Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15858 hozzászólás a témában

#9661
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Igazából olyasmi gumira gondoltam, aminek nagy keresztirányú középsõ bütykei vannak, pl. panaracer smoke (tipikus hátsó gumi) vagy a maxxisnak vannak kicsinyített dh gumijai (hard drive 2,1 , ha jól emlékszem van a Bringában is). Elsõ guminak meg olyat érdemes nézni, aminek sûrû hosszirányú oldalsó bütykei vannak.
(Homokban érdemes a súlypontot kicsit hátrébb helyezni és a kormányt stabilan tartani és nem szabad megijedni a jobbra-balra csúszkálástól, csak tartsd a gépet stabilan.)


Szóval, 15+ év után még mindig verhetetlen a Panaracer Smoke/Dart páros... Lehet még olyat valahol szerezni?

"Nyereg mögé ülés" OK, de merevvillával még így is kissé "ideges" a gépezet geometriája a lefelékben. Szándékosan is elõre lett téve a súlypont a mászás érdekében, de azt csak most tapasztaltam meg, hogy ez így nem igazán jó, mert nem csak a gyereket, hanem a singlespeedet is most vittem elõször komolyabb terepre. (Amíg egyedül mentem, én ültem a "rendes" montin, ugye.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#9662
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

És mi a vélemény az IRC Kujo XC-rõl?


Igazából olyasmi gumira gondoltam, aminek nagy keresztirányú középsõ bütykei vannak, pl. panaracer smoke (tipikus hátsó gumi) vagy a maxxisnak vannak kicsinyített dh gumijai (hard drive 2,1 , ha jól emlékszem van a Bringában is). Elsõ guminak meg olyat érdemes nézni, aminek sûrû hosszirányú oldalsó bütykei vannak.
(Homokban érdemes a súlypontot kicsit hátrébb helyezni és a kormányt stabilan tartani és nem szabad megijedni a jobbra-balra csúszkálástól, csak tartsd a gépet stabilan.)


A sebesség mindent megold.

 


#9663
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
eredetileg a két Conti volt fönt de most WTB van hátul szerintem mindkét verzio franko csak a wtb egy picit nehezebb gumma
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#9664
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

...
... Ezen a talajon csak a dh gumik nem csúsznak meg, ...
...


És mi a vélemény az IRC Kujo XC-rõl? Ez elvileg egy DH mintázat, csak az erõsítések nélkül. Igaz, aki árulja, maga is azt mondja, hogy megcsúszik kanyarban laza talajon. Kérdés, hogy mihez képest?

Juby:

Neked is köszi. A Conti ezek szerint nem lehet nagy mellényúlás, a Weirwolfot meg már én is nézegettem... Két külön pár keréken használod õket, vagy egyik keréken az egyik, másikon a másik?
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#9665
Trek3900

Trek3900

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás
Nem tudom kinek mi a tapasztalata a Kenda belsõkkel, de nekem kb. alig 500km után elfáradt az anyag. Olyan 2-3 cm repedés lett benne, a külsõm kevláros Schwalbe sértetlen, tehát nem onnan érte valami inzultus.


#9666
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
én jelenleg Conti Explorert és WTB vierewolfot nyuzok 2.1-est igazábol csak azért raktam fel hogy elkopjanak mielöt szétrevülnének (2 éve pihiznek a polcon:D ) de azt vettem észre hogy cefet jók méj homokba abszolut stabilan megbizhatóan teszik dolgukat nekem nagyon bejön most mindkettö elötte exiwolf volt az egy picit idegeskedet a homok-kavics combon viszont nem logott a nyelvem aszfalton mig terepre értem:D
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#9667
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Most cseréltem le a Z maxokat Conti contactra (z max azért megmarad nehezebb bevetésre), mivel sokat megyek aszfalton, és az aszfaltos gépemet elbitorolta az asszony :)

Simán fut aszfalton, de remélem azért ebben a méretben (1,75) könnyebb terepen is elboldogulok vele. Trekking méretben van ilyenem, de az nagyon vékony. A montira való verzióval van valakinek terep vagy egyéb tapasztalata?

#9668
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.739 hozzászólás

az mindig is nyilvánvaló volt, hogy nagy a specik gördülési ellenállása. cserébe legalább rendesen tapadnak is :) csak persze azt nem lehet mûszerrel mérni. de tegye fel a kezét, aki aszfalton használja a terepmintás külsõket ;)
cserébe mondjuk 2/3 áron van egy schwalbe-hoz képest, nem beszélve az über contikról.


gördülési ellenállásnak szerintem terepen ugyanúgy van jelentõssége, mint aszfalton, úgyhogy nem használhatatlan adat az (vagy félreértettem valamit?)
olyan gumi úgysem lesz, ami gyors mindenhol, cserébe nagy mintája van és tökéletesen tapad :)
A mûszeres mérések mellett az olyan kijelentéseknek sem látom sok értelmét, hogy X gyártó külsõi jobbak, mint az Y-é... mindegyik gyárt sokfélét, keressük meg melyik hova való. Nem véletlenül használ a versenyzõl jó része összesen 3-4 féle kombinációt.

#9669
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

...
A single speed miatt már érthetõ a kipörgés, én nem tudnék 1 sebességgel menni.


Én se tudok, de próbálkozom, mert többsebességessel már nincs is igazán kedvem...

#9670
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Na, beállítottam a profilomat.
(Bár, "ha az elsõ randevúm sikerül", lehetne már 13 éves gyerekem a default 1980-as beállítással is. :)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#9671
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

az mindig is nyilvánvaló volt, hogy nagy a specik gördülési ellenállása. cserébe legalább rendesen tapadnak is :) csak persze azt nem lehet mûszerrel mérni. de tegye fel a kezét, aki aszfalton használja a terepmintás külsõket ;)
cserébe mondjuk 2/3 áron van egy schwalbe-hoz képest, nem beszélve az über contikról.


Ezt csak megerõsíteni tudom. A speci gumijaimnál jobban tapadó és kanyarodó gumim nem volt még (persze gyorsabban kopnak, de valamit valamiért).
Más, ma felraktam a smart sam-et hátra, nagyon jól gurul aszfalton (vagy a tegnapi résztávozástól lettem erõsebb :) , de ezt nem hiszem). Szilvásig teszek bele egy 500-ast, aztán majd elmondom mit tapasztaltam.

M'é, van olyan az adatlapon, hogy születési dátum? ('65-ös vagyok.)
Tippeket köszi.
Igen, akkor áll fenn a kipörgés jelensége, amikor ki kell emelni a hátsómat a nyeregbõl... De singlespeeden muszáj néha kiállni, mert nincs granny gear, ahova vissza lehetne kapcsolni.


Elõször 80' volt beírva, azért furcsáltam, de látom megtaláltad és beírtad az igazit.
A single speed miatt már érthetõ a kipörgés, én nem tudnék 1 sebességgel menni.


A sebesség mindent megold.

 


#9672
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

13éves gyereked van? Jó születési dátumot adtál meg az adatlapodon?
Átlag heti 5ször edzek a Velencei-hegységben, a homok miatt szinte seholsem kell fékezni, inkább tekerni kell, hogy ne állítson meg. Ezen a talajon csak a dh gumik nem csúsznak meg, kicsit csúszva kell kanyarodni. Tavaly nyáron z-max-szal mentem, csak akkor pörgött ki felfelé, amikor 50% alá kopott. Ha állva mászol vagy rúgdosod a pedált az összes gumi ki fog pörögni.
Nobby nic nem az igazi erre a talajra, hirtelen megcsúszik és egy kezdõnél ez veszélyes lehet. A többi gumit nem próbáltam.


M'é, van olyan az adatlapon, hogy születési dátum? ('65-ös vagyok.)
Tippeket köszi.
Igen, akkor áll fenn a kipörgés jelensége, amikor ki kell emelni a hátsómat a nyeregbõl... De singlespeeden muszáj néha kiállni, mert nincs granny gear, ahova vissza lehetne kapcsolni.

#9673
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

OFF

13 éves.
A Velencei-hg egész nyugati része tipikusan olyan, amit Tamáska mondott: a kevésbé vízmarásos lejtõkön se lehet nekiereszteni a gépet, mert az alján tuti ott a homokcsapda... Csak ezt elfelejtettem neki explicite mondani, annyit mondam csak, hogy vigyázzon. Végül is az eredmény õt igazolta, csak bennem állt meg a **** egy pillanatra... Most már legalább tudjuk, hogy meg lehet csinálni. :)

(Az asszonynép meg milyen hülyeségek miatt bír már aggódni a gyerekekért...)

ON


13éves gyereked van? Jó születési dátumot adtál meg az adatlapodon?
Átlag heti 5ször edzek a Velencei-hegységben, a homok miatt szinte seholsem kell fékezni, inkább tekerni kell, hogy ne állítson meg. Ezen a talajon csak a dh gumik nem csúsznak meg, kicsit csúszva kell kanyarodni. Tavaly nyáron z-max-szal mentem, csak akkor pörgött ki felfelé, amikor 50% alá kopott. Ha állva mászol vagy rúgdosod a pedált az összes gumi ki fog pörögni.
Nobby nic nem az igazi erre a talajra, hirtelen megcsúszik és egy kezdõnél ez veszélyes lehet. A többi gumit nem próbáltam.


A sebesség mindent megold.

 


#9674
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Áprilisi Bikében van egy jó kis gumiteszt:

Név: / hurka szélesség / bütyök szélesség / gördülési ellenállás (kisebb jobb) / defektállóság (nagyobb jobb)

Conti Mountain King 2,4: / 54,1 / 60,4 / 32,5Watt / 65cm
Conti Race King 2,2: / 54,5 / 50,7 / 23,9Watt / 55cm
Hutchinson Toro 2,15: / 49,7 / 48,9 / 37,6Watt / 60cm
Maxxis Crosmark 2,1: / 48,5 / 49,4 / 27,4Watt / 55cm
Michelin Mountain Dry 2,3: /53,1 / 55,7 / 28,7Watt / 75cm
Schwalbe Nobby Nic 2,25: / 52,7 / 54,2 / 28Watt / 70cm
Specialized Captain 2,0 : / 48,5 / 50,7 / 39,2Watt / 85cm
Vredestein Tiger Claw 2,1: / 53,9 / 54,7 / 26,2Watt / 67,5cm
UST Schwalbe Racing Ralph 2,25: / 54,5 / 55,9 / 19,8Watt / 80cm
UST Maxxis High Roller 2,35: / 49,9 / 53,4 / 45Watt / 70cm
UST Michelin Mountain X 2,2: / 50,8 / 55,3 / 29,3Watt / 80cm
2-Bliss Specialized Eskar 2,3: / 54,3 / 56,5 / 37,6Watt / 80cm

Összességében nem tetszik nekik a Specik nagy gördülési ellenállása, viszont kitûnõen lehet õket belsõ nélkül használni a megfelelõ folyadékkal.

Még mindig a Schwalbék a legjobbak (Kis gördülés nagy defekttûrés)

Jól szerepeltek a Contik is, viszont a defekttûrés nem a legjobb.

Végül az évszázad tippje (de ezt már biztos mindenki tudja):
Egy jó defekttûrõ hagyományos külsõ, belsõ nélkül, egy UST keréken + Latex tej

az mindig is nyilvánvaló volt, hogy nagy a specik gördülési ellenállása. cserébe legalább rendesen tapadnak is :) csak persze azt nem lehet mûszerrel mérni. de tegye fel a kezét, aki aszfalton használja a terepmintás külsõket ;)
cserébe mondjuk 2/3 áron van egy schwalbe-hoz képest, nem beszélve az über contikról.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#9675
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Pont ilyesmi terepre használok Maxxis Ignitor-t elsõ kerékre, és Dy-no-mite!-ot hátsóra, régebben 2.35-öst (most vettem 2.1-eseket belõle de még nem tudtam kipróbálni), és tökéletesen meg vagyok elégedve vele, rettentõ jól tapad. Hátránya hogy aszfalton nagyon kopik. Xfactor webshop kiárusításból vettem újonan féláron, elvileg még Dy-no-mite!-juk van.


Köszi szépen, utánanézek a mondott típusoknak.

Nekem az eddigi tippjeim ezek voltak:
- Conti Explorer
- Schwalbe Nobby Nic
- Panaracer Cinder

Ezekrõl esetleg vélemény? (Illetve az utolsót pont ennek a topicnak a nyomán "fedeztem fel" csak egy kicsit drágának tûnik..)

#9676
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

hány éves a gyerek? csak mert úgy 18 alatt nem igazán érzi az ember a veszélyt:) kivéve aki már elõbb szarrátöri magát


OFF

13 éves.
A Velencei-hg egész nyugati része tipikusan olyan, amit Tamáska mondott: a kevésbé vízmarásos lejtõkön se lehet nekiereszteni a gépet, mert az alján tuti ott a homokcsapda... Csak ezt elfelejtettem neki explicite mondani, annyit mondam csak, hogy vigyázzon. Végül is az eredmény õt igazolta, csak bennem állt meg a **** egy pillanatra... Most már legalább tudjuk, hogy meg lehet csinálni. :)

(Az asszonynép meg milyen hülyeségek miatt bír már aggódni a gyerekekért...)

ON

#9677
SINTESI´93

SINTESI´93

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Én pl:Vredstein Tiger Claw Xc-G-re gondoltam v. Wtb Exi Wolfra,mindkettõbõl 2.1-es jöhet szóba.Ha vki. tud jobbat nyugodtan szóljon. Amúgy még én is bõven 18 alatt vagyok de már estem keltem 1 párat,szóval már megtanultam ésszel:D menni.
www.sintesibikes.com

#9678
adrian.urgyan

adrian.urgyan

    vendég

  • fórumtag
  • 39 hozzászólás

Na most azt képzeld el, hogy nekem a fiam ilyen helyen vasárnap lezúzott ezerrel, úgy, hogy életében elõször vittem komolyabb terepre. (Velencei-hg.) Olyan helyeken, ahol én gyökkettõvel mertem csak erszkedni, vagy akár le is szálltam, õ nekieresztette a gépet, még ugratott is, és kisvártatva eltûnt a szemem elõl... Szerintem egész egyszerûen nem érezte a veszélyt. Nem kicsit aggódtam érte, de ügyes gyerek ez, nem perecelt...
Hozzá kell tenni, hogy én Schwalbe Marathonokon tornásztam az eredetileg aszfaltra készített singlespeddel, de a felfelékben is le kellett néha szállnom, mert egész egyszerûen elsüllyedt a homokban.

Úgyhogy részemrõl is kerestetik valami kavicsos-homokos, vízmarásos (száraz) körülmények között jól tapadó gumi.

(A gyerekén 2.1-es Ritchey Z-Maxok vannak, de azoknál jobb kéne, mert azok is elpörögnek néha felfelében, tapasztaltam, amikor még az én bringám volt.)


Pont ilyesmi terepre használok Maxxis Ignitor-t elsõ kerékre, és Dy-no-mite!-ot hátsóra, régebben 2.35-öst (most vettem 2.1-eseket belõle de még nem tudtam kipróbálni), és tökéletesen meg vagyok elégedve vele, rettentõ jól tapad. Hátránya hogy aszfalton nagyon kopik. Xfactor webshop kiárusításból vettem újonan féláron, elvileg még Dy-no-mite!-juk van.

#9679
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
hány éves a gyerek? csak mert úgy 18 alatt nem igazán érzi az ember a veszélyt:) kivéve aki már elõbb szarrátöri magát

#9680
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

mely porban nem kell biciklizni :)

multkor is megviccelt, egy egesz jo lefele szakasz utan pici kanyar, igy nem lattam hogy a lejto alja tiszta homok.

lelassit, es durvan megvezeti az elso kereket. adrenalinszint megugrott :D


Na most azt képzeld el, hogy nekem a fiam ilyen helyen vasárnap lezúzott ezerrel, úgy, hogy életében elõször vittem komolyabb terepre. (Velencei-hg.) Olyan helyeken, ahol én gyökkettõvel mertem csak erszkedni, vagy akár le is szálltam, õ nekieresztette a gépet, még ugratott is, és kisvártatva eltûnt a szemem elõl... Szerintem egész egyszerûen nem érezte a veszélyt. Nem kicsit aggódtam érte, de ügyes gyerek ez, nem perecelt...
Hozzá kell tenni, hogy én Schwalbe Marathonokon tornásztam az eredetileg aszfaltra készített singlespeddel, de a felfelékben is le kellett néha szállnom, mert egész egyszerûen elsüllyedt a homokban.

Úgyhogy részemrõl is kerestetik valami kavicsos-homokos, vízmarásos (száraz) körülmények között jól tapadó gumi.

(A gyerekén 2.1-es Ritchey Z-Maxok vannak, de azoknál jobb kéne, mert azok is elpörögnek néha felfelében, tapasztaltam, amikor még az én bringám volt.)