Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15858 replies to this topic

#7681
slayer006

slayer006

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts
szvsz kerülendõ (másodosztály)

Csak érdeklõdök,hogy errõl a gumiról milyen vélemények vannak?
http://ebike.hu/term...coll-mtb/12456/
Conti mountain king 2.4



#7682
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,146 posts
Csak érdeklõdök,hogy errõl a gumiról milyen vélemények vannak?
http://ebike.hu/term...coll-mtb/12456/
Conti mountain king 2.4

#7683
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

Köze nincs az igazi ust-hez. Nem is merik leírni a hivatalos honlapon.
Abban kölönbözik a valódi ust-tõl, hogy elsõsorban a gumi oldalfalából kispórolják az anyagot (mint egy hagyományos külsõnél), és elvileg megerõsítik a peremét, hogy biztonságosan a felnin maradjon.

Storm 2bliss-t próbáltam:
- ilyesztõen vékony az oldalfala
- folyadék nélkül használhatatlan, egy nap alatt leereszt
- a specialized folyadék nem kapható évek óta itthon
- a joe no flats tökéletes hozzá, álló helyzetben nem tömíti be, egy rövidebb túra után viszont tökéletesen tömít már. Schwalbe docblue nem mûködik, drága és pénzkidobás.
- nehéz felrakni (kézi mûhelypumpával), de nem lehetetlen

Ezzel szemben a valódi ust (csak schwalbe-t használtam, a smartsam traktorra is elmenne, olyan vastag)
- ha van egy jó ust-s kerékszetted (mavic?, shimano?) érdemes kipróbálni
- könnyû felrakni
- jobban tömít - folyadék nélkül - mint egy hagyományos belsõs rendszer!
- a folyadékot mégis azért használunk, mert hátha megfog egy komolyabb defektet. Terepen belevarázsolni ilyenkor egy belsõt, nem lehet egyszerû mutatvány...

de a specinél írják is hogy kell bele lötty

terepn semmivel nem nehezbb belsõt varázsolni bele mint bármi másba
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7684
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts

Most ismerkedek a tubless gumikkal/rendszerrel, de egy dolgot nem tudtam hova tenni. Ez a Specinek a 2Bliss megnevezése. Egy-két hazai webshop azt írja, hogy "kvázi UST-s". Mit jelent végülis ez az egész, mi ez a 2Bliss dolog?


Köze nincs az igazi ust-hez. Nem is merik leírni a hivatalos honlapon.
Abban kölönbözik a valódi ust-tõl, hogy elsõsorban a gumi oldalfalából kispórolják az anyagot (mint egy hagyományos külsõnél), és elvileg megerõsítik a peremét, hogy biztonságosan a felnin maradjon.

Storm 2bliss-t próbáltam:
- ilyesztõen vékony az oldalfala
- folyadék nélkül használhatatlan, egy nap alatt leereszt
- a specialized folyadék nem kapható évek óta itthon
- a joe no flats tökéletes hozzá, álló helyzetben nem tömíti be, egy rövidebb túra után viszont tökéletesen tömít már. Schwalbe docblue nem mûködik, drága és pénzkidobás.
- nehéz felrakni (kézi mûhelypumpával), de nem lehetetlen

Ezzel szemben a valódi ust (csak schwalbe-t használtam, a smartsam traktorra is elmenne, olyan vastag)
- ha van egy jó ust-s kerékszetted (mavic?, shimano?) érdemes kipróbálni
- könnyû felrakni
- jobban tömít - folyadék nélkül - mint egy hagyományos belsõs rendszer!
- a folyadékot mégis azért használunk, mert hátha megfog egy komolyabb defektet. Terepen belevarázsolni ilyenkor egy belsõt, nem lehet egyszerû mutatvány...

#7685
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 posts

Szerintem nem lesz semmi baja, de ha lelkiismeret-furdalásod lenne, akkor tedd fel néha, aztán menj vele egy kicsit;)!


Érik már, érik már! :) Még a gyári 2.25-ös Nobby Nic-ekkel kínzom a bicajom, és ahhoz képest, hogy "tesztbicaj" korában is nyüstölték (fõleg a hátsó gumit, gondolom a szokványos "kocabicajos"-faralgatással), nálam elég jól bírják a strapát. Ahhoz képest, hogy a HHH-tól Hûvösvölgyön és Szépjuhásznén át, a János-hegyen is tekerek velük felfelé a sziklás-köves terepen, hát... Csak nézek, hogy a fenébe bírja ezt a terepet egy ilyen papírvékony gumi, ami papír szerint 570g. Aztán a fene tudja, lehet, hogy ez a "normális". :)
Kb. 1000 km-t tekertem ezekkel, 90% terepen, és még 100-200 km-t remélhetõleg elmegy - már ami a hátsó gumit illeti, mert az elsõ csak bírja szépen még, lehetõleg minél tovább! ;)

_____________________________________________
AM rlz


#7686
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,662 posts

Hajtogatható gumiköpenyek tárolhatóak hosszasan összehajtogatva, vagy néha érdemes kihajtogatni és máshogy összehajtogatni? Nem olcsó móka a Nobby Nic, azért is kérdezem. :)


Szerintem nem lesz semmi baja, de ha lelkiismeret-furdalásod lenne, akkor tedd fel néha, aztán menj vele egy kicsit;)!

#7687
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
az elso szett ust gumit en is lotyi nelkul raktam fel. conti explorer volt bontrager kereken. egyaltalan nem eresztett.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7688
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts
UST felnin, sima Schwalbe 2.25 Fat Albert Evo-Line, 40ml löttyel/kerék.

3 hónapja semmi probléma, elöl lementem 1.2 bárra, hátul meg 1.8-ra, semmi gond velük.

Hasonlitás egy eredeti UST gumival a mereven.
Semmi külömbséget nem éreztem a 2 gumi között.

Természetesen mindenki saját felelöségre válalja be a nem UST gumi szerelését UST felnire!!! 09-er Schwalbe Fat Albert müxik ;)


Kis összehasonlitás sulyban

NN UST 2.25 >800 Gr.
FA 2.25 Front 700, rear 670 Gr.

#7689
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 posts
Hajtogatható gumiköpenyek tárolhatóak hosszasan összehajtogatva, vagy néha érdemes kihajtogatni és máshogy összehajtogatni? Nem olcsó móka a Nobby Nic, azért is kérdezem. :)

_____________________________________________
AM rlz


#7690
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

Én 3 éve használok UST kereket (Mavic Crosstrail), de még sohasem raktam lötyit a gumikba. Igaz viszont, hogy meglehetõsen nehéz külsõket használtam (Conti Explorer UST és most Vredestein Tiger Claw). A súlyukat le sem merem írni...De legalább elég vastag az oldalfaluk. A Contival akkor kaptam az elsõ tüskét, amikor már amúgy is elkopott, a téli leállás alatt szinte semmit nem eresztett. A Vredestein az elsõ felrakás után picit eresztett, ekkor levettem, és felraktam egy kissé elforgatva. Azóta hibátlan. Egy kisebb tüske ennél is összejött már, belülrõl öntapadós folttal ragasztottam meg, tökéletes. Ami a lényeg, hogy útközben semmi gondom nem volt még ezekkel a gumikkal (talán szerencsém is volt) a kis szúrásos defektek miatt majd egy-két nap múlva engedett le a gumi. Igaz, ez a belsõssel is gyakran így van.

amig volt ust külsõm én sem használtam -nem is nagyon volt akkor itthon beszerezhetõ lötyi- nem volt vele gond. d ha lesz megint azért nyomok bele lötyit.


B kategóriás contiknál elég gyakori hogy elforognak.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7691
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,361 posts
Az új Bikemagban van egy cikk a belsõs kerék tubelesítésérõl.Tényleg ennyire egyszerû lenne?Belsõs külsõt is fel lehet tenni a cikk szerint,csak kicsit több a macera.Van valakinek ilyen tapasztalata?

#7692
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,317 posts
Nekem ilyen durva szivárgás sehol nem volt, hogy folyt volna mindenhol és után kellett volna tölteni. 125 ml-t osztottam el 2 gumiban (lefordítottam a felnirõl, beletöltöttem a gumiba, gumi visszarak, felpumpál, kerék 2-3x körbeforgat és kész), ami így utólag visszagondolva lehet kevés bele, de "csörög" a kerékben a folyadék, ha megrázom.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#7693
bacsesz

bacsesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 532 posts

Ha már ez a téma megkérdezem. Normál gumi-tubless felni belsõ nélküli használthoz a tapasztalat szerint mennyi lötyi kell egy kerékbe? A joes honlapja kisé tág keretek között adja meg az értéket.



ne spórolj(nem lehet megmondani mennyi fog kelleni, függ a külsõ tipusától, stb stb) vele elõször, mert órba szájba fogja átereszten az oldalfal, és folyamatosan told bele a levegõt is hogy mindent tömjön el....hamár látod hogy sehol nem folyik, szivárog....akkor mérj ki az elõírt 80-100 ml körüli lötyit, és azmár akkor marad benne.

#7694
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 posts
Ha már ez a téma megkérdezem. Normál gumi-tubless felni belsõ nélküli használthoz a tapasztalat szerint mennyi lötyi kell egy kerékbe? A joes honlapja kisé tág keretek között adja meg az értéket.


lehet mégis csak van valami köze a melegnek,a mostanában gyakori szelepkiszakadáshoz.


Én inkább arra gyanakszom, hogy a külsõ elfordul a felnin, mivel a szelep csavarral van rögzítve nem látszik ha elcsúszik a belsõ. "B" kategóriás race king , az egyik nem is hajlandó egyenesenf utni .:-( Viszont a másik kerékben másik fajta belsõ van, azzal nincs semmi baj, igaz az hátul van és ott fékezéskor nem hat akkora erõ a kölsõre.

#7695
zaskarrace

zaskarrace

    vendég

  • fórumtag
  • 154 posts
Én 3 éve használok UST kereket (Mavic Crosstrail), de még sohasem raktam lötyit a gumikba. Igaz viszont, hogy meglehetõsen nehéz külsõket használtam (Conti Explorer UST és most Vredestein Tiger Claw). A súlyukat le sem merem írni...De legalább elég vastag az oldalfaluk. A Contival akkor kaptam az elsõ tüskét, amikor már amúgy is elkopott, a téli leállás alatt szinte semmit nem eresztett. A Vredestein az elsõ felrakás után picit eresztett, ekkor levettem, és felraktam egy kissé elforgatva. Azóta hibátlan. Egy kisebb tüske ennél is összejött már, belülrõl öntapadós folttal ragasztottam meg, tökéletes. Ami a lényeg, hogy útközben semmi gondom nem volt még ezekkel a gumikkal (talán szerencsém is volt) a kis szúrásos defektek miatt majd egy-két nap múlva engedett le a gumi. Igaz, ez a belsõssel is gyakran így van.

#7696
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,317 posts

anno nekem is eresztett a crossmax xl picit. de az a szelepnél. azért én tennék az elsõbe is löttyöt, lehet találni akkora tüskét drótót ilesmit ami átszúrja....


Raktam persze az elsõbe is! Sima hagyományos kerekeknél is használtam gyári Joe bácsis belsõt. Lekopogom, nem is kellett egyszer sem defektet szerelnem.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#7697
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Tényleg... mit csinálunk akkor, ha nincs lötyi a tubeless kerékben, és defektet kapunk?

Habot fújsz bele, az meg szépen bejavítja.Posted Image

#7698
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Tényleg... mit csinálunk akkor, ha nincs lötyi a tubeless kerékben, és defektet kapunk?

Belsõt raksz bele.


A sebesség mindent megold.

 


#7699
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,662 posts
Tényleg... mit csinálunk akkor, ha nincs lötyi a tubeless kerékben, és defektet kapunk?

#7700
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

Aha. Akkor ez a gumi átfedés a két rendszer között, ha jól értem. Lehet, hogy teszek majd egy próbát velük. Köszi a válaszokat, eddig nem tudtam, hogy wtf ez a 2Bliss :)

Érdekes, nekem jelenleg csak a hátsó nem akarja tartani valamiért a levegõt. Pár nap alatt leeresztett. XT kerékszett, hátul Racing Ralph UST. Most tettem bele Joe bácsit, részben a szúrásos defekt miatt is, így most tartja magát. Elöl Nobby Nic van, azzal semmi ilyen gond nincs.

anno nekem is eresztett a crossmax xl picit. de az a szelepnél. azért én tennék az elsõbe is löttyöt, lehet találni akkora tüskét drótót ilesmit ami átszúrja....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való