Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15858 hozzászólás a témában

#7541
Szondos

Szondos

    vendég

  • fórumtag
  • 156 hozzászólás
Csak az a baj, hogy felfelé nem tudom simán kézzel felrakni, mert egy 20 centinyi hosszan nem megy fel rá.:wtf:

#7542
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ja, es gumileszedot [nevebol is adodoan] csak leszedeskor szabad hasznalni, felrakaskor kicsipheted vele a belsot.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7543
Szondos

Szondos

    vendég

  • fórumtag
  • 156 hozzászólás
köszi:D

#7544
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
1. Igen.
2. De csak nálad. :D Na jó, szóval talkumozd fel rendesen, hogy ne csípõdjön be, s lassan, szakaszosan pumpáld fel, hogy szépen elrendezõdjön a külsõn belül.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#7545
Szondos

Szondos

    vendég

  • fórumtag
  • 156 hozzászólás
Az 1.50es gumihoz való belsõt bele tudom rakni az 1.35ös külsõbe?
Az 1.90es gumihoz való belsõt nem sikerült beleszerkeszteni mindig kilyukadt:D

#7546
N3gro

N3gro

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás
Köszi, azt hiszem akkor veszek is egy ilyet, sokkal olcsóbb, mint két latex belsõ.


N3gro: egy idõben defektgátló szalagot használtam, amit késõbb átültettem városi gumiba pont a szúrásos defektek miatt. Nem olyan nagyon olcsó (szerintem nem is nagyon drága, de ugye ez relatív), de gyakorlatilag egyszeri beruházás. Késõbb át tudod rakni bármikor egy következõ külsõbe és búcsút mondhatsz az akáctüske, bogáncs, és egyéb szúrós vacak miatti defekt szerelésnek.

Ezt tudom ajánlani: http://ebike.hu/term...ektvedelem/477/

Méretre szabod, majd be kell rakni a külsõ és a belsõ gumi közé és viszlát:)



#7547
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
N3gro: egy idõben defektgátló szalagot használtam, amit késõbb átültettem városi gumiba pont a szúrásos defektek miatt. Nem olyan nagyon olcsó (szerintem nem is nagyon drága, de ugye ez relatív), de gyakorlatilag egyszeri beruházás. Késõbb át tudod rakni bármikor egy következõ külsõbe és búcsút mondhatsz az akáctüske, bogáncs, és egyéb szúrós vacak miatti defekt szerelésnek.

Ezt tudom ajánlani: http://ebike.hu/term...ektvedelem/477/

Méretre szabod, majd be kell rakni a külsõ és a belsõ gumi közé és viszlát:)

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#7548
N3gro

N3gro

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás
Már ezért megérte defektet kapni, most már legalább tudom a nevét annak a bogáncsféle szarnak. :D A gumikat már átnéztem kívül-belül, remélem nem hagytam semmit benne, de holnap azért átnézem mégegyszer.

Belsõt eddig nem nagyon vásárolgattam, 2 hónap alatt még nem kellett, csak ragtapasz, azt meg a belinkelt Bikediscountban. A méretet meg ezek szerint rosszul gondoltam, de akkor sem értem, hogy miért van többféle nyomásméret?? 90kg-ra mennyit ajánlotok?

A lent említett latexet és aszfaltgumit nem tervezek az ára miatt, most sajna nincs rá keretem. Ha már itt tartunk tudtok valami olcsó bringaboltot?

Üdv.

-Szerintem ha a számozásnál pld ilyen számokat találsz hogy 26x1,75-2,35 akkor az annyit jelent hogy 26-os a kerék átmérõ az 1,75 - 2,35 ig meg a legkisebb illetve a legnagyobb gumi átmérõt jelenti vagyis hogy mennyire balonosra tudod fújni szerintem.

-Az a bogáncsféle szúrós szar az meg szerintem a királydinnye néven ismert növény.

-Ha ettõl vagy más hasonlótól kaptál defektet akkor mielõtt vissza rakod az új vagy ragasztott belsõt,ajánlatos tüzetesebben átnézni át tapogatni a kûlsõgumi belsõ felületét is,mert ha a királydinnének beletörik a tüskéje a gumiba és nem veszed ki,akkor mindig kifogja szúrni a belsõt.

-Amúgy hol szoktál belsõgumit vásárolni?



#7549
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 hozzászólás

Sziasztok!

Belsõgumi választásban szeretném a segítségeteket kérni. Kb. 2 hónapja vettem egy Magellan Polarist, amit WTB Weirwolf 2.1 (49/54) külsõk vannak. A két hónap alatt ma összejött a negyedik!!!! defektem, a mai nap olyan szinten, hogy kb. 15 lyukat sikerült beszednem (telement mindkét gumi valami bogáncsféle szúrós szarral). Három alkalommal ez a bogáncs volt a ludas. A súlyom 90 kg, és 2.5bar nyomás mellett használtam 90%-ban aszfalton.

Szerintetek ez noooormális, hogy ilyen gyakran kapok defektet? Rossz lenne a nyomás, vagy gagyi belsõm van (a belsõre nincs is semmi írva, csak vmi. hosszú szám)?

Nézegettem a belsõket (http://www.bikediscount.hu/index1.html), csak nem értem a számozásnál a második számot. Illetve gondolom, hogy a gumi vastagságára utal, de egyáltalán miért gyártanak ennyiféle méretben? Gondolom nekem a legvastagabb kellene. Vagy nem? Elõre is köszönöm a válaszokat.


Üdv.

-Szerintem ha a számozásnál pld ilyen számokat találsz hogy 26x1,75-2,35 akkor az annyit jelent hogy 26-os a kerék átmérõ az 1,75 - 2,35 ig meg a legkisebb illetve a legnagyobb gumi átmérõt jelenti vagyis hogy mennyire balonosra tudod fújni szerintem.

-Az a bogáncsféle szúrós szar az meg szerintem a királydinnye néven ismert növény.

-Ha ettõl vagy más hasonlótól kaptál defektet akkor mielõtt vissza rakod az új vagy ragasztott belsõt,ajánlatos tüzetesebben átnézni át tapogatni a kûlsõgumi belsõ felületét is,mert ha a királydinnének beletörik a tüskéje a gumiba és nem veszed ki,akkor mindig kifogja szúrni a belsõt.

-Amúgy hol szoktál belsõgumit vásárolni?
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#7550
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Aszfalton ne használj terep gumit, mert egyrészt hamar elkopik, másrészt a nagy gördülési ellenállás miatt rossz a hajtáshatékonyság! Aszfaltos külsõk között is sok fajtánál van valamilyen beépített defektvédelem (Maxxis Overdrive-nál például kevlár csík), így azzal is redukálható a defektek száma. Következõ lépés például a latex belsõ. Méret kiválasztásánál nagyot nem tudsz tévedni, mert egyrészt itthon csak Michelint fogsz kapni, másrészt ami van, az tökéletesen jó lesz méret szempontjából a kerékpárodhoz. (http://www.neuzer.hu...ryID=124#prod_0) - az 559-es a te méreted, csak a megfelelõ szelepváltozatot kell kiválasztanod (a/v autó szelepes, f/v presta /szingó/ szelepes). Természetesen ez se életbiztosítás, hiszen ezzel is el lehet defektelni, de lényegesen jobb a defekttûrõ képessége, mint a hagyományos belsõnek. Csupán porózusabb anyaga miatt gyakran kell pumpálni.
Ezt lehet még tovább fokozni. Léteznek a különbözõ defektgátló folyadékok (Schwalbe Doc Blue, Joe's No Flat, stb.), melyek egy defektnél eltömik a keletkezett lyukat, így a gumi nem fog leereszteni vagy csak minimális levegõmennyiséget veszít.

Olvass vissza a topicban, és számos további javaslatot találsz még a defektek megelõzésére!


#7551
N3gro

N3gro

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás
Sziasztok!

Belsõgumi választásban szeretném a segítségeteket kérni. Kb. 2 hónapja vettem egy Magellan Polarist, amit WTB Weirwolf 2.1 (49/54) külsõk vannak. A két hónap alatt ma összejött a negyedik!!!! defektem, a mai nap olyan szinten, hogy kb. 15 lyukat sikerült beszednem (telement mindkét gumi valami bogáncsféle szúrós szarral). Három alkalommal ez a bogáncs volt a ludas. A súlyom 90 kg, és 2.5bar nyomás mellett használtam 90%-ban aszfalton.

Szerintetek ez noooormális, hogy ilyen gyakran kapok defektet? Rossz lenne a nyomás, vagy gagyi belsõm van (a belsõre nincs is semmi írva, csak vmi. hosszú szám)?

Nézegettem a belsõket (http://www.bikediscount.hu/index1.html), csak nem értem a számozásnál a második számot. Illetve gondolom, hogy a gumi vastagságára utal, de egyáltalán miért gyártanak ennyiféle méretben? Gondolom nekem a legvastagabb kellene. Vagy nem? Elõre is köszönöm a válaszokat.

#7552
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Mennyi volna a jó,és egyszerû belsõm az fogja bírni?

Próbáld ki a minimum értékkel (2,8). Ha az neked jó, kényelmes, és nem ütöd fel a kereket, akkor használd úgy. A belsõ bírni fogja.


#7553
Darts

Darts

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 579 hozzászólás

Hosszú távon nem egészséges, mivel a gumi az általad leírt specifikáció szerint magasabb min. nyomást igényel. Az oldalfal meg fogja adni magát.


Mennyi volna a jó,és egyszerû belsõm az fogja bírni?

#7554
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Szerintetek elég a 90 kg súlyomhoz a montimon a CST COMP 26X2.0 40-65 PSI 2.8-4.5 BAR feliratú gumit 2.5 BAR nyomással használni?

Hosszú távon nem egészséges, mivel a gumi az általad leírt specifikáció szerint magasabb min. nyomást igényel. Az oldalfal meg fogja adni magát.


#7555
Darts

Darts

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 579 hozzászólás
Szerintetek elég a 90 kg súlyomhoz a montimon a CST COMP 26X2.0 40-65 PSI 2.8-4.5 BAR feliratú gumit 2.5 BAR nyomással használni?

#7556
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Én is valami hasonlót javasoltam, mikor láttam hogy XC gumit keresel: olvasgass. 6*10 a 23.-on alkalommal lett kitárgyalva ebben a topikban. Sok gumi van. El kell dönteni mire van szükséged. Kis súlyra, jó tapadásra, olcsóságra, tartósságra, köves, poros vagy sáros utakon jó gumira, stb, stb, stb.

#7557
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
ps.: lefotózom a "kerekes" szekrényemet és mindent megértesz. Úgy 3 - de lehet, hogy négy - kerék garnitúra lapul benne, és vagy 5-6 külsõ gumi szett. Pedig lassan veterán leszek.. :D
Okosabb meg..tapasztalat, tapasztalat, tapasztalat...szóval tekerni kell jó sokat!
Hajrá!

#7558
Puzsi01

Puzsi01

    vendég

  • fórumtag
  • 234 hozzászólás
Rendben, megértettem... Forgatni fogom a szaklapokat, hátha okosabb leszek... Ezt a Panaracer duót meg ki fogom próbálni... Az ára is tárca barát... Köszönöm!!!
Addig élsz míg tudod hol a fék!!!!
Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO

#7559
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Puzsi01, csak néhány jó tanács gumi ügyben.
Értem én, hogy kérdezel, ez jó, de nehéz gumi ügyben objektív, jó tanácsot adni, mert
- ahány ember, annyi stílus, technikai tudás, bringa, és terep ismeret
- a gumi használhatósága néha apróságokon - is - múlik, pl. mekkora a bringás súlya, stb...
- nekem a Racing Ralph nagyon bejött, bejön, de pl. egy C'TR-en - 600 km-es maraton - simán elkopott. Ettõl még kiváló guminak tartom.
- itt vannak néhányan fórumon, akik nem tennének Michelin gumit a bringájukra - :D - én évek óta azt használok, nem ez a legjobb, de talán a legsokoldalúbb gumi.
- abban igaza van VV-nek, hogy érdemes kicsit olvasni, itt a fórumon is - de tudni kell olvasni a sorokban és köztük is - és ha teheted, akkor hazai és külföldi szaklapokat is forgass gumi témában. Nagyon nagy a választék gumi ügyben, mondhatnám óriási, ezért nehéz okosat mondani, ami tutira bejön neked.
Nem ismerlek, de lehet, a te technikai tudásodhoz az a gumi, ami nekem kiváló egy sziklás lejtõn, neked nem mûködik.
De had mondjak egy régi klasszikust neked, amit ma is bármikor feltennék a bringámra:
PANARACER SMOKE és DART, 26x2.0 méretben. Ez a duó nálam egy örök klasszikus marad.

Üdv!

#7560
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Aki "smiley" nélkül nem érti az iróniát, az magába keresse a hibát, ne másban!
Egyébként pedig elõször nem kérdezõsködni kell, hanem olvasni, és ha már van némi fogalmad egyes dolgokról, akkor lehet értelmes kérdést feltenni.

Offtopic témában ennyi. Minden további offtopic megmozdulás megy a kukába.