Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15858 replies to this topic

#8641
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 posts
Üdv mindenkinek.

Én egy kis idõre leszedtem a Continental MK-et és 2,2-es Bontrager Jones ACX Tubeless Kevlar-os köpenyeket raktam fel belsõ gumival a Matrix 750-es felnikre.:)
Nem tudom meddig fog mûködni a dolog,de eddig minden oké.
Esetleg számithatok olyanra hogy kevesebb defektem lessz?:chin:
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#8642
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Kb. ugyanez. A különbség az, h az UST-t fogalmilag lehetetlen felütni, a latexet pedig elvileg fel lehet - az is csak egy belsõ - de nem fogod.

#8643
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts
Hogy ki mennyi defektet kap inkább a tereptõl függ, mint attól, hogy milyen rendszert használ.
Felénk elég sok a kökényes vadrózsás ösvény nagyon sok defektem volt belsõvel, elegem lett. Az ilyen terepen a max. védelem amit ma el lehet érni az ust külsõ + defektgátló folyadék.

Az ust-nek elvileg a fõ elõnye egyébként nem a defektállóság, hanem az elérhetõ alacsony nyomás, felütéses defekt vagy oldalfal kiszakadás veszély nélkül. Mi a helyzet latexszal ezen a téren?

#8644
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts
Nekem UST felnim van és az UST NN is lóg a pincében, mégis latex belsövel (C4, jó 2.25-2.35 is) és sima külsövel tekerek.

A Latex probléma régebben volt, amikor a felnifékek átmelegitették a felniket és igy kiégett a latex belsö.
Defektem nincs 3 éve. Egyszek becsiptem eggyet, amikor a kopott Contit feszegettem le a felniröl, egyszer pedig lecsúszott a felniszallag (nem UST :no:) felniröl és kiszuródott a C4.

A következö párositás "sima" gumi lessz (új Albi) löttyel, UST felnin.

#8645
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts
én normál belsõvel 5 év alatt 6 defektet kaptam (évi 4-5000 km átlagban)

sajna eddig csak elenyészõ mennyiséget tudtam ust-vel menni
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#8646
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

igen, ugyanúgy lehet a latexszel is defektet kapni, mint akármilyen más gumival és még ereszti is a levegõt...
engem nem gyõzött meg...


:) lehetni lehet, de nem nagyon fogsz kapni :)
azért szimpatikus ennyire, mert tavasszal váltottam latexre, és azóta nem kaptam velük defektet, pedig szinte minden nap hajtottam a gépet - az országútin is az elsõ defekt után lecseréltem a gyári belsõket latexre, és azóta nem is volt egy sem
a pumpálás sem zavar, mert egyben beszereztem egy mûhelypumpát is, nyomásmérõvel, így ez a mûvelet nem tart sokáig :)

szóval én hívõ vagyok, de elismerem, hogy drága is, meg idegesítõ lehet, h fújkálni kell

#8647
Tom_i

Tom_i

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts

És meg lehet ragasztani latexes belsõt rendes foltkészlettel?


igen

#8648
SINTESI´93

SINTESI´93

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
És meg lehet ragasztani latexes belsõt rendes foltkészlettel?
www.sintesibikes.com

#8649
Tom_i

Tom_i

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts
Nálam a latex jóval kevesebb defektet produkált mint a hagyományos, viszont egy idõ után elvette a kedvemet a bicajozástól, hogy mindig pumpálással kell kezdeni. (Nem elég hetente fújni, 2-3 naponta minimum kell.)

#8650
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
igen, ugyanúgy lehet a latexszel is defektet kapni, mint akármilyen más gumival és még ereszti is a levegõt...
engem nem gyõzött meg...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#8651
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Képzelj el egy rendszert, ami könnyebb, mint az UST vagy a 2bliss és egyéb, tákolmány tubelessek, viszont csak 10-20 gr. a súlyhátránya a Maxxis legkönnyebb belsõéhez (ami 90-100 körül van) képest. Egy átlag belsõ 170-220 gr. között van, ezek meg 120 körül. Nagyon jó a defektállósága, ergo nagyon alacsony nyomáson is használhatod, viszont kb. hetente újra be kell állítanod a nyomást a kerekeidben, mivel lassan engedi a levegõt.
Ha 2.25-ös külsõbe teszed, akkor akkora méretben létezik, igen :)

#8652
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts
Latex belsõ mennyivel másabb a simáhpz képest? 2,25-ös méretben létezik?

#8653
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

én tapasznyalatom szerint meg simán használható az ust felnin a hagyományos külsõ belsõvel. egy crossmax keréknek azért nem csak az ust lehetõség az elõnye. meg ugye ha nem lehet ust-s NN-hez jutni akkor kénytelen vagyok a belsõst használni meg azért nem dobálom ki a régi külsõimet :)

yes.XL-en sokáig használtam a Speci Fasttrack külsõjét gond nélkül

#8654
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

a kozepso megoldas peldaul a Geax fele TNT [tube no tube] mivel a gumi nem ormotlanul nehez, szoval lehet siman belsovel hasznalni, de lotyivel atalakithato, vagy a Bontrager Tubeless Ready is ilyen.

meg a specialized 2bliss.
a gumi pereme olyan mint egy UST-s gumi, az oldalfal viszont nem (elereszti a levegõt sima UST-s felnin)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8655
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

Ha valódi ust-s felnid van, akkor nincs értelme sima külsõvel kínlódni, ust külsõt vagy tubless ready külsõt érdemes használni.


én tapasznyalatom szerint meg simán használható az ust felnin a hagyományos külsõ belsõvel. egy crossmax keréknek azért nem csak az ust lehetõség az elõnye. meg ugye ha nem lehet ust-s NN-hez jutni akkor kénytelen vagyok a belsõst használni meg azért nem dobálom ki a régi külsõimet :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#8656
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts

amúgy mi a külömbség az ust köpeny és a sima közt?? halöttyel sima köpennyel is meglehet csinálni akkor hol a rejtvény h melyiket vegyem?!D tök logikus hogy a simát veszem márcsak súly miatt is...


Óriási a különbség a két köpeny közt:
- a simát belsõvel való használatra tervezték, így: lehet hogy leugrik a felnirõl, szétszakad az oldalfala csak úgy (nem kell hozzá tekerni), bizonyos külsõkkel már kifejezetten veszélyes a mutatvány: http://www.notubes.c...upport_tire.php
- a simát nehezebb felrakni, nem biztos, hogy sikerül mûhelypumpával...
- az elõzõ problémákra fejlesztették ki a fél tubless külsõket, erõsített peremmel (2bliss, vagy amit tamaska írt)
- az igazi ust-s külsõt viszont eleve a speciális felnihez tervezték belsõ nélküli használatra

Konkrét saját példa: 2bliss vs schwalbe ust, xt ust-s kerékszetten:
- mindkettõ rendszer jól mûködik, az ust-hez nem kell lötty, a 2bliss-hez mindenképpen kell
- lötty nélkül az ust egyáltalán nem ereszt levegõt, a 2bliss ezt nem tudja
- az ust sokkal szorosabb a felnin, a 2bliss mint egy hagyományos külsõ
- felrakáskor az ust automatikusan és nagyon szorosan beugrik a felni vájatba, a 2bliss-t úgy kell beigazgatni

Ha valódi ust-s felnid van, akkor nincs értelme sima külsõvel kínlódni, ust külsõt vagy tubless ready külsõt érdemes használni.

#8657
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
3 fele megoldas van.


  • UST gumi
  • felig UST gumi + lotyi
  • nem UST gumi + lotyi

a kozepso megoldas peldaul a Geax fele TNT [tube no tube] mivel a gumi nem ormotlanul nehez, szoval lehet siman belsovel hasznalni, de lotyivel atalakithato, vagy a Bontrager Tubeless Ready is ilyen.

a legutolso opcio az szerintem ami mar a ganyolas kategoriaba tartozik, valakinek bejon, valakinek viszont nem, es az valoszinuleg soha tobbet nem fog ilyesmivel foglalkozni.

a felnibol nagyjabol mindegy mid van, mert UST szalag + szelep komboval barmilyen felni atalakithato. Csak a F.O.R.E MAvic felnik olyanok hogy nem kell belejuk speci szalag, mert ott ugye nincsen atfurva a belso fal, tehat tokeletes a szigeteles.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8658
tbence

tbence

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 257 posts
na most akkor UST v sima+lötyi?jöjjenek a grafikonok:)
szal....ugy gondolom ha már vki kipróbálta vmelyiket-és az bevált-akkor már ugyse lehet róla lebeszélni:)v csak nehezen....
Csak ésszel kell ezt is használni....400grammos külsõ+lötyi nem egy életbiztosítás mondjuk egy transalpon,de pl az idei ox ob-ra simán elment volna olyan volt a pálya.
Ha a biztonság a fontos v nincs olyan technikás az illetõ akkor sztem UST-t válassza slimmal....ha pedig minden másodperc számít és már csukott szemmel megy a defektszerelés akkor a könnyû külsõ+lötyit:)

#8659
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts
Jól müködö Tubeles kit "normális" gumival/felnivel sok dologtól függ.
Vannak kitünö rendszerek, a kombinációtól függ az egész.

IBC (német) forumon pl. 4013 bejegyzés van róla, kitünö rendszerek is vannak.
Tizen-huszon féle tej lett tesztelve.

Azért nem kell elásni a dolgot, sokak szerint ez a renszer veszi át az originál UST renszert.

Link IBC Forum (németül, sry)
http://www.mtb-news....959#post5241959

#8660
Janes

Janes

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

tedd hozzá hogy az csak papíron 2,0-ás igazából minimum 2,2 de tán még nagyobb picit


Hát többen furcsállták illetve nem akarták elhinni, hogy 2.0-ás de hivatalosan annyi, és hát én eddig még nem mértem meg.:)