Schwalbe felniszalagom és duplafalú felnim van.A nyomás 1hét alatt 0,5Bar-ral csökken.
http://indafoto.hu/p...9-a44393e2/user
Schwalbe felniszalagom és duplafalú felnim van.A nyomás 1hét alatt 0,5Bar-ral csökken.
http://indafoto.hu/p...9-a44393e2/user
Sziasztok!
Tegnap defektjavításkor vettem észre hogy a belsőgumim,ami most 2éves erősen deformált alakot vett fel.Használhatom így tovább,vagy inkább vegyek újat?
deformált?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Sziasztok!
Tegnap defektjavításkor vettem észre hogy a belsőgumim,ami most 2éves erősen deformált alakot vett fel.Használhatom így tovább,vagy inkább vegyek újat?
Na tegnap megvettem a Scyllát a fullos változat, 640g 670 helyett.
Tej nélkül raktam fel először, hogy megnézzem mennyire passzol, egyből felpattant, nem is eresztett... Persze tettem bele azért löttyöt.
Majd 300g-al lett könnyebb a kerék, elég virsli a 2.35ös bontragerhez képest.
Mai szokásos körömön 10 strava szegmensből 8 PB... ráadásul 10% körül javultak az idők. Nemtom tényleg ennyit számíthat e a külső, vagy betudjam placebo hatásnak?
Mitas Kratosról vélemény? Szórt úton mennyire sodródik?
placebo
Edited by Paul Vitti, 2017. June 13. - 19:55.
Mitas Scylla -ról van valakinek tapasztalata? RaRa-hoz képest milyen gördülésben/tartósságban?
Gurulni jol gurul, tubeless is jol müködik, de meg a greyline is rosszul tapad a RaRa-hoz kepest. Kopas hasonlo, talan kicsit gyorsabb. Persze ezek nem nemetesen preciz meresek, csak erzesre, amit a labam meg a szemem mondott Jah, es a defektvedelme sem rossz, az oldalfala kimondottan bizalomgerjesztö volt.
Edited by kcssnorbert, 2017. June 12. - 16:19.
http://www.bicyclero...com/mtb-reviews gumi összehasonlítások ellenállás terén
Edited by zeezoltano, 2017. June 05. - 19:24.
Bocs de semelyik tétel se ilyen fekete fehér. Kicsit összetettebb:
Bütykösség vitatott: "I think this tire proves that tread pattern doesn't completely determine the rolling resistance of mountain bike tires. The Nobby Nic, with its coarse tread pattern, has less rolling resistance than a Maxxis Ikon MaxxSpeed, which is a tire with much smaller and lower knobs." (http://www.bicyclero...erformance-2012)
Keskenyebb gumiknak nagyobb a gurulási ellenállása: "Tires with a smaller diameter have a higher rolling resistance with the same inflation pressure, because tire deformation is proportionally greater." (https://www.schwalbe...widerstand.html)
A Trailstar keverék messzemenőleg a leglassabb, de (http://www.bicyclero...com/mtb-reviews):
Nobby Nic PaceStar (Snakeskin) (puhább keverék): 25-20.3W
Nobby Nic Performance (keményebb keverék): 30.8-24.2W
Magyarul adott esetben majdnem pont fordítva mint a bevett "igazság".
a mintanal nyilvan ugyanolyan anyag eseten osszevetve lesz kevesebb - de ezert irtam konkret tipust (trailstar nobby nic vs pacestar racing ralph). azzal is tisztaban vagyok, hogy a szelesebb gumi jobban gordul, de nem alacsonyabb nyomason, akkor jobban elpogozza pumpalasnal az energiadat. az optimalis balansz szamit mindenutt, engem az zavar, amikor aszfalton szinte olyan erobol tekerve, mintha homokban tekernek - itt nem segit se a szeles gumi, se a magas butykok, se az alacsony nyomas, es a puha keverek.
joparszor megosztottam mar ezt az oldalt, es le is irtam az eszreveteleimet, hogy sok esetben felrevezeto egy terepgumit tokeletesen sima, kemeny feluleten tesztelni, outihoz jobban passzol.
http://forum.bikemag...opik/?p=1228342
Edited by arn, 2017. June 02. - 14:20.
de az biztos, hogy egy alacsonyabb es surubb butykos vekonyabb gumi vmi kemenyebb keverekbol gyorsabb lesz (thunder burt, racing ralph), mint egy trail gumi (nobby nic trailstar pl).
Bocs de semelyik tétel se ilyen fekete fehér. Kicsit összetettebb:
Bütykösség vitatott: "I think this tire proves that tread pattern doesn't completely determine the rolling resistance of mountain bike tires. The Nobby Nic, with its coarse tread pattern, has less rolling resistance than a Maxxis Ikon MaxxSpeed, which is a tire with much smaller and lower knobs." (http://www.bicyclero...erformance-2012)
Keskenyebb gumiknak nagyobb a gurulási ellenállása: "Tires with a smaller diameter have a higher rolling resistance with the same inflation pressure, because tire deformation is proportionally greater." (https://www.schwalbe...widerstand.html)
A Trailstar keverék messzemenőleg a leglassabb, de (http://www.bicyclero...com/mtb-reviews):
Nobby Nic PaceStar (Snakeskin) (puhább keverék): 25-20.3W
Nobby Nic Performance (keményebb keverék): 30.8-24.2W
Magyarul adott esetben majdnem pont fordítva mint a bevett "igazság".
jah ez igy is van azonos nyomasnal, de a ballonos gumit alacsonyabb nyomason fogod hasznalni, es nagyobb a kontakt felulet. aszfalton nagyon erezni, ami persze terepen jobb lehet. meg nem az altalanos gordulesrol beszelek, hanem amikor kaptaton mesz fel, es pumpalod a hatso reszet, nagyobb a "rugout" tobbet elpogoz. de ez is balansz kerdese, mikor kinek/mi az elonyos. de az biztos, hogy egy alacsonyabb es surubb butykos vekonyabb gumi vmi kemenyebb keverekbol gyorsabb lesz (thunder burt, racing ralph), mint egy trail gumi (nobby nic trailstar pl).
a fekezhetosegnek a meredekebb szekciokon van szamomra ertelme, bar ha veszek megint allithato nyeregcsovet, akkor vegre nem lesz elol akkora suly.
azert van par dolog - felfele, kaptatokon a butykosebb, ballonos gumi jobban szetterul, es jobban megno az ellenallasa, minel ballonosabb, annal tobb energiat nyel el (aszfalton erezni foleg). nem veletlenul raknak a racing ralphra suru es alacsonyabb butykoket.
a hatsoguminal en inkabb a fekezhetoseget veszem eszre tapadasban. ebben pl a rocket ron eleg gyenge, hamar megcsuszik, ha nincs rajta sulypont, az mountain king koroket var ra ebben.
azert van par dolog - felfele, kaptatokon a butykosebb, ballonos gumi jobban szetterul, es jobban megno az ellenallasa, minel ballonosabb, annal tobb energiat nyel el (aszfalton erezni foleg). nem veletlenul raknak a racing ralphra suru es alacsonyabb butykoket.
igazabol nem artana, ha a gordulesi teszteket valtozo korulmenyek kozott csinalnak, eltero feluleteken. nagyon felrevezeto tud lenni, amikor egy butykos gumit hasonlo gordulesi ellenallasura hoznak ki, kozben meg erzesre baromira nem tudja azt, amit egy semislick.
persze, mivel monti, a balansz a lenyeg, mindenki mashol huzza meg, hogy mi az eleg tapadasban (gordulesben nem hinnem, hogy vki a lassabbat valasztana azonos tapadas mellett). sztenderdizalt tapadasi tesztek nincsenek?
a hatsoguminal en inkabb a fekezhetoseget veszem eszre tapadasban. ebben pl a rocket ron eleg gyenge, hamar megcsuszik, ha nincs rajta sulypont, az mountain king koroket var ra ebben.
én rocket ronnál "durvább" mintát egyszer használtam hátsó keréken, örültem is, mikor végre elkopott az a nobby nic...
Én fordítva, a Racing Ralph-ról a Nobby-ra és bevált. Sebességben nincs igazán különbség, biztonságban viszont igen, és sárban fölfelé kimondottan jobb.
Sáron/súlyon kívül esetleg az egyébként nem tudom hogy lenne jobb hogy keskenyebb hátul, remélem nem a helytelen beidegződés miatt hogy a keskeny/magasabb nyomás gyorsabb/aerobb mert most már outin is rájöttek hogy ott sem az (felnikombinációban persze). Fordítva fogalmazva már stimmelhet, hogy hátul van egy x méret és elől vastagabb mert az jobban tapad a kanyarban stb.
egyszer probalkoztam vele, de hulyen nezett ki hasznalatban en nem igazan vettem eszre kulonbseget.
akkó' ez ilyen beugratós kérdés izé vót'? nem néz az ki hülyén, legfeljebb szokatlan, míg meg nem szokod. ez itt egy 2,2-es x-king (a valóságban kb 51-52mm széles), elöl mountain king 2,4 (cc 55mm)
én rocket ronnál "durvább" mintát egyszer használtam hátsó keréken, örültem is, mikor végre elkopott az a nobby nic...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
van értelme, miért ne lenne? főleg a régen is bevált. persze ez preferenciáidtól is függ.
egyszer probalkoztam vele, de hulyen nezett ki hasznalatban en nem igazan vettem eszre kulonbseget.
Edited by arn, 2017. May 29. - 13:03.
ha valakinek van 29*2,2 (52-55mm széles) körüli apró/gyors mintás (alá conti raceking), 600gr és 30 euro/db alatti külsőre ötlete, szívesen fogadom. köszi!
nah, szerencsére az apró/bolha böngészés most is segített, vadi új conti x-king rs + light belsők, őőőő.... hát le se merem írni, hogy mennyi volt.
van ertelme hatulra keskenyebb gumit rakni, ha hatul is elfer a szelesebb? most hogy jonnek az uj keverekek a schwalbetol, lehet visszaterek a bevalt, elol trailgumi, hatul xc kombohoz. konkretan:
elol nobby nic 2.35 speedgrip
hatul racing ralph 2.25 speed
a masik megoldas az, hogy hatra is nobby nic menne, kemenyebb keverekbol.
van értelme, miért ne lenne? főleg a régen is bevált. persze ez preferenciáidtól is függ.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
van ertelme hatulra keskenyebb gumit rakni, ha hatul is elfer a szelesebb? most hogy jonnek az uj keverekek a schwalbetol, lehet visszaterek a bevalt, elol trailgumi, hatul xc kombohoz. konkretan:
elol nobby nic 2.35 speedgrip
hatul racing ralph 2.25 speed
a masik megoldas az, hogy hatra is nobby nic menne, kemenyebb keverekbol.