Jelentkezz be Regisztrálj
![Kép](http://forum.bikemag.hu/uploads/profile/photo-thumb-574.png?_r=0)
Gumitopik
#8081
Írta 2009. május 14. - 19:01
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
http://www.sheldonbr...a-schrader.html
Röviden: A schrader szelep országúti felnikhez túl széles, nagyon gyengítené a felnit. Meg talán nehezebb.
Én leszoktam a prestáról, mert macerásabb és nem lehet cserélni a szelepet ha hibás, a schradernél meg igen. 50bart biztosan megfog egyébként, de szerintem többet is:)
#8082
Írta 2009. május 14. - 19:00
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
A lényeg, gumicsere után egyszerûen leeresztettek a belsõim, kitekertem a szelepeket és mindegyiken volt megkötött dr. sludge. Letakarítottam õket és most úgy néz ki, hogy tartják a levegõt.
A sebesség mindent megold.
#8083
Írta 2009. május 14. - 08:46
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Autó szelepet használnak a telóknál is, a repülõgépek kerekénél, jóval nagyobb nyomásokra mint 9-10 bar...
A presta szelep könnyebb, jobban néz ki, a felni is talán erõsebb marad, cserébe sérülékenyebb, macerásabb pumpálni, szerintem.
#8084
Írta 2009. május 14. - 01:50
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
RAUH-Welt
B E G R I F F
#8085
Írta 2009. május 14. - 01:36
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Elõre gondoltam a 16-ot, áhtra a 24-et, de lehet hátra is 16 lenne.
Köszi elõre is!
#8086
Írta 2009. május 14. - 00:08
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Felvetõdött bennem a kérdés (és másokban is, ahogy vissza-visszaolvasok), hogy VALÓJÁBAN miért is választják a gyártók a szingót az autószeleppel szemben, ha az utóbbi könnyebben kezelhetõ, robosztusabb, univerzálisabb stb.? Talán azért, mert a szingó szelep valamivel kisebb átmérõjû, és egy felni azon a ponton, ahol a szelepet átfûzik, merevebb lehet?
Talán a korábbi hozzászólások közt ott a válasz, csak hirtelen nem találtam meg, így gondoltam megkérdezem.
Üdv.
Talán lehet benne valami igazság amit mondasz,de nem hiszem hogy az átmérõben az 1-2 tized mm amivel az egyik vagy másik szelep tipus külömbözik olyan sokat számítana a merevségben,értem ezt a mtb-ra az országutinál nem tudom mi a helyzet ott lehet hogy számit?
#8087
Írta 2009. május 13. - 23:29
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
asszem van szmötyi... utána kell nézzek.Rob ha már erre vagy
gondolkodom egy eskaron elsõ kerékre, (ha van itthó 2bliss) de nem kisérleteznék más löttyel
50-50 arányban higitod vizzel azt ami nekünk van, sé akkor nem is szárad ki, de jó lesz.
land cruiser oké gumi, de az még kevésbbé való laza talajra.kicsit tajekozodtam a temaban - a land cruiser is szimpi. az milyen? talan az a legszelesebb gumi, amit lattam 28as kerekre.
emellett a masik jelolt az altalad is javasolt smart sam. ehhez kepest?
azt lattam, hogy 2x nehezebb, mint a mostani gumim, nem valtozik meg nagyon a canga iranyithatosaga?
irányíthatóság nem változik, inkább a gyorsíthatóság és ha észreveszed, akkor a fékerõ is módosul. (persze a nagyobb gumi nagyobb tapadást ad, ami nagyobb fékerõt jelent, de akkor inkább ugy fogalmazok a nehezebb kereket nehezebb is fékezni hatványozottan, igy több erõvel kell huzni a kart ugyanakkora fékezéshez) - remélem érthetõ amit irok.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#8088
Írta 2009. május 13. - 21:39
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Lehet, hogy láma kérdés, de mi a latex belsõ elõnye?
Eddig csak azt olvastam róla, hogy lassan elengedi az airt...
Rendszeresen utána kell pumpálni..Stb
Defektállóság!
Pont 2-vel elõtted írta le zeezoltano a tapasztalatait.
Edit: most nézem, azt idézted.
#8089
Írta 2009. május 13. - 21:22
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Ma ismét bizonyított a latex belsõ átnéztem a bringát mert holnap lehett el tudok menni kicsit túrázni és észre vettem hogy a hátsó le eresztett (2.5-rõl 1.5-re ) ez már sok a latexnek is szétt kap 2db fekete szélü lyuk és láss csodát a külsõben egy mástól 3cm-re 2db 2.5 centis tüske figyelt.:angevil:
hála a latexnak ezt hétfõn észre sem vettem sima gumibelsõvel már érdekesebb lett volna ugyanis otthon felejtettem a pótbelsõt és a szerszámost is:)
Lehet, hogy láma kérdés, de mi a latex belsõ elõnye?
Eddig csak azt olvastam róla, hogy lassan elengedi az airt...
Rendszeresen utána kell pumpálni..Stb
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#8090
Írta 2009. május 13. - 21:20
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#8091
Írta 2009. május 13. - 21:04
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
hála a latexnak ezt hétfõn észre sem vettem sima gumibelsõvel már érdekesebb lett volna ugyanis otthon felejtettem a pótbelsõt és a szerszámost is:)
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#8092
Írta 2009. május 13. - 20:51
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Üdv.
Ez így van én kevertem össze bocsi.:wallbange Viszont akkor mégis csak az autószelep a legjobb szeleptipus szerintem.
Felvetõdött bennem a kérdés (és másokban is, ahogy vissza-visszaolvasok), hogy VALÓJÁBAN miért is választják a gyártók a szingót az autószeleppel szemben, ha az utóbbi könnyebben kezelhetõ, robosztusabb, univerzálisabb stb.? Talán azért, mert a szingó szelep valamivel kisebb átmérõjû, és egy felni azon a ponton, ahol a szelepet átfûzik, merevebb lehet?
Talán a korábbi hozzászólások közt ott a válasz, csak hirtelen nem találtam meg, így gondoltam megkérdezem.
_____________________________________________
AM rlz
#8093
Írta 2009. május 13. - 20:01
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Az átalakítónak az a lényege, hogy a szingó szelepes belsõt fel tud fújni olyan pumpával, melynek csak autó szelepes feje van.
Üdv.
Oké már helyesbítettem csak magint lasssú voltam.
![;)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
#8094
Írta 2009. május 13. - 19:50
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Az átalakítónak az a lényege, hogy a szingó szelepes belsõt fel tud fújni olyan pumpával, melynek csak autó szelepes feje van.Üdv.
Szerintem az átalakítónak pont az a lényege hogy nem kell vagy ne kelljen szétszedni vagy nem?:confused:
#8095
Írta 2009. május 13. - 19:46
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
A szelepátalakító nem segít a szelep szétszedésében.
Üdv.
Ez így van én kevertem össze bocsi.:wallbange Viszont akkor mégis csak az autószelep a legjobb szeleptipus szerintem.
#8096
Írta 2009. május 13. - 19:37
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
A szelepátalakító nem segít a szelep szétszedésében.Üdv.
Ha szingós szelepes belsõd van akkor szerintem próbáld meg szelep átalakítóval(biztos hallottál már róla ilyen filléres cucc amivel a szingós szelepet lehet autószelepesre átalakítani)...
![;)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
A sebesség mindent megold.
#8097
Írta 2009. május 13. - 19:31
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Errõl a gumiról érdekelne a vélemények, elég jó árnak tûnik.
http://ebike.hu/term...coll-mtb/12750/
Szerintem ez is másodosztályú az ára alapján, de amúgy nagyon jó gumi. Baromi jól gurul és meglepõen jól tart kanyarokban is, majdnem olyan jól mint a Mountain King. Hátsókeréken a lefeléken könnyebben megcsúszik, de mászásnál tuti. Sárban a sûrû és alacsony mintázat miatt én nem erõltetném.
#8098
Írta 2009. május 13. - 19:26
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Miért kérsz tanácsot ha nem fogadod meg. Reméljük ezek után jobban megfogadod õket.hali
kb egy hete másoltam be egy linket a külsõmmel, hogy azzal menjek e a zemplénbe, lehet hogy emlékeztek...
az óvó tanácsot nem fogadtam meg saajna, s kulccsonttörés lett a vége...
máskor jobban odafigyekek:)
![;)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#8099
Írta 2009. május 13. - 19:23
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#8100
Írta 2009. május 13. - 19:15
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
két amatõr kérdés:)
joe bácsi defektgátló lötyijét szingõs belsõbe bele lehet nyomatni?ill. ha benne van,és külsöt szeretnék cserélni,és leengedem a belsõt ugye nem fogja kiszorni magából?
bocsi a luzer kérdésekért:D
köszönöm!
Üdv.
Ha szingós szelepes belsõd van akkor szerintem próbáld meg szelep átalakítóval(biztos hallottál már róla ilyen filléres cucc amivel a szingós szelepet lehet autószelepesre átalakítani) vagy miért nem használsz eleve autószelepes belsõket?
Én mióta az eszemet tudom csak autószelepes belsõket használok,nincs vele annyi sz**rakodás mint a szingóval és ha éppen nincs az embernél pumpa akkor bármelyik benzinkútnál fell lehet fujni.
Más:szerintem próbáld ki ezt az új Defektstop-os lötyit további infó a www.defekt-stop.hu még elég újj dolog,de már többektõl hallottam akik használták ezt is azt is hogy sokkal jobb mint a joe bácsié.