álltalában jól bírják szerintem, sokat eladunk belõle a boltban. de vannak ugye szériahibás sorok, lehet ezt fogtad ki. Tavaly pl. a schawalbe-nak volt 1 ilyen sorozata. A szelepnél lyukadtak. Az összeset vissza kellett küldenünk a nagykernek.Nem tudom kinek mi a tapasztalata a Kenda belsõkkel, de nekem kb. alig 500km után elfáradt az anyag. Olyan 2-3 cm repedés lett benne, a külsõm kevláros Schwalbe sértetlen, tehát nem onnan érte valami inzultus.
Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#9681
Írta 2008. május 17. - 13:18

#9682
Írta 2008. május 17. - 13:13

Szóval, 15+ év után még mindig verhetetlen a Panaracer Smoke/Dart páros... Lehet még olyat valahol szerezni?
szerintem akármelyik bringaboltban kapsz. ha nem is eredeti panaracert akkor van olcsóbb, nehezebb. pl kenda kb 1500 ért smoke mintával.
#9683
Írta 2008. május 17. - 08:39

Igazából olyasmi gumira gondoltam, aminek nagy keresztirányú középsõ bütykei vannak, pl. panaracer smoke (tipikus hátsó gumi) vagy a maxxisnak vannak kicsinyített dh gumijai (hard drive 2,1 , ha jól emlékszem van a Bringában is). Elsõ guminak meg olyat érdemes nézni, aminek sûrû hosszirányú oldalsó bütykei vannak.
(Homokban érdemes a súlypontot kicsit hátrébb helyezni és a kormányt stabilan tartani és nem szabad megijedni a jobbra-balra csúszkálástól, csak tartsd a gépet stabilan.)
Szóval, 15+ év után még mindig verhetetlen a Panaracer Smoke/Dart páros... Lehet még olyat valahol szerezni?
"Nyereg mögé ülés" OK, de merevvillával még így is kissé "ideges" a gépezet geometriája a lefelékben. Szándékosan is elõre lett téve a súlypont a mászás érdekében, de azt csak most tapasztaltam meg, hogy ez így nem igazán jó, mert nem csak a gyereket, hanem a singlespeedet is most vittem elõször komolyabb terepre. (Amíg egyedül mentem, én ültem a "rendes" montin, ugye.)
#9684
Írta 2008. május 16. - 20:30

És mi a vélemény az IRC Kujo XC-rõl?
Igazából olyasmi gumira gondoltam, aminek nagy keresztirányú középsõ bütykei vannak, pl. panaracer smoke (tipikus hátsó gumi) vagy a maxxisnak vannak kicsinyített dh gumijai (hard drive 2,1 , ha jól emlékszem van a Bringában is). Elsõ guminak meg olyat érdemes nézni, aminek sûrû hosszirányú oldalsó bütykei vannak.
(Homokban érdemes a súlypontot kicsit hátrébb helyezni és a kormányt stabilan tartani és nem szabad megijedni a jobbra-balra csúszkálástól, csak tartsd a gépet stabilan.)
A sebesség mindent megold.
#9685
Írta 2008. május 16. - 19:47



#9686
Írta 2008. május 16. - 16:01

...
... Ezen a talajon csak a dh gumik nem csúsznak meg, ...
...
És mi a vélemény az IRC Kujo XC-rõl? Ez elvileg egy DH mintázat, csak az erõsítések nélkül. Igaz, aki árulja, maga is azt mondja, hogy megcsúszik kanyarban laza talajon. Kérdés, hogy mihez képest?
Juby:
Neked is köszi. A Conti ezek szerint nem lehet nagy mellényúlás, a Weirwolfot meg már én is nézegettem... Két külön pár keréken használod õket, vagy egyik keréken az egyik, másikon a másik?
#9687
Írta 2008. május 16. - 09:47

#9688
Írta 2008. május 16. - 09:07



#9689
Írta 2008. május 15. - 20:47


Simán fut aszfalton, de remélem azért ebben a méretben (1,75) könnyebb terepen is elboldogulok vele. Trekking méretben van ilyenem, de az nagyon vékony. A montira való verzióval van valakinek terep vagy egyéb tapasztalata?
#9690
Írta 2008. május 14. - 09:58

az mindig is nyilvánvaló volt, hogy nagy a specik gördülési ellenállása. cserébe legalább rendesen tapadnak is
csak persze azt nem lehet mûszerrel mérni. de tegye fel a kezét, aki aszfalton használja a terepmintás külsõket
cserébe mondjuk 2/3 áron van egy schwalbe-hoz képest, nem beszélve az über contikról.
gördülési ellenállásnak szerintem terepen ugyanúgy van jelentõssége, mint aszfalton, úgyhogy nem használhatatlan adat az (vagy félreértettem valamit?)
olyan gumi úgysem lesz, ami gyors mindenhol, cserébe nagy mintája van és tökéletesen tapad

A mûszeres mérések mellett az olyan kijelentéseknek sem látom sok értelmét, hogy X gyártó külsõi jobbak, mint az Y-é... mindegyik gyárt sokfélét, keressük meg melyik hova való. Nem véletlenül használ a versenyzõl jó része összesen 3-4 féle kombinációt.
#9691
Írta 2008. május 13. - 22:45

...
A single speed miatt már érthetõ a kipörgés, én nem tudnék 1 sebességgel menni.
Én se tudok, de próbálkozom, mert többsebességessel már nincs is igazán kedvem...
#9692
Írta 2008. május 13. - 22:25

(Bár, "ha az elsõ randevúm sikerül", lehetne már 13 éves gyerekem a default 1980-as beállítással is.

#9693
Írta 2008. május 13. - 22:18

az mindig is nyilvánvaló volt, hogy nagy a specik gördülési ellenállása. cserébe legalább rendesen tapadnak is
csak persze azt nem lehet mûszerrel mérni. de tegye fel a kezét, aki aszfalton használja a terepmintás külsõket
cserébe mondjuk 2/3 áron van egy schwalbe-hoz képest, nem beszélve az über contikról.
Ezt csak megerõsíteni tudom. A speci gumijaimnál jobban tapadó és kanyarodó gumim nem volt még (persze gyorsabban kopnak, de valamit valamiért).
Más, ma felraktam a smart sam-et hátra, nagyon jól gurul aszfalton (vagy a tegnapi résztávozástól lettem erõsebb

M'é, van olyan az adatlapon, hogy születési dátum? ('65-ös vagyok.)
Tippeket köszi.
Igen, akkor áll fenn a kipörgés jelensége, amikor ki kell emelni a hátsómat a nyeregbõl... De singlespeeden muszáj néha kiállni, mert nincs granny gear, ahova vissza lehetne kapcsolni.
Elõször 80' volt beírva, azért furcsáltam, de látom megtaláltad és beírtad az igazit.
A single speed miatt már érthetõ a kipörgés, én nem tudnék 1 sebességgel menni.
A sebesség mindent megold.
#9694
Írta 2008. május 13. - 22:09

13éves gyereked van? Jó születési dátumot adtál meg az adatlapodon?
Átlag heti 5ször edzek a Velencei-hegységben, a homok miatt szinte seholsem kell fékezni, inkább tekerni kell, hogy ne állítson meg. Ezen a talajon csak a dh gumik nem csúsznak meg, kicsit csúszva kell kanyarodni. Tavaly nyáron z-max-szal mentem, csak akkor pörgött ki felfelé, amikor 50% alá kopott. Ha állva mászol vagy rúgdosod a pedált az összes gumi ki fog pörögni.
Nobby nic nem az igazi erre a talajra, hirtelen megcsúszik és egy kezdõnél ez veszélyes lehet. A többi gumit nem próbáltam.
M'é, van olyan az adatlapon, hogy születési dátum? ('65-ös vagyok.)
Tippeket köszi.
Igen, akkor áll fenn a kipörgés jelensége, amikor ki kell emelni a hátsómat a nyeregbõl... De singlespeeden muszáj néha kiállni, mert nincs granny gear, ahova vissza lehetne kapcsolni.
#9695
Írta 2008. május 13. - 21:44

OFF
13 éves.
A Velencei-hg egész nyugati része tipikusan olyan, amit Tamáska mondott: a kevésbé vízmarásos lejtõkön se lehet nekiereszteni a gépet, mert az alján tuti ott a homokcsapda... Csak ezt elfelejtettem neki explicite mondani, annyit mondam csak, hogy vigyázzon. Végül is az eredmény õt igazolta, csak bennem állt meg a **** egy pillanatra... Most már legalább tudjuk, hogy meg lehet csinálni.
(Az asszonynép meg milyen hülyeségek miatt bír már aggódni a gyerekekért...)
ON
13éves gyereked van? Jó születési dátumot adtál meg az adatlapodon?
Átlag heti 5ször edzek a Velencei-hegységben, a homok miatt szinte seholsem kell fékezni, inkább tekerni kell, hogy ne állítson meg. Ezen a talajon csak a dh gumik nem csúsznak meg, kicsit csúszva kell kanyarodni. Tavaly nyáron z-max-szal mentem, csak akkor pörgött ki felfelé, amikor 50% alá kopott. Ha állva mászol vagy rúgdosod a pedált az összes gumi ki fog pörögni.
Nobby nic nem az igazi erre a talajra, hirtelen megcsúszik és egy kezdõnél ez veszélyes lehet. A többi gumit nem próbáltam.
A sebesség mindent megold.
#9696
Írta 2008. május 13. - 21:37

az mindig is nyilvánvaló volt, hogy nagy a specik gördülési ellenállása. cserébe legalább rendesen tapadnak isÁprilisi Bikében van egy jó kis gumiteszt:
Név: / hurka szélesség / bütyök szélesség / gördülési ellenállás (kisebb jobb) / defektállóság (nagyobb jobb)
Conti Mountain King 2,4: / 54,1 / 60,4 / 32,5Watt / 65cm
Conti Race King 2,2: / 54,5 / 50,7 / 23,9Watt / 55cm
Hutchinson Toro 2,15: / 49,7 / 48,9 / 37,6Watt / 60cm
Maxxis Crosmark 2,1: / 48,5 / 49,4 / 27,4Watt / 55cm
Michelin Mountain Dry 2,3: /53,1 / 55,7 / 28,7Watt / 75cm
Schwalbe Nobby Nic 2,25: / 52,7 / 54,2 / 28Watt / 70cm
Specialized Captain 2,0 : / 48,5 / 50,7 / 39,2Watt / 85cm
Vredestein Tiger Claw 2,1: / 53,9 / 54,7 / 26,2Watt / 67,5cm
UST Schwalbe Racing Ralph 2,25: / 54,5 / 55,9 / 19,8Watt / 80cm
UST Maxxis High Roller 2,35: / 49,9 / 53,4 / 45Watt / 70cm
UST Michelin Mountain X 2,2: / 50,8 / 55,3 / 29,3Watt / 80cm
2-Bliss Specialized Eskar 2,3: / 54,3 / 56,5 / 37,6Watt / 80cm
Összességében nem tetszik nekik a Specik nagy gördülési ellenállása, viszont kitûnõen lehet õket belsõ nélkül használni a megfelelõ folyadékkal.
Még mindig a Schwalbék a legjobbak (Kis gördülés nagy defekttûrés)
Jól szerepeltek a Contik is, viszont a defekttûrés nem a legjobb.
Végül az évszázad tippje (de ezt már biztos mindenki tudja):
Egy jó defekttûrõ hagyományos külsõ, belsõ nélkül, egy UST keréken + Latex tej


cserébe mondjuk 2/3 áron van egy schwalbe-hoz képest, nem beszélve az über contikról.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#9697
Írta 2008. május 13. - 21:15

Pont ilyesmi terepre használok Maxxis Ignitor-t elsõ kerékre, és Dy-no-mite!-ot hátsóra, régebben 2.35-öst (most vettem 2.1-eseket belõle de még nem tudtam kipróbálni), és tökéletesen meg vagyok elégedve vele, rettentõ jól tapad. Hátránya hogy aszfalton nagyon kopik. Xfactor webshop kiárusításból vettem újonan féláron, elvileg még Dy-no-mite!-juk van.
Köszi szépen, utánanézek a mondott típusoknak.
Nekem az eddigi tippjeim ezek voltak:
- Conti Explorer
- Schwalbe Nobby Nic
- Panaracer Cinder
Ezekrõl esetleg vélemény? (Illetve az utolsót pont ennek a topicnak a nyomán "fedeztem fel" csak egy kicsit drágának tûnik..)
#9698
Írta 2008. május 13. - 21:09

hány éves a gyerek? csak mert úgy 18 alatt nem igazán érzi az ember a veszélyt:) kivéve aki már elõbb szarrátöri magát
OFF
13 éves.
A Velencei-hg egész nyugati része tipikusan olyan, amit Tamáska mondott: a kevésbé vízmarásos lejtõkön se lehet nekiereszteni a gépet, mert az alján tuti ott a homokcsapda... Csak ezt elfelejtettem neki explicite mondani, annyit mondam csak, hogy vigyázzon. Végül is az eredmény õt igazolta, csak bennem állt meg a **** egy pillanatra... Most már legalább tudjuk, hogy meg lehet csinálni.

(Az asszonynép meg milyen hülyeségek miatt bír már aggódni a gyerekekért...)
ON
#9699
Írta 2008. május 13. - 21:02

#9700
Írta 2008. május 13. - 17:37

Na most azt képzeld el, hogy nekem a fiam ilyen helyen vasárnap lezúzott ezerrel, úgy, hogy életében elõször vittem komolyabb terepre. (Velencei-hg.) Olyan helyeken, ahol én gyökkettõvel mertem csak erszkedni, vagy akár le is szálltam, õ nekieresztette a gépet, még ugratott is, és kisvártatva eltûnt a szemem elõl... Szerintem egész egyszerûen nem érezte a veszélyt. Nem kicsit aggódtam érte, de ügyes gyerek ez, nem perecelt...
Hozzá kell tenni, hogy én Schwalbe Marathonokon tornásztam az eredetileg aszfaltra készített singlespeddel, de a felfelékben is le kellett néha szállnom, mert egész egyszerûen elsüllyedt a homokban.
Úgyhogy részemrõl is kerestetik valami kavicsos-homokos, vízmarásos (száraz) körülmények között jól tapadó gumi.
(A gyerekén 2.1-es Ritchey Z-Maxok vannak, de azoknál jobb kéne, mert azok is elpörögnek néha felfelében, tapasztaltam, amikor még az én bringám volt.)
Pont ilyesmi terepre használok Maxxis Ignitor-t elsõ kerékre, és Dy-no-mite!-ot hátsóra, régebben 2.35-öst (most vettem 2.1-eseket belõle de még nem tudtam kipróbálni), és tökéletesen meg vagyok elégedve vele, rettentõ jól tapad. Hátránya hogy aszfalton nagyon kopik. Xfactor webshop kiárusításból vettem újonan féláron, elvileg még Dy-no-mite!-juk van.