Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#881
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

hatsoguminak mindenkepp ki szeretnem egyszer probalni a thunder burtot, de mivel parositottatok? egesz eves mindenesnek kellene, tubelessel. a sarba akkor megyek csak, ha nincs mas lehetoseg, amugy kerulom.

 

elso tippem a rocket ron lenne, aminel a mintat nagyon szeretem akar saras idoben is, viszont a pace star keverek nem a kedvencem itt a becsi erdoben. az a tapasztalatom, hogy ha kicsit is nedves, a kemeny feluleteken (gyoker, nagyobb koves feluletek) baromira tud csuszni - igy nem tudom van e ertelme igy a mintanak. a conti black chilije kiszamithatobb volt.

 

a ralph meg nekem mindig amolyan hatsogumi volt, de azt nezem, hogy sokan hasznaljak ezt a kombot (a rara-roro anno nagy kedvencem volt a regi mintakkal).

 

az uj keverekeket meg akartam varni, de ha tenyleg 50-60 eurokert adjak, inkabb veszek fele annyiert pace start.


arn módosította - 2017. június 27. - 11:21


#882
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ha van nekem egy belsőm, amire az van írva 2,0-2,5 külsőhöz , akkor azt én nem tudom berakni egy vékonyabb, mondjuk 1,7es külsőbe ?
Mennék egy túrára és vennék egy sima gumit az útra de nem tudom, most kell vennem belsőt is ?


Nem, mert lehet felfujasnal begyurodik, es eldurran (tapasztalat). De nem tudom, hogy mekkora kulonbseget viselnek el, lehet itt meg ok.

#883
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

Ha van nekem egy belsőm, amire az van írva 2,0-2,5 külsőhöz , akkor azt én nem tudom berakni egy vékonyabb, mondjuk 1,7es külsőbe ?

Mennék egy túrára és vennék egy sima gumit az útra de nem tudom, most kell vennem belsőt is ?


Marci

#884
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

Megveszed és kipróbálod. Erre senki nem tud válaszolni neked.

Vagy a gumid szűkebb most kicsit vagy a felnid van elmérve 1-2 mm-el. Esetleg a felniszalagnál nem jó valami és azért olyan szoros. Tényleg bármi lehet, nem tudni.

 

 


  • Domonyiferenc kedveli ezt
Marci

#885
Domonyiferenc

Domonyiferenc

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
Sziasztok! 26x1,5-ös gumim van,Continentál comfort contakt. Az egyik felnim Mavic a másikat nem tudom. Mind a két kerékről nagyon nehéz levenni-felrakni az említett gumit. Ha Shhwalbe Maraton Racer-t 26x1,5 veszek akkor könnyebb lesz levenni-felrakni a gumit?

#886
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Úgy látom, hogy ennek a hol milyen gumival dolognak nem kell akkora feneket keríteni
 

B)

(kéne egy ördögien vigyorgó szmájli is :D )


  • Kisherceg kedveli ezt

#887
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Semmi baja, külső nélkül az összes belső deformálódik.

#888
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 171 hozzászólás

Schwalbe felniszalagom és duplafalú felnim van.A nyomás 1hét alatt 0,5Bar-ral csökken.

 

http://indafoto.hu/p...9-a44393e2/user



#889
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás
ha gyenge a felniszalag, foleg szimplafalu felninel, akkor szokott telelenni sok kis puppal a belso, szerintem erre gondolhatott, bar egy kep tobbet segitett volna, de amig tartja a nyomast egy ilyen belso, addig hasznalnam, mas kerdes, hogy kicserelnem a felniszalagot valami normalisra, vagy mar felnit is :DD

#890
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.206 hozzászólás

Sziasztok!

Tegnap defektjavításkor vettem észre hogy a belsőgumim,ami most 2éves erősen deformált alakot vett fel.Használhatom így tovább,vagy inkább vegyek újat?

 

deformált?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#891
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 171 hozzászólás

Sziasztok!

Tegnap defektjavításkor vettem észre hogy a belsőgumim,ami most 2éves erősen deformált alakot vett fel.Használhatom így tovább,vagy inkább vegyek újat?



#892
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Na tegnap megvettem a Scyllát a fullos változat, 640g 670 helyett.
Tej nélkül raktam fel először, hogy megnézzem mennyire passzol, egyből felpattant, nem is eresztett... Persze tettem bele azért löttyöt.

Majd 300g-al lett könnyebb a kerék, elég virsli a 2.35ös bontragerhez képest.

Mai szokásos körömön 10 strava szegmensből 8 PB... ráadásul 10% körül javultak az idők. Nemtom tényleg ennyit számíthat e a külső, vagy betudjam placebo hatásnak? :)

Mitas Kratosról vélemény? Szórt úton mennyire sodródik?

 

placebo :)



#893
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Na tegnap megvettem a Scyllát a fullos változat, 640g 670 helyett.
Tej nélkül raktam fel először, hogy megnézzem mennyire passzol, egyből felpattant, nem is eresztett... Persze tettem bele azért löttyöt.

Majd 300g-al lett könnyebb a kerék, elég virsli a 2.35ös bontragerhez képest.

Mai szokásos körömön 10 strava szegmensből 8 PB... ráadásul 10% körül javultak az idők. Nemtom tényleg ennyit számíthat e a külső, vagy betudjam placebo hatásnak? :)

Mitas Kratosról vélemény? Szórt úton mennyire sodródik?

Paul Vitti módosította - 2017. június 13. - 19:55

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#894
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Mitas Scylla -ról van valakinek tapasztalata? RaRa-hoz képest milyen gördülésben/tartósságban?

Gurulni jol gurul, tubeless is jol müködik, de meg a greyline is rosszul tapad a RaRa-hoz kepest. Kopas hasonlo, talan kicsit gyorsabb. Persze ezek nem nemetesen preciz meresek, csak erzesre, amit a labam meg a  szemem mondott :) Jah, es a defektvedelme sem rossz, az oldalfala kimondottan bizalomgerjesztö volt.


kcssnorbert módosította - 2017. június 12. - 16:19

  • Paul Vitti kedveli ezt

#895
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Mitas Scylla -ról van valakinek tapasztalata? RaRa-hoz képest milyen gördülésben/tartósságban?
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#896
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

http://www.bicyclero...com/mtb-reviews gumi összehasonlítások ellenállás terén


zeezoltano módosította - 2017. június 05. - 19:24

  • peppe kedveli ezt
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#897
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Bocs de semelyik tétel se ilyen fekete fehér. Kicsit összetettebb:

 

Bütykösség vitatott: "I think this tire proves that tread pattern doesn't completely determine the rolling resistance of mountain bike tires. The Nobby Nic, with its coarse tread pattern, has less rolling resistance than a Maxxis Ikon MaxxSpeed, which is a tire with much smaller and lower knobs." (http://www.bicyclero...erformance-2012)

 

Keskenyebb gumiknak nagyobb a gurulási ellenállása: "Tires with a smaller diameter have a higher rolling resistance with the same inflation pressure, because tire deformation is proportionally greater." (https://www.schwalbe...widerstand.html)

 

A Trailstar keverék messzemenőleg a leglassabb, de (http://www.bicyclero...com/mtb-reviews):

Nobby Nic PaceStar (Snakeskin) (puhább keverék): 25-20.3W

Nobby Nic Performance (keményebb keverék): 30.8-24.2W

 

Magyarul adott esetben majdnem pont fordítva mint a bevett "igazság".

 

a mintanal nyilvan ugyanolyan anyag eseten osszevetve lesz kevesebb - de ezert irtam konkret tipust (trailstar nobby nic vs pacestar racing ralph). azzal is tisztaban vagyok, hogy a szelesebb gumi jobban gordul, de nem alacsonyabb nyomason, akkor jobban elpogozza pumpalasnal az energiadat. az optimalis balansz szamit mindenutt, engem az zavar, amikor aszfalton szinte olyan erobol tekerve, mintha homokban tekernek - itt nem segit se a szeles gumi, se a magas butykok, se az alacsony nyomas, es a puha keverek.

 

joparszor megosztottam mar ezt az oldalt, es le is irtam az eszreveteleimet, hogy sok esetben felrevezeto egy terepgumit tokeletesen sima, kemeny feluleten tesztelni, outihoz jobban passzol.

http://forum.bikemag...opik/?p=1228342


arn módosította - 2017. június 02. - 14:20


#898
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

de az biztos, hogy egy alacsonyabb es surubb butykos vekonyabb gumi vmi kemenyebb keverekbol gyorsabb lesz (thunder burt, racing ralph), mint egy trail gumi (nobby nic trailstar pl).

 

Bocs de semelyik tétel se ilyen fekete fehér. Kicsit összetettebb:

 

Bütykösség vitatott: "I think this tire proves that tread pattern doesn't completely determine the rolling resistance of mountain bike tires. The Nobby Nic, with its coarse tread pattern, has less rolling resistance than a Maxxis Ikon MaxxSpeed, which is a tire with much smaller and lower knobs." (http://www.bicyclero...erformance-2012)

 

Keskenyebb gumiknak nagyobb a gurulási ellenállása: "Tires with a smaller diameter have a higher rolling resistance with the same inflation pressure, because tire deformation is proportionally greater." (https://www.schwalbe...widerstand.html)

 

A Trailstar keverék messzemenőleg a leglassabb, de (http://www.bicyclero...com/mtb-reviews):

Nobby Nic PaceStar (Snakeskin) (puhább keverék): 25-20.3W

Nobby Nic Performance (keményebb keverék): 30.8-24.2W

 

Magyarul adott esetben majdnem pont fordítva mint a bevett "igazság".



#899
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

jah ez igy is van azonos nyomasnal, de a ballonos gumit alacsonyabb nyomason fogod hasznalni, es nagyobb a kontakt felulet. aszfalton nagyon erezni, ami persze terepen jobb lehet. meg nem az altalanos gordulesrol beszelek, hanem amikor kaptaton mesz fel, es pumpalod a hatso reszet, nagyobb a "rugout" tobbet elpogoz. de ez is balansz kerdese, mikor kinek/mi az elonyos. de az biztos, hogy egy alacsonyabb es surubb butykos vekonyabb gumi vmi kemenyebb keverekbol gyorsabb lesz (thunder burt, racing ralph), mint egy trail gumi (nobby nic trailstar pl).

 

a fekezhetosegnek a meredekebb szekciokon van szamomra ertelme, bar ha veszek megint allithato nyeregcsovet, akkor vegre nem lesz elol akkora suly.



#900
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

azert van par dolog - felfele, kaptatokon a butykosebb, ballonos gumi jobban szetterul, es jobban megno az ellenallasa, minel ballonosabb, annal tobb energiat nyel el (aszfalton erezni foleg). nem veletlenul raknak a racing ralphra suru es alacsonyabb butykoket.


Ballonosabb más mint bütykösebb. És még mindig tévedés hogy ballonosabb azt jelenti hogy több energiát nyel el, mert az meg javarészt a gumi összetétele, formája és nyomás függvénye. Igen, tökéletesen sima felületen a slick magas nyomás a leggyorsabb (de azért az is lehet ballonos is, mert felni + aerodinamika). De ja montiról beszélünk már évek óta van tanulmány rá hogy a nyomás számít a legtöbbet terepen és az alacsonyat a ballonosabb gumival könnyebb kisebb kompromisszummal elérni.

A bütykösség más téma, minél "bütykösebb" annál lassabb (de csak tökéletesen sima felületen). Egyébként a bütykösség azt jelenti hogy kevés felületen oszlik el a súly, kevés nagy bütyök széle sokat deformálódik stb., tehát ott is a ballonosabb elvileg gyorsabb ha több bütyök a következménye a nagyobb futófelületnek.

a hatsoguminal en inkabb a fekezhetoseget veszem eszre tapadasban. ebben pl a rocket ron eleg gyenge, hamar megcsuszik, ha nincs rajta sulypont, az mountain king koroket var ra ebben.


Mivel alig fékezek nekem kanyarban számít a legtöbbet :)