Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#7901
Írta 2009. június 30. - 18:37

RAUH-Welt
B E G R I F F
#7902
Írta 2009. június 30. - 18:29

Maratonra mit ajánlotok, amivel sárban sincs feltétlen végem?
Egyelõre ezeket néztem ki, persze jöhetnek más ötletek is, de a határ kb. 4e Ft/db
Ritchey Z-Max Evolution Comp (http://ebike.hu/term...6-coll-mtb/313/)
Continental Speed King (http://ebike.hu/term...-coll-mtb/5970/)
Maxxis Hard Drive (http://ebike.hu/term...-coll-mtb/2177/)
A cél a hétvégi Dunamarci lenne, ahová félek elmenni a rommákopott WTB Allterrainasaurus-ommal (mindenes gumi, sehova sem jó) és valami olyan utánpótlást keresek, ami száraz és nedves körülmények között is normálisan használható. (Természetesen nem a mindenre jó, de nemlétezõ szupergumit keresem).
Köszi!
#7903
Írta 2009. június 28. - 14:28

esetleg a schwalbe marathon széria darabjait nézegessed még.
marathon plus tour
Ez már túl drága,nem fér bele a keretbe:)
De azért köszi!
#7904
Írta 2009. június 28. - 14:08

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7905
Írta 2009. június 28. - 11:39

Nekem van TravelContact (26*1,75). Nagyon jól gördül, az oldalsó bütykök egyáltalán nem zavaróak, de cserében terepre érve sem sokat segítenek (esetleg alacsonyabb nyomáson, egy döngölt földúton még elmegy, de a murván már óvatosan kell vele menni, alattam simán kicsúszott oldalra). Defektem még soha nem volt vele, pedig volt hogy véletlenül az ideálisnál is kisebb nyomáson tekertem vele végig 40-50 km-t (kátyunak, üvegszilánknak ellenállt).
Köszönöm a választ!
Ha van belõle 28'-as kerékméretû akkor mindenféleképpen ezt választom.Fõleg városba de állja meg a helyét gyengébb terepen is.Ez lesz!
Mégegyszer köszönöm!^^
#7906
Írta 2009. június 28. - 07:19

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#7907
Írta 2009. június 27. - 23:20

Egy kisebb kerékpár átalakítás kezdõdik nálam.Nézelõdtem új külsõ gumikat és ki szeretném kérni a véleményeteket.Ezeket néztem eddig.Szerintetek ezek jók?
Köszi a válaszokat!
http://www.conti-onl...contact_en.htmlhttp://www.conti-onl...ingPlus_en.html
#7908
Írta 2009. június 25. - 21:18

Nagyon köszönöm!Azért kellett a segítség,mert a szervízben is bizonytalanok voltak,én pedig nem voltam biztos abban,hogy csakugyan ez okozza a problémát(a már említett korábbi tapasztalataim miatt,nevezetesen,hogy soha így nem jártam ezelõtt).Adok neki 4,5-et,Neked pedig minden jót és köszi mégegyszer!
Kenda K-Rad 212135 STANDARD F/R 26x1.95 Wire 60 40-65 622±36g
Most látom,hogy ez lesz a jó adat.A múltkori azé a köpenyé volt,ami tönkrement.Most ilyennel nyomom.A 2,8-4,6 ezen is szerepel,úgyhogy beletoltam 4,5-öt.Jó lesz így ?
#7909
Írta 2009. június 24. - 12:57

A gumi mérete rajta van az oldalfalon. De hogy megkönnyítsem a helyzeted, a jelzett nyomásérték határok alapján megkerestem neked; nagy valószínûséggel 26x1,5 vagy 26x1,75 méretû (http://www.kendausa....e/commuter.html). Ennek alapján, figyelemmel a súlyodra, legalább 4,5 bar nyomásértéket javasolnék. Azt tudomásul kell venni, hogy rázni fog, de kompromisszumot kell kötni: keskeny gumi nagy nyomáson vagy szélesebb alacsonyabb értéken. Korábban általánosan kellett fogalmaznom - és ezt ne akard felróni nekem -, mivel a gumi méretével és típusával kapcsolatosan semmilyen adatot sem adtál.
Összehasonlításképen én aszfalton, illetve egyéb, épített úton 1,75-s gumit használok, a megengedett legnagyobb nyomáson (3,4 bar), 75-77kg testsúly mellett.
Nagyon köszönöm!Azért kellett a segítség,mert a szervízben is bizonytalanok voltak,én pedig nem voltam biztos abban,hogy csakugyan ez okozza a problémát(a már említett korábbi tapasztalataim miatt,nevezetesen,hogy soha így nem jártam ezelõtt).Adok neki 4,5-et,Neked pedig minden jót és köszi mégegyszer!
#7910
Írta 2009. június 24. - 08:50

Összehasonlításképen én aszfalton, illetve egyéb, épített úton 1,75-s gumit használok, a megengedett legnagyobb nyomáson (3,4 bar), 75-77kg testsúly mellett.
#7911
Írta 2009. június 23. - 23:15

Csupa általánosítás. Értelmetlen.
Ekkora súly, illetve terhelés mellett kissé nagyobb nyomáson kéne használni a gumit. Legközelebb ne kerékpár típust írjál, hanem gumi márkát, modellt és méretet, mert arra vonatkozóan lehet használható véleményt mondani, tanácsot adni.
Na,ez a világos beszéd!Megértelek,ha több konkrétumra vágysz,de ne felejtsd el,hogy én laikus vagyok,noha télen-nyáron kizárólag biciklivel közlekedek-technikailag szinte semmit nem értek hozzá.Amúgy ne vedd sértésnek,de a Te részedrõl is igencsak általános az a megfogalmazás,hogy"kissé nagyobb nyomáson"...Legközelebb konkrét számadatot írj,mert azt tudom jobban használni!Köszönöm!
Kenda Kwick Trax a gumi neve amúgy,és ,mint már írtam-2,8-4,6 bar-ig lehet fújni.Más adatot nem tudok,bocs'.És még mindig nem értem,hogy az állandóan puha,gyenge minõségû külsõkkel miért nem fordult ez soha elõ korábban...
#7912
Írta 2009. június 23. - 21:42

Csupa általánosítás. Értelmetlen.Köszi!Ha még egyszer így járnék,nem veszek Kendát,az tuti!Viszont az a helyzet,hogy a régi gépen olyan külsõkkel nyomultam,melyek 1000 Ft alatt voltak,tehát semmiképpen nem nevezhetõk jó minõségûnek.Mégsem fordult elõ ilyesmi...
Ekkora súly, illetve terhelés mellett kissé nagyobb nyomáson kéne használni a gumit. Legközelebb ne kerékpár típust írjál, hanem gumi márkát, modellt és méretet, mert arra vonatkozóan lehet használható véleményt mondani, tanácsot adni.
#7913
Írta 2009. június 23. - 21:38

Rossz minõségû külsõ gumi, nincs elég "tartása". Egy drágább Conti vagy Schwalbe meg stb... talán megoldaná a problémát
Köszi!Ha még egyszer így járnék,nem veszek Kendát,az tuti!Viszont az a helyzet,hogy a régi gépen olyan külsõkkel nyomultam,melyek 1000 Ft alatt voltak,tehát semmiképpen nem nevezhetõk jó minõségûnek.Mégsem fordult elõ ilyesmi...
#7914
Írta 2009. június 23. - 21:37

Jó nézelõdést: http://www.schwalbe..../bicycle/tubes/Sziasztok!
Kérdésem a következõ.
Egy átlag országúti belsõ milyen súlyú?
És egy átlagnál könnyebb, vagy extra könnyû, az hány grammot nyom?
Ugyanezt kérdezném külsõvel is: 23-622

A külsõre vonatkozó kérdésed meg értelmetlen. Mi az, hogy átlagos? Milyen szempontok alapján? Mintás vagy slick? Ballonos vagy nem? És még jónéhány, egyéb kérdést fel lehetne tenni. A linkelt Schwalbe honlapon találsz külsõket is, számosat, így onnan is lehet tájékozódni.
#7915
Írta 2009. június 23. - 21:24

Kérdésem a következõ.
Egy átlag országúti belsõ milyen súlyú?
És egy átlagnál könnyebb, vagy extra könnyû, az hány grammot nyom?
Ugyanezt kérdezném külsõvel is: 23-622
#7916
Írta 2009. június 23. - 21:02

Köszi a reakciót,mci!A külsõn a 2,8-4,6 határérték szerepel/bar/.Úgyhogy bírna éppen többet is,de már így is valósággal pattogok az úton.Az az érdekes,hogy van egy régi bringám is,azzal inkább télen járok-tök puha gumival,hogy ne csússzon-na,azzal sohasem jártam így.Igaz,akkor meg nincs velem a gyerek.Ellenben múlt télen még a mostaninál is nehezebb voltam 12 kilóval,azaz ugyanez a helyzet,mint most.A puha gumitól berepedezhet a külsõ oldala,esetleg felütéses defektet kaphat az ember,de ilyet,hogy kiszakadjon a felni mentén,ilyet nem éltem még eddig!A fékezésnél pedig -tehermentesítés ide vagy oda-az a probléma,hogy a fékpofa egyszerûen elnyírja az addigra már kikukucskáló belsõt.Neked köszönöm a kommentet,másoktól pedig kérnék még!
Rossz minõségû külsõ gumi, nincs elég "tartása". Egy drágább Conti vagy Schwalbe meg stb... talán megoldaná a problémát
#7917
Írta 2009. június 23. - 20:57

#7918
Írta 2009. június 23. - 19:22

Sziasztok!Lenne egy nagyjából ebbe a témába vágó kérdésem.Van egy Schwinn Csepel Ranger-em.112 kilót nyomok.Van hátsó gyerekszállító ülésem,a kislányom 12 kilogramm.Tehát 124-gyel terheljük a hátsó kereket.2 hónap alatt kétszer történt ugyanez:a külsõ/Kenda/ a felni mentén megszakadt.A kerék ütni kezdett.A belsõ kikandikált.Fékezésnél a belsõ kidurrant,ahogy kell.Szerintetek mitõl van ez?A szerelõ szerint nincs elég levegõ a gumiban,ettõl az laposabb,mint kéne és "ráül" a felnire,ami aztán kiszakítja az oldalát.Azt javasolta,adjak neki több levegõt.Most 3,5 bar-ral üzemel.Hogy gondoljátok,tényleg ez okozza a problémát?Ugyanis lassan már félek bárhová elindulni a géppel,pedig "zsírúj".Ja,a felni nem sorjás,le van csiszolva.Defektvédõ szalagot is használok.Köszi elõre is a segítséget!
Sajnos nem igazán értek az ilyen biciklis dolgokhoz, de 2 észrevétel: Az egyik, hogy a hátsót nem a teljes súlyoddal terheled, mert megoszlik a kettõ között, a nagyobb része biztos azt terheli, de nem az egész. A másik furcsa dolog, hogy fékezésnél üt be a baj, pedig akkor pont hogy a hátsó tehermentesül, és a súly részben átkerül az elsõre.
Az én fejemmel: ha keményebbre fújod, akkor könnyebben kidurran, viszont tényleg lesz egy erõs tartása, én ezt tenném. Ha nem fújsz bele ennyit, akkor túl laposra fújod. Egyébként nincsen valahova ráírva, hogy mennyire fújjad? Szerintem a 3,5bar kevés, autónál is nagyobb súlynál többet kell fújni bele, szerintem itt is ez érvényesül, az én 60kg os testemmel ennél többet fújtam a montimba, az országútiba pedig 10bart fújtam.
Azért hajrá hozzáértõk, de szerintem 4-5bar mehetne bele, legalább kipróbálni. (gyerek helyett jó a tégla

#7919
Írta 2009. június 22. - 22:00
