak egy szimpla eltévedés, ami +30 km-t eredményez).

amikor vettem a kormányom (pro plt), akkor volt egy szkandi bart bretjens szériás is mellett, az kb 2*40 grammal könnyebb - kézbe fogva meg csak annyit tudtam mondani, hogy "húb*zmeg, ez igen".

sok ember rengeteg pénzt költ arra, hogy a kocsiban még +5 lóerõ legyen, hogy a PC az 1M pi-t még 3 másodperccel gyorsabban tolja, vagy hogy a bringa 100 grammal könnyebb legyen. mindig van, aki azt mondja arra, amibe te pénzt ölsz, hogy "húb*zmeg, ez igen" -legyen az egy szintén fanatikus, vagy csak egy elképedõ "kívülálló".

gond csak akkor van, amikor az illetõnek ettõl a +5lóerõ/-3másodperc/-100 grammtól természetellenes mértékben megnõ a pöcse, és nem veszi észre, hogy másnak nem ez a fontos, hanem pl. a család meg a bélyeggyûjtemény.

biztos van neked is legalább egy hobbid, amire -ha jobban belegondolsz - többet költesz, mint a minimális költségei. ;)

#9766
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts
azért ez nem egészen így van

100-150 grammot simán érzel hosszú távon, ugyanannak a guminak két változata közt másrészt az sem felejtõs hogy nem egy cég, kurvára nem ugyanabból az anyagból gyártja a kevláros és a drótós külsõket.
pár éve pl a sváble jimmy szériából a drótósok tök szutykok voltak.

a grammos topikba meg jellemzõen spagettihuszárok írnak :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#9767
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Semmit sem jelen az a 40 g. Ez egy joféle kis hisztivé nötte ki magát , ez a gramm mánia:) A PROFIKNÁL de ott is outi, meg pályagépeknél el tudom hinni, hogy számit a suly, hisz azok pehely gépek, de egy mtb-nél, ami a retekbe , sárba megy, nos semmiképpen sem számit. Persze lehet itt okoskodni , hogy sok gramm , az már kiló, de azt sem veszed észre. Az a poen ebben, hogy a legtöbbet azok nyihognak a suly miatt, akiknek a legtöbb feleslege a has , és derék tájon van:)


tehat szerinted tok mindegy, hogy 16kilos, vagy 20kilos geppel dehazol, csak azert mert a 16 is nehez? lol ekkora baromsagot meg eletemben nem hallottam.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9768
Sandor75

Sandor75

    vendég

  • fórumtag
  • 102 posts

Az a 40g vagy lehet hogy több?
Az olyan sokat számít??
ált 60-80km ereket szoktam tekerni tehát nem vagyok maratonista.
akkor teljesen feleslegesnek mondjátok a kevlárszálat?

D.

Semmit sem jelen az a 40 g. Ez egy joféle kis hisztivé nötte ki magát , ez a gramm mánia:) A PROFIKNÁL de ott is outi, meg pályagépeknél el tudom hinni, hogy számit a suly, hisz azok pehely gépek, de egy mtb-nél, ami a retekbe , sárba megy, nos semmiképpen sem számit. Persze lehet itt okoskodni , hogy sok gramm , az már kiló, de azt sem veszed észre. Az a poen ebben, hogy a legtöbbet azok nyihognak a suly miatt, akiknek a legtöbb feleslege a has , és derék tájon van:)

#9769
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Amennyiben aszfaltra szánod, akkor nyugodtan választhatod a drótost.


#9770
edani

edani

    vendég

  • fórumtag
  • 22 posts
Az a 40g vagy lehet hogy több?
Az olyan sokat számít??
ált 60-80km ereket szoktam tekerni tehát nem vagyok maratonista.
akkor teljesen feleslegesnek mondjátok a kevlárszálat?

D.

#9771
zoli0102

zoli0102

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts

Ez jó kérdés,a kemény az lassaban kopik,a puha meg gyorsabban de jobban tapad a kanyarban,ez logikus de attol is füg hogy milyen útburkolattipuson használod pld:aszfalt ill fõld úton.
Én most 2.2-es Continental Mountain King-et használok ez viszonylag olcsó hogy mennyire tartós az majd idõvel kiderûl mert még csak kb 70km mentem vele,az elözõ meg 2.1-es Bontrager volt az 6 év után(nézet ki úgy mint amit a képen mutattál) cseréltem a mostanira.
A lényeg szerintem a keményebbet válaszd.

éz én gumim júniusba lesz egy éves:D
egyfolytába gyilkolom
tudom nem helyes mert a felninek isbaja lehet meg hmar elkopik a gumi de akkor nekem jó muri

#9772
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 posts
lényegében meg is adtad a választ magadnak:D ha te nem tartod fontosnak kerekenként azt a 40grammot akkor ne kölcs rá feleslegessen pláne ha föképp városi használatra kell mert a sok üveg szilánk és tsa hamar szétvagdalja a gummát viszont 80km után sokszor sokkal több tud lenni az a 40g:)
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#9773
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts
Schwalbe Smart Sam gumiról vélemény?
konkrétan 2.1-es méret, az olcsóbbik (HS367)

60% döngölt földutas 30% országút és 10% sáros használatra lenne
defektállóság? (leginkább tüske)
a lényeg hogy kemény talajon jól gördüljön
(esetleg erre használatra van egyébb alternatíva azt is szivesen várom)
ha van valakinek házi súlyadat, azt is megoszthatná, 650-et ír a lánc katalógus
valószínû kedden rendelnék valami gumit


köszönet

#9774
edani

edani

    vendég

  • fórumtag
  • 22 posts
Hát a külsõket inkább a felnin hordom, az a 40g pedig kevés ahhoz a kb2ezer forinthoz képest amit elkérnek plusszba...
szerintem. de javitsatok ki ha rosszul gondolom....

#9775
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
A hajtogatós könnyebb, a drótost meg érdekes lesz használható méretûre hajtogatni, hogy beférjen abba a zsákba.:)


#9776
edani

edani

    vendég

  • fórumtag
  • 22 posts
Segítsetek nekem!
Van valami különbség a hajtogatós és a drótos külsõ között?
Azon kívül hogy betehetem a hátizsákomba :-)
Keresek valami olcsó országuti külsõt!
Nem versenyre hanem edzeni! De azt sem akarom hogy valami kõ nehéz darab legyen.
De ugy látom egy bionyos szinthez "gyárilag" adják a hajtogatóst!
Én meg nem akarom kifizetni a drága kevlárt ha mégcsak be sem teszik a futófelületbe defektvédelem gyanánt...
a cst gumit ismeritek ezt találtam olcsóba,
de ha ismertek valami olcsó külsõt ami mostanában tuti vétel lenne kérlek szóljatok.

#9777
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 posts

köszi a választ
és kemény kevrésû vagy puha keverésû gumit ajánlasz?


Ez jó kérdés,a kemény az lassaban kopik,a puha meg gyorsabban de jobban tapad a kanyarban,ez logikus de attol is füg hogy milyen útburkolattipuson használod pld:aszfalt ill fõld úton.
Én most 2.2-es Continental Mountain King-et használok ez viszonylag olcsó hogy mennyire tartós az majd idõvel kiderûl mert még csak kb 70km mentem vele,az elözõ meg 2.1-es Bontrager volt az 6 év után(nézet ki úgy mint amit a képen mutattál) cseréltem a mostanira.
A lényeg szerintem a keményebbet válaszd.
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#9778
zoli0102

zoli0102

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts
köszi a választ
és kemény kevrésû vagy puha keverésû gumit ajánlasz?

#9779
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 posts

sziasztok
a hátsó keréknél az egész mintázat a lényeg vagy csak a szélén lévÕ?
ez még szerintetek ér vmit,vagy cseréljem ki?

Posted Image


elõre is köszi


zoli






Szerintem ez már megérett a cserére,én legalábbis cserélném.:chin:
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#9780
zoli0102

zoli0102

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts
sziasztok
a hátsó keréknél az egész mintázat a lényeg vagy csak a szélén lévÕ?
ez még szerintetek ér vmit,vagy cseréljem ki?

Posted Image

elõre is köszi
zoli