Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15858 hozzászólás a témában

#7881
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás

esetleg a schwalbe marathon széria darabjait nézegessed még.
marathon plus tour


Ez már túl drága,nem fér bele a keretbe:)
De azért köszi!

#7882
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
esetleg a schwalbe marathon széria darabjait nézegessed még.
marathon plus tour

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7883
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás

Nekem van TravelContact (26*1,75). Nagyon jól gördül, az oldalsó bütykök egyáltalán nem zavaróak, de cserében terepre érve sem sokat segítenek (esetleg alacsonyabb nyomáson, egy döngölt földúton még elmegy, de a murván már óvatosan kell vele menni, alattam simán kicsúszott oldalra). Defektem még soha nem volt vele, pedig volt hogy véletlenül az ideálisnál is kisebb nyomáson tekertem vele végig 40-50 km-t (kátyunak, üvegszilánknak ellenállt).


Köszönöm a választ!
Ha van belõle 28'-as kerékméretû akkor mindenféleképpen ezt választom.Fõleg városba de állja meg a helyét gyengébb terepen is.Ez lesz!

Mégegyszer köszönöm!^^

#7884
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Nekem van TravelContact (26*1,75). Nagyon jól gördül, az oldalsó bütykök egyáltalán nem zavaróak, de cserében terepre érve sem sokat segítenek (esetleg alacsonyabb nyomáson, egy döngölt földúton még elmegy, de a murván már óvatosan kell vele menni, alattam simán kicsúszott oldalra). Defektem még soha nem volt vele, pedig volt hogy véletlenül az ideálisnál is kisebb nyomáson tekertem vele végig 40-50 km-t (kátyunak, üvegszilánknak ellenállt).

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#7885
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás
Sziasztok!

Egy kisebb kerékpár átalakítás kezdõdik nálam.Nézelõdtem új külsõ gumikat és ki szeretném kérni a véleményeteket.Ezeket néztem eddig.Szerintetek ezek jók?

Köszi a válaszokat!
http://www.conti-onl...contact_en.htmlhttp://www.conti-onl...ingPlus_en.html

#7886
eddiebaby

eddiebaby

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

Nagyon köszönöm!Azért kellett a segítség,mert a szervízben is bizonytalanok voltak,én pedig nem voltam biztos abban,hogy csakugyan ez okozza a problémát(a már említett korábbi tapasztalataim miatt,nevezetesen,hogy soha így nem jártam ezelõtt).Adok neki 4,5-et,Neked pedig minden jót és köszi mégegyszer!


Kenda K-Rad 212135 STANDARD F/R 26x1.95 Wire 60 40-65 622±36g
Most látom,hogy ez lesz a jó adat.A múltkori azé a köpenyé volt,ami tönkrement.Most ilyennel nyomom.A 2,8-4,6 ezen is szerepel,úgyhogy beletoltam 4,5-öt.Jó lesz így ?

#7887
eddiebaby

eddiebaby

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

A gumi mérete rajta van az oldalfalon. De hogy megkönnyítsem a helyzeted, a jelzett nyomásérték határok alapján megkerestem neked; nagy valószínûséggel 26x1,5 vagy 26x1,75 méretû (http://www.kendausa....e/commuter.html). Ennek alapján, figyelemmel a súlyodra, legalább 4,5 bar nyomásértéket javasolnék. Azt tudomásul kell venni, hogy rázni fog, de kompromisszumot kell kötni: keskeny gumi nagy nyomáson vagy szélesebb alacsonyabb értéken. Korábban általánosan kellett fogalmaznom - és ezt ne akard felróni nekem -, mivel a gumi méretével és típusával kapcsolatosan semmilyen adatot sem adtál.

Összehasonlításképen én aszfalton, illetve egyéb, épített úton 1,75-s gumit használok, a megengedett legnagyobb nyomáson (3,4 bar), 75-77kg testsúly mellett.


Nagyon köszönöm!Azért kellett a segítség,mert a szervízben is bizonytalanok voltak,én pedig nem voltam biztos abban,hogy csakugyan ez okozza a problémát(a már említett korábbi tapasztalataim miatt,nevezetesen,hogy soha így nem jártam ezelõtt).Adok neki 4,5-et,Neked pedig minden jót és köszi mégegyszer!

#7888
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
A gumi mérete rajta van az oldalfalon. De hogy megkönnyítsem a helyzeted, a jelzett nyomásérték határok alapján megkerestem neked; nagy valószínûséggel 26x1,5 vagy 26x1,75 méretû (http://www.kendausa....e/commuter.html). Ennek alapján, figyelemmel a súlyodra, legalább 4,5 bar nyomásértéket javasolnék. Azt tudomásul kell venni, hogy rázni fog, de kompromisszumot kell kötni: keskeny gumi nagy nyomáson vagy szélesebb alacsonyabb értéken. Korábban általánosan kellett fogalmaznom - és ezt ne akard felróni nekem -, mivel a gumi méretével és típusával kapcsolatosan semmilyen adatot sem adtál.

Összehasonlításképen én aszfalton, illetve egyéb, épített úton 1,75-s gumit használok, a megengedett legnagyobb nyomáson (3,4 bar), 75-77kg testsúly mellett.


#7889
eddiebaby

eddiebaby

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

Csupa általánosítás. Értelmetlen.

Ekkora súly, illetve terhelés mellett kissé nagyobb nyomáson kéne használni a gumit. Legközelebb ne kerékpár típust írjál, hanem gumi márkát, modellt és méretet, mert arra vonatkozóan lehet használható véleményt mondani, tanácsot adni.


Na,ez a világos beszéd!Megértelek,ha több konkrétumra vágysz,de ne felejtsd el,hogy én laikus vagyok,noha télen-nyáron kizárólag biciklivel közlekedek-technikailag szinte semmit nem értek hozzá.Amúgy ne vedd sértésnek,de a Te részedrõl is igencsak általános az a megfogalmazás,hogy"kissé nagyobb nyomáson"...Legközelebb konkrét számadatot írj,mert azt tudom jobban használni!Köszönöm!

Kenda Kwick Trax a gumi neve amúgy,és ,mint már írtam-2,8-4,6 bar-ig lehet fújni.Más adatot nem tudok,bocs'.És még mindig nem értem,hogy az állandóan puha,gyenge minõségû külsõkkel miért nem fordult ez soha elõ korábban...

#7890
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Köszi!Ha még egyszer így járnék,nem veszek Kendát,az tuti!Viszont az a helyzet,hogy a régi gépen olyan külsõkkel nyomultam,melyek 1000 Ft alatt voltak,tehát semmiképpen nem nevezhetõk jó minõségûnek.Mégsem fordult elõ ilyesmi...

Csupa általánosítás. Értelmetlen.

Ekkora súly, illetve terhelés mellett kissé nagyobb nyomáson kéne használni a gumit. Legközelebb ne kerékpár típust írjál, hanem gumi márkát, modellt és méretet, mert arra vonatkozóan lehet használható véleményt mondani, tanácsot adni.


#7891
eddiebaby

eddiebaby

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

Rossz minõségû külsõ gumi, nincs elég "tartása". Egy drágább Conti vagy Schwalbe meg stb... talán megoldaná a problémát


Köszi!Ha még egyszer így járnék,nem veszek Kendát,az tuti!Viszont az a helyzet,hogy a régi gépen olyan külsõkkel nyomultam,melyek 1000 Ft alatt voltak,tehát semmiképpen nem nevezhetõk jó minõségûnek.Mégsem fordult elõ ilyesmi...

#7892
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Sziasztok!

Kérdésem a következõ.

Egy átlag országúti belsõ milyen súlyú?

És egy átlagnál könnyebb, vagy extra könnyû, az hány grammot nyom?

Ugyanezt kérdezném külsõvel is: 23-622

Jó nézelõdést: http://www.schwalbe..../bicycle/tubes/:D

A külsõre vonatkozó kérdésed meg értelmetlen. Mi az, hogy átlagos? Milyen szempontok alapján? Mintás vagy slick? Ballonos vagy nem? És még jónéhány, egyéb kérdést fel lehetne tenni. A linkelt Schwalbe honlapon találsz külsõket is, számosat, így onnan is lehet tájékozódni.


#7893
pirosbicikli

pirosbicikli

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Sziasztok!

Kérdésem a következõ.

Egy átlag országúti belsõ milyen súlyú?

És egy átlagnál könnyebb, vagy extra könnyû, az hány grammot nyom?

Ugyanezt kérdezném külsõvel is: 23-622

#7894
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 hozzászólás

Köszi a reakciót,mci!A külsõn a 2,8-4,6 határérték szerepel/bar/.Úgyhogy bírna éppen többet is,de már így is valósággal pattogok az úton.Az az érdekes,hogy van egy régi bringám is,azzal inkább télen járok-tök puha gumival,hogy ne csússzon-na,azzal sohasem jártam így.Igaz,akkor meg nincs velem a gyerek.Ellenben múlt télen még a mostaninál is nehezebb voltam 12 kilóval,azaz ugyanez a helyzet,mint most.A puha gumitól berepedezhet a külsõ oldala,esetleg felütéses defektet kaphat az ember,de ilyet,hogy kiszakadjon a felni mentén,ilyet nem éltem még eddig!A fékezésnél pedig -tehermentesítés ide vagy oda-az a probléma,hogy a fékpofa egyszerûen elnyírja az addigra már kikukucskáló belsõt.Neked köszönöm a kommentet,másoktól pedig kérnék még!


Rossz minõségû külsõ gumi, nincs elég "tartása". Egy drágább Conti vagy Schwalbe meg stb... talán megoldaná a problémát

#7895
eddiebaby

eddiebaby

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Köszi a reakciót,mci!A külsõn a 2,8-4,6 határérték szerepel/bar/.Úgyhogy bírna éppen többet is,de már így is valósággal pattogok az úton.Az az érdekes,hogy van egy régi bringám is,azzal inkább télen járok-tök puha gumival,hogy ne csússzon-na,azzal sohasem jártam így.Igaz,akkor meg nincs velem a gyerek.Ellenben múlt télen még a mostaninál is nehezebb voltam 12 kilóval,azaz ugyanez a helyzet,mint most.A puha gumitól berepedezhet a külsõ oldala,esetleg felütéses defektet kaphat az ember,de ilyet,hogy kiszakadjon a felni mentén,ilyet nem éltem még eddig!A fékezésnél pedig -tehermentesítés ide vagy oda-az a probléma,hogy a fékpofa egyszerûen elnyírja az addigra már kikukucskáló belsõt.Neked köszönöm a kommentet,másoktól pedig kérnék még!

#7896
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás

Sziasztok!Lenne egy nagyjából ebbe a témába vágó kérdésem.Van egy Schwinn Csepel Ranger-em.112 kilót nyomok.Van hátsó gyerekszállító ülésem,a kislányom 12 kilogramm.Tehát 124-gyel terheljük a hátsó kereket.2 hónap alatt kétszer történt ugyanez:a külsõ/Kenda/ a felni mentén megszakadt.A kerék ütni kezdett.A belsõ kikandikált.Fékezésnél a belsõ kidurrant,ahogy kell.Szerintetek mitõl van ez?A szerelõ szerint nincs elég levegõ a gumiban,ettõl az laposabb,mint kéne és "ráül" a felnire,ami aztán kiszakítja az oldalát.Azt javasolta,adjak neki több levegõt.Most 3,5 bar-ral üzemel.Hogy gondoljátok,tényleg ez okozza a problémát?Ugyanis lassan már félek bárhová elindulni a géppel,pedig "zsírúj".Ja,a felni nem sorjás,le van csiszolva.Defektvédõ szalagot is használok.Köszi elõre is a segítséget!


Sajnos nem igazán értek az ilyen biciklis dolgokhoz, de 2 észrevétel: Az egyik, hogy a hátsót nem a teljes súlyoddal terheled, mert megoszlik a kettõ között, a nagyobb része biztos azt terheli, de nem az egész. A másik furcsa dolog, hogy fékezésnél üt be a baj, pedig akkor pont hogy a hátsó tehermentesül, és a súly részben átkerül az elsõre.
Az én fejemmel: ha keményebbre fújod, akkor könnyebben kidurran, viszont tényleg lesz egy erõs tartása, én ezt tenném. Ha nem fújsz bele ennyit, akkor túl laposra fújod. Egyébként nincsen valahova ráírva, hogy mennyire fújjad? Szerintem a 3,5bar kevés, autónál is nagyobb súlynál többet kell fújni bele, szerintem itt is ez érvényesül, az én 60kg os testemmel ennél többet fújtam a montimba, az országútiba pedig 10bart fújtam.
Azért hajrá hozzáértõk, de szerintem 4-5bar mehetne bele, legalább kipróbálni. (gyerek helyett jó a tégla :))

#7897
eddiebaby

eddiebaby

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Sziasztok!Lenne egy nagyjából ebbe a témába vágó kérdésem.Van egy Schwinn Csepel Ranger-em.112 kilót nyomok.Van hátsó gyerekszállító ülésem,a kislányom 12 kilogramm.Tehát 124-gyel terheljük a hátsó kereket.2 hónap alatt kétszer történt ugyanez:a külsõ/Kenda/ a felni mentén megszakadt.A kerék ütni kezdett.A belsõ kikandikált.Fékezésnél a belsõ kidurrant,ahogy kell.Szerintetek mitõl van ez?A szerelõ szerint nincs elég levegõ a gumiban,ettõl az laposabb,mint kéne és "ráül" a felnire,ami aztán kiszakítja az oldalát.Azt javasolta,adjak neki több levegõt.Most 3,5 bar-ral üzemel.Hogy gondoljátok,tényleg ez okozza a problémát?Ugyanis lassan már félek bárhová elindulni a géppel,pedig "zsírúj".Ja,a felni nem sorjás,le van csiszolva.Defektvédõ szalagot is használok.Köszi elõre is a segítséget!

#7898
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Köszi!

Gumik között csak a tapasztalat tesz különbséget? Tehát mondjuk ezek között aligha lehet különbséget tenni? Nyilván az ár az egy szempont, jó eséllyel minél drágább, annál jobb, és konkrétan ennyi? :'(

#7899
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
Esõben viszont jó.. de persze értem, hogy könnyebb kell.

#7900
homola_m

homola_m

    vendég

  • fórumtag
  • 68 hozzászólás

homola: Vredestein perfect moireé?


Elég kevés infót találtam róla.
A súlyadatok a következõek:
A 26x1,33-as 585 g, az 1,6-os 655g, az 1,75-ös pedig 705 g.

Még az 1,33-as is elég nehéz, gondolom a defektállóság miatt.
Eddig a 400g-os XC Road-ommal se kaptam defektet, úgyhogy inkább valami könnyebb gumit szeretnék...