Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#861
Írta 2017. június 19. - 20:41

#862
Írta 2017. június 15. - 21:37

Úgy látom, hogy ennek a hol milyen gumival dolognak nem kell akkora feneket keríteni
(kéne egy ördögien vigyorgó szmájli is )
- Kisherceg kedveli ezt
#863
Írta 2017. június 15. - 17:45

#864
Írta 2017. június 15. - 17:41

Schwalbe felniszalagom és duplafalú felnim van.A nyomás 1hét alatt 0,5Bar-ral csökken.
http://indafoto.hu/p...9-a44393e2/user
#865
Írta 2017. június 15. - 17:30

#866
Írta 2017. június 15. - 17:12

Sziasztok!
Tegnap defektjavításkor vettem észre hogy a belsőgumim,ami most 2éves erősen deformált alakot vett fel.Használhatom így tovább,vagy inkább vegyek újat?
deformált?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#867
Írta 2017. június 15. - 12:51

Sziasztok!
Tegnap defektjavításkor vettem észre hogy a belsőgumim,ami most 2éves erősen deformált alakot vett fel.Használhatom így tovább,vagy inkább vegyek újat?
#868
Írta 2017. június 14. - 09:45

Na tegnap megvettem a Scyllát a fullos változat, 640g 670 helyett.
Tej nélkül raktam fel először, hogy megnézzem mennyire passzol, egyből felpattant, nem is eresztett... Persze tettem bele azért löttyöt.
Majd 300g-al lett könnyebb a kerék, elég virsli a 2.35ös bontragerhez képest.
Mai szokásos körömön 10 strava szegmensből 8 PB... ráadásul 10% körül javultak az idők. Nemtom tényleg ennyit számíthat e a külső, vagy betudjam placebo hatásnak?
Mitas Kratosról vélemény? Szórt úton mennyire sodródik?
placebo
#869
Írta 2017. június 13. - 19:54

Tej nélkül raktam fel először, hogy megnézzem mennyire passzol, egyből felpattant, nem is eresztett... Persze tettem bele azért löttyöt.
Majd 300g-al lett könnyebb a kerék, elég virsli a 2.35ös bontragerhez képest.
Mai szokásos körömön 10 strava szegmensből 8 PB... ráadásul 10% körül javultak az idők. Nemtom tényleg ennyit számíthat e a külső, vagy betudjam placebo hatásnak?

Mitas Kratosról vélemény? Szórt úton mennyire sodródik?
Paul Vitti módosította - 2017. június 13. - 19:55
#870
Írta 2017. június 12. - 16:18

Mitas Scylla -ról van valakinek tapasztalata? RaRa-hoz képest milyen gördülésben/tartósságban?
Gurulni jol gurul, tubeless is jol müködik, de meg a greyline is rosszul tapad a RaRa-hoz kepest. Kopas hasonlo, talan kicsit gyorsabb. Persze ezek nem nemetesen preciz meresek, csak erzesre, amit a labam meg a szemem mondott Jah, es a defektvedelme sem rossz, az oldalfala kimondottan bizalomgerjesztö volt.
kcssnorbert módosította - 2017. június 12. - 16:19
- Paul Vitti kedveli ezt
#871
Írta 2017. június 11. - 20:58

#872
Írta 2017. június 05. - 19:23

http://www.bicyclero...com/mtb-reviews gumi összehasonlítások ellenállás terén
zeezoltano módosította - 2017. június 05. - 19:24
- peppe kedveli ezt
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#873
Írta 2017. június 02. - 14:13

Bocs de semelyik tétel se ilyen fekete fehér. Kicsit összetettebb:
Bütykösség vitatott: "I think this tire proves that tread pattern doesn't completely determine the rolling resistance of mountain bike tires. The Nobby Nic, with its coarse tread pattern, has less rolling resistance than a Maxxis Ikon MaxxSpeed, which is a tire with much smaller and lower knobs." (http://www.bicyclero...erformance-2012)
Keskenyebb gumiknak nagyobb a gurulási ellenállása: "Tires with a smaller diameter have a higher rolling resistance with the same inflation pressure, because tire deformation is proportionally greater." (https://www.schwalbe...widerstand.html)
A Trailstar keverék messzemenőleg a leglassabb, de (http://www.bicyclero...com/mtb-reviews):
Nobby Nic PaceStar (Snakeskin) (puhább keverék): 25-20.3W
Nobby Nic Performance (keményebb keverék): 30.8-24.2W
Magyarul adott esetben majdnem pont fordítva mint a bevett "igazság".
a mintanal nyilvan ugyanolyan anyag eseten osszevetve lesz kevesebb - de ezert irtam konkret tipust (trailstar nobby nic vs pacestar racing ralph). azzal is tisztaban vagyok, hogy a szelesebb gumi jobban gordul, de nem alacsonyabb nyomason, akkor jobban elpogozza pumpalasnal az energiadat. az optimalis balansz szamit mindenutt, engem az zavar, amikor aszfalton szinte olyan erobol tekerve, mintha homokban tekernek - itt nem segit se a szeles gumi, se a magas butykok, se az alacsony nyomas, es a puha keverek.
joparszor megosztottam mar ezt az oldalt, es le is irtam az eszreveteleimet, hogy sok esetben felrevezeto egy terepgumit tokeletesen sima, kemeny feluleten tesztelni, outihoz jobban passzol.
http://forum.bikemag...opik/?p=1228342
arn módosította - 2017. június 02. - 14:20
#874
Írta 2017. június 01. - 19:42

de az biztos, hogy egy alacsonyabb es surubb butykos vekonyabb gumi vmi kemenyebb keverekbol gyorsabb lesz (thunder burt, racing ralph), mint egy trail gumi (nobby nic trailstar pl).
Bocs de semelyik tétel se ilyen fekete fehér. Kicsit összetettebb:
Bütykösség vitatott: "I think this tire proves that tread pattern doesn't completely determine the rolling resistance of mountain bike tires. The Nobby Nic, with its coarse tread pattern, has less rolling resistance than a Maxxis Ikon MaxxSpeed, which is a tire with much smaller and lower knobs." (http://www.bicyclero...erformance-2012)
Keskenyebb gumiknak nagyobb a gurulási ellenállása: "Tires with a smaller diameter have a higher rolling resistance with the same inflation pressure, because tire deformation is proportionally greater." (https://www.schwalbe...widerstand.html)
A Trailstar keverék messzemenőleg a leglassabb, de (http://www.bicyclero...com/mtb-reviews):
Nobby Nic PaceStar (Snakeskin) (puhább keverék): 25-20.3W
Nobby Nic Performance (keményebb keverék): 30.8-24.2W
Magyarul adott esetben majdnem pont fordítva mint a bevett "igazság".
#875
Írta 2017. június 01. - 09:54

jah ez igy is van azonos nyomasnal, de a ballonos gumit alacsonyabb nyomason fogod hasznalni, es nagyobb a kontakt felulet. aszfalton nagyon erezni, ami persze terepen jobb lehet. meg nem az altalanos gordulesrol beszelek, hanem amikor kaptaton mesz fel, es pumpalod a hatso reszet, nagyobb a "rugout" tobbet elpogoz. de ez is balansz kerdese, mikor kinek/mi az elonyos. de az biztos, hogy egy alacsonyabb es surubb butykos vekonyabb gumi vmi kemenyebb keverekbol gyorsabb lesz (thunder burt, racing ralph), mint egy trail gumi (nobby nic trailstar pl).
a fekezhetosegnek a meredekebb szekciokon van szamomra ertelme, bar ha veszek megint allithato nyeregcsovet, akkor vegre nem lesz elol akkora suly.
#876
Írta 2017. június 01. - 02:44

azert van par dolog - felfele, kaptatokon a butykosebb, ballonos gumi jobban szetterul, es jobban megno az ellenallasa, minel ballonosabb, annal tobb energiat nyel el (aszfalton erezni foleg). nem veletlenul raknak a racing ralphra suru es alacsonyabb butykoket.
Ballonosabb más mint bütykösebb. És még mindig tévedés hogy ballonosabb azt jelenti hogy több energiát nyel el, mert az meg javarészt a gumi összetétele, formája és nyomás függvénye. Igen, tökéletesen sima felületen a slick magas nyomás a leggyorsabb (de azért az is lehet ballonos is, mert felni + aerodinamika). De ja montiról beszélünk már évek óta van tanulmány rá hogy a nyomás számít a legtöbbet terepen és az alacsonyat a ballonosabb gumival könnyebb kisebb kompromisszummal elérni.
A bütykösség más téma, minél "bütykösebb" annál lassabb (de csak tökéletesen sima felületen). Egyébként a bütykösség azt jelenti hogy kevés felületen oszlik el a súly, kevés nagy bütyök széle sokat deformálódik stb., tehát ott is a ballonosabb elvileg gyorsabb ha több bütyök a következménye a nagyobb futófelületnek.
a hatsoguminal en inkabb a fekezhetoseget veszem eszre tapadasban. ebben pl a rocket ron eleg gyenge, hamar megcsuszik, ha nincs rajta sulypont, az mountain king koroket var ra ebben.
Mivel alig fékezek nekem kanyarban számít a legtöbbet

#877
Írta 2017. május 30. - 11:21

azert van par dolog - felfele, kaptatokon a butykosebb, ballonos gumi jobban szetterul, es jobban megno az ellenallasa, minel ballonosabb, annal tobb energiat nyel el (aszfalton erezni foleg). nem veletlenul raknak a racing ralphra suru es alacsonyabb butykoket.
igazabol nem artana, ha a gordulesi teszteket valtozo korulmenyek kozott csinalnak, eltero feluleteken. nagyon felrevezeto tud lenni, amikor egy butykos gumit hasonlo gordulesi ellenallasura hoznak ki, kozben meg erzesre baromira nem tudja azt, amit egy semislick.
persze, mivel monti, a balansz a lenyeg, mindenki mashol huzza meg, hogy mi az eleg tapadasban (gordulesben nem hinnem, hogy vki a lassabbat valasztana azonos tapadas mellett). sztenderdizalt tapadasi tesztek nincsenek?
a hatsoguminal en inkabb a fekezhetoseget veszem eszre tapadasban. ebben pl a rocket ron eleg gyenge, hamar megcsuszik, ha nincs rajta sulypont, az mountain king koroket var ra ebben.
#878
Írta 2017. május 30. - 00:36

én rocket ronnál "durvább" mintát egyszer használtam hátsó keréken, örültem is, mikor végre elkopott az a nobby nic...
Én fordítva, a Racing Ralph-ról a Nobby-ra és bevált. Sebességben nincs igazán különbség, biztonságban viszont igen, és sárban fölfelé kimondottan jobb.
Sáron/súlyon kívül esetleg az egyébként nem tudom hogy lenne jobb hogy keskenyebb hátul, remélem nem a helytelen beidegződés miatt hogy a keskeny/magasabb nyomás gyorsabb/aerobb mert most már outin is rájöttek hogy ott sem az (felnikombinációban persze). Fordítva fogalmazva már stimmelhet, hogy hátul van egy x méret és elől vastagabb mert az jobban tapad a kanyarban stb.
#879
Írta 2017. május 29. - 14:29

#880
Írta 2017. május 29. - 13:28

egyszer probalkoztam vele, de hulyen nezett ki
hasznalatban en nem igazan vettem eszre kulonbseget.
akkó' ez ilyen beugratós kérdés izé vót'? nem néz az ki hülyén, legfeljebb szokatlan, míg meg nem szokod.
ez itt egy 2,2-es x-king (a valóságban kb 51-52mm széles), elöl mountain king 2,4 (cc 55mm)
én rocket ronnál "durvább" mintát egyszer használtam hátsó keréken, örültem is, mikor végre elkopott az a nobby nic...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"