Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15880 replies to this topic

#8661
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,179 posts
Nyár közepe óta használok Schwalbe Nobby Noc 2.25 és Continental Mountain King 2.4 Supersonic gumikat, így elérkezettnek láttam az idõt, hogy néhány mondatban összefoglaljam amit tapasztaltam. Km adatot nem fogok tudni mondani, mivel órám évek óta nincs. :D

NN: párban vettem, engedve az alacson ár (11eFt/pár) csábításának. 585gr/db tömegével és komoly ballonosságával barátinak tûnt. Az is, de csak hátsó keréken. Az elsõ kerékrõl a második menet után levettem, nagyon nem jött be. A középsõ és az ezektõl elkülönülõ oldalsó bütykök miatt a profilban megjelenõ „árok” számomra bizonytalanná tette az irányítást. Hátul maradt a gumi. Elsõre nem igazán tetszett. Úgy éreztem, könnyen elkapar a rézsútos, nedves, gyökeres emelkedõkön. Az idõ szárazra fordulásával javult a megítélés, mára összebarátkoztunk. Mostanra annyira megszoktam, hogy nedves idõben is jól együttmûködünk. :) Fékezés tekintetében is jó, szerintem jól tart, kapaszkodik. Egyedül a gödülési ellenállást érzem kicsit nagynak, de még így is jobb, mint a korábbi Continental Vertical Protection 2.3 gumiknál. Felütéses, szúrásos defektem nem volt. Egy apró szépséghiba van: a pár egyik darabja üt a felnin, bármit is csinálok vele. A kopását átlagosnak, vagy annál kicsit gyorsabbnak látom, bár ez szubjektív. (Erdei ösvényeken használom, kevés kõvel, viszonylag sok gyökérrel tarkítva. Aszfalton alig-alig megyek vele, alkalmanként kb. 3km. Jó helyen lakok, na! :D Nem vagyok farolgatós típus, mászásoknál pedig elõnyben részesítem a könnyebb, pörgetõs fokozatokat.)

MK: Az elsõ kerékre vételeztem, kimondottan ballonos, könnyû és kerek profilú gumit kerestem. Könnyû, 545gr/db, az ára viszont meglehetõsen goromba, 11eFt/db, de megérte. A felnin szépen fut, ütést nem produkált. Valós méreteirõl annyit, hogy kb. akkora mint a 2.25 NN, picit talán szélesebb, magasságra azonos. Száraz és nedves talajon is jónak érzem, nagyon jól fordul, kiszámítható, jól fékezhetõ gumi. Mindebben gondolom szerepe van a BlackChilli összetételnek is..Volt pár szúrásos defektem, amit egészen apró tüskék okoztak, ezekre érzékeny, de a könnyûségnek ára van. Két felütésrõl is be tudok számolni, ezek az én balfaszságom eredményei, illetve az alacsony nyomásé. A gumi egyik esetben sem sérült. A kopásról annyit, hogy már látható, de egyáltalán nem vészes. A bütykök közepén vannak kis minták, apró mélyedések. Ezek a középsõ sorban lassan-lassan eltünedeznek. Összességében elégedett vagyok vele, szerintem megéri a nem kevés lóvét.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#8662
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts
Nem számíthatsz rá.
Ez a bontrager nem UST-s külsõ, csak a pereme erõsített, így a defektállósága valószínûleg megegyezik egy normál külsõével.
Az eddigi hozzászólások alapján növelheted a defektállóságot: letex belsõvel, defektgátló folyadékot rakva a jelenlegi belsõbe illetve teljesen belsõnélkülivé alakítva a kereket.

#8663
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 posts
Üdv mindenkinek.

Én egy kis idõre leszedtem a Continental MK-et és 2,2-es Bontrager Jones ACX Tubeless Kevlar-os köpenyeket raktam fel belsõ gumival a Matrix 750-es felnikre.:)
Nem tudom meddig fog mûködni a dolog,de eddig minden oké.
Esetleg számithatok olyanra hogy kevesebb defektem lessz?:chin:
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#8664
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Kb. ugyanez. A különbség az, h az UST-t fogalmilag lehetetlen felütni, a latexet pedig elvileg fel lehet - az is csak egy belsõ - de nem fogod.

#8665
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts
Hogy ki mennyi defektet kap inkább a tereptõl függ, mint attól, hogy milyen rendszert használ.
Felénk elég sok a kökényes vadrózsás ösvény nagyon sok defektem volt belsõvel, elegem lett. Az ilyen terepen a max. védelem amit ma el lehet érni az ust külsõ + defektgátló folyadék.

Az ust-nek elvileg a fõ elõnye egyébként nem a defektállóság, hanem az elérhetõ alacsony nyomás, felütéses defekt vagy oldalfal kiszakadás veszély nélkül. Mi a helyzet latexszal ezen a téren?

#8666
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts
Nekem UST felnim van és az UST NN is lóg a pincében, mégis latex belsövel (C4, jó 2.25-2.35 is) és sima külsövel tekerek.

A Latex probléma régebben volt, amikor a felnifékek átmelegitették a felniket és igy kiégett a latex belsö.
Defektem nincs 3 éve. Egyszek becsiptem eggyet, amikor a kopott Contit feszegettem le a felniröl, egyszer pedig lecsúszott a felniszallag (nem UST :no:) felniröl és kiszuródott a C4.

A következö párositás "sima" gumi lessz (új Albi) löttyel, UST felnin.

#8667
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,275 posts
én normál belsõvel 5 év alatt 6 defektet kaptam (évi 4-5000 km átlagban)

sajna eddig csak elenyészõ mennyiséget tudtam ust-vel menni
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#8668
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

igen, ugyanúgy lehet a latexszel is defektet kapni, mint akármilyen más gumival és még ereszti is a levegõt...
engem nem gyõzött meg...


:) lehetni lehet, de nem nagyon fogsz kapni :)
azért szimpatikus ennyire, mert tavasszal váltottam latexre, és azóta nem kaptam velük defektet, pedig szinte minden nap hajtottam a gépet - az országútin is az elsõ defekt után lecseréltem a gyári belsõket latexre, és azóta nem is volt egy sem
a pumpálás sem zavar, mert egyben beszereztem egy mûhelypumpát is, nyomásmérõvel, így ez a mûvelet nem tart sokáig :)

szóval én hívõ vagyok, de elismerem, hogy drága is, meg idegesítõ lehet, h fújkálni kell

#8669
Tom_i

Tom_i

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts

És meg lehet ragasztani latexes belsõt rendes foltkészlettel?


igen

#8670
SINTESI´93

SINTESI´93

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
És meg lehet ragasztani latexes belsõt rendes foltkészlettel?
www.sintesibikes.com

#8671
Tom_i

Tom_i

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts
Nálam a latex jóval kevesebb defektet produkált mint a hagyományos, viszont egy idõ után elvette a kedvemet a bicajozástól, hogy mindig pumpálással kell kezdeni. (Nem elég hetente fújni, 2-3 naponta minimum kell.)

#8672
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
igen, ugyanúgy lehet a latexszel is defektet kapni, mint akármilyen más gumival és még ereszti is a levegõt...
engem nem gyõzött meg...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#8673
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Képzelj el egy rendszert, ami könnyebb, mint az UST vagy a 2bliss és egyéb, tákolmány tubelessek, viszont csak 10-20 gr. a súlyhátránya a Maxxis legkönnyebb belsõéhez (ami 90-100 körül van) képest. Egy átlag belsõ 170-220 gr. között van, ezek meg 120 körül. Nagyon jó a defektállósága, ergo nagyon alacsony nyomáson is használhatod, viszont kb. hetente újra be kell állítanod a nyomást a kerekeidben, mivel lassan engedi a levegõt.
Ha 2.25-ös külsõbe teszed, akkor akkora méretben létezik, igen :)

#8674
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts
Latex belsõ mennyivel másabb a simáhpz képest? 2,25-ös méretben létezik?

#8675
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

én tapasznyalatom szerint meg simán használható az ust felnin a hagyományos külsõ belsõvel. egy crossmax keréknek azért nem csak az ust lehetõség az elõnye. meg ugye ha nem lehet ust-s NN-hez jutni akkor kénytelen vagyok a belsõst használni meg azért nem dobálom ki a régi külsõimet :)

yes.XL-en sokáig használtam a Speci Fasttrack külsõjét gond nélkül

#8676
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

a kozepso megoldas peldaul a Geax fele TNT [tube no tube] mivel a gumi nem ormotlanul nehez, szoval lehet siman belsovel hasznalni, de lotyivel atalakithato, vagy a Bontrager Tubeless Ready is ilyen.

meg a specialized 2bliss.
a gumi pereme olyan mint egy UST-s gumi, az oldalfal viszont nem (elereszti a levegõt sima UST-s felnin)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8677
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,275 posts

Ha valódi ust-s felnid van, akkor nincs értelme sima külsõvel kínlódni, ust külsõt vagy tubless ready külsõt érdemes használni.


én tapasznyalatom szerint meg simán használható az ust felnin a hagyományos külsõ belsõvel. egy crossmax keréknek azért nem csak az ust lehetõség az elõnye. meg ugye ha nem lehet ust-s NN-hez jutni akkor kénytelen vagyok a belsõst használni meg azért nem dobálom ki a régi külsõimet :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#8678
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts

amúgy mi a külömbség az ust köpeny és a sima közt?? halöttyel sima köpennyel is meglehet csinálni akkor hol a rejtvény h melyiket vegyem?!D tök logikus hogy a simát veszem márcsak súly miatt is...


Óriási a különbség a két köpeny közt:
- a simát belsõvel való használatra tervezték, így: lehet hogy leugrik a felnirõl, szétszakad az oldalfala csak úgy (nem kell hozzá tekerni), bizonyos külsõkkel már kifejezetten veszélyes a mutatvány: http://www.notubes.c...upport_tire.php
- a simát nehezebb felrakni, nem biztos, hogy sikerül mûhelypumpával...
- az elõzõ problémákra fejlesztették ki a fél tubless külsõket, erõsített peremmel (2bliss, vagy amit tamaska írt)
- az igazi ust-s külsõt viszont eleve a speciális felnihez tervezték belsõ nélküli használatra

Konkrét saját példa: 2bliss vs schwalbe ust, xt ust-s kerékszetten:
- mindkettõ rendszer jól mûködik, az ust-hez nem kell lötty, a 2bliss-hez mindenképpen kell
- lötty nélkül az ust egyáltalán nem ereszt levegõt, a 2bliss ezt nem tudja
- az ust sokkal szorosabb a felnin, a 2bliss mint egy hagyományos külsõ
- felrakáskor az ust automatikusan és nagyon szorosan beugrik a felni vájatba, a 2bliss-t úgy kell beigazgatni

Ha valódi ust-s felnid van, akkor nincs értelme sima külsõvel kínlódni, ust külsõt vagy tubless ready külsõt érdemes használni.

#8679
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
3 fele megoldas van.


  • UST gumi
  • felig UST gumi + lotyi
  • nem UST gumi + lotyi

a kozepso megoldas peldaul a Geax fele TNT [tube no tube] mivel a gumi nem ormotlanul nehez, szoval lehet siman belsovel hasznalni, de lotyivel atalakithato, vagy a Bontrager Tubeless Ready is ilyen.

a legutolso opcio az szerintem ami mar a ganyolas kategoriaba tartozik, valakinek bejon, valakinek viszont nem, es az valoszinuleg soha tobbet nem fog ilyesmivel foglalkozni.

a felnibol nagyjabol mindegy mid van, mert UST szalag + szelep komboval barmilyen felni atalakithato. Csak a F.O.R.E MAvic felnik olyanok hogy nem kell belejuk speci szalag, mert ott ugye nincsen atfurva a belso fal, tehat tokeletes a szigeteles.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8680
tbence

tbence

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 257 posts
na most akkor UST v sima+lötyi?jöjjenek a grafikonok:)
szal....ugy gondolom ha már vki kipróbálta vmelyiket-és az bevált-akkor már ugyse lehet róla lebeszélni:)v csak nehezen....
Csak ésszel kell ezt is használni....400grammos külsõ+lötyi nem egy életbiztosítás mondjuk egy transalpon,de pl az idei ox ob-ra simán elment volna olyan volt a pálya.
Ha a biztonság a fontos v nincs olyan technikás az illetõ akkor sztem UST-t válassza slimmal....ha pedig minden másodperc számít és már csukott szemmel megy a defektszerelés akkor a könnyû külsõ+lötyit:)