Csak érdeklõdök,hogy errõl a gumiról milyen vélemények vannak?
http://ebike.hu/term...coll-mtb/12456/
Conti mountain king 2.4
Jelentkezz be Regisztrálj
![Photo](http://forum.bikemag.hu/uploads/profile/photo-thumb-574.png?_r=0)
Gumitopik
#7681
Posted 2009. July 31. - 06:28
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#7682
Posted 2009. July 30. - 23:07
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
http://ebike.hu/term...coll-mtb/12456/
Conti mountain king 2.4
#7683
Posted 2009. July 30. - 15:32
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
de a specinél írják is hogy kell bele löttyKöze nincs az igazi ust-hez. Nem is merik leírni a hivatalos honlapon.
Abban kölönbözik a valódi ust-tõl, hogy elsõsorban a gumi oldalfalából kispórolják az anyagot (mint egy hagyományos külsõnél), és elvileg megerõsítik a peremét, hogy biztonságosan a felnin maradjon.
Storm 2bliss-t próbáltam:
- ilyesztõen vékony az oldalfala
- folyadék nélkül használhatatlan, egy nap alatt leereszt
- a specialized folyadék nem kapható évek óta itthon
- a joe no flats tökéletes hozzá, álló helyzetben nem tömíti be, egy rövidebb túra után viszont tökéletesen tömít már. Schwalbe docblue nem mûködik, drága és pénzkidobás.
- nehéz felrakni (kézi mûhelypumpával), de nem lehetetlen
Ezzel szemben a valódi ust (csak schwalbe-t használtam, a smartsam traktorra is elmenne, olyan vastag)
- ha van egy jó ust-s kerékszetted (mavic?, shimano?) érdemes kipróbálni
- könnyû felrakni
- jobban tömít - folyadék nélkül - mint egy hagyományos belsõs rendszer!
- a folyadékot mégis azért használunk, mert hátha megfog egy komolyabb defektet. Terepen belevarázsolni ilyenkor egy belsõt, nem lehet egyszerû mutatvány...
terepn semmivel nem nehezbb belsõt varázsolni bele mint bármi másba
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7684
Posted 2009. July 30. - 14:56
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Most ismerkedek a tubless gumikkal/rendszerrel, de egy dolgot nem tudtam hova tenni. Ez a Specinek a 2Bliss megnevezése. Egy-két hazai webshop azt írja, hogy "kvázi UST-s". Mit jelent végülis ez az egész, mi ez a 2Bliss dolog?
Köze nincs az igazi ust-hez. Nem is merik leírni a hivatalos honlapon.
Abban kölönbözik a valódi ust-tõl, hogy elsõsorban a gumi oldalfalából kispórolják az anyagot (mint egy hagyományos külsõnél), és elvileg megerõsítik a peremét, hogy biztonságosan a felnin maradjon.
Storm 2bliss-t próbáltam:
- ilyesztõen vékony az oldalfala
- folyadék nélkül használhatatlan, egy nap alatt leereszt
- a specialized folyadék nem kapható évek óta itthon
- a joe no flats tökéletes hozzá, álló helyzetben nem tömíti be, egy rövidebb túra után viszont tökéletesen tömít már. Schwalbe docblue nem mûködik, drága és pénzkidobás.
- nehéz felrakni (kézi mûhelypumpával), de nem lehetetlen
Ezzel szemben a valódi ust (csak schwalbe-t használtam, a smartsam traktorra is elmenne, olyan vastag)
- ha van egy jó ust-s kerékszetted (mavic?, shimano?) érdemes kipróbálni
- könnyû felrakni
- jobban tömít - folyadék nélkül - mint egy hagyományos belsõs rendszer!
- a folyadékot mégis azért használunk, mert hátha megfog egy komolyabb defektet. Terepen belevarázsolni ilyenkor egy belsõt, nem lehet egyszerû mutatvány...
#7685
Posted 2009. July 29. - 22:23
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Szerintem nem lesz semmi baja, de ha lelkiismeret-furdalásod lenne, akkor tedd fel néha, aztán menj vele egy kicsit;)!
Érik már, érik már!
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Kb. 1000 km-t tekertem ezekkel, 90% terepen, és még 100-200 km-t remélhetõleg elmegy - már ami a hátsó gumit illeti, mert az elsõ csak bírja szépen még, lehetõleg minél tovább!
![;)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
_____________________________________________
AM rlz
#7686
Posted 2009. July 29. - 00:11
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Hajtogatható gumiköpenyek tárolhatóak hosszasan összehajtogatva, vagy néha érdemes kihajtogatni és máshogy összehajtogatni? Nem olcsó móka a Nobby Nic, azért is kérdezem.
Szerintem nem lesz semmi baja, de ha lelkiismeret-furdalásod lenne, akkor tedd fel néha, aztán menj vele egy kicsit;)!
#7687
Posted 2009. July 29. - 00:05
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
RAUH-Welt
B E G R I F F
#7688
Posted 2009. July 28. - 21:40
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
3 hónapja semmi probléma, elöl lementem 1.2 bárra, hátul meg 1.8-ra, semmi gond velük.
Hasonlitás egy eredeti UST gumival a mereven.
Semmi külömbséget nem éreztem a 2 gumi között.
Természetesen mindenki saját felelöségre válalja be a nem UST gumi szerelését UST felnire!!! 09-er Schwalbe Fat Albert müxik
![;)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
Kis összehasonlitás sulyban
NN UST 2.25 >800 Gr.
FA 2.25 Front 700, rear 670 Gr.
#7689
Posted 2009. July 28. - 21:21
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
_____________________________________________
AM rlz
#7690
Posted 2009. July 28. - 11:19
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
amig volt ust külsõm én sem használtam -nem is nagyon volt akkor itthon beszerezhetõ lötyi- nem volt vele gond. d ha lesz megint azért nyomok bele lötyit.Én 3 éve használok UST kereket (Mavic Crosstrail), de még sohasem raktam lötyit a gumikba. Igaz viszont, hogy meglehetõsen nehéz külsõket használtam (Conti Explorer UST és most Vredestein Tiger Claw). A súlyukat le sem merem írni...De legalább elég vastag az oldalfaluk. A Contival akkor kaptam az elsõ tüskét, amikor már amúgy is elkopott, a téli leállás alatt szinte semmit nem eresztett. A Vredestein az elsõ felrakás után picit eresztett, ekkor levettem, és felraktam egy kissé elforgatva. Azóta hibátlan. Egy kisebb tüske ennél is összejött már, belülrõl öntapadós folttal ragasztottam meg, tökéletes. Ami a lényeg, hogy útközben semmi gondom nem volt még ezekkel a gumikkal (talán szerencsém is volt) a kis szúrásos defektek miatt majd egy-két nap múlva engedett le a gumi. Igaz, ez a belsõssel is gyakran így van.
B kategóriás contiknál elég gyakori hogy elforognak.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7691
Posted 2009. July 28. - 10:57
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#7692
Posted 2009. July 28. - 10:00
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#7693
Posted 2009. July 28. - 09:29
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Ha már ez a téma megkérdezem. Normál gumi-tubless felni belsõ nélküli használthoz a tapasztalat szerint mennyi lötyi kell egy kerékbe? A joes honlapja kisé tág keretek között adja meg az értéket.
ne spórolj(nem lehet megmondani mennyi fog kelleni, függ a külsõ tipusától, stb stb) vele elõször, mert órba szájba fogja átereszten az oldalfal, és folyamatosan told bele a levegõt is hogy mindent tömjön el....hamár látod hogy sehol nem folyik, szivárog....akkor mérj ki az elõírt 80-100 ml körüli lötyit, és azmár akkor marad benne.
#7694
Posted 2009. July 28. - 09:21
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
lehet mégis csak van valami köze a melegnek,a mostanában gyakori szelepkiszakadáshoz.
Én inkább arra gyanakszom, hogy a külsõ elfordul a felnin, mivel a szelep csavarral van rögzítve nem látszik ha elcsúszik a belsõ. "B" kategóriás race king , az egyik nem is hajlandó egyenesenf utni .:-( Viszont a másik kerékben másik fajta belsõ van, azzal nincs semmi baj, igaz az hátul van és ott fékezéskor nem hat akkora erõ a kölsõre.
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#7695
Posted 2009. July 28. - 06:42
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#7696
Posted 2009. July 28. - 05:59
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
anno nekem is eresztett a crossmax xl picit. de az a szelepnél. azért én tennék az elsõbe is löttyöt, lehet találni akkora tüskét drótót ilesmit ami átszúrja....
Raktam persze az elsõbe is! Sima hagyományos kerekeknél is használtam gyári Joe bácsis belsõt. Lekopogom, nem is kellett egyszer sem defektet szerelnem.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#7697
Posted 2009. July 28. - 01:53
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Habot fújsz bele, az meg szépen bejavítja.Tényleg... mit csinálunk akkor, ha nincs lötyi a tubeless kerékben, és defektet kapunk?
![Posted Image](http://forum.bikemag.hu/images/icons/icon7.gif)
#7698
Posted 2009. July 27. - 22:43
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Belsõt raksz bele.Tényleg... mit csinálunk akkor, ha nincs lötyi a tubeless kerékben, és defektet kapunk?
A sebesség mindent megold.
#7699
Posted 2009. July 27. - 22:38
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#7700
Posted 2009. July 27. - 22:12
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
anno nekem is eresztett a crossmax xl picit. de az a szelepnél. azért én tennék az elsõbe is löttyöt, lehet találni akkora tüskét drótót ilesmit ami átszúrja....Aha. Akkor ez a gumi átfedés a két rendszer között, ha jól értem. Lehet, hogy teszek majd egy próbát velük. Köszi a válaszokat, eddig nem tudtam, hogy wtf ez a 2Bliss
Érdekes, nekem jelenleg csak a hátsó nem akarja tartani valamiért a levegõt. Pár nap alatt leeresztett. XT kerékszett, hátul Racing Ralph UST. Most tettem bele Joe bácsit, részben a szúrásos defekt miatt is, így most tartja magát. Elöl Nobby Nic van, azzal semmi ilyen gond nincs.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való